View Full Version : Miten paksua peltiä korin korjaukseen ?
Miten paksua peltiä kannattaa käyttää korin ruoste vaurioiden korjaukseen ? (Kyseessä suzukin lokasuojat)
Kokemuksia, vinkkejä ?
1mm oon käyttänyt, ei siitä panssarivaunuksi kuitenkaan ole vaikka paksumpaa peltiä laittaisikin
0.75mm on huonompi hitsata.
santikko
21.01.2010, 10:45
0,7mm on yleisin auton pintapelti, ja ihan helppo hitsata. oikeat virrat vaan. ja alusinkittyä kannattaa käyttää niin ei tarvi heti paikata uudestaan.
ja paljon helpompi muotoilla kun vahvemmat.
millinen on hyvä ja sitten jos ei tarvii paljoa pokkauksia tai oikomisia niin itse käytän 1,25 ja samaa myös pohjaan.
KarvaTurpa
21.01.2010, 14:00
Millinen ei vääntele niin paljoa hitsatessa omien kokemusten mukaan...
Voisin hyvin kaukaisesti tähän aiheeseen liittyen kysyä, että sallitaanko korin peltien (esim. lavan kyljet, oven pellit, ohjaamo) korjaaminen niittaamalla vai katkeaako katsastusmieheltä verisuoni päästä jos veisi tuollaisen viritelmän näytille :p
Kysyn lähinnä mielenkiinnosta, mutta olisi toisaalta aika houkutteleva vaihtoehto.
Voisin hyvin kaukaisesti tähän aiheeseen liittyen kysyä, että sallitaanko korin peltien (esim. lavan kyljet, oven pellit, ohjaamo) korjaaminen niittaamalla vai katkeaako katsastusmieheltä verisuoni päästä jos veisi tuollaisen viritelmän näytille :p
Kysyn lähinnä mielenkiinnosta, mutta olisi toisaalta aika houkutteleva vaihtoehto.
Niin ne on ennenvanhaan korjattu, millon ei joka mökissä ole migiä tallissa lojunut. Ja uudet korithan on täpätty vain muutamalla pistehitsillä sieltä/täältä ja muuten kasassa koriliimalla.
Ja yleisin leimakorjaus taitaa olla kanaverkkoa ja hiilikuitukittiä ruostevikoihin (mikä esitellään varmaan jokaisen tee-se-itse alfamerin kirjan lopussa)
Essonbaari
04.02.2010, 21:54
Ite olen työntäny 0,75mm peltiä jo kohta 2 neliötä vanhaan starlettiin ja hyvää on ollu hitsata.
elhapero
04.02.2010, 21:55
0.75mm riittää tieliikenne vekottimen korissa komeesti,pohjan puolelle 1mm ja muistaa pohjamaalata sen paikan myös sisäpuolelta vaikka ennen hitsausta.0.75mm on helppoa muotoilla ja hitsata.Offi vekottimeen 1.5mm peltiä niin ei joka risu väännä peltejä rullalle.Sähkösinkitty kestää korroosiota paremmin.
Itse käyti Nivassa pääasiassa 1,25 ja 1,5 helma palkit on jo si paksua 2,5mm ja runko palkki samaa ei tarvi sit hitsailla pitkään aikaan. mut kyl ohkasempi on parempi muotoilla.