PDA

View Full Version : KingCab ja starttiongelma?


pepa
27.01.2010, 20:47
No tänä aamuna auton käynntiinlähtö oli hankalaa, avaimesta ku käänti niin naksahteli vain. Muutaman yrityksen jälkeen yhtäkkiä starttasi normaalisti ja lähti käymään. Annoin käydä lämpimäksi ja sammutin auton, starttasi normaalisti käyntiin. No sitten annoin koneen jäähtyä ja starttiyritys, niin sama nakse jatkui taas ja noin kymmenes yritys ja normaalisti käymään. Päivän havaintona on, että kylmänä naksuu ja lämpimänä ei mitään ongelmaa. Onko jollai ollu samanlaista probleemaa ja mitäs tässä nyt kannattais tehdä? Kylläpä jännittää, kun aamulla pitäs lähtä liikenteeseen ja ei ole mitään takuuta tosta käyntiinlähdöstä!

Finnmerchant
27.01.2010, 20:58
Bendixi viallinen?

Nippan
28.01.2010, 16:17
Jees eli edellämainittu Bendix- laite on sökö... Oman kingin vein just startinvaihtoon ja muutenki huoltoon sen takia. Itellä oli kaks vaihtoehtoo joko pari kertaa pyöräyttää konetta ja sitte vinkasee tyhjää tai kurahtaa vaihtipyorän rattaaseen bendixiratas, molemmissa tapauksissa päästää ilkeen kurahuksen, joka hajottaa vaihtipyörästä hampaat jos pitempään nau'uttaa! Kumpi kone siinä on? jos SD ni kohtuu helppo vaihtaa alakautta, mut jos TD kone ni ite ainakin vein suosiolla huoltoon.. on peukalo senverran kaukana kämmenestä :D. ihan taitaa kingissä olla tyyppivika?

jaa unehtu.. el sentakia lähtee lämpimänä pyörittämään paremmin kun vassut on notkeemmat tartissa, omaa autoo oli kuulemma pitäny pitää neljä tuntia lohkolämppärissä että oli suostunu käynnistymään kunnolla ja että saivat sisälle halliin sen :D

hazzinen
28.01.2010, 21:43
mulla alko tekeen tossa alkutalvesta datsunissa startti semmosta ettei kytkeny pendixii ollenkaan, pelkkä pikkumoottori vaan surisi startatessa. eiku tartti irti ja putsaten ja notkistellen pendixi toimimaan ja uutta vaseliinia perään, nyt on pelannu komiasti. ja tämähän oli juurikin vaparikone josta tartti lähtee irti melko vaivattomasti. patrollissa oli tuota edellä mainittua naksutusta, mutta kyllä se aina käyntiin läksi joten en sille mitään tehnyt, ja kumminkin useamman vuoden sillä huristelin menemään. varastartti löytyi kyllä varastosta =0)##

pepa
28.01.2010, 22:17
No tänään ei ole kertaakaan naksautellut, joten seuraan tilannetta... Oiskohan tuossa voinu olla tekemistä jotain tuon pakkasen kanssa, kun kiristy aika äkkiä eilen. Olisko vain startti ollu jäässä tai jotain tuommosta toiveajattelua :)

hazzinen
29.01.2010, 10:57
solenoidissa kosteutta ja muuta rytöä. eipä se paljo muuta tarvii

pepa
29.01.2010, 11:04
Tänään taas on startannu normaalisti. Oisko se tosiaan vaan jäätäny sitä.

Tractor
29.01.2010, 11:59
Kannattaa katsoa akunkengät että ovat kiinni ja puhtaat.. Voi olla et välillä toimii ja välillä taas ei. Startin päässäkin olevat johdot kannattaa tarkistaa ettei ole löysällä. Kylmänä tarvii virtaa enempi jolloin virta ei kulje jos johdot löysällä mutta lämpimänä kulkee koska ei tarvi niin paljoa jännitettä käynnistämiseen..

hazzinen
29.01.2010, 14:13
sammaa mieltä kon edellinen kirjottelija, eiko vaa liittimiä putsaamaan

Oskari88
29.01.2010, 22:04
sammaa mieltä ku Tractor.

Mulla oli tos kuukaus sit sama ongelma et naksu joskus eikä lähteny starttaa, vika oli startinpääsä virtajohdossa, heikko kontakti...



Mitähän noi vaihto startit maksaa?? :eek:

Itekki joutuu piettää aika pitkään roikassa, et saa käyntiin. (startti lyö tyhyjää) :(

hazzinen
29.01.2010, 22:13
motonetissä vaihtostartti on 55 ekua. mutta kandee vaa ottaa irti ja putsaa se pendix, sit pelittää

pepa
29.01.2010, 22:22
Joo, oon tosiaan putsannu nuo liittimet ja tarkistanu kaikki maakaapelit. Jospa se nyt pelittäis. Eiihän tuo oo taaskaan koko päivänä juonitellu mitenkään.