PDA

View Full Version : Kokemuksia palstalaisen kanssa tehdystä kaupan teosta

suppe
16.01.2010, 22:59
Eli myin PATROL GR:ää vuoden 2009 toukokuun alussa. Sitä en kuollaksenikaan muista että kumpi vaihtoa ehdotti mutta HILUXIA kuitenkin lähdin naapuri kylään katsomaan. Teimme vaihtokaupat parin seuraavan päivän sisällä JA TYHMÄ KUN OLIN en tehnyt erillistä luovaria autosta koska kaveri tuntui ihan luonikkaalta. TIEDÄN aina pitäisi tehdä myös se toinen paperi joten siitä ei tarvitse kuittailla!!! No varmaan kuukausi ennen officrossia tuli vakuutusyhtiöltä lasku Patrol gr vakuutuksista. Ei ollut jätkä laittanut autoaan omiin nimiinsä vaikka kuinka vannotti sen tekevänsä. Offirossissa sitten näin kyseisen kaverin ja pyysin häntä lähettämään postitse luovarin täytettynä hänen osaltaan. Hän myös sanoi laittaneensa auton nimilleen ja ''ihmetteli että miksi ei ole vakuutus katkennut'' Jätkästä ei kuulunu mitään ja asia unohtui minultakin koska lasku eksyi firman laskujen joukkoon ja se tuli maksettua.Asia oli unholassa kunnes tuli uusi lasku. Lähetin yyveetä kaverille ja pyysin laittamaan sen luovarin tulemaan 8.1.10 mennessä koska silloin oli uuden laskun eräpäivä. Ja ilmoitin samalla kohteliaasti ilmoittavani auton varastetuksi mikäli paperia ei näy.

Tässä laittamani yyvee:

Se GR:n luovari
Voisitko laittaa sen paperin tulemaan??? Muussa tapauksessa haen uuden ilmoitusosan ja ilmoitan auton varastetuksi. Odotan perjantaihin 8.1.09 asti.

Ja tässä vastaus siihen:

en ole muistanut laittaa sitä luovaria ja nyt ko noin rehvakkaasti huutelet ni laitan se aikasintaan 10.1.2010 ja sun päivämäärä on jo pikkusen vanha ja tiedoksesi että autoista voi itse tehdä luovarin myyty tuntemattomalle niitä minäkin teen jos joku ei hoida papereita odotan innolla että ensimmäinen kissalan poika tulee sanoo että gr varastettu ja puhelimesta tavoittaa p.

Ja asiaa törkeyksiäni sovittelin näin:

No empä niin rehvakkaasta tiedä mutta eipä ole miehestä kuulunut mitään niin pakko se jotain on uhitella... Jos ei perjantaihi mennes näy nii soittelen.. Nyt kun on toi puhelin nummerokin. No tarkoitin vuotta 2010. Mielummin niin että menee autot oikeille ihmisille.
On vaan tossa vakuutus lapussa 8päivä eräpäivä enkä enään niitä jaksas maksella.
Ja muista luovutus päivä oli 12.5.2009

P.S.Ei tartte heti vetää rantapalloa nenään.

Tämän jälkeen ei ole kaverista kuulunut mitään.

Mielestäni asiasta olen nyt kahdesti muistuttanut. Päätin vielä odottaa siihen kymmenenteen päivään kun niin REHVAKKAASTI SITÄ HUUDELTIIN mutta eipä näkynyt silloinkaan. Soittaa koitin eilen illalla mutta valitsemanne numero ei vastaa.

Olkoonpa homma miten tahansa niin minun myymä auto menee sen nimiin joka on sen ostanut eikä jää killumaan herra tuntemattomalle. Jos se on edes mahdollista. No sittenpä vielä vakuutus yhtiö lupasi palauttaa ns. liikaa maksetun osan minulle siitä päivästä joka on luovariin merkitty. Epäilen että ei mee läpi jos myyn sen herra tuntemattomalle yli puolivuotta sitten...

En ole uhkauksia vielä toteuttanut enkä välttämättä aio toteuttaakkaan MUTTA
nyt tämä herrasmies voisi laittaa minulle vaikka tekstarin että homma hoituu heti maanantaina JA TOSIAAN HOITAA SEN ASIAN HETI MAANANTAINA.

KAVERIN NIMIMERKKI JULKAISTAAN KESKIVIIKKONA 20.1.10 SIKÄLI MIKÄLI EI SITÄ LUOVARIA NÄY!! Ja voin luvata että maksan kirjekuoren, postimerkin ja a4 paperin hinnan seuraavaksi kun tapaamme!

Tässä numeroni jos se on päässyt hukkumaan 044viiva5185990

KYLLÄ VITUTTAA:(

HV
16.01.2010, 23:24
sinuna menisin suoraan poliisilaitokselle, kyllä näitä vitun ääliöitä riittää jotka ei hoida kauppoja niinkuin on sovittu.
Jos kauppoja tekee niin ne on hoidettava kunnialla loppuun asti perkele, ja tää on mun mielipide.

Yölento
16.01.2010, 23:33
Nämä on just niitä juttuja minkä takia olen itse mm. ajanut 500 km vinssinostoreissun (kiitokset asianosaisille :) ), koukannut Lepoantilta työmatkalla ohimennen Liftin (tästä kanssa kiitokset :) ), Hoojiiltä hakenut eräänä sateisena syysiltana toisen Tojon vinssin(edelleen irtaallaan :( ) ym ym ym eli kaupat on tehty niinkuin on sovittu ja ihan nokatusten. Tuon hojonkin kun hain niin paperit tehtiin paikan päällä ja rahat siirsin läppärillä myyjän pihassa hänen tililleen. Ei ole tarvinnut jälkeenpäin selvitellä ja kaikki ovat olleet tyytyväisiä. Jatkossa pyrin noudattamaan samaa kaavaa yksityisten välisissä kaupoissa.

Rekisteröimätön
16.01.2010, 23:34
traileria

AtteL
16.01.2010, 23:52
Mielenkiintoista että tämäntyyppisiä asioita alkaa tulla tällä palstalla yhä useammin esille jossa ostaja tai myyjä on tarkoituksella kusetanut toista osapuolta.
Tälläinen ei ole mitään uutta narkki-, ynnä muissa sossu-porukoissa.
Ainakin ajoneuvojen kaupan yhteydessä pitää tehdä luovari sekä tarkastaa ja merkitä ylös myyjän henkilöllisyys ja jos ei sitä tajua niin on kyllä aivan turha kitistä yhtään mitään.
Ja heti suoraan ilmoitus poliisille. Konna on konna, aivan joutavaa yrittää sovitella asiaa vastapuolen kanssa, siitä ei tule muuta kun rupia omaan perseeseen.

-Jyki-
17.01.2010, 00:00
Konna on konna, aivan joutavaa yrittää sovitella asiaa vastapuolen kanssa, siitä ei tule muuta kun rupia omaan perseeseen.
Ja nicci tietoon...

popo99
17.01.2010, 09:26
sinuna menisin suoraan poliisilaitokselle, kyllä näitä vitun ääliöitä riittää jotka ei hoida kauppoja niinkuin on sovittu.
Jos kauppoja tekee niin ne on hoidettava kunnialla loppuun asti perkele, ja tää on mun mielipide.

x2

Rekisteröimätön
17.01.2010, 09:32
Auton saat pois omista nimista vaikka ei oo luovaria.Itselle kävi samalla tavalla.Kats.konttorille piti tehä lappu jossa näkyy auton myyntipäivä sekä ostajan/myyjän yhteystiedot.niinkuin luovarissakin.Piti vaan kirjallisena laittaa ett ostaja ei rek.omiin nimiin.Pari todistajaa taisivat vaatia.

Tosiaan tuommonen kyprä ostaja sattu mullekin kohdalle.Mut kun sain omalta kohdalta nuo vakuutukset yms.poikki...Niin piruuttani soitin virkavallalle ett käykääpä poimimassa pois liikenteestä,kerroin kaverin osoitteen sekä työpaikan jotta tietäävät mistä löytää.

Ei menny montaa päivää kun ex biili seiso ilma kilpiä tän mulkeron pihassa.

itekkin koitin neuvotella ostajan kanssa mut se oli sitä huomenna käyn osastoo,yms seli seli höpö höpö juttuja.

suppe
17.01.2010, 11:29
Mielenkiintoista että tämäntyyppisiä asioita alkaa tulla tällä palstalla yhä useammin esille jossa ostaja tai myyjä on tarkoituksella kusetanut toista osapuolta.
Tälläinen ei ole mitään uutta narkki-, ynnä muissa sossu-porukoissa.
Ainakin ajoneuvojen kaupan yhteydessä pitää tehdä luovari sekä tarkastaa ja merkitä ylös myyjän henkilöllisyys ja jos ei sitä tajua niin on kyllä aivan turha kitistä yhtään mitään.
Ja heti suoraan ilmoitus poliisille. Konna on konna, aivan joutavaa yrittää sovitella asiaa vastapuolen kanssa, siitä ei tule muuta kun rupia omaan perseeseen.

Tosiaan ei ole ihan ainut auto jonka olen myynyt tästä pihasta mutta se vaan jäi tekemättä KOSKA, tarjosin jopa kahveet paikallisella abc asemalla jonka vieressä on katsastus konttori ja kävin itse heti kahvin jälkeen laittamassa hiluksin nimilleni ja oletin että tämä kaveri tekisi saman. No hänellä ei kuulemma ollut rahaa mukana niin ei onnistunut. No mikäs siinä teet sen sitte koto maisemissa??? JOO ja vitut.
Ja vielä korostan että kyseinen kaveri kirjoittelee palstalla aikas paljon, siksi totesin ehkä tämän auttavan. On ainakin näkyvä homma koska on tullut jopa yyveenä kyselyjä tapauksesta!!!

Kaverin puhelin numero jäi vahingossa näkyviin mutta ne jotka tuntevat tulleensa kusetetuksi voivat tarkistella onko sama numero...

Tässä lainaus vielä jonkun tekstistä.
Auton saat pois omista nimista vaikka ei oo luovaria.Itselle kävi samalla tavalla.Kats.konttorille piti tehä lappu jossa näkyy auton myyntipäivä sekä ostajan/myyjän yhteystiedot.niinkuin luovarissakin.Piti vaan kirjallisena laittaa ett ostaja ei rek.omiin nimiin.Pari todistajaa taisivat vaatia.

En millään jaksa uskoa että saisin vakuutus yhtiöltä maksuja takautuvasti takaisin jos myyn auton herra x:lle puolivuotta sitten???

Asiallisia kommentteja!!!

NORT
17.01.2010, 13:15
Kyllä se noin onnistuu , selvitys myynti tilanteesta, kuka myi mitä koska ja kelle ja todistajien nimet.

suppe
17.01.2010, 13:24
Kyllä se noin onnistuu , selvitys myynti tilanteesta, kuka myi mitä koska ja kelle ja todistajien nimet.

Joo onnistuu jos siinä on ostajan nimmari myös. Eli tätä tarkoitin että tuskin menee läpi---->tiedoksesi että autoista voi itse tehdä luovarin myyty tuntemattomalle niitä minäkin teen jos joku ei hoida papereita<----

suppe
17.01.2010, 13:31
traileria

Mites tämä liittyy mihinkään??:D:D:D

peedro
17.01.2010, 13:38
lukases tuo.

http://www.ake.fi/AKE/Rekisterointi/Rekisteri-ilmoitukset/Luovutusilmoitus.htm

Voi olla yksin myyjänkin allekirjoittama.Vakuutukset +käyttömaksut katkee,myyntipäivä+7vrk.Itekkin oon tapellu tämmösien kans.

Olikohan niin että siitä sais jonkun sanktion jos menee rekisteröinti yli tuo 7vrk.Siis jos auto on liikennekäytössä.
Voi olla että oon väärässä mut joskus tuota konttorilla kyselin.

Jos oot oikeen ilkee niin ostajalle tulee kalliiks tuommoset kaupat,mut ei siitä enempää tässä.

¤Offi-Osku¤
17.01.2010, 14:20
Ne on aika kalliita ne päivät mitkä menee tuon 7 yli itsellä kerran meni päivällä yli kun ei ollut mahdollisuutta käydä.

sumpe
17.01.2010, 15:53
Vuonna -95 maksoin 400mk 8 päivästä joten ei unohdu enää rekisteröinti.

Rekisteröimätön
17.01.2010, 16:09
Jep, eli duunaat sen luovarin sillä päivällä kun alkup. omistussuhteen siirtyminen on tapahtunut. Ehkä tämä kyseinen jantteri muistaa jatkossa hoitaa sen omiin nimiin rekisteröinnin ajallaan...

Urbancityboy
17.01.2010, 18:52

Liekö jo tämän uuden laman syytä osaltaan sitten.

Tuosta petosten ym. huijausten ym. epäasiallisuuksien määrän kasvusta laskusuhdanteen aikana on tehty 90-luvun laman kokemusten perusteella jo tutkimuksiakin, mitä huonommin jengillä pyyhkii niin sitä enemmän alkaa esiintyä kaiken maailman venkulointiakin, joka on erittäin ikävä ilmiö. 90-luvullahan laman tullen mm. maksuvälinepetosten määrä lähti huimaan nousuun sitä mukaa mitä enemmän lama syveni.

Aika alhaista, julkinen häpeäpaalu on ihan hyvä systeemi.

Ex_inkkari
17.01.2010, 18:55
Itse ole tässä myynnyt vaikka mitä, eikä ole vielään tarvinnut soitella "isoille" pojille tai että pojat olisivat minun oven takana :)

Kyllä täällä uskaltaa kauppaa tehdä vielä.

baxxter
17.01.2010, 21:47
Ne on aika kalliita ne päivät mitkä menee tuon 7 yli itsellä kerran meni päivällä yli kun ei ollut mahdollisuutta käydä.
Tässä välissä vois muistuttaa, että seitsemän päivän ylityksestä menee hyvikemaksuja liikennevakuutuskeskukselle, jos uutta vakuutusta ei ole tehty.
Eli jos ei katsastusasemalle ehdi/pääse, käy omassa vakuutusyhtiössä tekemässä omistajanvaihdoksen. Jos pääse edes sinne, niin soittaa vakuutusyhtiöön ja tekee vakuutuksen niin ei tarvitse maksella hyvikemaksuja.
Tietenkin se omistajanvaihdos pitäisi tehdä viikon kuluessa vaikka olis vakuutus, saattaa vaikka lähteä kilvet yms mukavaa jos tiellä ajelee ja entinen omistaja on tehnyt luovutusilmoituksen..

EDIT ja nyt kaikki avaa linkin ja printtaa varoiksi muutaman luovarin jokaisen auton hanskalokeroon ;) http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/D43FDE9F-9248-45E4-AE84-7D193DA2DF87/0/B122_luovutuskirja.pdf

suppe
17.01.2010, 21:53
EDIT ja nyt kaikki avaa linkin ja printtaa varoiksi muutaman luovarin jokaisen auton hanskalokeroon ;) http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/D43FDE9F-9248-45E4-AE84-7D193DA2DF87/0/B122_luovutuskirja.pdf

Tää oli hyvä:D:D

Rekisteröimätön
17.01.2010, 22:08
viakka olenkin rekisteröitymätön lueskelija .niin oon silti sitä mieltä ,että jos on nykyaikana niin saamaton ettei viitsi luovaria tehdä ,niin se on oma moka .turha siitä täällä on tehdä numeroo.ite en ees kehtaisi tollasta tunnustaa.sori vaan,mut tää on mun mielipide.joten älkää ottako herneitänenuseen.

suppe
17.01.2010, 22:16
viakka olenkin rekisteröitymätön lueskelija .niin oon silti sitä mieltä ,että jos on nykyaikana niin saamaton ettei viitsi luovaria tehdä ,niin se on oma moka .turha siitä täällä on tehdä numeroo.ite en ees kehtaisi tollasta tunnustaa.sori vaan,mut tää on mun mielipide.joten älkää ottako herneitänenuseen.

En ainakaan minä vedä palkokasvia nenään!!! Mutta muistutin asiasta jo ekassa viestissä...olen kuullut ihan tarpeeksi siitä jo perkl!!!:) Ja väittäisin että ko. henkilö häpeää minuakin enemmän jos nimimerkin joudun julkaisemaan..

Rekisteröimätön
17.01.2010, 22:28
En ainakaan minä vedä palkokasvia nenään!!! Mutta muistutin asiasta jo ekassa viestissä...olen kuullut ihan tarpeeksi siitä jo perkl!!!:) Ja väittäisin että ko. henkilö häpeää minuakin enemmän jos nimimerkin joudun julkaisemaan..

kyllä minä ainaski olisin sitä mieltä ,että nimi julki vaan.kyllä sen ostajankin kuuluu osansa tehdä.ite oon tältä sivustolta muutaman tuotteen joltain ostanu ja oon ollu tyytyväinen.ihan ok. porukkaa on ainaski ne oleet kenen kans oon asioinu.

jupe69
17.01.2010, 22:36
terve.kysäiseppäs vakuutus yhtiöstä ,et onks se kaveri tehnyt siihen gr:ään vakuutuksen jos ei oo ni ilmoita kylmän viileesti varastetuks.oppii oleen......

suppe
17.01.2010, 22:37
kyllä minä ainaski olisin sitä mieltä ,että nimi julki vaan.kyllä sen ostajankin kuuluu osansa tehdä.ite oon tältä sivustolta muutaman tuotteen joltain ostanu ja oon ollu tyytyväinen.ihan ok. porukkaa on ainaski ne oleet kenen kans oon asioinu.

Juuri tästä syystä ehdotan perustettavaksi ns. mustan listan palstan käyttäjistä. Se sortaa juuri niitä jotka ei asioita hoida kunnialla loppuun.

-Tyyliin Ostin kaverilta x uuden käyttämättömän turbon mutta kun se tuli niin olikin vanha paska ja myyjä ei sitä suostunut vaihtamaan.

Eli nimimerkki esiin ja perustelu mikä meni vikaan.. Osaisi sitten muut välttää näitä koijareita..

suppe
17.01.2010, 22:39
terve.kysäiseppäs vakuutus yhtiöstä ,et onks se kaveri tehnyt siihen gr:ään vakuutuksen jos ei oo ni ilmoita kylmän viileesti varastetuks.oppii oleen......

Aken tietojen mukaan on vielä mun. Eli vaikka olis tehnytkin nii ei vaikuta. Voin siltikin ilmoittaa varastetuksi!!

Rolpatti
17.01.2010, 23:17
Myin tossa viimekesänä mersun, uusi omistaja ei sitten kanssa laittanut sitä omiin nimiinsä, menin konttorille, täytin lauput ja volah.. auto tiedoissa lukee nykyään että: Rekisteriin merkitty omistaja on ilmoittanut myyneensä ajoneuvon (tai jotain vast)
Vakuutusten palautuksista en tiedä, mutta karhut maksamattomista ainakin annettiin anteeksi (tapiola)

Mun mielestäni tällänen julkinen mustamaalaaminen on tyttöjen juttuja. Näissä on vaan omaa tyhmyyttään jos ei ole tarkkana, jos myyjä/ostaja on tuntematon niin ei kannata koskaan laittaa nimeään mihinkään tyhjään/valmiiksi täytettyyn luovariin ja AINA oma kopio ittellensä.
Niin ja ei sekään pahitteeks oo et pyytää myyjää/ostajaa näyttämään vaikka ajokorttinsa et tosiaan on sama mies kun papereissa.

Mut tehkää mitä tykkäätte...

Rekisteröimätön
18.01.2010, 05:02
Myin tossa viimekesänä mersun, uusi omistaja ei sitten kanssa laittanut sitä omiin nimiinsä, menin konttorille, täytin lauput ja volah.. auto tiedoissa lukee nykyään että: Rekisteriin merkitty omistaja on ilmoittanut myyneensä ajoneuvon (tai jotain vast)
Vakuutusten palautuksista en tiedä, mutta karhut maksamattomista ainakin annettiin anteeksi (tapiola)

Mun mielestäni tällänen julkinen mustamaalaaminen on tyttöjen juttuja. Näissä on vaan omaa tyhmyyttään jos ei ole tarkkana, jos myyjä/ostaja on tuntematon niin ei kannata koskaan laittaa nimeään mihinkään tyhjään/valmiiksi täytettyyn luovariin ja AINA oma kopio ittellensä.
Niin ja ei sekään pahitteeks oo et pyytää myyjää/ostajaa näyttämään vaikka ajokorttinsa et tosiaan on sama mies kun papereissa.

Ihan oikein että tollaset paskat poltetaan julkisesti. Vai "tyttöjen juttu" sinähän se varsinainen sankari olet. Vai pitäisi näitä paskoja vielä hyysiä että saavat jatkaa entistä menoaan? Nimet esiin että oppi käyttäytymään.

sjeeppi
18.01.2010, 07:39
Kyllä perkele pitää yrittää hoitaa asiat kuntoon ainaskin jotenkin, oli tuossa itselläkin yhden Jeepin paperien kanssa pienimuotoinen taistelu, mutta homma meni kumminkin loppujen lopuksi erittäin hienosti.
Mutta tämmöinen ostaja joka ei tee rekisteri-ilmoitusta, vaan ajelee ns. ilmaiseksi myyjän piikkiin, pitää se julkaista täällä ehdottomasti olipa sitten tyttöjen hommaa tai ei. Eihän tässä voi edes sanoa että ei ole ehtinyt, SIIS YLI puoli vuotta HÄMMENNETTY jo, ilmoituksenhan voi viedä vaikka ulkopuolinen, rekisteriotteen toinen osa lähetetään postin kautta omistajalle, joten NIMET peliin ettei meidän muiden tarvitse kärsiä samasta asiasta.

P.S Tuo ns. musta lista tai ei toivotut myyjät tai jotain voisi olla jossain, en tiedä saako semmoista olla, mutta käsittääkseni väärin toimivasta ns. ostattelijasta tai myyjästä voi aina ilmoittaa.

sjeeppi
18.01.2010, 07:49

Me tai mitä teen just niinkuin haluan....
Ostajan velvollisuus on tehdä se ilmoitus ja rekisteriotteen menettää samalla ostajalle, ei ole pakollista tehdä luovutustodistusta tai kauppakirjaa näissä autohommissa, jos ei luota ostajaan niin silloin on hyvä tehdä se luovari, mutta kun me Suomalaiset ollaan perusrehellisiä niin tahtoo vaan olla niin että luotetaan liikaa ja sitten käy näin.

Eihän TÄSSÄ MYYJÄ OLE TEHNYT MITÄÄN LAINVASTAISTA, vaan OSTAJA (perkele kun menee herneet jo väärään kurkkuun)

SAATANAN HYSSYTTELIJÄT.... PERKELE

Syön herneet ja toivon että nimi tulee vaikka TYTTÖJEN palstalle esille

Cruiseristi
18.01.2010, 11:14
Itte en ainakaan jättäisi ostamaani ajoneuvoa rekisteröimättä , jos ei oo luovaria tai vaikka oliski.Myyjä (rekisteriin merkitty omistaja) saa uuden rekisteriotteen konttorilta henkkarilla ja voi myydä saman vehkeen niin monta kertaa kuin varomattomia ostajia riittää.Eli pelkästään paperilla ei kannata paljon kauppoja tehä ,eikä jätää valmistenumeroa / avainten sopivuutta tarkistamatta.
Eräs Suomeen juurtunut vähemmistöryhmä on alalla kunnostautunut:D

Kartse1
18.01.2010, 11:38
Ajoneuvoveron tiedustelunumero ainakin oli 01007821, ja se palvelu ainakin oli päällä myös viikonloppuisin.
En sitten tiedä, että mikä on tämän päivän tilanne.
Itse olen pariinkin kertaan tuonne soittanut ja varmistanut verojen & dokumenttien tiedot.
Kannattaa soittaa, jos on vähänkään arvokkaammasta autosta kyse.

Vaikka ne paperit tehtäisiinkin ja auto rekisteröitäisiin ajallaan,
niin silti se nulju MYYJÄ saattaa jättää autoveroista sen viimeisen loppuerän maksamatta.
Tämä lasku taas aiheuttaa sen, että auto menee kk:n päästä ajokieltoon
ja uudelle omistajalle lähetetyssä verolapussa lukee boldina, että käyttökielto maksamattomien verojen takia.
Viime keväänä viimeksi itselle kävi tällainen tapaus.
Vaikka puhutaan vain menetetyistä kympeistä, mutta periaattesta ottaa päähän, kun hommat ei mene niinkuin on sovittu... :confused:

Ratsiassa poliisit nappaavat sorkkaraudalla kilvet pois, mätkäisee sakkoja ja auto jää siihen paikkaan... :o

Eli jos on tuollainen nulju OSTAJA, joka ei tee omaa osuuttaan paperitöistä,
niin ei muuta kuin marssit katsastuskonttorin tiskille ja laitat auton liikennekäytöstä poistoon.
Seuraavaksi poliisilaitokselle tekemään ilmoitus varastetusta autosta... :p

Jos tämä veijari jää kiinni tien päällä, niin sille lankeaa aikas isot sanktiot... :D

Edittinä vielä, että ottaa auton ensin pois liikennekäytöstä ja vasta sitten tekee sen luovarin takautuvasti.
Näin uusi omistaja saa jatkossa rapsut myös liikennekäytöstä poistetulla & vakuuttamattomalla ajoneuvolla ajamisesta.
Todennäköisesti myös katsastamattomalla autolla ajamisesta... :D

Cruiseristi
18.01.2010, 13:04
Jos tämä veijari jää kiinni tien päällä, niin sille lankeaa aikas isot sanktiot... :D

Jos ei satu ajamaan ylinopeutta , selviää todennäkösesti tuimalla nuhtelulla ja sormen heristyksellä.Omaisuuteen tai fyysiseen koskemattomuuteen liittyvät rikokset eivät tuomioistuinten mukaan taida olla enää rikoksia ollenkaan...

Rekisteröimätön
18.01.2010, 14:32
Mites tämä liittyy mihinkään??:D:D:D

Sama puhelinnumero kuin topicin aloittajan ensimmäisessä postauksessa ennen viestin muokkausta...

bluevan
18.01.2010, 15:16
En tiedä missä mättää mutta tuo traikun myyjän nimi ei ole kylläkään kyseisen GR:n ostajan.
Muokkaamatonta viestiä en ole nähnyt.

Rekisteröimätön
18.01.2010, 15:45
En tiedä missä mättää mutta tuo traikun myyjän nimi ei ole kylläkään kyseisen GR:n ostajan.
Muokkaamatonta viestiä en ole nähnyt.

Nettiautossa ei kaikki ole omillaa nimillään

ärjy
18.01.2010, 15:48
tuommoinen on käytössä tuolla rc-auto puolella http://rc10.fi/index.php?board=26.0
kätevä paikka tarkistaa että on myyjällä/ostajalla ollut jo ennastaan ongelmia.

kares
18.01.2010, 21:33
Hmm... jonkun verran autokauppoja tehnyt olen minäkin ja suhteellisen turha on kissalan pojille ilmottaa varastetuks jos olet allekirjotuksen ja päivämäärän siihen luovariin myyntitilanteessa vetassu meinaan ostaja lyö sen kissalan pojille käteen ni kissalan poijjaat lähtee munkki kaffeelle siittä paikasta jos niitä nyt edes kyseisen ostajan pihaan kiinnostaa vittuakakaan mennä moisen asian tiimoilta mutta moisista paperitilanteista jonkunverran kokemusta molempina osapuolina olin sitten kenen mielestä miten mulkku vaan tai jotain (;

bluevan
18.01.2010, 21:44
Saattaapi olla että ei poliisia kiinnosta tuo asia inanvertaa eikä kyseinen gr varmaan ikuna enää tarvii niitä kilpiään tahi muutakaan paperia.
Ja ostajaa ei varmastikaan kiinnosta yhtään laittaa nimiinsä koska siitähän seuraa melkoinen lasku perässä.

Mielestäni tuollainen touhu on silti sieltä minne aurinko ei paista.

Heikki L
18.01.2010, 21:51
SAnotaanko että satanen vetoa että poliisia kiinnostaa jos ajoneuvo on
VEHICLE TAKEN OFF THE ROAD!!!!!!!!!!!

eLI EI MUUTA KUN KONTTORILLE MARS. Sitten tulee se tonnin kiusakin ko luuserille.

suppe
18.01.2010, 22:36
Joo epäilen kanssa poliisin kiinnostusta asiaan ja vaikka paperissa lukis mitä. Mutta itseäni kiinnostaa lähinnä se että saan akelta ja vakuutus yhtiöltä rahat pois ja se että te muut palstalaiset ette joutuisi saman koijarin kusetettavaksi.

Julkisuus on kuitenkin erikoinen asia...!

Tänään tämä ostaja otti yhteyttä ja kertoi sen minkä jo tiesinkin eli voin ihan omin pikku kätösin veivata sen vitun luovarin ja väärentää siihen vaikka herra ristuksen nimen. Ja häntä ei kovastikaan kiinnosta vaikka laittaisin siihen myyntipäiväksi vuoden 2003. No enivei laittoi tekstivistillä tietonsa ja minä pääsin rauhaani. Siksi aikaa ainakin kun ake ilmoittaa etteivät palauta jo maksettua summaa takautuvasti.

Joka tapauksessa vituttaa. JA rankasti.

Nimimerkkiä en siis julkisesti julkaise. Vituttaa sekin.
Kaljapäissäni voin senkin tehdä. Sekin vituttaa.

Tulevaisuudessa tehkää ne perkeleen luovarit vaikka tekisit kauppaa oman äitisi kanssa!!!

kares
18.01.2010, 23:44
SAnotaanko että satanen vetoa että poliisia kiinnostaa jos ajoneuvo on
VEHICLE TAKEN OFF THE ROAD!!!!!!!!!!!

eLI EI MUUTA KUN KONTTORILLE MARS. Sitten tulee se tonnin kiusakin ko luuserille.

Kuka on väittänyt että auto on tieliikenteessä vielä (;

Reetu
19.01.2010, 00:43
Luulishan tänkin järjestyvän... Ei kyllä ko. nimimerkiltä ole viestejä tän topiikin aloituksen jälkeen palstalle tainnut tulla, niin josko "julkinen" puiminen ei ole vielä korviin kantautunut...

sjeeppi
19.01.2010, 07:16
Mitä sitten tästä opimme tai saimme, emme mitään. Kyseinen koijari tällä palstalla jatkaa osteluaan ja myyntiään.
Jos et ole huolellinen, saat kärsiä, älä luota mihinkään.
Kiitos kuitenkin topikin aloittajalle, se herätti kumminkin jotkut ostajat ja myyjät.

Lainattua tekstiä; Olkaanhan varovaisia siellä: lainaus loppu

suppe
19.01.2010, 08:33
Mitä sitten tästä opimme tai saimme, emme mitään. Kyseinen koijari tällä palstalla jatkaa osteluaan ja myyntiään.
Jos et ole huolellinen, saat kärsiä, älä luota mihinkään.
Kiitos kuitenkin topikin aloittajalle, se herätti kumminkin jotkut ostajat ja myyjät.

Lainattua tekstiä; Olkaanhan varovaisia siellä: lainaus loppu

Juurikin näin!!!

suppe
19.01.2010, 08:34
Kuka on väittänyt että auto on tieliikenteessä vielä (;

Niin sekin vielä. Auto ei tosiaan ole tieliikenteessä tai ei ole ainakaan sen edellyttämässä kunnossa...

Heikki L
19.01.2010, 09:48
No sitten mä ymmärränkin miks koppalakkeja ei kiinnosta.
Selvä:)

Tractor
22.01.2010, 05:28
[QUOTE=suppe;634164

Tulevaisuudessa tehkää ne perkeleen luovarit vaikka tekisit kauppaa oman äitisi kanssa!!![/QUOTE]

Heheheh... Tuolle repesin... Oman äitin.. :D Viikonloppua odotellessa...

Reetu
22.01.2010, 06:39
Siksi aikaa ainakin kun ake ilmoittaa etteivät palauta jo maksettua summaa takautuvasti.

Joka tapauksessa vituttaa. JA rankasti.

Nimimerkkiä en siis julkisesti julkaise. Vituttaa sekin.

Aken pitäis hyvittää automaatisesti ylimääräiset rahat, jos samalla nimellä vaan löytyy rekkareita.

Ko. nimimerkinhä näkee kuka vaan joka osaa Googlea käyttää...

Heikki L
22.01.2010, 11:06
Ko. nimimerkinhä näkee kuka vaan joka osaa Googlea käyttää...

Mitä pitää laittaa hakusanaksi???:)

farmari
22.01.2010, 17:40
Miten suppeella nyt tämän asian kanssa? Kun tiedät sen hepun rekisterinumeron ja tarvittavat tiedot, niin pitäisi niilläkin onnistua siirtään vakuutus kalliisti sen nimiin. Möin vuosia sitten moottrikelkan eräälle tyypille, joka ei sitä nimiinsä alkanut laittaan, mutta kerran näin hepun ja otin sen auton rekisterinumeron ylös ja ilmoitin vakuutusyhtiöön, niin hommat hoitui. Tuli perityt vakuutusmaksut takaisin. Toiselle osapuolelle ilmeisesti menivät korotettuina.

suppe
23.01.2010, 19:33
Miten suppeella nyt tämän asian kanssa? Kun tiedät sen hepun rekisterinumeron ja tarvittavat tiedot, niin pitäisi niilläkin onnistua siirtään vakuutus kalliisti sen nimiin. Möin vuosia sitten moottrikelkan eräälle tyypille, joka ei sitä nimiinsä alkanut laittaan, mutta kerran näin hepun ja otin sen auton rekisterinumeron ylös ja ilmoitin vakuutusyhtiöön, niin hommat hoitui. Tuli perityt vakuutusmaksut takaisin. Toiselle osapuolelle ilmeisesti menivät korotettuina.

Tiedot sain siltä ostajalta tekstiviestitse ja nyt saan sen pois omista nimistä. Eli ei ollut ennen tietoja eikä paljoo rekkareitakaan jotka olis sen kaverin nimissä.. Puhelin numero oli joka oli salainen.

Eli homma toistaiseksi OK

SamiN
25.02.2010, 01:31
Tunnistin ton trailerin..

Osti halvalla ja möi kalliilla. Bisnestä. So?

Mutta vois silti vastata puhelimeen vaikka eukko oliskin heittänyt pihalle tms hlö kohtaista sattunut. Vai onko mulla taas vanha numero?

terhaap
15.03.2010, 21:08
Epärehellisiäkin kauppiaita löytyy foorumilta. Olisin ostanut renkaat tyypiltä joka näkyy aika paljon myyvän tavaraa tai ainakin renkaita myyntipalstalla. Soitin ja kysyin että onko renkaat myynnissä vielä ja olihan ne. Sovittiin että seuraavana päivänä mennään hakemaan renkaat. Soitto miehelle että käykö nouto. Ja eihän se passaa. Työt puskee päälle ja millon mitäkin. Menee viikko. Joka päivä kyselyä että voiko renkaat tulla hakemaan. Aina joku uusi selitys että oon nyt menossa että ei onnistu taaskaan. Kysyn että kai renkaat on varattu mulle että soitat heti kun voi tulla hakemaan että tulen sitten. Miehestä ei kuulu mitään. Soittelen taas ja kootut selitykset on taas mukana. No soitanpa toisesta numerosta ja kysyn että onko renkaat vielä myynnissä että voisin tulla ostamaan. Mies tuumaa että renkaat on myyty jo. Elikköä tämmösiä kauppamiehiä tuolla on.

Rekisteröimätön
15.03.2010, 21:15
Epärehellisiäkin kauppiaita löytyy foorumilta. Olisin ostanut renkaat tyypiltä joka näkyy aika paljon myyvän tavaraa tai ainakin renkaita myyntipalstalla. Soitin ja kysyin että onko renkaat myynnissä vielä ja olihan ne. Sovittiin että seuraavana päivänä mennään hakemaan renkaat. Soitto miehelle että käykö nouto. Ja eihän se passaa. Työt puskee päälle ja millon mitäkin. Menee viikko. Joka päivä kyselyä että voiko renkaat tulla hakemaan. Aina joku uusi selitys että oon nyt menossa että ei onnistu taaskaan. Kysyn että kai renkaat on varattu mulle että soitat heti kun voi tulla hakemaan että tulen sitten. Miehestä ei kuulu mitään. Soittelen taas ja kootut selitykset on taas mukana. No soitanpa toisesta numerosta ja kysyn että onko renkaat vielä myynnissä että voisin tulla ostamaan. Mies tuumaa että renkaat on myyty jo. Elikköä tämmösiä kauppamiehiä tuolla on.

Miehellä on kiire ja et pääse renkaita hakemaan ja soitit toisesta numerosta, niin kaveri sanoo että renkaat myyty... --> Eli silloinhan renkaat on sulle myyty???

Ei tuossa ole mitään ihmeellistä!!

-MAKE-
15.03.2010, 21:20
Kaikuuko täällä?

Yölento
15.03.2010, 21:21
Laitetaan nyt tähänkin nyypälle...:D

Nyypällä on vielä pikkusen parantamista tuossa luetun ymmärtämisessä...tavaappas nyt tuo postaus uudestaan hitaasti ja ihan ajatuksen kanssa ja mieti kellä ei ollut aikaa ja kuka ei ollut paikalla jne...

Ja itse asiaan en kommentoi täälläkään mitään.

Rekisteröimätön
15.03.2010, 21:24
Laitetaan nyt tähänkin nyypälle...:D

Nyypällä on vielä pikkusen parantamista tuossa luetun ymmärtämisessä...tavaappas nyt tuo postaus uudestaan hitaasti ja ihan ajatuksen kanssa ja mieti kellä ei ollut aikaa ja kuka ei ollut paikalla jne...

Ja itse asiaan en kommentoi täälläkään mitään.

Eli myyjällä on kiire jä siksi kaveri ei pääse renkaita hakemaan... --> Mielestäni ymmärsin oikein???

Rekisteröimätön
15.03.2010, 21:27
Ja kaveri soittaa toisesta numerosta, niin kyseinen renkaan myyjä sanoo renkaiden olavan myyty... Eli hän on "myynyt" eli luvannut renkaat sille kaverille joka ei ole päässyt vielä renkaita hakemaan, koska tällä myyjällä on ollut kiirettä....

habe
15.03.2010, 21:36
Tämä varmaankin osalla tiedossakin, mut laitanpa tähän lainauksen aken sivuilta. Itse olen tuota käyttänyt, kun tahtoo se luovari jäädä aina hommaamatta tai sitten on sunnuntai, kun ehtii autokauppoja tekeen ja silloin ei sitä luovaria siihen hätään mistään saa.

Eli:
"Ajoneuvon edellinen omistaja päättää velvoitteensa ajoneuvoa kohtaan tekemällä luovutusilmoituksen, jos ajoneuvon ostaja laiminlyö velvollisuutensa rekisteröidä ajoneuvo nimilleen 7 päivän kuluessa omistusoikeuden siirtymisestä." Tarkoittaa käytännössä, että teen yksipuolisen ilmoituksen siitä, että olen myynyt ko. ajoneuvon ja tämä tuli voimaa muistaakseni 2007.

Edellisen omistajan liikennevakuutus on siis voimassa tuon 7 päivää ja sen jälkeen ajoneuvoa ei saa käytää liikenteessä, tästä tulee sitten vakuutusmaksun korotuksia, jos narahtaa poliisille.

niko69
15.03.2010, 23:19
ei huonoja kokemuksia!

Kellis
18.03.2010, 16:18
Omalla kohdalla kokemukset ollu erinomaisia ,tavaraa on tullu ja tavaraa on lähtenyt .

VonLeka
13.08.2010, 22:45
nimimerkki KARES

ei vastaa puheluihin eikä tekstiviesteihin, olen maksanut tuotteen jo aikoja sitten eikä mielestäni minkäänlaista aktiivisuutta kaupankäyntiin, tänne lähettää vaan yksityisviestejä, en minä täällä jouda pyöriä lukemassa viestejä niinku joku nuoriso internet joutomiesporukka, vaan haluan käyttää puhelinta ja saada asia nopeasti hoidettua mutta tämä mies ei pysty sitä hoitamaan järkevästi eikä osaa käyttää puhelinta. varmasti on kännykästä nähnyt viestini sekä soittotietoni muttei ole noteeraanut sitä mitenkään.

offivaruste.com, möi vanteet kalliimmalla mitä sovittiin, ja lippikset sekä tarrat "unohtu" paketista. lähetin palautetta, internet sivujen kautta -> ei vastausta.

SAATANA.

Jos saan tähän negativiista palautetta tyyliin, "ei jouda/ei kerkiä" niin silloin pitää unohtaa kaupankäynti jo ennenkuin harkitseekaan sitä.

edit. hermoni ovat kireällä kun "kaveri" ei vastaa puheluihin tais tulla jo seittemäs kerta peräkkäin kun sanoo että: "maksan velkani seuraavasta tilistä". muutaman oluen jälkeen lähden perimään itse henk.koht. saatavia, kyse on aika monesta tuhannesta eurosta. olen sanonut että kerralla ei tarvitse maksaa, mutta jos mies hankkii nettona n.2500€/kk niin miksi ei pysty lyhentämään velkaa vaikkapa 500€/kk tai ees 100€ pääasia että lyhentää! mua ainakin hävettäs/nolottas/vituttas olla jollekin velkaa, maksaisin sen mahdollisimman nopeasti pois

t.haapala
15.08.2010, 19:07
Ei ainakaa viel tähän mennessä huonoja kokemuksia :)

jupe69
16.08.2010, 11:23
kaupat sujuneet ihan moitteetta ja tavara ollut kuvauksia vastaavaa :)

Gary Grand
16.08.2010, 11:59
Jes!

Kaikki kaupat offipalstan kautta on menneet niinkun on sovittu. Rahatkin olen monta kertaa laittanut tilille ennenkun tavaraa olen saanut, pari kertaa olen tavaran saanut ja sitten maksanut. Samooin on homma toiminut toisinkinpäin. Osia on myös tullut enemmän kuin olen tilannut, kiitti RHM...
Jostain on joskus tullut maksettua liikaa, mutta eiköhän nekin rahat ole menneet oikean harrastuksen tukemiseen.

Iso kiitos kaikille kauppakumppaneille näiden vuosien ajalta:cool: Tää tulee jatkossakin olemaan mulle ensisijainen myynti- ja ostopaikka.