PDA

View Full Version : Maasturin valinta?


Pajaeero
21.01.2010, 08:05
Joo, elikkäs uusi olen tällä foorumilla ja nyt ensimmäinen maasturin hankinta edessä. Eli eri vaihtoehtoja olen katsellut ja mun käyttötarkoitukseen ja hintahaarukkaan sopivat ehdokkaat ovat:

Mitsu Pajero mk2
-96
2.8tdi

Nissan Terrano2
-97
2.7tdi

Molemmat samoilla kilsoilla. Terranossa ilmastointi plussaa. Molemmat ajoltaan samankaltaisia maantiellä. Huonommilla/lumisilla teillä en noilla ole ajanut. Mitä mieltä porukka on? Offiautoa ei noista ole tarkoitus tehä. Pajero kaiketi pysyy pelleiltään terveempänä:rolleyes:

Nerd-O
21.01.2010, 17:52
Offiautoa ei noista ole tarkoitus tehä. Pajero kaiketi pysyy pelleiltään terveempänä:rolleyes: Silloin se on aivan sama kumman otat. Terranot kuulemma ruostuu, mut niin ne kaikki muutkin japanin ihmeet mätänee. Yhden Terranon olen hetken omistanut, eikä siinä ainakaan mitään kummempaa ollut. Eivät vaan osanneet koodaa avainta siihen Nissan liikkeessä ja väittivät vielä että toimimattomasta avaimesta pitää maksaa kun sellaisen on tilannut. Lasku oli muistaakseni 200€.. Kait tähänkin joku noita jojotan paskoja ehdottaa, mutta yhtä mätiä nekin on, ellei mädempiä.

Ramirent
21.01.2010, 21:00
Kyllä ehkä ite katselisin nissania.. en usko että siinä ruostumisessa on isoja eroja, tietysti riippuu onko ruostesuojattu.. Liekkö tuon ikäisessä pajerossa saaneet sen startti puolen kuntoon... panhemmissa se on ihan tyyppivika.

sami73
21.01.2010, 21:07
Suosittelen pajeroa. Noista tyypiviousta sen verran että niitä tuntuu olevan joka merkillä.

-MaTTi-
21.01.2010, 23:20
Miks Toyota Land Cruiser J9-sarja pitää jättää pois laskuista? Jos tuntuu liian kalliilta niin hae Ruotsista tai Saksasta. Niin, ja näiden kori ei ruostu kovin helpolla (sinkitty).

RIPAX
21.01.2010, 23:25
Kovin on tasasta erimerkeillä tossa ikä luokassa,vaikee sanoo mikä niistä eniten lahoaa mut käytöstä/käyttäjästä riippuu eniten. Ominaisuudet hyvin samat,pajerossa ja tojotassa lukko taka-axelilla.Nissanissa kai vähiten tilaa.Tojota tehottomin. Siinä kai suurimmat erot.

Pajaeero
22.01.2010, 10:41
No niin. Pajeroon kuitenkin päädyin:rolleyes: Eli tommonen -96 karvalakkimalli ilman mitään hienouksia ja sähköhärpättimiä. 2.8tdic ja 320 000 ajettu.
V70 volvon jälkeen aika jännä ajokokemus:D

Pitää ruveta pikkuhiljaa perehtymään ton sielunelämään jos sillä sellaista on. Virtalukossa on jotain hämminkiä. En tiiä onko lukkopesä vai avain niin kulunu, että ei meinaa saada kääntymään avainta starttiasentoon:confused: Jotenkin vaan jumii paikalleen. Onko ehdotuksia? Ja mistä saa uuden lukkopesän ja hinta noin?

turakki
22.01.2010, 14:17
Ensiksi kokeilisin uutta avainta. Ainakin halvin vaihtoehto. Omiin katiskoihin uusi avain on toistaiseksi riittänyt.

Pajaeero
22.01.2010, 16:42
Joo, uuden avaimen teetätin ja toistaseks ei hämminkiä:)

jason
28.01.2010, 03:05
Miks Toyota Land Cruiser J9-sarja pitää jättää pois laskuista? Jos tuntuu liian kalliilta niin hae Ruotsista tai Saksasta. Niin, ja näiden kori ei ruostu kovin helpolla (sinkitty).

Tere -Matti- !
Kerro mullekki jotain tosta, eikö siis ol kyse 3.0TD ja se "95" korimallì?

Sulla vissii tommone lyhkäne käyttöpelinä, onko siin lukko perässä kaikissa malleissa vai vain tietyis varustetasoissa? Tehot on, vissii, jotai 125hp, mut millä kiekoilla?
Mitä muit ominaisuuksia pitäs tietää enne ostamista(vaihtamista)?
Tota käsittelevist linkeistä ois kanssa hyötyy, kiitos etukätee.

Edit: Onko siinä muute erilline runko, vai "kantava" kori, entäs jousitus, kierteet edessä mut mitä takan on? Mikä on rekisteriote- rengaskoko, eli mitä saa laittaa laillisest alle?
Että tämmöttis me tääl Vihdis tuumailla niimaa perkkaleesti ja tasassee...=)

Rölli
28.01.2010, 07:47
Tere -Matti- !
Kerro mullekki jotain tosta, eikö siis ol kyse 3.0TD ja se "95" korimallì?

Sulla vissii tommone lyhkäne käyttöpelinä, onko siin lukko perässä kaikissa malleissa vai vain tietyis varustetasoissa? Tehot on, vissii, jotai 125hp, mut millä kiekoilla?
Mitä muit ominaisuuksia pitäs tietää enne ostamista(vaihtamista)?
Tota käsittelevist linkeistä ois kanssa hyötyy, kiitos etukätee.

Edit: Onko siinä muute erilline runko, vai "kantava" kori, entäs jousitus, kierteet edessä mut mitä takan on? Mikä on rekisteriote- rengaskoko, eli mitä saa laittaa laillisest alle?
Että tämmöttis me tääl Vihdis tuumailla niimaa perkkaleesti ja tasassee...=)


Tosta nyt jotain ensialkuun...

http://www.slck.net/viewtopic.php?t=7881&postdays=0&postorder=asc&start=0

-MaTTi-
31.01.2010, 13:49
Tere -Matti- !
Kerro mullekki jotain tosta, eikö siis ol kyse 3.0TD ja se "95" korimallì?

Sulla vissii tommone lyhkäne käyttöpelinä, onko siin lukko perässä kaikissa malleissa vai vain tietyis varustetasoissa? Tehot on, vissii, jotai 125hp, mut millä kiekoilla?
Mitä muit ominaisuuksia pitäs tietää enne ostamista(vaihtamista)?
Tota käsittelevist linkeistä ois kanssa hyötyy, kiitos etukätee.

Edit: Onko siinä muute erilline runko, vai "kantava" kori, entäs jousitus, kierteet edessä mut mitä takan on? Mikä on rekisteriote- rengaskoko, eli mitä saa laittaa laillisest alle?
Että tämmöttis me tääl Vihdis tuumailla niimaa perkkaleesti ja tasassee...=)

Jep. 95 on pitkä ja 90 lyhyt koppa.

Levikemalleissa on takana sähkölukko. Tehoja alunperin 125 hv/3600 r/min ja 295 Nm/2000 r/min. Nykyisellään jossain +160 hv/350 Nm.

Erillinen runko, edessä päällekkäiset kolmiotukivarret + kierrejouset, takana jäykkä akseli + kierrejouset nelilinkillä.

Vakiorengas 265/70R16 (215/80R16 jos ei levikkeitä) eli 33x12.50" kumit saa muutoskatsastettua ja sopii alle ilman mitään levikkeitä. 15" vanne ei vaan sovi jarrusatulan yli, eli rengasvalikoima kutistuu.