View Full Version : Hilux MARTTI
Greenday
14.01.2010, 16:03
Laitetaan tämäkin rojektiksi kun on pitkin syksyä laiteltu sitä sun tätä.
Elikkäs tuli hankittua tälläinen Hiluxsi työautoksi:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2652&pictureid=49751
Ensitöikseen tuli maalattua alaosa vihreäksi.
Työajossa tuli väistettyä Kehä 1 :sellä VW Poloa ja tuli vähän vaurioita keulaan
niin tuli osuttua valopylväseen:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2652&pictureid=49740
sain lopulta työautoksi Hiacen ja Hiluxsi jäi harrasteautoksi.
Kulmassa ajelessa eturenkaat tuppas ottaa kiinni sivuputkiin,niin
tuli lyhennettyä noin 3cm:
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2652&pictureid=49746
No hitsauksen jälkeen renkaat ottaa kiinni sisälokaariin :)
Greenday
14.01.2010, 16:19
Offin jälkeen:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2652&pictureid=49748
Poika risti Hiluxin sitten MARTIKSI Car:s leffan pohjalta,
varsinki kun näki talvirenkailla:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2652&pictureid=49754
Tuli ostettua Rought Countryn iskarit (4"-5")joka kulmaan + ohjausiskari,
ajo Kulmassa oli helpompaa ja pitoa riitti.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2536&pictureid=47494
Jäi kaipaamaan ohjaustehostinta...niin tämä puolivuosi vedetään pikakerrannolla.
Nykyaikana ollaan menossa konerempassa syy tässä:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2652&pictureid=49750
Elikkäs turbon öljynpaineletku meni rikki,jakopäänhihna +ohjainlaakerit hirttikiinni+nokkapukit
halkes tommottii pientä...
Tästä alkaa varsinainen projekti...tavotteena olisi saada moottori kuntoon ja sen jälkeen
ohjaustehostinta peliin,vinssiä,välitykset,mahdolliset lukot,kuvia päivitetään moottorinosalta
ja kaikki vinkit on tervetulleita :)
No tästä lähetään asentaa näitä:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2649&pictureid=50111
Greenday
20.01.2010, 20:39
Tuli laitettua jo Turbo paikalleen uudella öljynpaineletkulla,nyt pitäisi
kestää.
Tein uudet kierteet turbon päähän kun tää teräspunottu letku on vähän
paksumpaa niin liittimetkin on isommat.
Piti vähän modifoita,että mahtu letkut olee rinnakkain.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2649&pictureid=50116
Käytetty keinuvivusto tuli jo eilen postissa,nokkapukit sai käyttöön :)
Toyota 2L koneensulake näköjään toimi:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2649&pictureid=50112
Greenday
24.01.2010, 18:24
No niin ,nokkapukit on tullu vaihettua ja jakopää korjattua.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2649&pictureid=50114
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2649&pictureid=50115
Puristuksetkin tuli siinä samalla mitattua,ja venttiilit säädettyä+uudet öljyt ja suodatin.
Vanhalla turbolla tuli suuoritettua koeajo,niin kyllä joutu vaihtaa uudet sisuskalut
Tässä näkyy toi syy:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2576&pictureid=50479
Elikkäs puskee pakopuolelle öljyä ja onhan niissä lakereissa poikittais klappia.
Tässä vaihto meneillään:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2576&pictureid=50478
Täytyy sanoa ,että tosta korjaussarjasta tuli hyötykäyttöön pakopuolen tiiviste ja
laakerit ,joutu vanhat laittaa imupuolelle kun ovat paremmat kun noi mitä tuli
mukana.
No kone käy hyvin korjatulla turbolla, ei savuta ollenkaan tyhjäkäynillä,elikkäs voi
sanoo...Turbo CT20 sai jatkoaikaa,mutta P***KA Turbo se on laakeroiniltaan ja
tivistyksiltään verattuna Garret 20GT:N ,joka vaihtuu,jos Martilla päästellään pitempään.
Greenday
27.01.2010, 12:20
No,niin tässä on tätä korjauslistaa mitä viimeaikoina on tullut tehtyä Marttiin:
-Vahvistettu ja hitsattu runkon poikittaispalkkia
-Runkon yksi reikä korjattu
-Koria hitsttu vesitiiviksi ohjaamon osalta ja vahvistettu penkin kiinnitykset
-Kuskin ovi korjattu roikkumasta eli saranatapit
-Jarrut laitettu ympäriinsä ja ilmauksen kanssa edelleen ongelmia,
tiivisteet vaihdettu jarrupääsylinteriin,mutta vielä ei tule painetta kunnolla,
jatketaan harjoituksia.
Tässä suunnitelma vinssipedistä,toi Bilteman vinssipeti aihiona:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2697&pictureid=50579
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2697&pictureid=50581
Tuleekohan tosta nyt mitään kun on 4:llä M12*35 pultilla kiinni poikittaispalkissa?
voipi olla et joudut jossain vaiheessa vahvistelee, tosin eihän martti nyt kauheen painava oo et voi hyvin kestääkki.
mitä tommonen kiinan turbon korjaus sarja makso?
tasapainotitko siipiä, ja akselia?
vai laitoitko vaan samaan asentoon toisiinsa nähden ku purkaessa?
Greenday
27.01.2010, 17:14
voipi olla et joudut jossain vaiheessa vahvistelee, tosin eihän martti nyt kauheen painava oo et voi hyvin kestääkki.
Niin semmoiset 1600kg painoa ja ne pultit kesti törmäyksen 60km/h
siihen valopylväseen Kehä 1:sellä :rolleyes:
Pitää hommata vinssi nokalle ja eiku koeponnistaa:D
Greenday
27.01.2010, 17:25
mitä tommonen kiinan turbon korjaus sarja makso?
tasapainotitko siipiä, ja akselia?
vai laitoitko vaan samaan asentoon toisiinsa nähden ku purkaessa?
Maksoi Jenkkilästä tilattuna 39e kaikkinensa kotiin toimitettuna.
Samaan asentoon kuin purkaessa,ei ole kuin tehdastasapainotus.
Hyvin toimii...muttaen tiedä kuinka pitkään. En suosittele korjamaan mitään CT20:siä.
Tämäkin korjaussarja on valmistettu varmaankin Kiinassa ja ainot hyvät osat oli
laakerit 2 kpl=niin hinta niihinähden kallis.Kannattaa vaihtaa hyrrä merkkiä:cool:
kuningaskulkuri
27.01.2010, 17:49
Jaahans, johan se on peti löytänyt paikkansa.. Hyvä ettei minun tarvinnut sitä takaisin alkaa hilaamaan.. Kai sitä 30 päivä sitten kulmaan mennään?
Maksoi Jenkkilästä tilattuna 39e kaikkinensa kotiin toimitettuna.
Samaan asentoon kuin purkaessa,ei ole kuin tehdastasapainotus.
Hyvin toimii...muttaen tiedä kuinka pitkään. En suosittele korjamaan mitään CT20:siä.
Tämäkin korjaussarja on valmistettu varmaankin Kiinassa ja ainot hyvät osat oli
laakerit 2 kpl=niin hinta niihinähden kallis.Kannattaa vaihtaa hyrrä merkkiä:cool:
no tollanen parempi laakeri sarja on sellaset 200€ että kai se hintaan nähden hyvä oli?
aattelin vaan että eikö se sama sarja käy tohon ct26seen
Greenday
27.01.2010, 18:49
Jaahans, johan se on peti löytänyt paikkansa.. Hyvä ettei minun tarvinnut sitä takaisin alkaa hilaamaan.. Kai sitä 30 päivä sitten kulmaan mennään?
Kunhan löydän kadonneet jarrut jostain,niin voisin lähteäkkin Kulmaan:D:D:D
Greenday
27.01.2010, 18:58
no tollanen parempi laakeri sarja on sellaset 200€ että kai se hintaan nähden hyvä oli?
aattelin vaan että eikö se sama sarja käy tohon ct26seen
Kyllä käy,mutta alkuperäiseen verrattuna imupuolen tiivistys on heikko,jos
käyttää sarjan mukana tulevia osia.
Korjaus olisi maksannu osineen ja töineen sellaiset 450e Turbotekniikkalla Malmilla.
Olisi helpompi ollut silloin hankkia Garret GT20:n 970e,kuin alkaa korjata CT20:stä.
Teeseitse ja kärsi versio 39e tosiaan,mutta kestääkö?Sen aika näyttää:D
kuningaskulkuri
27.01.2010, 19:00
Kunhan löydän kadonneet jarrut jostain,niin voisin lähteäkkin Kulmaan:D:D:D
Pysähtyyhän se vaikka puuhun tai valotolppaan, joten turhaa niitä jarruja siihen etsit :)
Greenday
27.01.2010, 19:04
Pysähtyyhän se vaikka puuhun tai valotolppaan, joten turhaa niitä jarruja siihen etsit :)
Tulee kallis lasku kun Kehä 3:sella joka 4:s tolppa olisi katki kun joutu jarruttamaan:D
köyhiä se vaan koittelee... =) voisin tällä kertaa varailla ite vinssiapinan paikkaa jos saat auton kondikseen.
Greenday
27.01.2010, 19:17
köyhiä se vaan koittelee... =) voisin tällä kertaa varailla ite vinssiapinan paikkaa jos saat auton kondikseen.
Katsotaan ,jos kerkiää ei kai se auta kun ostaa uusi jarrupääsylinteri,ne
Kiinalaiset jarrupääsylinterin korjaussarja stefat eivät pelanneet:D:D:D
Kiinasta ei kannata ostaa kuin näköjään Vinssi,siinä on minimi toleranssi mihin
ne pystyy ja sekin on purettava heti uutena:D:D:D:D:D:D
Sitte jos on ilmavikaa vielä ton jarrupääsylinterin kumien vaihdon jälkeen,niin kannattaa vaihtaa kaikki jarruletkutkin. Ite etin ilmavian aiheuttajaa helvetin kauan hojosta kunnes selvis et jarruletku pullisteli vanhuuttaan....
Greenday
27.01.2010, 19:41
Sitte jos on ilmavikaa vielä ton jarrupääsylinterin kumien vaihdon jälkeen,niin kannattaa vaihtaa kaikki jarruletkutkin. Ite etin ilmavian aiheuttajaa helvetin kauan hojosta kunnes selvis et jarruletku pullisteli vanhuuttaan....
Jo vain,olen kokeillut koneella ilmata ja perinteiseti pumppaamalla ja
tuntuu kyllä siltä jarrupääsylinteri vialta koska ei yhtään tule painetta ja
järjestelmässä ei koneella ilmatessa näkynyt ilmaa,jarruletkut on vastikään
uusittu pidemmät eikä vuotoja näy ja työsylinterit ovat nekin kunnossa.
Pääsylinterissä voi olla syöpymää jolloin uudet stefatkaan ei auta:mad:
Ennen toimi siten,että yksi pumppaus polkimella ja otti ylhäältä.
Ilmasin,mutta ei löytynyt ilmaa järjestelmästä,niin
aloin vaihtaa niitä pääsylinterin stefoja,samalla säädin jarrukengät
takaa lähemmäs.
No nyt ollaan tosiaan ilman jarruja:eek:
http://cgi.ebay.de/ELEKTRISCHE-MARKEN-SEILWINDE-5440-kg-Das-Original_W0QQitemZ330399172541QQcmdZViewItemQQptZP KW_Anh%C3%A4nger_Ersatzteile?hash=item4ced5347bd
Toivottavasti tuo rungon pään poikkipalkki ei ole kovin mätä, muuten menee varmasta mutkalle. Kovilla se on ehjänä ollessaankin, kun vinssi vetää sen verran ylempää.
Saattaa tuo vinssipeti kestääkin, mutta en yllättyisi jos saat sen joskus solmuun. :rolleyes:
Greenday
27.01.2010, 20:48
Toivottavasti tuo rungon pään poikkipalkki ei ole kovin mätä, muuten menee varmasta mutkalle. Kovilla se on ehjänä ollessaankin, kun vinssi vetää sen verran ylempää.
Saattaa tuo vinssipeti kestääkin, mutta en yllättyisi jos saat sen joskus solmuun. :rolleyes:
Joo,täyttä Japaninrautaa:D
Toivottavasti kestää...vois tietysti vetää viellä kolmiopalat tueksi alapuolelle siten
,että yltää pulttiliitoskohtaan runkosta?
Tässä oli ideana se,että saa ton vanhan karjaraudan takas (32,8kg punnittu).
Tosta uudesta pedistä lähtee vain sivuun ja ylös yhdet putket,kunhan valmistuu.
Greenday
27.01.2010, 21:09
http://cgi.ebay.de/ELEKTRISCHE-MARKEN-SEILWINDE-5440-kg-Das-Original_W0QQitemZ330399172541QQcmdZViewItemQQptZP KW_Anh%C3%A4nger_Ersatzteile?hash=item4ced5347bd
No,niin se vinssi jäi sitten minulle hintaan 313ekeä :D
Greenday
30.01.2010, 19:52
Jaahas tuli autoa koeponnistettua Kulmakorvessa,tässä viellä ehjänä:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2702&pictureid=50731
Listaan tuli taas vaurioita:
-peltivaurioita
-vilkku
-perän pinjonin iso laakeri,iso hammasratas(41 hampainen)+stefa
Lähti Kulmakorvenristeykseen tulessa perän pinjonin mutteri irti
ja kardaani irtosi ja löi perän lukkoon jolloin särkyi edellä
mainitut osat
No moottori toimi hyvin ja jonkunlainen vinssipeti on saatu rakennettua ja
vinssin pitäisi tulla ensiviikolla :)
Greenday
31.01.2010, 09:06
Takaperän vetopyörästön vauriot:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2649&pictureid=50779
Pinjonin sisempi laakeri:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2649&pictureid=50778
Greenday
04.04.2010, 18:17
Jaahas vähän päivitystä.Hilux siirtyi työautoksi.
Jokapäiväisessä käytössa on tullut ajettua remontin jälkeen 3300km.
Kulma olis nyt 10.4 lauantaina,mutta pitää katsastaa ennen kun lähden
metsään repimään...http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2914&pictureid=56172
Uutta maalia on saannut pintaan vanhoista purkinjämistä,pakkelia tuli poistettua ja
vinssipuskuri suht kasassa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2914&pictureid=56174
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2914&pictureid=56173
Daddy's Toy
04.04.2010, 23:03
Siitähän tuli oikein tummanpuhuva:)
kuskille viel aurinkolasit ni sit on MEN IN BLACK
Matta toimii aina, hieno peli. :)
Greenday
07.04.2010, 15:34
Kävin katsastamassa,ei ollu kuin raidetangon pää tai oikestaan siinä akselissa mikä
tulee simpukasta,niin ulompi pää(nehän on rasvattavat).Mikä se on oikeelta nimeltä?
No enivei on vaan näyttö.1/2 vuoden intensiivinen hitsaus ja puunaminen tuotti tulosta sai leiman:)
PS.Katsastusnainen kehui paremaksi kuin omaa -86 Hiluxsiinsa.(paitsi ohjaustehostimen puute vaivasi)
Daddy's Toy
07.04.2010, 16:04
No onneksi olkoon leimasta.
Milläs konttuurilla käytit?
Greenday
07.04.2010, 16:57
No onneksi olkoon leimasta.
Milläs konttuurilla käytit?
No ihan Keravalla,kun vieressä on:cool:
jukjamse
07.04.2010, 17:25
eikös tohon pitäny tulla camoväri?
Greenday
07.04.2010, 17:53
eikös tohon pitäny tulla camoväri?
No sehän on pohja sille camovärille;)
Greenday
10.04.2010, 19:52
Jaahas Kulman ajot jäi lyhyeksi,koneen poikimahalvaus jakuu...
4.sen mäntä,pakoventtiili ja kiertokangen laakeri sökö.
kone muuten tikissään,nyt taidan sitten suurentaa kaikki pakoventiilit samantein.
Ei ainakaan ahdistele kun ei kierrä kun viisi donaa...
Kone purettuna,niin tehdään nyt pientä viriä.
Ei kyllä 2L kone oikeen tahdo kestää tota revittelyä,mutta voihan sitä iisimmin ajaa.
Ahdot oli 0,9 millä vedin ton 3400km,ennekuin hajos taas V***U.
Otan kuvia kun kerkiän...
Onneksi tuli leimattua,sai puuhasteluaikaa :)
Greenday
20.04.2010, 14:13
No,ei ollut loppupeleissä mäntää sökönä,eikä laakeria.
Selvisi uuden seetin laitolla ja pakoventiilillä(R-Koneistamo).
Tosin muotoilin tasapää mäntiin palotilat :)syy kun
piti nelosen mäntää modifoida,niin tehtiin kaikkiin 10g tarkkuudella
palotilat ja puristukset laski.No nyt on 4 päivää koeajettu 1kilon
ahdoilla,hyvin kulkee...