View Full Version : 80km/h
Onko 80km/h ehdoton nopeus nelikolla ajettaessa mitä ohjekirja antaa ymmärtää ?
Kun tuppaa rekat puskemaan puskurissa kiinni.
LN46 Olis pirssi
khonkonen
15.01.2010, 20:43
Kun tuppaa rekat puskemaan puskurissa kiinni.
LN46 Olis pirssi
No pätkä pajerolla -83 olen painanut napalukkojen kiinni ollessa 110km/h, enkä havainnu mitään muuta ihmeellistä ku perkeleellinen melu hytässä ja kakka haisi ku pelotti ajaa niin lujaa.
Kulkeeko jonkun auto muka yli satasta nelikko päällä? :P
hj61 160kmh kolmevitoset alla rupes jo jännittää
Jeepillä on ajettu Tuusulan moottoritietä 190km/h 31" All terrainit alla välityksillä 4,11 ja siitä löytyy todisteet, oli kilpailu kahden mersun kanssa ja niillä mittarit näytti 210km/h , mutta mittarivirheen takia se on kumminkin yli 190km/h "suurinpiirtein" Mutta en usko että kahden eri mersun mittari voi heittää kovinkaan paljon.
Eri mallit ja eri vuosimallit mersuissa toinen oli 600 ja toinen 320
toyota4x4
15.01.2010, 22:12
paljon tuli sakkoa vai onko julkinen tunnustus??
Minoon siipassu Jeepillä orkkiksena mittarin mukaan ~170km/h motarilla, ja joskus vuonna kirves ja miekka paljon vähemmän ajetulla ja uudemmalla vastaavalla tuli oltua Malesiassa useaan kertaan kyydissä jokseenkin samoissa nopeuksissa. Hyvin se kulkee! :D
Kolmevitosilla rupulikumeilla ja korotuksilla on tainnut mennä mittarin mukaan vähän reilu 130, ja silloin pelotti :D
-Captain-
16.01.2010, 00:02
hj61 160kmh kolmevitoset alla rupes jo jännittää
vakio 61:n menee ehkä 31" kumeilla tuon verran jos hyvä yksilö :)
myötätuuli ja imussa alamäkeen ja sitku ostaa sinne viel kempin lukon ni pääsee yli 200 ja on hienot efektit parkkihallissa kun kumivinkuu :D
mulla ei kyllä tainnu olla neliveto päällä,mut c303 volvolla 117 km/h gepsillä mitattuna,jos ois kulkenu,niin oisin ajanu kovempaaki.Ovet vaan meinas irrota tuossa vauhdissa.
kyllä sitä tuli yks talvi ajeltua blazerilla 35" kumeilla kokoajan napalukot kiinni ja nelikko päällä ja vauhtia oli melkein päivittäin yli 100km/h ja hyvin kesti. en sit tiiä miten noissa toyotissa :D
5.9l Grandissa on jatkuva neliveto. Yksi myyntivaltti oli uudelleen muotoillut kattokiskot (muita oli esim vararenkaan suojus aitoa nahkaa). Uudet kattokiskot eivät enää suhise kun ajetaan 200km/h. Itse en kaahaile , mutta mukava on kiihdytellä.
Mutta esim tuossa
JEEP 5.9 0-220 35s, 0-200 25s,0-100 6s
http://www.youtube.com/watch?v=X54Y_VEO8Og
Mä ajan joka päivä reilua satasta neliveto päällä, eikä oo mitään keskitasauspyörästöä.
moggirange
16.01.2010, 10:33
Eipä sille varmaankaan löydy mitään perustetta, miksei sais ajaa? Hiluksilla olen ajellu kaikki talvet 15 vuoden ajan etuveto kytkettynä, eikä mitään ongelmia ollut.
ei se ollukkaa ihan vakio
solihull
16.01.2010, 12:56
Tervehdys!
Niin, jos puhutaan vain Tojotista niin en tiedä sanoa. Parempi uskoa ohjekirjaa. Tuo mun BJ75 ei taida edes sataa kulkea nelari päällä. Mikä kumma on, jotta Japanissa ei osata tehdä nelivetoa, jossa ei olisi välityseroja etu- ja takapään välillä? Tuntuu kuin 20% tehoista otettaisiin pois ja kääntöympyrään lisätään 5 m kun laittaa nelarin päälle!
Siksihän ne napalukot ja kytkettävät nelivedot on vissiin tehty, jotta nämä idioottimaiset ongelmat saadaan pois ja nelarilla ajetaan vain kun on ihan pakko.
Ostakaa auto, jossa on kiinteä neliveto, niin ei tartte pohtia paljonko sillä tohtii ajaa ettei tule ylimääräisiä riskejä. Niitä on useampaakin merkkiä, jotta en sen kummemmin ala mainostamaan ;-)
TT
Ostakaa auto, jossa on kiinteä neliveto, niin ei tartte pohtia paljonko sillä tohtii ajaa ettei tule ylimääräisiä riskejä. Niitä on useampaakin merkkiä, jotta en sen kummemmin ala mainostamaan ;-)
TT
No eiks se kiinteä neliveto just tuo ongelmia, kun ei ole keskitasauspyörästöä? En lähtisi ajamaan kiinteällä nelikolla ikinä kuivalla asvaltilla maantienopeuksia, ei ne ole sitä varten tehty ja voi aiheuttaa jos jonkinmoista ongelmaa. Enkä kyllä ymmärrä miksi pitäisi edes ajaa, eipä sitä nelivetoa tarvitse maantiellä kuin liukkaassa kelissä.
Mutta kannattaakin ostaa oikea maastoauto, niin sellaisissa on valittavissa sekä kiinteä neliveto (ei mitään "lukittavaa" viskoa) että keskeltä avoin jatkuva neliveto maantieajoon ;) Ja voi vielä kytkeä vauhdissa pois ja päälle :D