View Full Version : king cap 2.4B päästöt.
Rekisteröimätön
01.02.2010, 10:56
sallittu tuli
co 3,50 co 3,87
hc 600 hc 536
co2 co2 10,40
o2 5,0 o2 3,00
milläs tota co-pitoisuutta sais puotettuu..
Jos ompi vähäpäästöinen , niin lambda rikki, Oireilee juurikin tuolla lailla.
Rotta-Racing
01.02.2010, 18:22
Liekö yleisimmät päästöjenpudotus tavat,, Ainakin opelin ecotekki koneessa jo pelkkä öljyjen vaihto pudotti päästöjä.Noh ooppelin tuntien:D:D:D ei yllätys.
-Öljyn vaihto
-Tulppien vaihto
-Ilmanputsarin vaihto
Ja näytti putkikin vuotavan hieman joten putken paikkaus :)
Ja tosiaan jos kattipeli niin lambdan vaihto auttaa paljon:)
Rekisteröimätön
01.02.2010, 20:22
Joo autohan on vm-90 ja ei vähäpäästöinen. Pitää vaihtaa tulpat ja suodatin ja mennä koittaa..
tai katsastukseen putsari pois.
Voihan sinne tankata katsastusbensaa..
Pienkonebensa kuulema palaa puhtaasti ,tietysti 4t.
Päästöthän voi sitte mittauttaa muuallakin (halvempaa) kuin konttorilla, vie sitte tositteen mittauksesta inssile. Mittaus saa olla enintään kuukauden vanha.
Onko kaasari vai ruisku? Jos ruisku niin mikä? Käykö tyhjäkäyntiä tasaisesti? Lähteekö lämpimänä ilman sahaamista käymään?
PS. Päästömittaustodistus on voimassa 3kk
Rekisteröimätön
02.02.2010, 21:27
Kaasarihan toi on.. Pitää mennä muualle hakee laput ja ne mukana konttorille takas.
Kannattaa myös ajaa kone oikein kunnolla kuumaksi ennen mittausta...
Rekisteröimätön
03.02.2010, 10:22
sallittu tuli
co 3,50 co 3,87
hc 600 hc 536
co2 co2 10,40
o2 5,0 o2 3,00
milläs tota co-pitoisuutta sais puotettuu..
pakoputken paikkaus ja hakemaan päästölappu jostain korjaamolta esim.seo tai vastaava.voimassa 3kk.jos oikein hyvät päästöt haluat niin uudet tulpat/ilmanputsari ja jäänestoa tankkiin.
mikkoimp
03.02.2010, 19:48
no selvästi rikkaallahan tuo käy, että ei muuta kuin laihemmalle seoksia!
2 pintaan kun ruuvailet ne niin hyvä tulee, itsellä aina katsastuksessa säätö vehkeet mukana, vähän jotkut inssit katsoo että mitä helvetti, mutta mitä ne nyt siitä voisivat sitten sanoa!
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=552&pictureid=7032
tuossa säätö ohjeet..
Nyt päästiin asiaan!
Mulla ko kone ja sama vm 90.
ONGELMA: kylmänä välillä ei meinaa käydä tyhjäkäyntiä - vika, automaatti ryypyn toiminta???
Lämpimänä meno toisinaan kun jatkuvaan vastamäkeen kärpäspaperissa ja bensaa MENEE! - vika
jälleen automaatti ryypyssä; nyt jättää päälle???
Päästöt mitattiin eilen ja kirkkaasti läpi. Kaikki sytkäkamat ja suodattimet (bensa, ilma) vaihdettu juur äsken.
KUKA KERTOIS MISTÄ LÄHTIS VIKAA HAKEE!?
Ps älkää vaivautuko kertoon vian olevan diesel koneen puuttumisesta....;)
reissumies37
05.02.2010, 11:19
Nyt päästiin asiaan!
Mulla ko kone ja sama vm 90.
ONGELMA: kylmänä välillä ei meinaa käydä tyhjäkäyntiä - vika, automaatti ryypyn toiminta???
Lämpimänä meno toisinaan kun jatkuvaan vastamäkeen kärpäspaperissa ja bensaa MENEE! - vika
jälleen automaatti ryypyssä; nyt jättää päälle???
Päästöt mitattiin eilen ja kirkkaasti läpi. Kaikki sytkäkamat ja suodattimet (bensa, ilma) vaihdettu juur äsken.
KUKA KERTOIS MISTÄ LÄHTIS VIKAA HAKEE!?
Ps älkää vaivautuko kertoon vian olevan diesel koneen puuttumisesta....;)
onko kaasarin pinta ok kun katsoo siitä kaasarin kupeessa olevasta "ikkunasta" vai kaataako yli kun otat putsarin pois?neulaventtiileitä noissa kaasareissa mennyt(kuluu).
automaattiryypyn saa pois nopealla polkaisulla tai pitäisi saada jos pelaa ok.ja onhan noita joku ilmeisesti muuttanut manuaaliryyppylliseksikin jos ryypyssä vikaa.
Rekisteröimätön
05.02.2010, 20:49
Kyl mullakin huutaa aika pitkään ryyppy päällä ja sit välil pätkii tasakaasul vaik lämmöt on melkee normaalis..
Kyl mullakin huutaa aika pitkään ryyppy päällä ja sit välil pätkii tasakaasul vaik lämmöt on melkee normaalis..
Saatko polkaistua ryypyn pois päältä? Ryyppy päällä kierrokset huutaa hulluna kun kone on vähän aikaa käynnissä. Mulla lähtee ainakin pois kun napauttaa kaasupoljinta. Sen jälkeen kierrokset tippuu selvästi normaalille tyhjäkäynnille. En tiedä onko noissa toimintatavoissa eroa eri vuosimallien välillä. Mulla -86.
Ihan just KingCabin kaasarista en osaa sanoo mitään,
mutta aikas monen auton kaasarin ryyppykoneistossa on erillinen säätöruuvi,
jolla voi säätää noita "ryyppy päällä" -kierroksia itselle mieleisimmiksi.
Tuo ryyppy pelas syksyllä ihan niinku kuuluikin, kahdella polkaisulla ennen starttia päälle ja kerran polkaisten pois. Kierrokset ok, ei mitään ali- / ylikierroksia.
Syksyn mittaaan satunnaisesti ko vikaa teki, kiihtyvällä tahdilla, ja nyt tuntuu ettei se ota sitä ryyppyä ollenkaan kun ei kylmänä käy tyhjäkäyntiä vaan sammuu. Mutta kuitenkin lämmetessään kulkee kun tervapaperissa vastamäkeen = ryyppy päällä. Vertaisin mopoon joka saa liikaa ainetta, tukehtuu ja kuluttaa sikana.
Kamalia summia esim uutta kaasaria en sijoita, ostan ennemmin metallisilla tulpanjohdoilla olevan koneen/auton. Mutta kuntoon sen tahtois, jo tuon kulutuksen puoleenkin.
Tuota ryypyn manumalliksi muuttamista harkinnu, sais vaan vinkkiä miten toteutetaan. Siihen riittäis tieto mihin vipuun vaijeri kiinnitetään...
Miten lie se neulan vaihto isokin homma???
Aika on pahin viholliseni, oikeastaan sen puute...
reissumies37
07.02.2010, 08:53
Tuo ryyppy pelas syksyllä ihan niinku kuuluikin, kahdella polkaisulla ennen starttia päälle ja kerran polkaisten pois. Kierrokset ok, ei mitään ali- / ylikierroksia.
Syksyn mittaaan satunnaisesti ko vikaa teki, kiihtyvällä tahdilla, ja nyt tuntuu ettei se ota sitä ryyppyä ollenkaan kun ei kylmänä käy tyhjäkäyntiä vaan sammuu. Mutta kuitenkin lämmetessään kulkee kun tervapaperissa vastamäkeen = ryyppy päällä. Vertaisin mopoon joka saa liikaa ainetta, tukehtuu ja kuluttaa sikana.
Kamalia summia esim uutta kaasaria en sijoita, ostan ennemmin metallisilla tulpanjohdoilla olevan koneen/auton. Mutta kuntoon sen tahtois, jo tuon kulutuksen puoleenkin.
Tuota ryypyn manumalliksi muuttamista harkinnu, sais vaan vinkkiä miten toteutetaan. Siihen riittäis tieto mihin vipuun vaijeri kiinnitetään...
Miten lie se neulan vaihto isokin homma???
Aika on pahin viholliseni, oikeastaan sen puute...
Nyt pitäisi katsoa tulviiko kaasari vai ei,se aiheuttaa myös tukehtumista kun aletaan polkemaan ja silloin vika on joko neulaventtiilissä tai kiihdytyspumpunkalvossa.jos taasen ryyppy jumittaa se pitäisi lähteä pois ellei polkasulla niin käsinkääntäen sitä ryypyn mustaa mokkulaa.ei neulanvaihto iso homma ole jos sattuu nissanilta saamaa (tilaus kamaa).Suuressa maailmassa myydään tähän kaasariin korjaussarjoja n. 20e.ryypyn muuttamiseksi manuaaliseksi on oma hommansa kun se mustamokkula ja kierukka pitää poistaa ja asentaa sopivat ryyppyvivustot ja vaijerit siihen.ryypyn tomintaahan voi tutkia esim.ottamalla sähköt irti siitä ja laittamalla takaisin auton käydessä ja katsoa pelaako se.joskus suosiolla on parempi etsiä ehjä kaasari tilalle.pakkasilla itse huomasin kuinka tärkeä siinä putsarin ja pakosarjan välissä on haitariputki tai vastaava ja omaani jouduin hieman tyhjäkäynti ruuvia ruuvaamaan suuremmalle vaikka kaikki pelaakin.ja mitään pensapihiä ei kinkkukaapista saa tekemälläkään.ilmanputsari/bensansuodatin on myös syytä katsoa ja uusia tarvittaessa.
Ok. joo kuten tuolla jo aiemmin mainitsin ko suodattimet vaihdettu kuluvalla viikolla kun päästöt mitattiin.
Bensa pinta näyttäis olevan siinä lasisilmässä merkkipisteen kohdalla.
No se nyt oli jo ostaessa päivänselvää ettei tuollainen koskaan ole bensapihi, mutta jos se hörppää n50km matkalla varttitankin, jotain on kyllä pielessä! Saati kun ei sitä ennen ole tehny.
Mitenkäs sen bensapinnan, muuttuuko havaittavasti lasisilmässä paikallan "polettaessa"?
Olisko ko korjaussarjoista saatavuus tietoa?
Joo ja tuon pakosarjalta tulevan lämpimän ilman haitarin korjasin sillon ensimmäisenä kun auto meille saapui pari vuotta sitten
Kuitenkin kallistuisin ennemmin mainitsemiisi vikoihin kuin tuohon ryyppyyn.
Kiitos vinkeistä.
Rekisteröimätön
07.02.2010, 19:49
Mulla oli tuollainen 2,4b vm.-88 king cap. Ja ihan samat oireet, tyhjäkäyntiä ei käynyt ja ajaessa röpötti, eikä kulkenut ja bensaa meni juurikin tuollainen varttitankki/50km. Sit meni jo tulppiakin liiasta bensan saannista.
Automaattiryyppyhän se oli rikki eli se musta mokkula. Se onpi viheliäinen keksintö, se on aina päällä jos sitä ei automaatti laita pois päältä. Voit kokeilla onko sulla sama vika siten, että käännät sitä mustaa mokkulaa niin paljon, että ryyppy menee pois päältä. Siinä onpi sellainen säätö, jolla voi ikäänkuin säätää ryypyn määrää, mutta säätämällä tarpeeksi laihalle saa ryypyn pois päältä kokonaan. Eihän se kyllä sitten käyntiin lähde ilman lohkolämmitystä, mutta uusi mokkula nissanilla maksaa pari sataa. Näin siis mulla.
Rekisteröimätön
07.02.2010, 19:52
Katsoin tuossa, että olet etelä-karjalasta. Jos ei ole liian kaukana, niin käyppä Rauhassa Anttosen korjaamolla, omistajalla on samanmoinen auto ja osaa "näkemättä" sanoa mikä vika autossa on.
reissumies37
07.02.2010, 23:02
juu se ryyppy pitäisi saada pois päältä kääntämällä sitä mokkulaa.Helpoiten näkee tulviiko kaasari kun auton käynnissä ollessa ottaa putsarin pois ja katsoo kaasariin,itselläni kammiot tulvivat.esim.nissanilla kiihdytyspumpunkalvo on tuntematon varaosa.itse tilasin kyseiseen kaasariin korjaussarjan valtameren takaa ja palstalla löytyy aiempi viesti ketju asiasta.ei tosiaan maksanut kuin 20e pintaan ja viikossa tuli kotiin.tosin löysin nettivarosasta käytetyn kaasarin jonka vaihdoin kun itselläni oli tuo tulva ja auto tukehtui.neulaventtiilit ovat myös kuluvia osia ja niitä pitäisi saada nissaniltakin.toi king capin kaasari on siitä erikoinen ettei varaosia saa ihan kuten johonkin weberiin.joku nikki-merkkinen se on ja maailmalla tunnetaan myös hitachi-merkkisenä.tosin siihen saa weberiltä alumiinisen välipalan johon saa minkä weberin hyvänsä kiinni jos korjauskaasaria ajattelee ja webereihin saa palikkaa ihan eri tavalla.kyllähän toi kulutus aika kovalta tuntuu ja jos tuo ehdotettu korjauspaja on lähellä niin kannattaa käydä asiantuntijan pakeilla,sieltä saattaa löytyä varaosia tai jopa ehjä kaasarinkin eikä vaihdossa mene tuntia kauempaa vaikka pari mutteria joutuu "nylkyttämällä" aukaisemaan kun sitä tilaa ei paljoa ole.
Vaihto kaasari tulossa.Katsotaan :) elämä vai jatkuuko :mad: :( TAI SITTEN OLEN IHAN :confused: :eek: MUTTA TOIVOTTAVASTI LOPPUTULOS OLIS :D :cool:
KIITÄN KAIKKIA JA JOKAISTA ERIKSEEN TIEDOISTA JA VINKEISTÄ!
Eihän tuo kaukana ole etteikö siellä käydä vois. Tarttee varmaan pirauttaa ensin etten turhaa reissua tee.
reissumies37
10.02.2010, 13:56
Vaihto kaasari tulossa.Katsotaan :) elämä vai jatkuuko :mad: :( TAI SITTEN OLEN IHAN :confused: :eek: MUTTA TOIVOTTAVASTI LOPPUTULOS OLIS :D :cool:
KIITÄN KAIKKIA JA JOKAISTA ERIKSEEN TIEDOISTA JA VINKEISTÄ!
Eihän tuo kaukana ole etteikö siellä käydä vois. Tarttee varmaan pirauttaa ensin etten turhaa reissua tee.
no hyvä!eiköhän ongelmat häviä jos on toimiva värkki !
Jees. Ainaskin vielä on fiilikset :( jos ei jopa :mad:. Kaasaria ei näy ei kuulu.. Tilatessa kysyivät kuinka kiire ja totesin jotta se 7pv on kohtuus kummallekkin osapuolelle mielestäni. Ei tullu. Kyselin ja luvattiin laitaa pikimmiten. Eipä näy kuulu vieläkään, to kyselin ja ei vielä ollu lähetetty :confused: .
Jos ei tiistaina ole noutolappu postilaatikossa puran kaupan ja otan rahat takas. Vaikka kuluttaja asiamiehen välityksellä. Ei mahu mun huumoriin enää vaikka ihmisiä ja erehtyväisiähän me kaikki ollaan. Jossain kohtaan vaan menee raja jolloin "unohtaminen" muuttuu välinpitämättömyydeksi, laiskuudeksi, tai miksithansa millä nimellä sitä kukakin kutsuu...
Ja vieläkun sen maksoinkin het samana päivänä kun kaupat tehtiin jotta sen varmasti saan :(
Pieni toivo elää jotta tää vielä muuttuis :D lopussa. Aika näyttää.
23.02-10 Kaasari saapunut valtakuntaan! Jee!
Kuasutin vaihdettu :D lopputulos odotettu, toivottu :D :cool:
Nyt kun se taas on pelillää, joutaa myyntii. Diesel voimaa tilalle... :rolleyes:
reissumies37
02.03.2010, 14:08
Kuasutin vaihdettu :D lopputulos odotettu, toivottu :D :cool:
Nyt kun se taas on pelillää, joutaa myyntii. Diesel voimaa tilalle... :rolleyes:
hyvä juttu! eihän sitä nyt kannata vaihtaa kun toimii taas ;)
Muuten vaihtais mutta mä lupasin ittelen jo mopon myydes et bensal käyvät ei o mun juttu... :)
Joten eikun ostakee poies. ;)
Vielä ku sais diesel mallin raivaus- ja moottorisahan, ruohonleikkurin.....:D
sellasil metallisil jäykil tulupanjohroil...
Rekisteröimätön
07.03.2010, 19:19
Mistä löysit vaihtokaasarin? ja oliko miten arvokas?
Täältä ite löysin www.autopurkaamot.com sieltä merkin ja mallin mukaan löytyy helposti saatavilla olevat osat. Tai www.osahaku.com on toinen vaihtoehto. Ekassa tuntuis olevan enemmän osia/purkuautoja tarjolla.
Pahahan noista hinnoista mitään on sanoa, jokainen kun pyytää /maksaa itse parhaaksi katsomansa hinnan, mutta tälläkertaa itse maksoin 90€ ja olen täysin tyytyväinen. Verrokkina vaihtaen weber tilalle, sovite laippa tais olla 20€ ja kaasari itte 320€ +mitä pikku kamaa lie sitten olis menny lisäks. Osta multa tuo koko auto, saat kaasarin samalla, toisen vielä kaupan päälle! :)