View Full Version : turvakaari rankkun
Moi
AKK:n Säännöistä lainaus: Turvakehikko on sijoitettava kokonaisuudessaan etu- ja takapyöränripustuksien yläkiinnityspisteiden väliselle alueelle.
tarkoittaahan tuo että takatuet saa tulla rankussa takanurkkiin, kunhan kehikko osa on yläkiinnityspisteiden välisellä alueella. mitkä ne lie sitten ovatkin, takana vissiin kolmiotuki ja onkohan se edessä sitten jakarinpää
-Ossi-
Eiköhän tuo tarkoita etu ja taka iskareiden/jousien yläkiinnikkeitä
Turvakehikko on koko kaari systeemi kiinnityspisteineen kaikkineen. Ei saa mennä takaiskareiden tai takajousien yläkiinnityksien takapuolelle. Eli ei saa tulla takanurkkiin, vaan takapyöräkoteloihin.
Mulla ainakin tulee takanurkkiin, eikä ole ollu katsastuksessa mitn sanomista.
quote:Mulla ainakin tulee takanurkkiin, eikä ole ollu katsastuksessa mitn sanomista.
Niin vuosikatsastuksessa, vai katsastuksessa kisoihin? Kuinka tarkkoja trial-kisojen katsastuksessa ollaan?
-74 Range, 215cid V8
#4x4@ircnet
quote:
quote:Mulla ainakin tulee takanurkkiin, eikä ole ollu katsastuksessa mitn sanomista.
Niin vuosikatsastuksessa, vai katsastuksessa kisoihin? Kuinka tarkkoja trial-kisojen katsastuksessa ollaan?
-74 Range, 215cid V8
#4x4@ircnet
Tarkemmin ovat katselleet tuota säännön kohtaa, jossa sanotaan, että pääkaari sijaitsee etuistuimien takapuolella. Eli istuimet eivät saa sijaita pääkaaren alla tai sen takapuolella. Ja että kaaret on riittävän leveät, eli ettei hartiat ole kaarilinjan ulkopuolella ja kypärän ympärillä on tilaa. Rangessa omien tietojeni ja ymmärrykseni mukaan sallitaan suorat takatuet korin takakulmaan. Eli ei ole pakko pultata niitä siihen sisälokasuojaan sille kohtaa pituus suunnassa, missä on jousen kiinnityspiste (en oo 100% varma). On vaan viime aikoina ollut noita rangeja niin vähän kisoissa, etten muista, miten niissä on kaaret. Varmimman vastauksen kaarien oikeellisuudesta saat soittamalla Kirjarinnan Mikalle 0400 489 357
quote:
-74 Range, 215cid V8
#4x4@ircnet
Nimenomaan vuosikatsastuksessa, eipä tullu mieleenkään kisa katsastus, dementia tjsp..