View Full Version : Subaru "Artica" Forester
Nyt vasta projekti syntyi..
Lapin lumo vie mukanaan niin kuin sanotaan. Nyt kun sukulais-suhteiden kautta on siellä tukikohta missä aikaa viettää niin tuli aika kehittää erämaihin sopiva kulkine. Japanilainen oli ainoa vaihtoehto ja niin lähti puoli-veto toyota romikselle ja alle kaupasta 4-veto Subaru. Ja jos ei halua mitään pommia niin hinta nousee.. Eli Subaru Forester 2.0 vm. -98 ajettu 55 000.. Hintaa karvan alle 11 000.. Nyt ollaan sit pankille auki "hetki".. Muutama kuukausi on sillä tässä ajettu ja kaavailtu sekä raapustettu muistiin tarpeellisia muutoksia. Autosta ei tule mitään metsämyyrää vaan enemmänkin Adventure/Explore henkinen ja osa maantieominaisuuksista on myös tarkoitus säilyttää. Työ ei tule olemaan mintenkää nopea tempoista koska auto on ajossa päivä ja töitäkin täytyy välillä tehdä. Paljon on tekemistä ja intoa joten saa nähdä mitä tästä syntyy:D Kuvia tulee kunhan saan auton sisälle ja pois jäästä.
Kuulostaa mielenkiintoselta projektilta..
http://www.subaruforester.org/vbulletin/f102/
tuolla on ainakin jotain subaru forresterien offroad keskustelua,esim porttaaleiden suunnittelua:eek: tosin enklannin kielellä..
Hyvä hyvä. :) Saadaan mukaan muitakin autoja, kuin nämä vanhat. Tsemppiä projektiin.
Pahin este maastoon taitaa olla välitykset ja maavara. Kuinka hiljaa tuon saa kulkemaan?
Hyvä, uudenlaisia rakenteluaihiotahttp://www.smileyshut.com/smileys/new/Cool/cool12.gif (http://www.smileyshut.com/Smileys/Smiley-Huts-Free-Cool-Smileys.html) Kannattanee aloittaa pohjan panssaroinnista.
Tuollainen linkki osu silmään-> http://offroadsubarus.com/
Hyvä hyvä. :) Saadaan mukaan muitakin autoja, kuin nämä vanhat. Tsemppiä projektiin.
Pahin este maastoon taitaa olla välitykset ja maavara. Kuinka hiljaa tuon saa kulkemaan?
Autosta löytyy kyllä alennusvaihteisto ja se hoitaa hitauden.. Maavaraa olen itsekkin pohtinut ja jos ei suoraan sopivia korotus osia mistään löydy niin sitten sorvataan jotkut osat sopimaan sinne.
Hyvä, uudenlaisia rakenteluaihiotahttp://www.smileyshut.com/smileys/new/Cool/cool12.gif (http://www.smileyshut.com/Smileys/Smiley-Huts-Free-Cool-Smileys.html) Kannattanee aloittaa pohjan panssaroinnista.
Tuollainen linkki osu silmään-> http://offroadsubarus.com/
Moottorin alla on aika vahva tekoinen vakio panssari joka kattaa myös osan vaihteistoa. Kaverilla olis myynnissä Imprezan pohjapanssari joka pitäs sopia suoraan ku on sama pohjalevy.
Tässä kunnoss auto minulle tuli..
Ja niinkuin kaikki lajitoverinsa niin myös tämä yksilö on saanut sydämekseen bokseri moottorin..
Toisessa kuvassa alennusvaihteiston kytkin..
RalliJari
31.01.2010, 19:51
Tais olla tuo Subarun alennusvaihteiston välitys luokkaa 1.5:1. Enemmän kärryn vetoon vissiin tarkotettu mutta kyllähän se parempi on ku ee mitään. Liekö tuon ikäsessä vapari foresterissa vielä viskolukkoo taka-akselilla, uudemmissa se on ja turboissa ollu aina.
Mielenkiintosta nähä mitä tästä tuloo.
Joo ei oo lukkoo takana.. Tulossa kyllä, on meinaan erittäin tarpeellinen. Ja tosta välityksestä et se on nimemomaan kärry välitys ja sen käyttö maastossa ei oikeen oo vakuuttanu. Mutta niinkuin sanottu et parempi näin kuin kokonaan ilman:D
Vetarit saattaa paukkua , jos pistää kovin suuret renkaat, on siinä kitkalukko taka-akselissa.
Niin oon mäkin käsittäny et lukko olis mut toimintaa ei näy ei kuulu.. Sit ku saa ton nosturii ja pohjan auki nii alkaa valjeta..
Tuommoseenhan lötyy tuolta kenguruiden ja muiden kummallisten mönkijöiden maasta.
http://www.funonwheels.net/hirisesubaru/pages/pricelist.htm
http://www.scorpionsubaru.com/product.htm
Hitaan alueen välitys tais olla tuossakin laitteessa 1.19 mut on sinne jotkut kyläsepät väsänny vanhemmasta leonesta löytyvän 1.59 välityksen helpottamaan kulkua.
http://www.ausubaru.com/forum/showthread.php?t=13511
Linkin laatikko ej koneisen legacyn, mut taitaapa loota olla kohtuupitkälti sama.
santikko
01.02.2010, 04:07
kieltämättä haastava kohde. joskus tuli 3 tommosen kanssa peuhattua, moottoreita ja laatikoita lähinnä vekslailtiin. tuo välityspuolihan helppais aikalailla automaatilla?
Kiinteistönhoitajana noi hemmetin lumityöt pitää aika kiireisenä, kaikki vapaa aika menee lähinnä nukkumiseen.. Lisävaloteline katolle tuli rakennettua mut ei oo viel kiinni, seuraavaks lähetään konttorille hakee paku-paperit vaikka bensa vehje onkin, tämä mm. siksi että voi takapään laittaa kokonaan umpeen kun ei tarvii ikkunoita olla.. Kuten kuvista näkyy niin eipä tarvii alkaa peräpäätä paljoa hitsaamaan:D
Lisävaloteline katolle tuli rakennettua mut ei oo viel kiinni, seuraavaks lähetään konttorille hakee paku-paperit vaikka bensa vehje onkin, tämä mm. siksi että voi takapään laittaa kokonaan umpeen kun ei tarvii ikkunoita olla..
Saahan henkilöautostakin vetää takalasit umpeen, kunhan vaan oikeanpuoleinen taustapeili on. (Työ)valoja ei tosin katolle henkilöautona sallita.
cannon_ball
02.02.2013, 13:25
onkos tämä edistynyt mihinkään vai onko päässyt jonkun toisen huostaan?