View Full Version : HJn etuakseli
Gary Grand
26.11.2004, 14:08
Onko tietoa HJn ja HDJn etuakselin sisuskaluista. Löytyykö sieltä vaihtokelpoisia osia? Murikkahan niissä on eri ja samoin akselin kuoret, mutta mites vetoakselit ja murrokset?
Kunpa olisikin vaihtokelpoisia osia!
pyöränlaakerit ja stefa on samoja+jokunen tiiviste lukkolevy ja kiinitys mutterit.
Gary Grand
30.11.2004, 07:16
quote:
pyöränlaakerit ja stefa on samoja+jokunen tiiviste lukkolevy ja kiinitys mutterit.
...Ja siinä kaikki? Pahus.
Elättelin toiveita vetoakseleiden suhteen... HDJssäni on akselien pooritus kulunut väljäksi, ilmeisesti. Olen kuullut tällaista tapahtuneen muille...
Väljää etuakselilla kuitenkin on reilusti!
quote:
quote:
pyöränlaakerit ja stefa on samoja+jokunen tiiviste lukkolevy ja kiinitys mutterit.
...Ja siinä kaikki? Pahus.
Elättelin toiveita vetoakseleiden suhteen... HDJssäni on akselien pooritus kulunut väljäksi, ilmeisesti. Olen kuullut tällaista tapahtuneen muille...
Väljää etuakselilla kuitenkin on reilusti!
Todennäkösesti sieltä on kulunut ne kiinteät napalukot tai jotain kytkentäholkkeja mitälie siinä pyörän navan päässä ainakin useampi on tullut vastaan.
Että kannattaa tarkistaa ne ensin ovat halvempia kun vetari joka on halkasijaltaan isompi kun hj:n.
#########################
Tää on ihan helpporeitti.
#########################
Jos remontin teet, joudut vaihtamaan kaikki että hyvä tulee.Elikkä päätylaipat,murrokset,vetarit,poskirattaat perästä.
Note! This message was posted anonymously!
Gary Grand
30.11.2004, 11:19
quote:
Jos remontin teet, joudut vaihtamaan kaikki että hyvä tulee.Elikkä päätylaipat,murrokset,vetarit,poskirattaat perästä.
Note! This message was posted anonymously!
Jep!
Näin olen kuullut jo aiemminkin ja pikkasen sylettää tuon remontin hinta...
Toisaalta sillä ajelee sitten taas puoli miljoonaa, onko se niin paha hinta nelivedosta? (En kyllä tarkkaa hintaa tiedä mutta tuskin se tuhansia euroja on?)
Jos into loppuu, lahjoita esim. minulle! Lupaan antaa osille uuden elämän.
J8 akselinpäiden sovitus J4/J6-malleihin sopivaksi olisi aika hyvä yhdistelmä.
Gary Grand
30.11.2004, 14:52
quote:
(En kyllä tarkkaa hintaa tiedä mutta tuskin se tuhansia euroja on?)
Kylläpä tuo taitaa olla...
Hinta-arvio osille n.2000€... Ellei satu löytämään ehjiä käytettyjä.
En ole itse noita hintoja tarkistanut, mutta lähde pitäisi olla luotettava.
Senpä takia en ole asiaan aktiivisesti paneutunutkaan.
quote:
Toisaalta sillä ajelee sitten taas puoli miljoonaa, onko se niin paha hinta nelivedosta? (En kyllä tarkkaa hintaa tiedä mutta tuskin se tuhansia euroja on?)
Jos into loppuu, lahjoita esim. minulle! Lupaan antaa osille uuden elämän.
J8 akselinpäiden sovitus J4/J6-malleihin sopivaksi olisi aika hyvä yhdistelmä.
Minkä takia ei laittais koko akselia?
Note! This message was posted anonymously!
huolestuttavalle näyttää mitäs tulevaisuudessa puretaan varaosiks kun 80 perät on jo ihan loppu, siinä vaiheessa kun 40/60 sarjalaiset alkavat vasta olla sisäänajettuja n. 1/2 millin kohdalla hih.
Gravehill
30.11.2004, 18:49
kaverin 80:stä poiki takavetari viime talvena kun lähti risteyksestä kiihdyttämään aivan normaalisti eikä ollu vasta ku 600tkm kevyttä maantieajoa takana. remppa kustansi hieman alle 2000€. tulihan sinne toki kaikki uutta, mutta silti oli mun mielestä kallista lystiä.
-mitä hyötyä on maasturista jossei sitä koskaan käytä?-
-86 HJ 61
>> Minkä takia ei laittais koko akselia?
J8:ssa on pienempi perävälitys ja tasauspyörästö, ja raidetanko pinjonin alla. J4:ssä raidetangoa voi tanssittaa pinjonin yläpuolelle jossa se on mahdollisista eri asennoistaan ehkä parhaassa.
Myös köyhäilymielessä se kannattaa sikäli kun voi säilyttää vanhat vanteet, ja etu- ja taka-akselilla ei ole eri offsettia vanteissa.
Toisaalta jos hankkisi kummankin akselin, ja uudet vanteet, olisi asia tietysti ihan eri.
Edited by - JF on 30/11/2004 19:03:23