Kirjaudu sisään

View Full Version : Mistä jatkaja 4x4-lehdelle?


HansB
24.01.2010, 08:05
Aion jäädä viettämään eläkepäiviä ja lehti tarttis uuden kapteenin.
Tarjolla olisi käyttövalmiit puitteet ympärivuotiseen puuhailuun maastureiden ja/ehkä muiden nelivetoisten pörriäisten parissa. 4x4-lehden kipparina saa keskittyä siihen mikä kiinnostaa eniten, pääsee näkemään maailmaa, saa ajaa kaikenlaisia vempeleitä kaikenlaisissa paikoissa ja jos ahkeruutta ja taitoa riittää niin tienaa jopa jonkun verran liksaakin. Ehdotuksia odotellaan!
toimitus (at) 4x4-magazine.com

Rekisteröimätön
25.01.2010, 20:20
myy se lipposelle sille tml-miehelle

Rekisteröimätön
28.02.2010, 19:23
Aion jäädä viettämään eläkepäiviä ja lehti tarttis uuden kapteenin.
Tarjolla olisi käyttövalmiit puitteet ympärivuotiseen puuhailuun maastureiden ja/ehkä muiden nelivetoisten pörriäisten parissa. 4x4-lehden kipparina saa keskittyä siihen mikä kiinnostaa eniten, pääsee näkemään maailmaa, saa ajaa kaikenlaisia vempeleitä kaikenlaisissa paikoissa ja jos ahkeruutta ja taitoa riittää niin tienaa jopa jonkun verran liksaakin. Ehdotuksia odotellaan!
toimitus (at) 4x4-magazine.com

[b]Olisi mahtavaa, jos uusi kippari saisi lehteen lisää Offroad auto juttuja, safareista jne.[/[B]

Ja mönkijä jutut voisi jättää vähemmälle... :D

uokki
01.03.2010, 23:16
Aion jäädä viettämään eläkepäiviä ja lehti tarttis uuden kapteenin.
Tarjolla olisi käyttövalmiit puitteet ympärivuotiseen puuhailuun maastureiden ja/ehkä muiden nelivetoisten pörriäisten parissa. 4x4-lehden kipparina saa keskittyä siihen mikä kiinnostaa eniten, pääsee näkemään maailmaa, saa ajaa kaikenlaisia vempeleitä kaikenlaisissa paikoissa ja jos ahkeruutta ja taitoa riittää niin tienaa jopa jonkun verran liksaakin. Ehdotuksia odotellaan!
toimitus (at) 4x4-magazine.com

Vaikka tos tekstissä onkin että 4x4 toimitukseen mut menköön tällee.Moka ettei lehti oikein pelaa on siinä että jutut suurimmaks osaks hanurista,keskittyminen johonkin mönkkäri markkinoihin ei oikein pure ns tosi maastoautoilijoihin.Kisajuttuja,juttuja safareista ,henkilökuvia,tarinoita seuroista ja muisteluita vanhoista kisoista,kuvia ja kuvitelmaa,tarinoita tallista ja tallintakaa.Tänäpnä joka ukollahan on jonkinlainen digidigi kamera eli kuvia on mutta niistä pitäis jotain maksaakin,siis jutuista.Toki myös ns kuukauden kuvakisa ois kovajuttu tai kuvajuttu..Kun suurinosa oli mönkkäreistä niin jätin ostamisen sikseen,enkä ole ainoa...

SuurSyömäri
02.03.2010, 00:48
Mielestäni lehti on toteutettu ihan hyvin...

..ja mönkijä/ uus auto esittelyistä tulee sitä paljon kaivattua mainosrahaa. Ei offiporukalle pelkästään tarkoitettu lehti elä kovin kauaa. Lehden nimi on 4x4 magazine ja nimi jo kuvastaa aika paljon mistä on kyse. Olis aika tylsää jos joka numerossa esiteltäisiin joku beejiin rottelo. Tosin Beejeistä pitävänä en pitäisi sitä pahanakaan. Mutta asiaan kuuluu siten tehdä juttua kaikenlaisista maastohärpättimistä oli se panssarivaunu tai mönkijä.

Olen itse lehteen ottanut pari kertaa yhteyttä, vuosien varrella, jotta tekisin jotain juttua tuolla kierrellessä mutta aika hiljaista on ollut. Taitto-ohjelmatkin taittuu jos sitäkin pitäisi tehdä. Indesignia, illua, photaria ja muuta kuvaputkaa on rassattu jo jonkin verran.

Enivei. Toivottavasti kapteeni löytyy ja lehti jatkaa tulemistaan. Nyt ollaan taittamassa sitä lamaakin joten josko niitä ylimääräisiä tilaajiakin alkaisi ropisemaan. Missään nimessä EI saa lopettaa lehden tekoa.

Sillälailla

Vikinät sikseen ja kannustusta peliin. Ideoita voi aina toimituksen suuntaan heitellä. Toimitus jos jättää ne turhat SEMA reissut väliin niin jää paljon enemmän pötäkkää reissata täällä skandeissa tekemäsä jutunjuttua.

pt.
02.03.2010, 08:51
Nyt kun on tullut luettua noita alkupään lehtiä, niin hieman vahvistunut tuo tunne, että nämä viimeisimmät ei sitä parasta antia ole olleet.

Tuollaiset "kestotesti" henkiset jutut ja vastaavat tuntuvat hävinneen. Mieluusti lukisi pitkiäkin tarinoita autojen parantimisista laidasta laitaan. Toki nuo hc-pelit on aina omiansa, mutta mieluusti tuollaisista safari-henkisistä laitteista lukisi, koska ne vinkit on enemmän arkielämää koskettavia. Eikä lie pahitteeksi olisi saada vaikka ulkomaan eläjien autoja, siis ei näyttelyvoittajia vaan ajoon tehtyjä.

Eipä sillä, kyllä hyvin tehty ja pitkä reissukertomus on aina se, joka jaksaa koukuttaa, mutta löytyykö tekijöitä?

Rekisteröimätön
02.03.2010, 09:44
Nyt kun on tullut luettua noita alkupään lehtiä, niin hieman vahvistunut tuo tunne, että nämä viimeisimmät ei sitä parasta antia ole olleet.

Tuollaiset "kestotesti" henkiset jutut ja vastaavat tuntuvat hävinneen. Mieluusti lukisi pitkiäkin tarinoita autojen parantimisista laidasta laitaan. Toki nuo hc-pelit on aina omiansa, mutta mieluusti tuollaisista safari-henkisistä laitteista lukisi, koska ne vinkit on enemmän arkielämää koskettavia. Eikä lie pahitteeksi olisi saada vaikka ulkomaan eläjien autoja, siis ei näyttelyvoittajia vaan ajoon tehtyjä.

Eipä sillä, kyllä hyvin tehty ja pitkä reissukertomus on aina se, joka jaksaa koukuttaa, mutta löytyykö tekijöitä?


Nytkin on lehden nettisivuilla "koukuttava" juttu venäjän safarista, Laadoga Trophyn jäljillä... -->http://www.4x4-magazine.com/Laatokka.htm

Mutta tuokaan juttu ei ole päätynyt lehteen ja ärsyttää, kun nuo kuvatkin on niin hiton pieniä!!!

NÄITÄ LISÄÄ!!!!

Terveisin,
"Nyybi"

Late
02.03.2010, 10:09
Nytkin on lehden nettisivuilla "koukuttava" juttu venäjän safarista, Laadoga Trophyn jäljillä... -->http://www.4x4-magazine.com/Laatokka.htm

Mutta tuokaan juttu ei ole päätynyt lehteen ja ärsyttää, kun nuo kuvatkin on niin hiton pieniä!!!

NÄITÄ LISÄÄ!!!!

Terveisin,
"Nyybi"

Kyllä tuo juttu oli 4x4 magazinessa nro. 1 2006.
Siinä on isommat kuvat... :)

Rekisteröimätön
02.03.2010, 11:55
koskas muuten tämänvuoden eka numero pitäis ilmestyä?

nana
02.03.2010, 12:07
koskas muuten tämänvuoden eka numero pitäis ilmestyä?

http://www.4x4-magazine.com/Seuraava_numero.htm

pt.
02.03.2010, 14:56
Kyllä tuo juttu oli 4x4 magazinessa nro. 1 2006.
Siinä on isommat kuvat... :)

Ja juttu luettu viikonloppuna juurikin tuosta lehdestä ja eräänä esimerkkinä MITÄ LISÄÄ!

HansB
03.03.2010, 07:33
Tämän päivän tilanne on sellainen, että muutama yhteydenotto on tullut mutta asia on vielä auki. Ärrän kanssa on sovittu siirtää eka numeron ilmestymistä kuukaudella - näin alustavasti.
Veikkaan että uusi johtaja tarvitsee päätöksensä jälkeen ainakin 3-4 viikkoa aikaa saadakseen asiat pyörimään ja juttuja kasaan.
Laittakaahan vaan rohkaisuja tänne että yrittäjä löytyisi hyvissä ajoin ennen kesää!
HB

¤Offi-Osku¤
03.03.2010, 21:00
Äkkisellään vaikuttais että tulee kiire saada normi määrä lehtiä tälle vuodelle.. Ei muuten mutta tilaajille yksittäisen lehden hinta kohoo mielestäni jos ei oo normi määrää..

HV
03.03.2010, 21:27
Toivottavasti uusi vetäjä olisi edes hitusen kiinnostunut offailusta, niin ehkä se lehden kiinnostavuuskin paranisi.
Onhan se selvää että nyky lehden taso oli luokattoman surkeaa ja sitä on kenenkään turha puolustella. Eihän se vuosimaksu suuri siinä ole ihan kannatusmielessäkään mutta itse lopetin aika nopeaa tilauksen pelkkänä omana kannanottona tasoon.

tilausta tälläselle lehdelle varmaan olisi ja itsekkin innolla odotan uutta "alkua" ja varmaan menee lehti taas tilaukseenkin
Eli paljon vaan tsemppiä uudelle vetäjälle ;)

-LC-
05.03.2010, 10:14
Kyllä ainakin musta lehti on viime aikoinakin ollut hyvä, mönkkärijutuista huolimatta. Toivottavasti saadaan yhtä hyvä jatkaja tekemään lehteä ;) Tsemppiä sille joka siirtyy puikkoihin:)

Nerd-O
05.03.2010, 21:10
Kun on mönkkärit ry:n jäsen niin saa tuon lehden "kaupan" päälle. Siinä erittäin hyvä syy miksi minä liityin mönkkärit ry jäseneksi. Toki tapahtumissa saa pienen alennuksen.

Mutta olisi se perin suppee lehti jos siellä oikeesti joku helvetin jojotan raato esiteltäisiin joka hemmetin lehdessä. Ohhoijaa kun ne kaikki olisi esitelty jo vuodessa tosin seuraavana vuonna ne onkin jo uusia kun kopat on pitänyt hitsaa kokonaan uusiksi kun vanha koppa katoaa vuoden aikana.. 4x4 lehteen kyllä minun mielestä kuuluu kaikenmoiset 4-renkaalla toimivat maastopelit. Toki renkaita voi olla myös useampia. Mitään moottorikelkkoja sinne on turha laittaa ja nuo uusien autojen esittelytkin on täysin turhia. Ne voisi mielummin tehdä niin että ajatellaan tulevaa offikäyttöä ajatellen sitä jutun tekoa. Jumitetaan joku vakio rata niillä tai jotain. Uusissa autoissa kun ei kuitenkaan ole mitään mutiaisia alla vaan perus renkaat niin joka pelillä kun ajaa saman radan niin alkaa sitä eroakin tulla nelivetojärjestelmissä sun muissa. Muutoinhan ne uusien autojen testit voi lukea vaikka tuulilasista. Samaa paskaa niissäkin on.

young n dum
05.03.2010, 22:39
- samaa mieltä nörtti-oo:n kanssa noista uusien autojen testeistä.. iha perseestä. jotai nissanin sity maasturi esittelyjä.. juu ei kiitos.

- mönkkärit. minkä helvetin takia niitä pitää survoa tohokki lehteen? eiks noilla mönkkäri miehillä (itekkin >entinen< mönkkäri mies) oo jo joku oma lehti? ei kiinnosta tippaakaan joku 150cc dinlin koeajo.

+ ihan jees juttuja ollu kisoista mut sais olla enepi kuvia. ( palkatkaa vaik retpo kui se on kova ottaa niit).

+ja lisää niitä omien autojen esittelyitä laidastalaitaan vaik daihatsusta ladaan ja siltä väliltä! ihan sama onks joku valokuva kilpailu auto vai käyttis.

T: Y N D. (teksti perustuu omaan mielipiteeseen kö lehdestä)

Joske
05.03.2010, 22:55
- samaa mieltä nörtti-oo:n kanssa noista uusien autojen testeistä.. iha perseestä. jotai nissanin sity maasturi esittelyjä.. juu ei kiitos.

- mönkkärit. minkä helvetin takia niitä pitää survoa tohokki lehteen? eiks noilla mönkkäri miehillä (itekkin >entinen< mönkkäri mies) oo jo joku oma lehti? ei kiinnosta tippaakaan joku 150cc dinlin koeajo.

+ ihan jees juttuja ollu kisoista mut sais olla enepi kuvia. ( palkatkaa vaik retpo kui se on kova ottaa niit).

+ja lisää niitä omien autojen esittelyitä laidastalaitaan vaik daihatsusta ladaan ja siltä väliltä! ihan sama onks joku valokuva kilpailu auto vai käyttis.

T: Y N D. (teksti perustuu omaan mielipiteeseen kö lehdestä)

Täysin samaa mieltä, paitsi ettei minkäänlaista mönkkäriä oo ollukkaan.

TOPPAHOUSU
05.03.2010, 23:37
Samoilla linjoilla muiden kanssa, eli lisää juttuja 4x4 autoista, kisat safarit jne.
Jutuista ja kuvista saa paljon ideoita ja virikkeitä omiin projekteihin....



Notice!
Vähemmän mönkijä juttuja ja uusien autojen "testi" ajoja, niitä varten on omat lehdet!!!!

solihull
07.03.2010, 09:18
Tervehdys!
Olisi kiva tietää, paljonko tämän lehden tekemisellä nettoaa. Työnähän sitä on pidettävä ja sillä olisi elettävä. Kaikenmaailman kestotestien järkkääminen jne. eivät tule ilmaiseksi eikä niitä tehdä vasemmalla kädellä.

TT

sisua45
07.03.2010, 13:40
Olishan se kiva jos lehti olisi pyhitetty pelkästään off-road autoille. Mutta sillä sisällöllä se ei pitkälle pötkisi. Tavallinen autoilija tuskin ostaa lehteä, jos siinä on vain rumia, paskaisia, vanhoja, ja lommoisia maastureita. Ei auta vaikka olisi kuinka hienosti rakennettu. Porttaalit, boggerit, ja bedlockit ei paljoa tavallista tallaajaa kiinnosta.

Minuakaan ei kiinnosta mikään rav4:n koeajo, ei yhtään. Mutta niitä on pakko sisällyttää lehteen, jos se aikoo olla pystyssä. Tämähän on päivän selvä asia. Sama juttu noitten mönkijöitten kohdalla, niillä laajennetaan lukijakuntaa. Eli niitä jotka ostaa lehteä.

Olen lehden tilaaja, ja olen muutaman kerran lainannut niitä veljelleni. Ja sen muijalle. He lukivat lehdestä uusien katumaastureitten koeajoja, koska heillä oli sellaisen hankinta edessä. Ostivat sitten x-trailin, sillä tulee kahden hevosen koppi nöyrästi liukkaalla pellolla perässä. Primeralla ei oikein tullut. Sen maastokykyisempää autoa he eivät tarvitse.

Rompe1
07.03.2010, 13:46
Taas jälleen Sisua45 on oikeessa, tarvii aatella myös lukijoita & lehden ostajia.
Kaikkia ei voi miellyttää. Ikinä. Milloinkaan.

Voi vitsi, määhän alan kuulostaa jo VonVasaralta... Pelottavaa... :/


Olishan se kiva jos lehti olisi pyhitetty pelkästään off-road autoille. Mutta sillä sisällöllä se ei pitkälle pötkisi. Tavallinen autoilija tuskin ostaa lehteä, jos siinä on vain rumia, paskaisia, vanhoja, ja lommoisia maastureita. Ei auta vaikka olisi kuinka hienosti rakennettu. Porttaalit, boggerit, ja bedlockit ei paljoa tavallista tallaajaa kiinnosta.

Minuakaan ei kiinnosta mikään rav4:n koeajo, ei yhtään. Mutta niitä on pakko sisällyttää lehteen, jos se aikoo olla pystyssä. Tämähän on päivän selvä asia. Sama juttu noitten mönkijöitten kohdalla, niillä laajennetaan lukijakuntaa. Eli niitä jotka ostaa lehteä.

Olen lehden tilaaja, ja olen muutaman kerran lainannut niitä veljelleni. Ja sen muijalle. He lukivat lehdestä uusien katumaastureitten koeajoja, koska heillä oli sellaisen hankinta edessä. Ostivat sitten x-trailin, sillä tulee kahden hevosen koppi nöyrästi liukkaalla pellolla perässä. Primeralla ei oikein tullut. Sen maastokykyisempää autoa he eivät tarvitse.

Jeeper
08.03.2010, 19:07
Onneksi on olemassa myös merkkikohtaisia 4x4 lehtiä.......... niistä ei tarvi mönkkäreistä lukea ;)

Esim:

http://www.jpmagazine.com

http://www.4wdtoyotaowner.com/

L-200
08.03.2010, 19:29
Onneksi on olemassa myös merkkikohtaisia 4x4 lehtiä.......... niistä ei tarvi mönkkäreistä lukea ;)

Esim:

http://www.jpmagazine.com

http://www.4wdtoyotaowner.com/

Onkos nääki suomenkielisiä ja pääosin vain suomen markkinoille tarkoitettuja/suunnattuja lehtii ;)

Juu ei herneitä, tiijän kyl että noita offikkalehtii on tuolle isossa maailmassa vaikka mitenkä ja kuinka, vissin jos mossesta tehtäis offiauto niin sillekkin ois merkkilehti...
4X4 nyt sattuu olemaan suomenkielinen ja härmään suunnattu pläjäys jotenka sen pitää kyllä miellyttää (ainakin) melkein kaikkia lukijoita.

Racingrabbit
08.03.2010, 19:37
Onneksi on olemassa myös merkkikohtaisia 4x4 lehtiä.......... niistä ei tarvi mönkkäreistä lukea ;)

Esim:

http://www.jpmagazine.com

http://www.4wdtoyotaowner.com/



Lisätään vielä listaan Englannissa ilmestyviä Land Rover lehtiä:


http://www.lrm.co.uk/

http://www.lro.com/

http://www.landroverworld.co.uk/

http://www.landroverenthusiast.com/

Rekisteröimätön
09.03.2010, 01:54
Lisätään vielä listaan Englannissa ilmestyviä Land Rover lehtiä:


http://www.lrm.co.uk/

http://www.lro.com/

http://www.landroverworld.co.uk/

http://www.landroverenthusiast.com/

Joo nää on hyvää Wessa lukemista, ei haittaa vaikka olis paskapaperi loppu, kun on mihin pyyhkiä!!

Nerd-O
09.03.2010, 13:00
- mönkkärit. minkä helvetin takia niitä pitää survoa tohokki lehteen? eiks noilla mönkkäri miehillä (itekkin >entinen< mönkkäri mies) oo jo joku oma lehti? ei kiinnosta tippaakaan joku 150cc dinlin koeajo. Tuo Mönkkärit lehti on muuten aika onneton esitys. Pari kertaa ostanut sen, enkä taida enää ostaa. Edelleenkin olen samaa mieltä kuin ennenkin. Kaikenmoisia 4x4 menopelejä voi lehdessä esitellä. Ketään ei tietenkään kiinnosta se takavetoisen 150cc dinlin koeajo, mutta varmasti osa porukasta lukee kun koeajetaan vaikka 1000cc Arctic Catin Thundercat jossain mutaspoorissa :D

Racingrabbit
09.03.2010, 13:12
Joo nää on hyvää Wessa lukemista, ei haittaa vaikka olis paskapaperi loppu, kun on mihin pyyhkiä!!


Onko tämä nyybin mielenilmaus protesti näitä lehtiä vai automerkkiä kohtaan?

Miksiköhän näitä Land Rover merkkikohtaisia lehtiä ilmestyy noin paljon,jos ne (lehdet) kerran noin huonoja on?
Eiköhän merkin suosio näy myös lehtien ostajien/tilaajien määrässä,tuskin noin monta lehteä harrastuksena tehdään.

SuurSyömäri
09.03.2010, 13:44
Suomen piskuinen 4x4 magazine yrittää menestyä n. 6 miljoonan asukkaan maassa. Englanniksi väännetty landrover lehti menestyy koko maailmassa....

4x4 magazinea ei kannata välttämättä kääntää englannin kielelle. Markkinointikulut maailmalle tulisivat olemaan katastrofaaliset ja kaikkien noiden jo englanniksi ilmestyvien lehtien seassa pitäisi tällä piskuisella lehdellä olla jokin erikoisjuttu jonka takia kukaan siitä kiinnostuisi.

Eli elämä jatkuu eri julkaisuiden välillä aivan eri kategorioissa. Mullon ollut kasapäin ulkomaan julkaisuja. Sekä yhteen väliin ainoa syy käydä hesan keskustassa oli stocmannin lehtihylly josta löytyi 4wheeler nuinniinku löytymällä.

Turhaa toi venkuttelu muiden maiden lehdistä. Haetaan ja tilataan tätä omaa lehteä niin pysyypähän jokin ns. julkinen teos tästä lajista kaikkien saatavilla. Itse kehittäisin huomattavasti nettisivustoa joka 4x4 magazinella on. Ja olenkin siitä jo viestiä päämajaan lähettänyt. Interaktiivisuus toimituksen ja eri sidosryhmien välillä voisi olla jouhevampaa.

Rekisteröimätön
09.03.2010, 13:53
no mites tää tractor power ? siinähän on ollu hyviä offijuttuja, eikös niitä vois kehittää enemmän? on ainaskin eri puolilta suomee tapahtumia, yms...

Pete
09.03.2010, 14:27
Tämän viestiketjun tarkoitus oli etsiä lehdelle jatkajaa, ei marista sisällöstä.

Mutta koska minäkään en osaa pysyä aiheessa äänestän tästä Viinikan akan pojalle uutta ammattia:D

T€€MU
09.03.2010, 14:52
Tämän viestiketjun tarkoitus oli etsiä lehdelle jatkajaa, ei marista sisällöstä.

Mutta koska minäkään en osaa pysyä aiheessa äänestän tästä Viinikan akan pojalle uutta ammattia:D

-kannatetaan, pysyypä poissa pahanteosta :D

Elättääkö toi homma miten yhden miehen, oisko parempi jakaa sivupisneksenä parin tekijämiehen kesken ja avustavia jutuntekijöitä pitää saada.

Racingrabbit
09.03.2010, 16:38
En minä Land Rover lehtiä siksi esimerkiksi tuonut,että olisin jollain tavalla väheksynyt 4x4 lehteä.

Kahden lehden kestotilaus on ollut jo monta vuotta.Toinen on 4x4 lehti ja toinen Mobilisti.
Pitää yrittää omalta osalta kannattaa omiin harrastuksiin liittyvien erikoislehtien olemassaoloa.

SuurSyömäri
09.03.2010, 20:14
Tämän viestiketjun tarkoitus oli etsiä lehdelle jatkajaa, ei marista sisällöstä.

Mutta koska minäkään en osaa pysyä aiheessa äänestän tästä Viinikan akan pojalle uutta ammattia:D

Sitähän minäkin :D Sen verran oon jo näillä teksteillä 4x4 magazinen selänjatkoa nuollu että yx prkleen toimittajan paikka pitäs jo niillä irrota.... :p

__JN__
31.03.2010, 14:23
toivottavasti löytyy jatkaja lehdelle ku mielestä no todella hyvä lehti:)

Byrocrat
31.03.2010, 15:02
Sitähän minäkin :D Sen verran oon jo näillä teksteillä 4x4 magazinen selänjatkoa nuollu että yx prkleen toimittajan paikka pitäs jo niillä irrota.... :p
Päätoimittajan paikka taitaa olla vielä vapaana, että siitä vaan Hanssille soittelemaan. Rahallahan, eikä välttämättä edes kovin suurella summalla, siitä selviää nuoleskelemattakin jos noin kova into lehdentekoon on :eek:
Inhorealisti

farmari
31.03.2010, 22:25
Päätoimittajan paikka taitaa olla vielä vapaana, että siitä vaan Hanssille soittelemaan. Rahallahan, eikä välttämättä edes kovin suurella summalla, siitä selviää nuoleskelemattakin jos noin kova into lehdentekoon on :eek:
Inhorealisti

Pistetään hattu kiertämään, niin päästään nauttimaan SS:n toimituksesta.
Vinkkinä voisi tehdä joka numeroon esittelyn kuukauden tuotteesta, jota jokin kotimainen off-kauppa myyskentelee. Voisivat samalla laittaa kyseisen tuotteen vaikka kuukauden tarjoukseen lukijahintaan.

SuurSyömäri
31.03.2010, 22:52
3 sivun juttu on jo tekeillä siitä miten selittää bokkerit kourassa vaimolle se että kanikonttorista tuli myynti-ilmoitusvaroitus vihkisormuksesta... :D

...Viiden sivun juttu 4runnerin vahauksesta sekä juliste 1:1 suhteessa jossa kuva pinuptytöstä putkentaivuttimessa. Kuvatekstinä "Bend over!"

solihull
01.04.2010, 00:15
Tervehdys!
Jos jatkajaa ei löyvy niin kannattaisko aatella naittaa 4x4 asiat jo aiemmin mainostetuun Tractor -lehteen. Siinä on vähän samanhenkistä menoa, eikä tarvi lukea niitä mönkkäreitä. Sehän on toki makuasia ja bisnesasia, että tulisiko koko hommasta yhtään mitään. Mutta ajatuksia aina voi heitellä.

Tosin taitaa rattori-lehdelläkin mennä heikosti. Alunperinhän toimituskunta oli ihan muuta sakkia kuin mikä se nyt Etelä-Suomi -vetoisena on. Ja juttuja on paljon mm. ruåttista.

TT

Olkku
01.04.2010, 00:27
Tractor power on alunperin ruotsalainen lehti.
Ja vielä kaiken lisäksi mun mielestä huono sellanen, jos ymmärrät traktoreista hiukankaan enemmän huomaa kuinka lapsellinen kirjoitustyyli lehdessä on.

__JN__
01.04.2010, 15:50
Ne joka tykkää lukea mönkkäreistä vois ostaa sen niile erikseen tehdyn lehden kun niiitäki kuitenki
on olemas enemmän ku offilehtiä...:):D

Rekisteröimätön
08.04.2010, 10:10
Suomi on pieni maa ja markkinat pienet.

Itse olen tilaillut 4x4-lehteä alusta saakka ja toivon että jatkaja löytyy. Pieni lehti ei elätä isoa toimituskuntaa, joten jatkajan pitää olla tarkalleen tietoinen taloudellisista reaaliteeteista. Lehden ongelma oli alusta saakka sen huono markkinointi. Ei varmaan kannata ihmetellä miksi lehti leimautui rapankonrällääjien raamatuksi, jos lehteä ei markkinoitu muualla kuin offipalstalla?
Lehti olisi pitänyt alusta saakka tehä kunnon autolehdeksi, jopa pienellä riskillä. Mikäli lehdessä olisi ollut riittävästi laadukkaita autojuttuja ja ohessa hyviä teknisiä offroadjuttuja, olisi lehden tarina voinut olla aivan toinen. Kisajutut yms voi olla kiinnostavia, mutta kuinka monen mielestä? Ehkä niiden jotka ovat kisoissa olleet... Itse olen harrastaja mutta siitä huolimatta skippaan kisajutut aika tehokkaasti. Hyviä reissukertomuksia luen sensijaan hyvinkin mielelläni.

Kun luin tämän topikin, otin esille arkistoistani 4x4-lehden vuosikerrat. Jos muilla on samoja lehtiä, niin katelkaapa historiaa taaksepäin. On helppo huomata että mönkkärit pitivät lehden hengissä. Parhaita esimerkkejä hyvästä lehdestä löytyy vuodelta 2007, jolloin muutamat numerot olivat erittäin hyvää tasoa. Silloin oli kuitenkin nähtävillä se seikka, eli mistä raha tulee. Lehdessä 80% mainostajista oli mönkkärikauppiaita tai maahantuojia.

Automainoksia taisin löytää yhden koko historian ajalta. Mutta eipä ihme. Uusista autoista on ollut juttua, vaan taso on tainnut olla hieman toista kuin ammattilehdissä. Esimerkiksi toinen kestotilauslehti joka kotiin tulee, eli Koneviesti, on tehnyt erittäin kattavia maastoautokokeiluja. Heille pisteeet siitä.

Muita mainostajia on ollut erittäin rajallisesti. Offroadtarvike on aina ollut esillä näyttävästi, ja on luultavasti hyötynyt noista mainoksista. Kohderyhmä on heille juuri oikea. Mainokset joissa on tavallaan lukemista ja näkemistä tuovat lehteen tavallaan sisältöäkin.

Olen nuoruudessani työskennellyt erään jäsenliiton lehden toimituksessa, joten tiedän tiettyjä reaaliteetta lehden teosta.

Fakta on että mainostuloilla pitäisi pystyä kattamaan painokulut ja hieman muitakin kuluja. Tekemämme jäsenlehden painos oli kymmeniä tuhansia ja painokulujen kattamiseen vaadittiin tehokasta ilmoitusmyyntiä.
En osaa sanoa mitä 4x4-lehden painos voisi olla. Oma veikkaukseni on kuitenkin että lukema on alle 5000. Tästä tilaajille menee luultavasti noin 1000 kappaletta. Nopeaa matematiikkaa: 1000 tilaajaa x 30 euroa = 30 000 euroa. Jos tuon jakaa viidelle numerolle jää summaksi 5000 euroa per numero. Jos painos on luokassa 5000, oletan painolaskun pyörivän jossakin noin 5000 euroa + alv. Eli tällä laskutoimituksella, ei tilaajarahat riitä painolaskuun. Mainostajia ei lehdessä ole per numero sitä vertaa että painokulu katettaisiin. Entä sitten irtonumeromyynti. Mikäli irtonumeroja menee kaupaksi normaali määrä, mikä voisi tässä tilanteessa olla esimerkiksi 2000 kappaletta. Arvonlisäveron ja jakeluorganisaation proviision jälkeen tuosta jää lehden tekijälle luultavasti noin 3 euroa per myyty lehti. Tämä kertaa 2000 ja ollaan summassa 6000 euroa. Ja kun ollaan tehty tätä matematiikkaa voidaan heittää perään palkkakustannukset, riippuen tietysti maksetuista korvauksista, on tulee lisäkulua noin 30 000 euroa...

Nämä lukemat ovat täysin arvailua, mutta vuosien takainen työ lehtien parissa, ja myöhemmin mainostoimistossa on opettanut sitä ja tätä. Eli koitin vain tuoda esille sitä faktaa että lehden tilausmyynti tai irtonumerot eivät ole avainasemassa talouden kannalta, mainokset ovat. Tämän vuoksi on lehden olemassaolon kannalta ollut olennaista pitää mukana mönkijöitä.

Toivon kuitenkin että lehdelle löytyy tekijä. Itse katselen lehtien tekemisiä aidan toiselta puolelta. Eli olen yleensää se henkilö joka lähettää mainoksia eri julkaisuihin, sillä nimikkeenää on lyhyt rivi aakkosia. Hieman näkökantaa omaavana osaan kuitenkin sanoa että uuden kustantajan tulee pitää mielessä muutamia faktoja:

- ykkösprioriteetti lehden tekemisessä on ilmoitusmyynti.Jos ei ole mainoksia, ei ole lehteäkään. Tai toki voi olla lehti, mutta tuskin kovin laadukas tai sitten kustantaja tekee hommaa harrastuksena, josta ei nosteta korvauksia.
- Lehteä pitää pyrkiä markkinoimaan. Monet mainostajat tekevät päätöksiä ilmoittamisesta myös sen perusteella miten lehteä markkinoidaan. Tämä luo uskottavuutta.
- Liian kapeakatseinen näkökulma ei tuo mainostajia. Juttuja pitää pyrkiä tekemään tavalla, joka saa myös asiaan vihkiytymättömän lukemaan lehteä.
- Toimiva nettiversio on tärkeä, mutta siitä ei saa tulla kuluja, joita ei voida pistää markkinoinnin piikkiin. Pikemminkin nettiversion tulisi lisätä tuloja mainosten muodossa.

Mitä tulee muihin julkaisuihin suomessa. Mönkijöille on lehti, mutta se ei sano, etteikö myös muut julkaisut voi kirjoittaa aiheesta. Vrt tilanne TM ja Tuulilasi. Täytyy muistaa että mönkkärimarkkinoilla liikkuu raha. Tractor power on ehkä maailman kummallisin lehti. Toimistollemme tulleet näytelehdet on käsitelty lähinnä vitsinä, mutta hymy on hieman hyytynyt kun olemme nähneet lehden myyntilukuja...
Mutta miehet lehden lukijana on otettu tarkkailuun ja meidänkin toimistolle on tullut jo tiedot uudesta julkaistavasta miestenlehdestä, jossa on ilmeisesti aiheena myös maastoautot. Kysymys ei kuitenkaan ole autolehdestä, vaan yleisestä lukemistosta. Tällä lehdellä on kuitenkin uskottavuutta, sillä kustantaja on esittänyt markkinoointisuunnitelman, johon kuuluu muun muassa mainontaa TVssä sekä Radio Rockilla.

Onnea tulevalle kustantajalle ja toivotaan että lehti menestyy tulevaisuudessa.

Terv

ADHD Med yellow defe

SuurSyömäri
08.04.2010, 11:21
Hyvä perustelu ADHD Med yellow defe ;)

Tractor Poweria en ole kertaakaan lukenut mutta sen menestykseen tuskin on epäilystä. Tractor Power ilmeisesti esittelee hyvin paljon ammattilaiskalustoa. Kalustoa jota käytetään tuhansissa ellei kymmenissä tuhansissa yrityksissä ympäri suomen... ja vähän ulkomaillakin:D. Eli Tractor Powerilla on selkeä asiakaskunta jolle suunnata markkinointia ja lukijoita riittää. Ihme firma varmaan sellainen jossa on lumikalustona rattoreita ja sen firman taukotuvasta ei tätä lehteä löytyisi. Luonnollisesti kun puljataan rattoreiden parissa niin niiden rattoreiden yms. luokse täytyy toisinaan päästä hieman vaikean kelirikkoauleen läpi jolloin siihen voidaan tarvita maastokelpoisia ajoneuvoja. Eli trattorilehden luonnollinen lisä onkin varmaan esitellä tämän päivän "kykenevimmät" maastokulkupelit.

4x4 lehdelle on myös tulevaisuudessa elintärkeää miettiä niitä ammattikuntia jotka maastureita käyttävät ja miten heille saadaan markkinoitua lehti niin että se ajaa näiden ammattikuntien halua tutustua lehden tarjontaan. Suomessa on yrityksiä jotka käyttävät maasturia ns. terävimpänä kärkenä yrityksensä toiminnassa. Esimerkiksi sähkölaitokset, kiinteistöhuoltoyritykset,palokunnat jne. Ja maasturihan se iso unimoggikin on.... Niin ettei pidä ajatella että puhuttaisiin aina siitä hiluxista esim.

Itse lukisin hyvin mielelläni tarinaa esimerkiksi siitä miten varustetaan kulkuneuvo, maastokuorma-auto tai vaikka pikuppi siihen kuntoon että sillä pääsee sinne linjalle töitään tekemään. Mihin sijoitetaan moottorisaha ja tuleeko kulkineeseen esimerkiksi mikroaaltouuni johonkin kiinteästi jotta äijät voi maasto-oloissa eväitään lämmittämään. Säännöllisesti kun esimerkiksi päivittää päivän tilanteen näistä sähkölinjantekokulkineista jne. niin saadaan pikkuhiljaa koukutettua sähköhemmoja lehden pariin. Ja ammatikseen näitä 4x4 kulkineita käyttäviä heeboja on suomessa paljon. Siihen rakoseen puukkoa vaan nopeesti.

4x4 on tällä hetkellä suunnattu aika pitkälti "siviileille" ja tämän päivän siviili4x4 autoja on vaikea päivittää ns. maastokuntoon ilman kalliita rakennusoperaatioita. Joten siviili jättää usein tekemättä nämä päivitykset kun ei ole pakko. Ja kun ei ole pakko niin testitkin esim. hyvistä maastorenkaista saattaa jäädä lukematta. Tractor Power lehden lukijakunta usein joutuu pakosta päivittämään kalustoansa uudempaan tai varustamaan kulkineeseen parempia työvälineitä. Mikäs sen mukavampaa kuin lukea lehdestä tuotearvostelut ja vertailut.

Sillai tuli kans täsä mieleen äkkiä. Ehkä näitä mainostajia 4x4 kulkineiden osalta saataisiin muutama lisää kun myytäisiin pikuppivarustelujutun oheen mainostilaa esim pikuppilasikuitupuulaakille joka valmistaa näitä ammattikäyttöön tarkoitettuja pömpeleitä. Tai kun siihen pikupinperään asennetaan stihl moottorisahalle tellinki niin mikäs sen parempaa kuin myydä palsta stihl moottorisahayritykselle jutun oheen.

Tä?


Edit: niin ja tosiaan itse jätin noi semanäyttelyjutut tai jenkkiteillä ajelujutut lukematta kun ei olis voinu vähempää kiinnostaa. Mutta esim. juttuina noi safaritarinat on ehdotonta kärkeä. Esim. Venäjän reissut. Niin ja jokin extriimijuttu esim. 4x4safari + kalareissu jonnekkin olisi kans kova juttu. Ei mikään 205 r 16 safari vaan kunnon ryske jossa pyritään jonnekkin kalastamaan Rapalan vermeillä (mainos) ja Abun keloilla (mainos) ja muutamilla muilla uistimilla (lisää mainosta) ja pari retkijakkaraakin tuli testattua matkan varrella (mainosmainos) sekä automikrouuni (m.... nos). Juttua tehdessä kunnon markkinointi käyntiin hyvissä ajoin erälehtiin jne. ns. eräilyextrasta 4x4 lehdessä... ja kas kummaa. Taas tulee pari tilaaja lisää :D

Nalle
08.04.2010, 12:05
Pitääpä minunkin avata naamani, kun kerran jollain tapaa koskee myös meikäläistä tää jutustelu..

Eli myyntiluvuista, mainosmyynnistä, sun muusta en ymmärrä muuta kuin sen, että mitä enemmän myydän lehteä ja mainoksia, sitä enemmän tulee fyffeä, joilla sitten voidaan kattaa sivumääriä, kirjoittajien tasoa ynnämuuta.

Minulle tämän lehden tulevaisuuden odottelu on ollut aika raskasta aikaa.. Juttuideoita on, jonkinlaiseen pankkiin niitä pitäis kirjoittaa, mutta kun ei ole tietoa tulevasta, niin silloin on kaikki jäänyt tekemättä.. Puhumattakaan sarjakuvasta, joka viettää tällähetkellä pitkää lomaa.. Eläkkeelle en Nallea aio päästää, mutta täytyy myöntää, että viime vuosina juuri lehti on ollut tuolle otukselle se inspiraation lähde.

Toivon todella, että Hasse löytää seuraajan lehden tekijäksi. Hasse on tehnyt pitkän päivätyön ja mielelläni suon hänelle rauhalliset eläkepäivät. Lisäksi uskallan ilmoittaa näin näkyvällä foorumilla, että mikäli Nalle vielä kelpuutetaan mahdollisen tulevan omistajan tiimiin, niin mielelläni tulen neuvottelemaan yhteistyökuvioista. Mulle kirjoittaminen ja piirtäminen on senverran tärkeää hommaa, että jollain tavalla täytyy olla menossa mukana.

Ei muuta ku hyvälle lehdelle arvoisensa jatkaja.

Toivoopi Nalle.

Rekisteröimätön
08.04.2010, 12:28
Hienoa että Nalle on kiinnostunut jatkamaan hommia. Tuo Nallen sarjakuva on piristänyt ainakin meidän perheen nasskikan päivää kummasti, ja onpa se niitä aina ylpeenä esitelly kavereillensakin.
Nallen tekniset jutut ovat kanssa olleet hyviä. Mutta mikäli näitä juttuja olisi uudistuneessa lehdessä, pitäisi niihin saada ihan semisti proompi ote. Tällä rakoitan aavistuksen laadukkaampia kuvia sekä hieman lyhempiä tekstejä. Tuollaisissa projektijutuissa olisi suotavaa käyttää tiiviitä tekstejä ja laajempia kuvatekstejä, jotka olis jäsennelty paremmin artikkelin etenemisen mukaan.

Tuosta Traktorpowerista vielä. Ei siinä kyllä aivan hirveest esitellä uusia traktoreita. Pikemminkin sielä on kaikenlaisia ihme viritelmiä ja jotain vanhoja laitteita. Kun halutaan lukea asiantutevia koeajoja traktoreista ostetaan koneviesti.

Niin ja noista mainostajista. Eli mainostajan vakuuttamiseen ei riitä että sen tuote on lehdessä näkyvillä. Mikäli tuollaisia Suursyömärin ehdottamia juttuja tekisi, voisi maahantuojalta/myyjältä saada vermeet reissuun ja hyvällä tuurilla ne voisi jäädä vielä itselle, mutta ei sillä vielä rahaa tehtäisi. Miksi mainostaja maksaisi tuotteiden esiintymisestä, mikäli ne on lehdessä jo veloituksetta esillä? Ja tuollaisen productplacementin perusteella ei vielä kannata alkaa mainostamaan lehdessä. Joskus laitetaan pieni mainos tavallaan kädenojennuksena näkyvyydestä. Mainostajille kaiken a ja on on kuitenkin levikki sekä kohderyhmä.

Rekisteröimätön
08.04.2010, 12:29
Hups, jäi tuosta edellisestä allekirjoitus pois.

Terv

ADHD Med yellow defe

farmari
09.04.2010, 23:21
Nyt on tullut hyvää settiä lehden jatkoille. Vielä vain se veturi, niin tällä on ilmaiset ohjeet menestykseen.
Lisäksi noihin muihin ammattiryhmiin, jotka voisivat olla kiinostuneita, kuten pelastuslaitokset, jotka seuraavat alaa tarkastikkin. Ja nämä meidän poliisit... Seuraa tarina: Kun tuossa muutama viikko takaperin kävi meillä niitä rosvoja, niin oli ollut poliiseilla kova urakka hakea ne hemmetin isot ja painavat hitsauskoneet kantamalla pois jostain kesämökiltä ja vielä ylämäkeen. Siellä oli hanki ollut sitä metrin luokkaa. Ei ollut vehkeitä, joilla olisivat sinne päässeet. Hiki hatussa reuhtoneet, kiitos vaan siitä, mutta olisin ne protolla käynyt auttamassa meille takaisin ja ihan ilmaiseksi. Perille ne oli viety traktorilla.

SuurSyömäri
09.04.2010, 23:53
Nyt on tullut hyvää settiä lehden jatkoille. Vielä vain se veturi, niin tällä on ilmaiset ohjeet menestykseen.
Lisäksi noihin muihin ammattiryhmiin, jotka voisivat olla kiinostuneita, kuten pelastuslaitokset, jotka seuraavat alaa tarkastikkin. Ja nämä meidän poliisit... Seuraa tarina: Kun tuossa muutama viikko takaperin kävi meillä niitä rosvoja, niin oli ollut poliiseilla kova urakka hakea ne hemmetin isot ja painavat hitsauskoneet kantamalla pois jostain kesämökiltä ja vielä ylämäkeen. Siellä oli hanki ollut sitä metrin luokkaa. Ei ollut vehkeitä, joilla olisivat sinne päässeet. Hiki hatussa reuhtoneet, kiitos vaan siitä, mutta olisin ne protolla käynyt auttamassa meille takaisin ja ihan ilmaiseksi. Perille ne oli viety traktorilla.


Ei ois kannattanu edes mainostaa.... noi nuoret kollit haluaa vetää nääs hapella nääs.....

HansB
10.04.2010, 16:47
Lehden jatko on vielä auki. Rohkeutta yrittämiseen ei Suomesta tunnu löytyvän vaikka tässä olisi valmis pohja mistä olisi paljon helpompi jatkaa kuin silloin seitsemän vuotta sitten kuin meikä alotti, eli nollasta ja oma rahapussi ainoana talouden ja mahdollisen menestyksen takaajana.
En silti valita, melko hyvinhän tässä on mennyt ja jonkunlaista palkkaakin siitä on saatu.
Tällä hetkellä on yksi joka vielä miettii asiaa, isompi kansainvälinen lehtitalo joka varmaan (jos tulee sopimus) tulee tarjoamaan käännettyjä juttuja ulkomaalaislehdistä ja osaksi suomalaisia tapahtumia.
Minusta olisi tietenkin parempi että lehti pysyisi 100 prosenttisesti suomalaisena sekä omistajuudeltaan että sisällöltään, mutta jos sellaista jatkajaa ei löydy niin minkäs teet?
Joku mainitsi kuinka Tractor Powerilla on ammattimainen asenne markkinointiin ym. Tässä pitänee ottaa huomioon että sen lehden omistaa semmoinen kun LRF-media, joka on yksi naaputimaan suuriimmista lehtitaloista ja aikakauslehtiä se omistaa yhteensä jotain 30 ja risat ja niiden yhteenlaskettu levikki pyörii varmaankin jossain miljoonan kieppeillä, että ei ihme että siinä talossa ollaan ammattimaisia.
Mutta tästä huolimatta, tilanne on auki ja jos lehdenteko kiinnostaa niin mailia vaan toimitukseen!

HV
10.04.2010, 22:37
ei voi kuin ihmetellä tätä nykyistä päätoimittajaa... ???

yhtäkkiä ilmoitetaan että jäädään eläkkeelle ja lehden jatkosta ei ole tietoakaan saatikaan minkäänlaisista ilmoituksista lehden tilaajille jotka ovat tilauksensa maksaneet, ja sitten ne kyselee tälläkin palstalla että mitä on tapahtunut kun ei enää lehteä tule, hohhoijaa... onpa hyvin hoidettu

wannabee
10.04.2010, 22:43
ei voi kuin ihmetellä tätä nykyistä päätoimittajaa... ???

yhtäkkiä ilmoitetaan että jäädään eläkkeelle ja lehden jatkosta ei ole tietoakaan saatikaan minkäänlaisista ilmoituksista lehden tilaajille jotka ovat tilauksensa maksaneet, ja sitten ne kyselee tälläkin palstalla että mitä on tapahtunut kun ei enää lehteä tule, hohhoijaa... onpa hyvin hoidettu

X2

Ja sanotaanko kiltisti, että harkitsen vahvasti jatkotilausta...

baxxter
11.04.2010, 10:03
Minusta olisi tietenkin parempi että lehti pysyisi 100 prosenttisesti suomalaisena sekä omistajuudeltaan että sisällöltään, mutta jos sellaista jatkajaa ei löydy niin minkäs teet?
Kuka tahansa lehteä jatkaakin, ei tuo ulkomaisten juttujen kääntäminen välttämättä olisi huono juttu. Onhan noita muissakin autolehdissä ollut ja hyvät jutut on hyviä, riippumatta missä ne on alunperin kirjoitettu.
Ei kannata unohtaa mobilisti-lehteä, eipä siinäkään esitellyt laitteet ole nykypäivän myyntiartikkeleita ja ihan hyvin tuntuu myyvän. Mitä ihmeellisempiä laitteita siinä esitellään, sitä suuremmalla mielenkiinnolla tulee luettua.

sisua45
11.04.2010, 11:36
Kuka tahansa lehteä jatkaakin, ei tuo ulkomaisten juttujen kääntäminen välttämättä olisi huono juttu. Onhan noita muissakin autolehdissä ollut ja hyvät jutut on hyviä, riippumatta missä ne on alunperin kirjoitettu.
Ei kannata unohtaa mobilisti-lehteä, eipä siinäkään esitellyt laitteet ole nykypäivän myyntiartikkeleita ja ihan hyvin tuntuu myyvän. Mitä ihmeellisempiä laitteita siinä esitellään, sitä suuremmalla mielenkiinnolla tulee luettua.

Noista käännetyistä lehdistä on vaan monta huonoa esimerkkiä. Autobild suomi on mielestäni käännetty aika kankeasti. Paras esimerkki on edesmennyt Wheels Magazine. Siinä auton maski oli grilli, jäähdytin kyyläri yms. Ja välillä joukossa oli suomentamatonta ruotsia... :cool:

Tuo Mobilisti pesi hienosti kasvonsa jokunen vuosi sitten, vanhojen setien tunkkaisesta museo-lehdestä hienoksi harraste ajoneuvo lehdeksi. Tuskin lukisin muista lehdistä juttuja moottoripyöristä, tai lentokoneista. Jos 4x4 lehteen saisi samaa henkeä, niin hyvä lehti tulisi. :)

Pete
11.04.2010, 12:10
Paljonko ko. homma vaatii pääomaa? (Jos näin julkisesti voi kysyä)
Helpompi puhua hulluja rahanhaltijoita ympäri kun olisi jokin haarukka tiedossa..

HansB
11.04.2010, 17:19
Riippuu siitä mitä laitteita on ja mitä pitää hankkia. Aluksi tarvitaan tietokone, taitto-ohjelma, Photoshop ja joku valokuvauslaite, eli jonkun tonnin edestä kamaa. Multa löytyy kaikki, käytettynä mutta hyvässä kunnossa. Julkaisuoikeuksista voidaan sopia, tärkeintä on että jatkaja todella jatkaa eikä vain meinaa.

pastirolli
16.04.2010, 06:46
Koska vuoden ensimmäinen 4x4 ilmestyy? :confused:

Pete
16.04.2010, 07:50
Riippuu siitä mitä laitteita on ja mitä pitää hankkia. Aluksi tarvitaan tietokone, taitto-ohjelma, Photoshop ja joku valokuvauslaite, eli jonkun tonnin edestä kamaa. Multa löytyy kaikki, käytettynä mutta hyvässä kunnossa. Julkaisuoikeuksista voidaan sopia, tärkeintä on että jatkaja todella jatkaa eikä vain meinaa.
Muotoilin ehkä kysymyksen hiukan väärin. Eli onko tässä mahdollinen jatkaja "ostamassa" lehteä oikeuksineen? Ja jos on niin puhutaanko tässä minkälaisista summista?

HansB
16.04.2010, 13:15
Selvintä on jos syntyy kauppakirja jossa luetellaan mitä kauppaan kuuluu ja millä hinnalla. Hinnan suuruudesta saa sitten neuvotella mutta se ei voi tapahtua näin offipalstan kautta. toimitus@4x4-magazine.com on suorempi kanava.

Kumikameli
16.04.2010, 13:38
Lehti on ehdottomasti pidettävä suomenkielisenä ja nallen sarjakuva on myös pidettävä mukana, se tuo mukavasti kevennystä lehden sisältöön.

Voisihan alan harrastajille myydä mainos tarroja joita voisi sitten liimailla auton kylkeen ja hinta tarran koon mukaan, olisihan sekin lehdelle mainosta.

Toivon kovasti jatkoa lehdelle sillä se on ainoa autolehti jota jaksan lukea ja tilata.

Koska uutta numeroa kannattaisi toivoa saapuvaksi?

HansB
16.04.2010, 17:49
Uuden numeron tekemiseen menee ehkä kuukausi pari sen jälkeen kun jatkaja on työnsä aloittanut. Paino ja jakelu kestää pari viikkoa siitä kun kun matsku on kasassa ja painossa, eli tässä aikataulu josta voi laskea eteenpäin.

¤Offi-Osku¤
24.05.2010, 18:19
Onkohan tähän mitään edistystä? kiinnostais vaan kun juuri tuli tilauskin uusittua..

Mutamies
24.05.2010, 19:31
Itse en ole enää pitkään aikaan uusinut tilausta. Syy juurikin nuo edellämainitut mönkijät. Vaikka sellaisen omistankin ja töissä siitä on apua, niin lehdestä ei niistä tarvitse lukea.

Toivotaan, että lehti saa hyvän ja idearikkaan jatkajan ja maasto-autoilu lehti voisi myös sellaisena pysyä.

Rotta-Racing
24.05.2010, 21:14
ei voi kuin ihmetellä tätä nykyistä päätoimittajaa... ???

yhtäkkiä ilmoitetaan että jäädään eläkkeelle ja lehden jatkosta ei ole tietoakaan saatikaan minkäänlaisista ilmoituksista lehden tilaajille jotka ovat tilauksensa maksaneet, ja sitten ne kyselee tälläkin palstalla että mitä on tapahtunut kun ei enää lehteä tule, hohhoijaa... onpa hyvin hoidettu

X3

Liekö jotain hyvitystä tilaajille tulossa?
Olis ollut ihan kiva lukea/Kuulla lehden "lopettamisesta" jostain muualta kuin täältä.


Nimimerkki: Jatkotilauksen tilanteesta tietämättä tehnyt.

Noh ei voi kuin toivoa että löytyy jatkaja lehdelle ja saadaan lehti taas kolahtamaan laatikkoon :)

J0hannes
24.05.2010, 21:37
Eli vaikka tämän vuoden lehdet on tilattu ja maksettu, niin niitä ei tule, kun ei löydy jatkajaa? Varmaan rahat saa takaisin, kun on 3v tilaus sisässä, mutta lehtiä taisi tulla vuoden edestä, ennenkuin lehtien tuleminen loppui.

Kyllä vituttaa, kun oli hyvä lehti, mutta tuollaisen tempauksen jälkeen taitaa olla lehden maine mennyt. Sama se kuka jatkaa...
Maksaville asiakkaille olisi voinut edes hyvissä ajoin ilmoittaa:mad:

Uuden numeron tekemiseen menee ehkä kuukausi pari sen jälkeen kun jatkaja on työnsä aloittanut. Paino ja jakelu kestää pari viikkoa siitä kun kun matsku on kasassa ja painossa, eli tässä aikataulu josta voi laskea eteenpäin.

wannabee
24.05.2010, 22:12
Eli vaikka tämän vuoden lehdet on tilattu ja maksettu, niin niitä ei tule, kun ei löydy jatkajaa? Varmaan rahat saa takaisin, kun on 3v tilaus sisässä, mutta lehtiä taisi tulla vuoden edestä, ennenkuin lehtien tuleminen loppui.

Kyllä vituttaa, kun oli hyvä lehti, mutta tuollaisen tempauksen jälkeen taitaa olla lehden maine mennyt. Sama se kuka jatkaa...
Maksaville asiakkaille olisi voinut edes hyvissä ajoin ilmoittaa:mad:

Niinpä nii, en muista kuin pitkälle on vielä "sisässä" tilausta, mutta periaatteessa rahaa vasten pitäis vissii saada jotain vastinetta tai sitten rahat takasin?!? Nimim vastausta odotellessa

(olishan se ollu tosiaan kiva saada, vaikka ihan pieni ilmoitus siitä ettei lehteä välttämättä tulekkaan, vai!?!)

Niin ja lehti oli hyvä, loppu toiminta EI

HansB
01.06.2010, 22:12
Olisi tietenkin kiva tiedottaa lukijoille lehden jatkosta, mutta kun ei tiedä mitä tiedottaa. Kyselijöitä on tullut ja mennyt ja asia on vielä auki.
Jos joku on sitä mieltä että pitäisi saada rahaa takaisin jo tässä vaiheessa niin pitää lähettää toimitukselle kirjallinen takaisinmaksupyyntö, mistä ilmenee lehden saaja, ( nimi ja osoite), pankkitilin numero ja pankkitilin haltijan nimi.
Tarkistamme sitten rekisteristä mitä on maksettu, montako numeroa on saatu ja montako on jäänyt saamatta.
Nämä tilaajat poistetaan sitten tietenkin rekisteristä ja se on valitettavasti niin, että mitä vähemmän nimiä rekisterissä, sitä vaikeampi on löytää jatkajaa.

Byrocrat
01.06.2010, 23:45
Olisi tietenkin kiva tiedottaa lukijoille lehden jatkosta, mutta kun ei tiedä mitä tiedottaa. Kyselijöitä on tullut ja mennyt ja asia on vielä auki.
Jos joku on sitä mieltä että pitäisi saada rahaa takaisin jo tässä vaiheessa niin pitää lähettää toimitukselle kirjallinen takaisinmaksupyyntö, mistä ilmenee lehden saaja, ( nimi ja osoite), pankkitilin numero ja pankkitilin haltijan nimi.
Tarkistamme sitten rekisteristä mitä on maksettu, montako numeroa on saatu ja montako on jäänyt saamatta.
Nämä tilaajat poistetaan sitten tietenkin rekisteristä ja se on valitettavasti niin, että mitä vähemmän nimiä rekisterissä, sitä vaikeampi on löytää jatkajaa.

Lehti on ollut kaupan jo kohta vuoden eikä myyjä tiedä vieläkään mitä pitäisi ilmoittaa vuositilauksen tai kestotilauksensa maksaneille :( Kun vuosi on jo puolessa eikä ensimäistäkään numeroa ole tainnut vielä ilmestynyt niin enemmän hallaa lehden myynnille aiheuttaa se ettei nykyinen omistaja saa tilaajille aikaiseksi edes tiedotetta siitä missä mennään eli miksi lehteä ei ilmesty. Ja kun tilanne on jatkunut jo näinkin kauan ilman että tilaajat olisivat saaneet vastinetta rahoilleen niin vähintä mitä nykyjohto voi tehdä on kysyä asiakkailtaan mille tilille rahat voidaan palauttaa. Asiakas voi sitten päättää odottaako toiveikkaana uutta omistajaa vai lopettaako tilauksensa!! Tuo ettei asialle ole tehty mitään vaan pelkästään ihmetelty osoittaa joko suurta välinpitämättömyyttä tai sitä ettei lehden julkaisijalla ole mistä ennakkoon maksetut tilaukset palauttaisi :rolleyes: Toivottavasti tilanne ei ole näin surkea.
On hyvin heikko perustelu etteikö maksuja voi palauttaa kun tilaajarekisteri tyhjenee. Kyllä huomattavasti varmemmin tilaajat häipyy jollei maksettujen rahojen vastineeksi tule lehteä ja onhan ne vanhat rekisterit siltikin käytettävissä kun lehteä sitten uudelleen markkinoidaan, olkoonkin että ne eivät ole voimassa olevia tilaajia.
Uudella omistajalla tulee olemaan vieläkin vaikeampi myydä lehteä sellaisille tilaajille jotka edellinen julkaisia on pettänyt laiminlyömällä informaation täysin.

Oikea tapa olisi ollut jatkaa lehden tekoa siihen asti kun uusi omistaja/julkaisija olisi ottanut/tehtävän hoitaakseen eikä kuten nyt kun lehden tulo käsittääkseni loppui kuin "seinään" eikä tulevan tauon/katkoksen syistä edes informoitu tilaajia.

Sanottakoon nyt että en ole lehden tilaaja enkä ole ollutkaan, satunnainen irtonumeron ostaja kylläkin, mutta olen mielenkiinnolla ja hieman pettyneenäkin sivusta seurannut tilanteen kehittymistä.

Suurin ostohalukkuuden este on ollut ettei lehti ole myyntitilanteen aikana ilmestynyt normaalisti, mikä tarkoittaa, että tilaajat ovat kyllästyneet odottamaan ja kadonneet ja että lehden ja vanhojen mainostajien suhteet ovat katkenneet. Tarkoittaa käytännössä sitä, että lehden jatkaja aloittaa täysin tyhjästä eli on sama ostaako nykyistä 4x4-lehteä vai aloittaako täysin puhtaalta pöydältä vastaavanlaisella formaatilla aivan uuden lehden.

Edellä esitetystä huolimatta onnea lehden omistajanvaihdokselle, toivottavasti lehdelle löytyy joku innokas alaa tunteva jatkaja. :)
Inhorealisti

pahapaimen
02.06.2010, 00:09
Kenties olisi helpompikin ja ehkäpä järkevämpääkin perustaa uusi lehti maineensa nyt ryvettäneen lehden tilalle. Varmaan helpompi saada mainostajiakin uuteen lehteen kuin siihen joka on lopettanut vaan tulemasta. Onko taustalla sitten muuta syytä kuin eläkkeelle jäänti? Luulisi tuon jo tietävän aiemmin ja ryhtyvän toimenpiteisiin jos edes lehteä on ollut tarkoitus pelastaa. Minähän en mistään mitään tiedä ja olen maalta, kunhan kirjottelen.

Tractor
02.06.2010, 07:50
Kyllä meikäläisen maksut saa olla sisässä niinkauan kun uus lehti alkaa ilmestyä.. Jos vaikka hiukan helpottais uutta yrittäjää. Kiitos paljon nykyiselle yrittäjälle hyvästä lehdestä.

ez-boy
02.06.2010, 08:21
Kyllä meikäläisen maksut saa olla sisässä niinkauan kun uus lehti alkaa ilmestyä.. Jos vaikka hiukan helpottais uutta yrittäjää. Kiitos paljon nykyiselle yrittäjälle hyvästä lehdestä.

X2

mettäsika
02.06.2010, 10:23
Kyllä meikäläisen maksut saa olla sisässä niinkauan kun uus lehti alkaa ilmestyä.. Jos vaikka hiukan helpottais uutta yrittäjää. Kiitos paljon nykyiselle yrittäjälle hyvästä lehdestä.



olen aivan samaa mieltä tractorin kanssa,
toivottavasti lehdelle loytyy jatkaja .

mki
07.06.2010, 21:08
olen aivan samaa mieltä tractorin kanssa,
toivottavasti lehdelle loytyy jatkaja .

Kuten myös.... tarpeeks kauan odotettiin suomalaista 4x4 lehteä Maasturin jälkeen, kyl sitä tovin jaksaa lisääkin :)
Toivottavasti jatkaja löytyy, ja onnea hänelle yritykselle!

Rambleristi
08.06.2010, 13:52
Harmi, jos ko. lehti häviää kartalta. Lehti on ollut kritiikistä huolimatta ihan mukavaa luettavaa. Itsekin ko. lehteen muutaman jutun harraste pohjalta kirjoittaneena toivon lehdelle menestystä myös jatkossa.

Jos ajatellaan harrastajakuntaa laajemmin, niin me wannabee offarit tuota lehteä ostamme. Mutta millä perustein? Moni nappaa lehden mukaansa, jos kannessa on joku ulkomaan ihme (lue kiiltävä ja sikakorkea laite) eikä lommoinen läjä. Mielestäni kaikki alan tapahtumat (näyttelyt, kisat jne.) ovat osa harrastusta. Ilman kisaraportteja lehti jää vajaaksi, mutta pelkästään niiden varaan ei lehteä voi rakentaa. Ei myöskään pelkkien suomalaisten harrastajien kaluston ja tarinoiden varaan. Ulkopuolinen tai aloitteleva harrastaja ei saa näistä välttämättä irti sitä mitä kaipaa eli unelmia.

Mainosmyynnistä varmasti parhaat rahat saisi eri maahantuojilta. Autot, mönkijät jne....vaatii vain nykytilanteessa hyvää myyntimiestä, että saa sopimuksen aikaan. Mainosbudjetteja kun on monella taholla leikattu isolla kädellä.

VesaN
24.07.2010, 21:21
onkos tähän asiaan tullut muutosta?tuleeko lehdelle jatkoa vai ei?

wannabee
24.07.2010, 21:29
Olisi tietenkin kiva tiedottaa lukijoille lehden jatkosta, mutta kun ei tiedä mitä tiedottaa. Kyselijöitä on tullut ja mennyt ja asia on vielä auki.
Jos joku on sitä mieltä että pitäisi saada rahaa takaisin jo tässä vaiheessa niin pitää lähettää toimitukselle kirjallinen takaisinmaksupyyntö, mistä ilmenee lehden saaja, ( nimi ja osoite), pankkitilin numero ja pankkitilin haltijan nimi.
Tarkistamme sitten rekisteristä mitä on maksettu, montako numeroa on saatu ja montako on jäänyt saamatta.
Nämä tilaajat poistetaan sitten tietenkin rekisteristä ja se on valitettavasti niin, että mitä vähemmän nimiä rekisterissä, sitä vaikeampi on löytää jatkajaa.

Mihin osoitteeseen?

HansB
26.07.2010, 07:04
Lehden osoite on vielä toistaiseksi
4x4-magazine
PL 2277
96201 Rovaniemi

Rekisteröimätön
29.07.2010, 20:30
Tätä ketjua lukiessa tulee mieleen erään toisen pienen piirin harrastelehden, Skannerin (www.skannerilehti.net), loppuhetket yhdeksänkymmentäluvulla. Lehtien tuleminen vain yhtäkkiä loppui jossakin vaiheessa, kukaan ei tiennyt miksi ja tuleeko niitä vielä. Pitkän aikaa toimitukselta kuului lupauksia uuden lehden ilmestymisestä, jota ei ikinä tapahtunut, ja sen jälkeen rahojen palauttamisesta, joka sekin taisi jäädä vähän puolitiehen. Ainakin näkyy netissä olevan vieläkin katkeria kirjoituksia lehden kestotilaajilta, joilta on rahat jääneet sisään. Toivottavasti tämä tapaus hoituu nätimmin, ja mieluiten tietysti niin että alan ainoa kotimainen harrastelehti jatkaa toimintaansa entistä parempana uusin voimin.

Rekisteröimätön
31.07.2010, 19:34
Pyysin rahat takaisin... Ja myös sain ne, joten vielä ainakin se onnistuu!

Rekisteröimätön
02.08.2010, 14:01
tuli offipostissa kuva kannesta
oiskos myllis tekemässä uutta lehteä

niko69
05.08.2010, 18:32
vanha oli paska! (en tilaaja) Toivottavasti uusi parempi! (n.1000 autolehteä ostanut/tilannut)

edit: Kannatus mielessä ostan ainakin 3 ekaa irtonumeroa ;)

pastirolli
16.11.2010, 08:59
Lehden osoite on vielä toistaiseksi
4x4-magazine
PL 2277
96201 Rovaniemi
Onko osoite yhä voimassa? Pitäisi saada rahat takaisin. Vai joko voi laittaa sähköpostilla?

pastirolli
16.04.2013, 19:43
Mulla on edelleen tässä firmassa muutama kymppi sisällä. Pitää ottaa ne takaisin korkojen kera. Vieläkö muilla on rahaa hukassa vai olenko ainut velkoja?

http://www.kauppalehti.fi/yritykset/yritys/hansback+trading++media+oy/09616581


http://www.yritystele.fi/yritykset/puhelin/522942

Kuluttajavirasto saa alkaa perimään tilaajien rahoja. Tai ainakin minun rahoja.

Masai
16.04.2013, 20:41
Mulla on edelleen tässä firmassa muutama kymppi sisällä. Pitää ottaa ne takaisin korkojen kera. Vieläkö muilla on rahaa hukassa vai olenko ainut velkoja?

http://www.kauppalehti.fi/yritykset/yritys/hansback+trading++media+oy/09616581


http://www.yritystele.fi/yritykset/puhelin/522942

Kuluttajavirasto saa alkaa perimään tilaajien rahoja. Tai ainakin minun rahoja.

HansB on muuttanut aikaa sitten jo toiseen orkesteriin.

pastirolli
16.04.2013, 21:22
HansB on muuttanut aikaa sitten jo toiseen orkesteriin.

Onko näin? Mutta firma on yhä aktiivinen eikä HansB ole henkilökohtaisesti minulle velkaa. Olen maksanut firmalle.

Byrocrat
17.04.2013, 23:08
Onko näin? Mutta firma on yhä aktiivinen eikä HansB ole henkilökohtaisesti minulle velkaa. Olen maksanut firmalle.

Tuossa taitaa vaan olla se ongelma, että firma jolle olet maksanut on ollut Hansback Media oy ja tuo nykyinen on Hansback Traiding&Media Oy eli vanhaa ei enää ole olemassa :( Olemattomalta firmalta on aika paha lähteä perimään mitään ja saatta ne kustannukset ylittää saavutetun hyödynkin :mad:

Lehti on lakannut ja julkaisijakin lopettanut tuolla nimellä!!!
4X4 MAGAZINE -lehti on lakannut
(17.9.2010) 4X4 MAGAZINE -lehti on lakannut, kunnes sille löytyy uusi omistaja. Lisätietoja saatte LM Tietopalveluista