PDA

View Full Version : Toyota Land Cruiser J9-sarja, KJ 90/95


jason
30.01.2010, 02:03
Terve.
Kiinnostas kovasti tollanen Land Cruiser KJ 90/95, tuolla toisessa threadis jo sivuttii aihetta, mutta;

Millasia kilometrejä toi kone kestää ja onko mitää "tyyppi" vikaa, tyylii kannet, alakertaremppa jne. jotka vaatii tehä tietyissä kilometreissä jotta taas kestää ajella.
En löytäny tuolta slck ry:n linkist tietoa tohon että onko toi erillisel rungolla vai kantava korinen, myöskää (taka-)jousitus ei selvinny, ja onko nois kaikissa, ain sinne 2002 asti, sama alusta ja akselit jne.
Moottori on aina sama(-ko), vain viritysaste muuttuu tohon 2002, tai välijäähdytinkö?
Entäs vaihteisto, onko eroja ja eiks ollu jotai eroo nelivetojärjestelmäs tossa automaattilootassa?

Kyselen, koska nyt tulee vastaa paljon -96-98 malleja, jotka kaikki ajettu n~315tkm?! Eli onk vaa sattumaa, vai onko " yleisest tiedossa" et ei kestä enempää ko esim. jonku 350tkm!?
Eniten mua kiinnostas, jos sattuu kohille, just se tehokkai vuosimalli, josko se on muute samanmoine ko muut J9-sarjalaiset

Jakakaa tietäjät viisauttanne, ni on kivampi tehr kauppaa, nimittäi toine vaihtoehto on vieläki Pajero tai Pajero Sport, josta piiitkät hyvät kokemukset (tieltä ei sivusta)...

Rölli
30.01.2010, 07:55
-kierrejouset takana
-erillinen runko
-Kansia noista on joillakin mennyt ymmärtääkseni n.200 tuhannen hujakoilla (voin olla kilsoista väärässäkin)
-kone vaihtuu -00 paikkeilla d4d myllyksi ja siitä tuo tehonlisäys.
-akselit ja alusta pysyy samoina

Tuolla jotain juttua koneesta--> http://www.slck.net/viewtopic.php?t=8268

jason
03.02.2010, 01:56
Onk se sit "selvästi" kestävämpi, toi D4D kone?
Varmasti jostai (koitin hakuu) täältäki löytyy tietoa tost asiasta, mutta... Kysyn silti; Mikä, tein mielestä;) on parannusta tohon edelliseen koneesee verraten?

-MaTTi-
03.02.2010, 15:06
Onk se sit "selvästi" kestävämpi, toi D4D kone?
Varmasti jostai (koitin hakuu) täältäki löytyy tietoa tost asiasta, mutta... Kysyn silti; Mikä, tein mielestä;) on parannusta tohon edelliseen koneesee verraten?
Kerran jo mielestäni vastasin tähän, mutta minne lie bittiavaruuteen viesti lähtenyt.

Omat ongelmansa on 1KD-FTV:ssäkin (suuttimet). Ja onpa niistäkin joku saanut kannen rikki. Ite tykkään kyllä 1KZ-TE:stä, alakerta kestää varmasti puolen miljoonaa heittämällä. Nyt oli kansi irti tosta omasta ja edelleen kaikki hoonausjäljet näkyvissä myös männänrenkaiden kääntökohdalla. Kilsoja tosin vasta reilu 200 tkm.

D4D tietty n. litran taloudellisempi ja tehokkaampi vakiokuntoiseen 1KZ-TE:hen verrattuna.

Korit näissä kestää hienosti ja runko myös, verrattuna esim. Pajeroon. Jatkuva neliveto on kiva. Edessä siis päällekkäiset kolmiotukivarret + kierrejouset, takana jäykkä akseli nelilinkillä ja kierrejousilla. Takana levikemalleissa sähkölukko, tosin viimeisissä luistonestoilla yms. varustetussa D-4D -mallissa ei tuota ole.

Ilman muuta ostamisen arvoinen kampe!