View Full Version : Tarttis apua Lj:n noutoon metästä.. **NOUDETTU JA FOTOJA LISÄTTY**
Kävin tos eilen iltapäivällä pikkasen offailemas voimalinjalla ja perkules otti ja loppu löpö.. juu tiedän että oma moka :( No mutta nyt auto on apaut 1.5 kilsan pääs keskellä reittiä ja tänään meinasin että raahaan sinne jerrykanullisen löpöä ja ajan kotteron pois , mutta ei perkule jaksa millään repiä kanisteria sitä matkaa umpihanges, loppuu vanhalta mieheltä happi kesken .. :)
Siispä jos jollakulla on mielenkiintoa ja auto missä on minimissään 35" fillarit ja kalusto on semmonen että pääsee noin 40cm hangessa eteneen niin tervetuloa jeesaamaan. niin ja jos autosta löytyy kompura niin se luetaan eduksi koska toinen eturengas vuotaa beadlockin vierestä eli yx rengas tarvii täyttää perillä jollain konstilla .. Mukaan talkoisiin saa tulla useampikin auto..
Palkinnoksi reissusta saa tilaisuuden ajaa ns. priva pätkällä ja perillä auton luona oluet :D
Niin ja paikka on Siuntion kirkonkylällä, tarkemmat ohjeet kiinnostuneille annetaan privana tai myös soittamalla 050-5634775
ASIA KUNNOSSA JA APUA TULOSSA ;KIITOS!
Peli on noudettu ja fotoja ja video pätkää lisätty!!
mä voisin huomen tulla?
Asia selvä.. taidan olla saunaillan velkaa ku sieltä asti lähdet jeesiin.. Kitoksia!
ps. täällä on sitten ihan oikeesti lunta ettäs tiedät.. ;)
hyvä vaan jos lunta kunnolla.
ja tulee ainaki halpa saunailta ku lääkäri määräs toistaseks alkoholin ja tupakin käyttökiellon :D
Tjl:n saunaillat kyllä tiedetään... Aina joku sammuu joukosta... :D
hyvä vaan jos lunta kunnolla.
ja tulee ainaki halpa saunailta ku lääkäri määräs toistaseks alkoholin ja tupakin käyttökiellon :D
No ostetaan sitten konvehti rasia puoliksi :) toi brenku kielto vois olla itelleki kova sana aina välillä :) ... tupakki ei oo
kyllä muutenkaan oikein maistunu viimeiseen 10 vuoteen..
btw.. jos joku muukin haluaa tulla mukaan nin se on ok, meikäläiselle vaan soittoa...
Eikös tätä vois siirtää tiistaille??? Mää pääsisin sillon osallistuun myös...
Eikös tätä vois siirtää tiistaille??? Mää pääsisin sillon osallistuun myös...
Edittiä sen verran että huomenna mennään jossain vaiheessa iltäpäivällä , ei käy tiistai tjl:lle..
Näkyy olevan homma jo hoidossa, mutta koittakaa vaikka särkeä lisää autoja sinne metsään, niin minäkin pääsen "pelastamaan".
Kilpuri täydessä lyönnissä ja lomat painaa päälle.
Näkyy olevan homma jo hoidossa, mutta koittakaa vaikka särkeä lisää autoja sinne metsään, niin minäkin pääsen "pelastamaan".
Jeps, tjl:n kans käytiin kokeilees hodarilla oikein tosi mielellä ja 200 metriä päästiin pätkää helvetinmoisella hapella .. tota saakelin puuteria on paikka paikoin muniin asti . Niinpä tilanne on semmonen että Lj on edelleen pelastamatta ja jos tonne mielii mennä niin täytyy olla ketjut pyörissä.. Eli jos on jonkin sortin "telapeli" omistukses niin tervetuloa kokeilemaan :D
Jeps, tjl:n kans käytiin kokeilees hodarilla oikein tosi mielellä ja 200 metriä päästiin pätkää helvetinmoisella hapella .. tota saakelin puuteria on paikka paikoin muniin asti . Niinpä tilanne on semmonen että Lj on edelleen pelastamatta ja jos tonne mielii mennä niin täytyy olla ketjut pyörissä.. Eli jos on jonkin sortin "telapeli" omistukses niin tervetuloa kokeilemaan :D
No voi voi, se sit jäi sinne... :) Ette sit yhdessä raahannu sitä kannua sinne mettään???
ei npal olis kannu hyödyttäny, ku ei lj sieltä olis enään pois tullu. lunta on sit niin saatanasti. pahimmissa paikoissa oli vyötäröön asti... se ensimmäinen paha mäki nousi kyllä ylös kun maltto painaa kaasua tarpeeks. mut sit lopetettiin ytittäminen ku ei viittitty öytä siel mettäs olla.
eli turha yrittää millää 35" ja lukkoakseleilla. ja meinaattiin tarvita jo sitä kivistäki kun takavinssi otti vähä osumaa taisteluissa.
jos ens viikol yrittäs uudestaa ketjujen kanssa. on yhtä helvettiä suo puuterilumi...
:D:D kuvia ?
ei siel oo puita lähellä jos niitä pitkin pääsis etenee??
joo huomasin voimalinjan , harvemmin linjalla puita kasvaa
No oot sä sen paikkaan saanu ajettua! :D
Mersu olis jonkunlaisessa lyönnissä ja vähän maastotestiäkin tarvis mutta taitaa olla liian kesy vehje?
Tosin eteneminen vois olla helpompaa jos olis 2-3 autoa letkassa..?
taitaa olla parasta etsiä ahkio jolla viedä polttoaineet metsään ja alkaa pikku väkisin tahkoamaan läjää pois metsästä :D
Onnea yritykseen!
jos parilla kolmella autolla lähtis ni onnistus varmaan. ja kyllä sinne varmaan pääsee jos viittii vaan hapettaa kunnolla. itseltä loppu ainaki innostus rääkkäämiseen sen ensimmäisen mäen jälkeen.
ja kesällä ton reitin ajaa melkein takavedolla, mutta nyt kauvautuu heti niin syvään että pohja kantaa.
yritetään ens viikol viel kerran paremmin varustautuneina.
Kuvia sitten kans:D:D ja ei videokaan pahitteeksi olisi.
Melkee Kivinen Sisuakseleilla tekemään jäljen LJ:lle ja takas:D:D
ei toi jatkuva lumisade ainakaan helpota asiaa. :( vinssiapinaksi voin lähteä mukaan kahlaamaan jos joku auttajista ajaa tästä ohi!? oon tällä hetkellä "autoton" asun espoon keskustan lähellä finnoontiellä. niko 046-8968677. just tulin koiran kans metsästä on aika raskasta kahlata!
näillä näkymin perjantaina tulee traktorin jääpiikkiketjut ni jos niillä sitten.
eiks siel kyläl ois mitää maajussii joka sais raktorilla hinattuu sen sieltä ? ei tartteis pelata maasturien kanssa ja joissan raktoreis on paineilmavehkeetkin ni sais täytettyy kumitkin kivasti ? esim hieman uudemmissa zetoreissa tai sit ottaa täytetyn säiliön ja pistoolin mukaan ?
eiks siel kyläl ois mitää maajussii joka sais raktorilla hinattuu sen sieltä ? ei tartteis pelata maasturien kanssa ja joissan raktoreis on paineilmavehkeetkin ni sais täytettyy kumitkin kivasti ? esim hieman uudemmissa zetoreissa tai sit ottaa täytetyn säiliön ja pistoolin mukaan ?
Pitäähän nyt ihmisten saada harrastaa rauhassa :P
Ei kannata enää kauaa ootella, kohta hukkuu sinne lumen sekaan kokonaan, mikäli tätä vauhtia tuloop lisää. ;)
Tiedän yhden rytmiryhmän joka menee vaikka väkisin......
Asennetta nyt siihen touhuun :D :D
Joo on täs ympärillä näitä maajusseja kenellä on traktorit mutta se ei oikein ole vaihtoehto ku on pikkasen tota "kielimuuria" :) Kivinen olis tulossa huomenna mutta perkules ku joutuu ite olla tuolla paperitehtaalla pikkasen remontis, eikä oikein tiedä joutuuko vetää ns. pitkän päivän ... Lauantai vois olla aika hyvä päivä kyllä jos tjl pääsis hodarin kans piikkiketjuilla ja jos mahdollisesti myös Kivinen sais siirrettyä lauantaille "koe ponkaisun" .. ?
Siinähän sitä alkais olla jo pikkasen niinku safari meininkiä.. :) Tällä kertaa ei unohdeta kameraa himaan...
Offahan vois lähteeki rattorilla, vois samalla lanata reitin pikkupyöräsille ;). No joo, jäähän siinä tekemisen ilo pois..
Byrocrat
02.02.2010, 23:02
Joo on täs ympärillä näitä maajusseja kenellä on traktorit mutta se ei oikein ole vaihtoehto ku on pikkasen tota "kielimuuria" :) .
Ei taida ukot Siuntiossakaan olee niin ummikkoja etteivät suomea ymmärtäis :rolleyes: ettei vain olis jotakin muutakin kuin kielimuuri esteenä avun hakemiselle:confused:
Ei taida ukot Siuntiossakaan olee niin ummikkoja etteivät suomea ymmärtäis :rolleyes: ettei vain olis jotakin muutakin kuin kielimuuri esteenä avun hakemiselle:confused:
Mitäs nyt vaihteeksi vihjataan? Uskomatonta..
No höpö höpö.. en ny oikein viitsi mennä kysymään naapurilta että "viitikkö tulla vetämään mun romun tuolta metästä pois , vaarana tietysti on että sun 50ke traktori kaatuu siellä vuoristoradalla tai muuten menee romuksi mut jos näin käy niin sorry vaan "... Eiköhän siinä oo tarpeeks jeesiä ku se on sanonu että senkus ajelet siellä ja lanaa sillä rattorilla mun pihat ja tiet apaut 50-100e / vuosi.. :)
Eikös joku sillä seudulla asuva raskaamalla kalustolla offaava vois tulla jeesaa?? Luulis että esim. mogissa tai a45ssa riittäs kahlaamiskyky:D?? Se ei kyl oo kivaa, kun vehje sammuu mehtään, itelläkin kesti melkein viikko ennen kuin saatiin traktori pois metästä samanlaisen tapauksen jälkeen... Se käyntiinlähtö voi sitten olla aika jännä paikka, onneks ei oo hirveesti pakkasta :)
Nyt joku hakemaan se KooPeen moggi koeajolle:D
Tuntu siinä KooPeen Haisulissakin (mäyris) olevan ihan kivasti puhtia. Nypättiin sillä Saksalaisten neliveto MAN kuorkki irti viime Ladogassa...
KooPeen mokki on sold ja mäyris on telakalla.... eli "näytönpaikka" on edelleen auki, olisko joku tulossa lauantaina kokeileen saako lumitilanteelle haistatettua pitkät..? :)
Minä tulen heti kunhansaadaan RJ nippuun......
Mie voin tulla jos tuut tekee Suikan ensin valmiiks? :D
Minä tulen heti kunhansaadaan RJ nippuun......
Jos laittais siihen sukset eteen ja taakse talat? :)
Ei kait niin pienes autos voi olla suuria laittoja :D
Eikös niillä seutuvilla sijaitse se cattiproto?
Ei kait niin pienes autos voi olla suuria laittoja :D
Minäkin elän tuossa haaveessa.
Rekisteröimätön
05.02.2010, 19:32
KooPeen mokki on sold ja mäyris on telakalla.... eli "näytönpaikka" on edelleen auki, olisko joku tulossa lauantaina kokeileen saako lumitilanteelle haistatettua pitkät..? :)
Eikös "romu" Keinäsilläkin ole jonninmoinen Moggi joka taisi kiertää ihan Uralin juurellakin. Jos vaikka sieltä joku ehtis auttelemaan?
Jee jee, hyvin pojat tietää näköjään oman kylän miehiä!
Timo "free" Eklund asuu ihan kivenheiton päässä, mutta lähtee huomenna ulkomaille ja tulee viikon päästä. Jos ois aikaisemmin kysässy niin se ois voinu tulla vaikka vanhalla sotaratsulla tai kolmella protolla ja vaikka paripyörillä!!!!
Fageströmin henkalla on Proto n. 5 km päässä MakeO:ta.
Entäs Kelan poika hodarilla ja ISOILLA donitseilla?
Jee jee, hyvin pojat tietää näköjään oman kylän miehiä!
Timo "free" Eklund asuu ihan kivenheiton päässä, mutta lähtee huomenna ulkomaille ja tulee viikon päästä. Jos ois aikaisemmin kysässy niin se ois voinu tulla vaikka vanhalla sotaratsulla tai kolmella protolla ja vaikka paripyörillä!!!!
Fageströmin henkalla on Proto n. 5 km päässä MakeO:ta.
Entäs Kelan poika hodarilla ja ISOILLA donitseilla?
Kyllä mä tunnen nää Siuntion tyypit ja luulen että kyseiset herrat on ehkä nähnytkin tän topikin.. sekä "Frii" että Keinänenkin on käyny visiitillä täällä testailees kalustoa viime kesän Uralin reissua varten mutta ei täs nyt oo vielä tullu vaivattua kyseisiä hemmoja.. Hei, ei tää asia nyt niin hirveen vakava ole, Kivinen on huomenna täällä Proto kilpurilla ja pojat Evitskogin Offroad Clubilta on tulossa Uazilla bokkereitten / ketjujen kans eli kyllä mä luulen että täs on vielä tulossa ihan hauska päivä :)
Pikkasen hatuttaa vaan ku kävi tämmönen etuperän "hammaspeikko" kylässä ku irroteltiin sermaxin kans officrossi Rj:tä lumihangesta ihan sievästi .... :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=232&pictureid=51101
Kyllä mä tunnen nää Siuntion tyypit ja luulen että kyseiset herrat on ehkä nähnytkin tän topikin..
Mä vähän epäilen joidenkin kohdalla.....
Kyllä mä tunnen nää Siuntion tyypit ja luulen että kyseiset herrat on ehkä nähnytkin tän topikin..
Mä vähän epäilen joidenkin kohdalla.....
Juu näin on ..
Pikkasen hatuttaa vaan ku kävi tämmönen etuperän "hammaspeikko" kylässä ku irroteltiin sermaxin kans officrossi Rj:tä lumihangesta ihan sievästi .... :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=232&pictureid=51101
terve tuloo joukkoon...itse oon noit pikku perii rikkonnu varmaan kahdeksan kappaletta äljiissä,yleensä taka välkkä on menny...nyt on siirrytty toyotan isoon perää takana,katotaan mitä se kestää!
Vesku tossa puheli sun pulmasta oishan sitä voinut lähtee jeesaan . Mutta kun mulla ei oo vielä renkaita mitä pyörittelis hojon alla :( :(
Kivinen on huomenna täällä Proto kilpurilla :)
Se on hiluxi. :):):)
LJ pelastettu:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2717&pictureid=51149
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2717&pictureid=51150
ul31N38jRr4
oeGuj6nl94w
Og9qcAz6wzE
nNJwE9WdEvA
LJ pelastettu:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2717&pictureid=51149
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2717&pictureid=51150
http://www.youtube.com/watch?v=ul31N38jRr4
http://www.youtube.com/watch?v=oeGuj6nl94w
Jumankauta Make, siellä oli lonkeroo, eikä kaljaa... Nyt mä oon vähän katkera kyl, oisin määkin sen si voinu sieltä pois vetää, kun ton oisin tienny.... :D
Kiitokset kiviselle team sermaxinkin puolesta....Hatun noston arvoinen suoritus pojat, vaikka olikin pieni tyylivirhe tuo lonkero...
Oletettavasti make oli unissaan eellä viikolla käyny jo etukäteen juomassa ne oluet sieltä...
Rai rai oluet juotiin vasta tallilla:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2717&pictureid=51160
Oletettavasti make oli unissaan eellä viikolla käyny jo etukäteen juomassa ne oluet sieltä...
Joo kiitoksia ihan vit..sti Kiviselle ihme saakelin peli toi Sisu axel peli on menee ihan sika hyvin umpi hankee,no Lj romu on pihassa ja hauskaa oli jatko bibbalois vaikka tipahdinki kertaalleen Uazin kyytistä :D
Olipa hyvät kelit, sai vinssiapinakin riittävästi liikuntaa:D:D:D
MK:n kädessä näkyvä lonkero johtui siitä, että minä join sen viimeisen kaljan. Koska MK osaa varautua reissuihin, kyseessä oli omat eväät. Maken Lj:ssä olleet kaljat toimi lähinnä kivan makuisina mehujäinä.
Kiva oli pöllyttää lunta. Ei siellä nyt kovin syvää ollu, parhaimmillaan yli renkaan yläreunan. Tuollainen lumimäärä alkoi jo nostaa lämpöjä vakimoottoristakin.
Hassu kuvionti Irokissa kun näyttää videoissa pysähtyvän tai olevan paikallaan vaikka rengas oikeasti pyöri.
lepoantti
06.02.2010, 22:00
minkä kokoiset noi hiluxin irokit on?
minkä kokoiset noi hiluxin irokit on?
39,5", leveet vanteet saattaa vähän syödä korkeutta.
Respect, faith and glory for the rescue patrol :).
veijon-esso
06.02.2010, 22:28
Hienoa että pelastusoperaatio onnistui! Kauanko meni aikaa umpihangessa etenemiseen tojon luokse?
btw. mulla on jonkin verran matskua kameralla ja vielä ku keksin miten saan na juutuuppiin...
Tos olis tommonen foto lumitilanteesta..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=232&pictureid=51168
btw. mulla on jonkin verran matskua kameralla ja vielä ku keksin miten saan na juutuuppiin...
http://forums.petrisimolin.com/?b=7
Hassu kuvionti Irokissa kun näyttää videoissa pysähtyvän tai olevan paikallaan vaikka rengas oikeasti pyöri.
Sehän pyörii välillä väärinpäin(Auto menee eteen ja rengas pyörii taakse :D). Siis näyttää siltä.. Ei vissiin kamerassa nopeus riitä?
Ai pyöri vai, mun mielestä rengas ei OIKEESTI pyöri missään vaiheessa. :D
Ai pyöri vai, mun mielestä rengas ei OIKEESTI pyöri missään vaiheessa. :D
Kun saat ne pyörimään niin pyydä pyörähtämään meilläkin.
Kauanko meni aikaa umpihangessa etenemiseen tojon luokse?
Oisko 15 minuuttia?
Siellä myöhemmin ajetulla uralla oli enemmän lunta.
15min. mulla meni 45min ja pääsin 200m :D ...
Rekisteröimätön
07.02.2010, 19:57
Aika huonosti näytti poiken pelit hangessa etenevän.
Ajelin tämän viikonlopun vastaavissa olosuhteissa vakio Defenderillä johon laitoin ketjut joka nurkaan. Eteni kuin tankki ei tarvinnut kertaakaan edes rakentaa kiitorataa peruuttamalla vaan joka paikasta ekalla läpi ... No yhdestä ei mennyt ja se oli hiekkakuopan 45 asteen ylämäki, ei kyllä mene kesälläkään.
Ketjuilla pito on aivan infernaalinen, kiitokset vaan Offroadpajalle loistavista ketjuista. Suosittelen!
Nyypi ja maailman paras defe ottavat yhteyttä topickin aloittajaan ja lähtevät kameran kanssa ajamaan samaan paikkaan jossa lj oli... Nyypi ajaa sitten jo olemassa olevan uran vieressä, umpihangen puolella..
Rekisteröimätön
07.02.2010, 20:59
Ihan iisisti ei tarvii heemostuu...
Meinaan vaan että kyllä noikin pelit menisi ketjuilla aivan toisella tavalla. Isokin nappularengas on kylmänä lumessa aikasta tavalla liukas.
Ketju taas puree ainakin tämän hetken lumikeleissa aivan tautisesti, pääsee koko hangen lävitse eikä auto nouse pohjan varaan vaan renkaat saa pidon maapohjasta.
no siis esim ahonsedältä ei edes saa kokoon 35/14,5 kokoon ketjuja, ja sanoi ettei saa muualtakaan.
traktoriliikkeestä löytys, mut nekin olis ihan liian pitkät ja liika kapeet. hintaakin 4kpl olis noin 1400e.
ja sit sen päälle työt viel. ni jäi ostamatta. ja kyllä täällä on monikin ketjuilla varmaan ajanut.
olis kieltämättä hauska nähdä vakio defe hangessa jossa lunta on ollut yli 39.5" irocin korkeuden. metri lunta on jo mun mielestä ainakin aika paljon. ottaen huomioon että toi iroc varmaan kantaa vähän enemmän kuin jotki defenderin vakio pyörät ketjuilla :D
Ihan iisisti ei tarvii heemostuu...
Meinaan vaan että kyllä noikin pelit menisi ketjuilla aivan toisella tavalla. Isokin nappularengas on kylmänä lumessa aikasta tavalla liukas.
Ketju taas puree ainakin tämän hetken lumikeleissa aivan tautisesti, pääsee koko hangen lävitse eikä auto nouse pohjan varaan vaan renkaat saa pidon maapohjasta.
Minähän en näistä mitään ymmärrä, mutta jos renkaat saa pidon maasta, niin alkaa vakiodefessäkin varmaan jo jonkunmoinen kinos olemaan lunta siinä jossain keulan eessä. Esim nokkapellin päälle alkaa varmaan työntämään jo muutaman metrin jälkeen. :p
Rekisteröimätön
07.02.2010, 22:06
Noissa kuvissa ei muuten ole yli metriä lunta, eikä taida eteläsuomessa monesta paikaa sen vertaa löytyä. Toisekseen keula kyllä joutui toimimaan puskulevynä ja lunta tuli ajoittain konepellille.
Aika huonosti näytti poiken pelit hangessa etenevän.
Ajelin tämän viikonlopun vastaavissa olosuhteissa vakio Defenderillä johon laitoin ketjut joka nurkaan. Eteni kuin tankki ei tarvinnut kertaakaan edes rakentaa kiitorataa peruuttamalla vaan joka paikasta ekalla läpi ... No yhdestä ei mennyt ja se oli hiekkakuopan 45 asteen ylämäki, ei kyllä mene kesälläkään.
Ketjuilla pito on aivan infernaalinen, kiitokset vaan Offroadpajalle loistavista ketjuista. Suosittelen!
Kaikella kunnioituksella nyybiä kohtaan mutta saanen epäillä etenemiskykyä "vastaavissa" olosuhteissa...
Kuten Kivisen pelistä napatusta kuvasta näkyy niin lunta on noin vinssiin asti ja se on apaut metrin korkeudella..
Tottakai ketjut auttaa ihan pirusti mutta ei niitä löydy järkevästi noille rengaskoolle..
Tervetuloa kokeilemaan kiertää toi lenkki ja taas tarjotaan kaljat kuka ajaa sen niin ettei tarvi välillä vetää "liikkuvia taakse" .. :D
paahan nyypi jotain referenssikuvaa vakio defestä lumihangessa... olisi kyllä mielenkiintoista nähdä minkälaisessa maastossa olet ajanut
kilpuri jossa on 39" renkaat ja 4 vetävää pyörää vastaan vakio defe jossa on kaksi vetävää pyörää ketjuilla ???
tuollasessa pakkaslumessa ei oikeesti kyllä etene kuin helvetinmoisella hapella, tuli tänään ite todettua. +30cm lunta ja 35" ja lukot, oli jo aika vaivalloista etenemistä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=753&pictureid=51187
Nyypiä puolustaakseni sanoisin kyllä ettei mitenkään mahdotonta ettei defenderi menis ketjuilla ja kapeammalla renkaalla, jos vielä piikkiketjut yhtä hyvin kuin "kilpurit" pakkaslumessa. ittellä ei ole jeepissä kun takana 31 renkaalla piikkiketjut ja kyl 60 cm hangessa tuuppas lunta edellänsä nätisti ,joskus entisellä kilpurilla 40X17 renkaalla ja lukoilla oli aikas tahkoomista , ei vaan yksinkertaisesti pistepainoa ja pitoa löydy.
veijon-esso
08.02.2010, 12:39
Faija laitto joskus mikroautoon lumiketjut ja sehän meni pidolla pohjia pitkin lumen alla kuin Ninja! Hangen pinnalla ei näkynyt mitään. Pitää vaan olla tarkka GPS että pysyy reitillä. On ne ketjut pätevät. Homma loppu aikanaan kun Faija täräytti sillä kaasupohjassa äänivallin rikki lumivallin sisällä ja kaikkihan sen tietää ettei siitä hyvää seuraa. Mutta hitaampaan menoon suosittelen kyllä ketjuja, siinä voi vaikka avensiksella lähteä laatokan ympäriajoon kun on snöö-vitjat baarumin ympärillä.
Kyllä varmaan original defe menee ketjut jokanurkassa melkoisessa lumessa, itsellä oli vain 1 pari käytössä viikonloppuna kun käytiin pikkupoikain kanssa yökunnissa safaroimassa. Olikait siellä lunta
lepoantti
08.02.2010, 15:23
aika turha verrata etenemistä ketjuttomiin vs. ketjullisiin renkaisiin, kyseessä on aivan eri laji. muutamana talvena ja vähän kesäkelissäkin olen ollut ajamassa seurueessa jossa yhdellä kaverilla on pitkässä, lahossa, lukottomassa ja välillä iskarittomassa patrollissa lapikkaat(35x10,5) ja ketjut joka renkaassa. etenemiskyky on aivan tautinen. defen kanssa pitää varmaan olla varovainen ettei vetarit katkea kun on pitoa....
Rekisteröimätön
08.02.2010, 15:46
Kyllä tosiaan ketjut alla pääsee mitä ihmeellisimpiin paikkoihin ja poiskin...
Itse ajellut( Nissan Sunny 1.6 N13 korimallisella ) autolla yli puolimetrisessä hangessa ilman mitään ongelmia...
Ketjut oli "13 tuumaisissa vetävissä pyörissä ja hyvin meni lumisella metsätiellä!!!
Lumi ja lumi ei todellakaan ole vertailukelpoista.
Nyt se on sellasta pöperöä että todella vaikee on edetä, eikä alla ole pitävää kerrosta ellei ole joku hiekkatie alla.
Jos vertaillaan niin pitäis olla joku leveä kenttä missä tasainen lumipeite, sit vois sanoa mikä etenee ja mikä ei. Oikeastaan olis mielenkiintoinen verrata leveä / kapea kumi ja erilaisia pintakuvioita, ja ketjujen kanssa sekä ilman.
metsienmies
08.02.2010, 17:55
aika turha verrata etenemistä ketjuttomiin vs. ketjullisiin renkaisiin, kyseessä on aivan eri laji. muutamana talvena ja vähän kesäkelissäkin olen ollut ajamassa seurueessa jossa yhdellä kaverilla on pitkässä, lahossa, lukottomassa ja välillä iskarittomassa patrollissa lapikkaat(35x10,5) ja ketjut joka renkaassa. etenemiskyky on aivan tautinen. defen kanssa pitää varmaan olla varovainen ettei vetarit katkea kun on pitoa....
jos ollaan saman henkilön patroolista puhumasta niin tosiaankin iskarittomassa... eipä tienny välillä itsekkään kumpainenko ajaa vai onko vaan apparina kun keikuttiin aukeen yli... ei voinu oikein muuta kuin nauraa ja väistellä toistemme nuppeja... mut hauskaa oli!!!! :D :D
Juu, aikoinaan ruuvattiin 1977 vuosiluvun takaveto corollaan ruottalaisten keksimät(tai ruattisa niitä ainakin myytiin yhteen aikaan) jää raudat (2 lattarautaa jotka on nivelöity keskeltä) Raudoilla sai corollasta melekosen menijän. Ajettiin sellaisista paikoista joista ei päässyt takaveto raktorilla ilman ketjuja. Vinha perä nuissa katjuissa ja raudoissa, valitettavasti täytyy todeta nyybille että nuo sun jutut on vaan ihan väärällä palstalla....
Vielä jos löytäs kapeen ja korkeen renkaan ketjuilla pakkaslumelle, niin riittäis puhti kuoputella pohjia myöten.
Ja sitten kovemmalle tuiskulumelle mahollisimman levee.
Ei mut asiallisen näköistä pelastus toimintaa:D
Apinalta saattaa loppuu paukut metrisessä hangessa:D
VooDoo Jeep
08.02.2010, 21:15
Tervetuloa kokeilemaan kiertää toi lenkki ja taas tarjotaan kaljat kuka ajaa sen niin ettei tarvi välillä vetää "liikkuvia taakse" .. :D
Kauas tarjous on voimassa? :rolleyes:
Vielä jos löytäs kapeen ja korkeen renkaan ketjuilla pakkaslumelle, niin riittäis puhti kuoputella pohjia myöten.
Ja sitten kovemmalle tuiskulumelle mahollisimman levee.
Fedima Scirocco 9.00-16? ;)
Paikallisella pussihousuvolvohuru-ukolla olis kuormuri mallissa 11.00 - 16 lapikkaita ja viel ketjut kaikkiin kuuteen vetävään pyörään. Kuinkakohan pitelemätön se sit olis meneen.
Kauas tarjous on voimassa? :rolleyes:
"Niin kauan ku tavaraa riittää" Nimittäin tota puuteria mitä lumeksi kutsutaan :D
Rekisteröimätön
14.03.2010, 21:30
Mistä noita piikki-ketkuja saa ostaa 31" renkaisiin. vai joutuuko taas tekeen itte.
Mistä noita piikki-ketkuja saa ostaa 31" renkaisiin. vai joutuuko taas tekeen itte.
Kysy vaikka tuolta: http://www.kolumbus.fi/jaeky/
Traktorin ketjuja löytyy jo 26" korkeille pyörille. Pëwag on laadukas merkki, mutta järkevän hintainen.
Mopopuolelta lainattu kuva http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?f=1&t=3955&st=0&sk=t&sd=a&start=645
e: iso kuva linkiksi http://www.matkaendurot.net/forum/download/file.php?id=11864&t=1