PDA

View Full Version : Wrankku saksasta...


Rekisteröimätön
24.01.2010, 23:18
Wrangleria tars saada perseen alle ja saksata meinasin uittaa ko kamppeen... Onko kellään kokemuksia 2,5 ja 2,4 koneista? Millä korotuksella mahtuu 33x12,50 pyöriin? ja mistä saa sellasia vinssipuskureita jotka inssikin kelpuutaa...?

JAMANT
25.01.2010, 09:09
Ilmeisesti haet JK -korimallia (2007 ja uudempaa)?? Siihen ei tietääkseni ole e-hyväksyttyä vinssipuskuria kellään, just tosin asensin vastaavaan Rugged Ridge -puskurin ja Warnin vinssin!!

Rekisteröimätön
25.01.2010, 10:14
ei vaan tommonen 98->... TJkö toi on malliltaan....

JAMANT
25.01.2010, 12:06
No siihen vaan vinssipuskuri kiinni ennen rekisteröintikatsastusta!! Ei pitäis aiheuttaa onglemia!!

Rekisteröimätön
28.01.2010, 12:44
Riittääkö 2" korotus 33x12,5 renkaiden kanssa?

cj5
28.01.2010, 16:39
Riittää, mut orkkis eikä Saharan levikkeet ei riitä 12.5 leveelle kumille.

jappe
28.01.2010, 19:05
Aikanaan lueskelin koneista, kun omaa hommasin. Välityksiä pitää tiuhentaa kovasti, jos noilla pyörillä ja tehoilla haluaa edetä. Konehuoneessa onkin sitten paljon tyhjää tilaa.

Rekisteröimätön
28.01.2010, 20:10
Ei kyllä suorituskyky päätä huimaa pikkukoneella ja isoilla pyörillä.... mut onhan niitä varmaan huonompiakin. Kulutus varmaan 10 ja 15 välillä.... Ajeleeko foorumilla joku pikkukoneisella Wranglerilla?

Ranee
28.01.2010, 20:32
Kyllähän siitä pikkukoneinen -92 YJ on tallissa. 2.5 litranen pensalohko.
Vakio renkailla kulutus siinä 12-15l.
Nykyään alla 31" ja haarukka on 15-36l mitä oon laskenu.
Mittarivirhettä isompien renkaitten jälkeen ei ole huomioitu joten todellisuudessa hieman pienempi on kulutus. Ei paljoa. Ja tuo viidentoista tankillinen oli pelkkää matkaa noin 60kmh nopeudella. Jos tankillisesta tunninkaan offaat niin ei alle kahdenkympin olla menossa.
Onneksi öljyä pumpataan kokoajan ja mittaristahan sitä saa.

Välitykset on näillekkin renkaille liian pitkät niin maastoon kuin tielle, tähän kun vielä lisätään välillä jumittavat etujarrut ja se ettei paineet renkaissa ole ollut viimeisten parin tuhannen kilometrin aikana kertaakaan yli 1,5bar osaltaan selittää tehottomuutta ja sopan maistumista.

Kaikesta huolimatta en alkaisi jeepistä luopumaan.

Rekisteröimätön
28.01.2010, 21:24
Riittääkö nopeus motarille? meneeko 120? Ei kyllä varmaa hirvee nautinto :D

jappe
28.01.2010, 22:25
Nautinto riippuu renkaista. Normirenkailla 120km/h menee hienosti. Mutta 33" kumit pitää olla oikeasti tasapainossa. Mulla 31" kumeilla ihan ok ajaa. Pikkukoneellla ja 33" kumeilla ei taida isoimmalla vaihteella jaksaa.

Ranee
28.01.2010, 22:33
Välitettynä ei pitäs tehä heikkoakaan ajella reilua satasta.
Vakioilla on tuskasta, yli 90 ei tuu paljoa ajeltua.

Vitonen on melko turha vaihde, on niin mahottoman pitkä.
Nykyään nelonen on isoin käytetty vaihde ja ei ole mikään ihme jos mäkeen joutuu kolmosta hakemaan.

Mittari näyttää vähän alle totuuden 60 mittarissa gps näyttää 62 ja 80 noin 83-84.

Jos olis ykkösautona vaihtaisin välitykset ja pumppaisin renkaisiin ilmaa lisää niin olisi ihan ajettavissa. Mutta kun 245 gle volle kuljettaa arkena pehmeästi, saapi jeeppi arjet huilata odottaen seuraavaa viikonloppua että pääsee kylille itseään esittelemään.

Täytyy melkein seuraavan kerran kun jeepin luokse kerkeän jumpattaa alle 215/75-15 winter slaalomit nuitten insojen tilalle ja muistella miten se on liikkunut ennen ja voin kertoa enemmän menohaluista. Kun muistelen aikaa pikkupyörillä niin oli se ihan pirteä laite.

VooDoo Jeep
28.01.2010, 22:39
Wrangleria tars saada perseen alle ja saksata meinasin uittaa ko kamppeen... Onko kellään kokemuksia 2,5 ja 2,4 koneista? Millä korotuksella mahtuu 33x12,50 pyöriin? ja mistä saa sellasia vinssipuskureita jotka inssikin kelpuutaa...?

Mitä suotta sä sitä saksasta lähet hakee kun tuut multa hakee valmiin auton ja maksat verot saman lailla kuin olisit tosta saksan autosta maksanut.
Ei kannata ottaa tolla pikku koneella koska sulla tulee viikon päästä halu saada lisää hepoja pellin alle
tossa sulle linkki niin voit tutkia asiaa http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=61018 :D

Byrocrat
28.01.2010, 23:33
Mitä suotta sä sitä saksasta lähet hakee kun tuut multa hakee valmiin auton ja maksat verot saman lailla kuin olisit tosta saksan autosta maksanut.
Ei kannata ottaa tolla pikku koneella koska sulla tulee viikon päästä halu saada lisää hepoja pellin alle
tossa sulle linkki niin voit tutkia asiaa http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=61018 :D

Asiaa jos metsäänkin kelpaavaa autoa haeskelee niin eipä tartte rakennella enempiä.
Jos sitten haluaa jostakin vakiomman Wrankun uittaa niin suht vähän ajettuja 1997 -> 2004 ajokkeja saa Ruotsista vaivattomammin ja edullisemmin kuin Saksasta.

Saku T.
31.01.2010, 17:56
Onhan mullakin toi pikku kone ja kyllä silläkin pärjää. Välitykset vaihdettu vakio 3,73 >>> 4,56 ja renkaat 33 12,5 15 . Liikenteen mukana pysyy ja bensaa palaa yhtä hyvin kun 4 litrasessakin. Puuttuvat hevosvoimat kyllä huomaa tien päällä, mutta metsässä menee hyvin.

Rekisteröimätön
31.01.2010, 19:00
Mistäs noita välityksiä saa hommattua? ja minkä hintaisia ovat?

Saku T.
31.01.2010, 19:35
joko ostamalla täältä suomesta jälleen myyjiltä tai itse tilaamalla ulkomailta. Asialla on aina kaksi puolta. Ulkomailta tilaamalla saa halvalla mutta siinä on aina omat riskinsä. Esim. http://www.4x4parts.fi/ kaupasta on saanut hyvää palvelua. Kannattaa kysyä kaikista Jeepin osia myyvistä paikoista. Noin 1000 € tuntumassa.

jappe
31.01.2010, 20:05
Välitysten vaihto onnistuu itsekin, mutta ei ihan helppoa jos kyseessä on eka kerta. Varsinkin shimmaus auton alla vaatii hermoja.

Rekisteröimätön
31.01.2010, 23:24
Onkos tossa TJ:ssä jo ABS jarrut?

offroadjouni
01.02.2010, 03:49
Onkos tossa TJ:ssä jo ABS jarrut?Valtaosassa taitaa olla mutta ei kaikissa. Omassa 2001-vuotisessa esimerkiksi ei ole ABSeja.