View Full Version : Kanspahvikako?
Tuossa pari vk.sitten törmyytin vähän reilummassa lumessa,ja kävi yhden kerran hetkellisesti kone aika lämpöisenä.Ajattelin,että oli lunta jäähdyttimen edessä.Nyt työntää nestettä paisuntasäiliöstä pihalle,etenkin,kun sammuttaa moottorin.Koneen lämmöt kestää normaalissa,vähän alle puolessa,niinkuin ennenkin.Syylärissä ei porise,ei kierroksilla,eikä tyhjäkäynnilläkään.ELI:Olisko jotain näppärää keinoa selvittää,alkaako pahvinvaihto projekti,vai siiterin juonti,ja/tai molemmat,Kysyy epätietoinen Etelä-Savosta?ps:foto ois nasta yllätys :-D,lainatakseni Suosikin Dear proffa-palstan kirjoitusta.
tulikos siinä sitten jotain käynti ongelmia ?
kerääköse nyt painetta syyläriin ?
putkesta tavallisenpaljon vesihöyryä ? entäs ölyä ?
onko öljyt ja vedet mennyt sekaisin ?
oisko termaris jotain?
jos ei o mitään noista niin tuskin se vielä on tiivistettä polttanut.
joskus saattaa kyllä paisarista sitä tavaraa tulla ilman mitää kummempaa vikaa ja kaise vähän kestää keittää riippuen tuurista...? :D
puristuspaineet vois käydä jossain mittaamassa jos siltä tuntuu.
Rekisteröimätön
04.02.2010, 19:56
tulikos siinä sitten jotain käynti ongelmia ?
kerääköse nyt painetta syyläriin ?
putkesta tavallisenpaljon vesihöyryä ? entäs ölyä ?
onko öljyt ja vedet mennyt sekaisin ?
oisko termaris jotain?
jos ei o mitään noista niin tuskin se vielä on tiivistettä polttanut.
joskus saattaa kyllä paisarista sitä tavaraa tulla ilman mitää kummempaa vikaa ja kaise vähän kestää keittää riippuen tuurista...? :D
puristuspaineet vois käydä jossain mittaamassa jos siltä tuntuu.
Joo,kun ei tee mitään noista oireista,joita ehdotit,..Sehän se minuakin ihmetyttää,mikä hitto sen nesteen polkee pois.Kierroksilla ei tiputa,mutta,kun laskee tyhjäkäynnille,niin alkaa vuotamaan paisuntasäiliön korkista.Tänään testaillessa vuoti senverta paljon,että herkes lämmitysl.antamasta lämmintä.Auto oli käynnissä n.20min.välillä kierroksilla huudattaen.
toyovoima
04.02.2010, 21:29
Olisko termari sekaisin?
samisami2
04.02.2010, 22:21
Uazissa ainakin kuuli kun sammutti koneen niin pihahduksia koneesta kun tippui männän päälle vesitippoja.
Golfi teki vaahtoa paisuntasäiliöön. Muuten kulki ihan niinkuin ennenkin. Lämmöt ok. Öljyjen sekaan ei mennyt nesteitä, mutta mustan savutus väheni reilusti. Tuo alkoi niin että työmatkalla heilui lämmöt ihmeellisesti. Asettui kumminkin normaaliksi vielä samana päivänä. Joku 5000km tais tulla ajeltua tuolla kun piti paisuntasäilöin korkin löysällä.
EDIT: niin ja carinassa lisäänty öljyt ja kulku huononi. Kaikki kolme sattui vuoden sisällä. Carinan kannentiivisteen vaihto on siinä vaiheessa että kori on riisuttuna koripukissa :)
Mulla teki takaveto hiace samaa, korkki vaihtoon ja homma ratkesi sillä. Tosin kuukauden päästä syyläristä pääty irti, mut se tais lähtee vanhuuttaan.
Rekisteröimätön
04.02.2010, 22:50
Niin,olikos se silleesti,jotta kun paine häviää,just esim.tuon paskan korkin takia,niin tahtoo nesteet lirua ulkopuolelle.Jotenkin muistelisin näin,kuten edellinenkin kirjoittaja.Täytyy tuo korkki,ja termari uusia,...ja jatkaa kiroilua sitten,jos ei (vika)selviä. :-D t:Hemi-nyypinä tuas.
NOH,Nyt on termari vaihdettu,ja ajeltu pojan kanssa pari tuntia soramontulla rinkiä.Tulos:Heti lämpiää enemmän,kun hapettaa esim.umpihangessa,Lämmöt tosin laskee aika nopeasti sammuksissa ollessa.Kävin Savonlinnassa Jojotan tiskiltä kyselemässä termaria,ja syylärin korkkia,ON SE Saatanan vaekiaa tilata tuommoseen wanhaan rieskaan yks vitun korkki.Noh;En tilannut,kun olis pitäny tietää naapurin akan kuppikokokin kaet,jotta sattuis oikia korkki,...Ehkä.Wittu,mitä persläpiä ne äijjät on noissa suojatyöpaikoissa,....Muka ASIAKASpalvelua,Haistakoon piiitkä.......
paisarivika aikoinans isäukon passattiaki kiusas, otatti kannen pariinkin kertaan pois ym. ym. kunnes joku keksi vaihtaa paisarin, ja kaikki viat pois...
koita ny jostaki löytää ekaks ehjä oikeanlainen korkki
Mikä auto kyseessä?
Mulla oli aikoinaan HJ60:ssä samanlaiset oireet ja vika oli risassa syylärin korkissa. Ei päästäny paineita kunnolla ulos. Löyty varaosa ihan varaosapuljusta....tilaamalla parissa tunnissa:)
Jos epäilee, että pahvi vuotaa kaasut vesitilaan, niin yksi konsti varmistaa asia on antaa moottorin käydessä pakokaasuanalysaattorin nuuhkaista paisuntasäiliötä (korkki irrallaan). Voi sen pillin tiivistää vaikka rätillä säiliön suulle, jos siitä haluaa tiiviimmän. Jos hiilivetyarvo nousee kun pillin vie säiliön suulle, niin kyllä sinne sitten taitaa sylinterin sisältöä tulla pahvista tai jostakin kannen halkeamasta.
Jos epäilee, että pahvi vuotaa kaasut vesitilaan, niin yksi konsti varmistaa asia on antaa moottorin käydessä pakokaasuanalysaattorin nuuhkaista paisuntasäiliötä (korkki irrallaan). Voi sen pillin tiivistää vaikka rätillä säiliön suulle, jos siitä haluaa tiiviimmän. Jos hiilivetyarvo nousee kun pillin vie säiliön suulle, niin kyllä sinne sitten taitaa sylinterin sisältöä tulla pahvista tai jostakin kannen halkeamasta.
Hiluxi kyseessä,LJ:n turbo koneella.Ei pääse mittarin viereen kovin helposti,kun on kilvetön metsäpeli.Termari löytyi,korkki vielä uupuu.
onsekone
09.02.2010, 15:08
Samoilla oireilla oli aikanaa saabissa viallinen paisuntasäiliön korkki. Ei pitänyt painetta vähääkään. Vaihoin korkin niin alko pelaamaan.
Tossa omassa kulkineessa aivan samat oireet uus korkki vaihdettu mutta silti paisari tulvii ja hillitön roklotus putkistossa.Taitaa mennä pahvi uusiksi, kun ei taija vakio tiiviste kestää kunnon ahtoja tai sit on joku muu vikana.Mäntyharjulle lähti tilaus tehä vahvempi pahvi josko sit kestäis.Kumpi pakokaasu testeri bensa vai diesel haistaa syyläristä jos pahvi menny.
Kumpi pakokaasu testeri bensa vai diesel haistaa syyläristä jos pahvi menny.
Bensakoneen, koska se mittaa HC-arvoa.