View Full Version : Pajerolla orginal tai standar luokkaan?
Kovasti mieluusti kuulisin kommentteja niiltä jotka on jo kokeillut pajeroa suunnistuksessa.
Itseä tekis kovasti mieli lähteä kokeilemaan, jos tiimin saa kasaan ja "rahoituksen".
Monen mielestä tässä ei varmasti järkeä, mutta eihän kyseessä olekaan mikään viisaus testi, vaan saa olla
kaiketi ihan ittenään mukana menossa. :o
Harmi ettei täällä länsi-suomessa ole tänä vuonna kisaa.
luppakorva
14.01.2010, 16:03
Eipä ole luokalla niin väliä, kun yleensä samat rastit kaikilla.
Ja kärkimiehet hakee melkein kaikki rastit luokasta riippumatta.
Sitte tietysti jos on eri rastit luokilla, niin voi päästä pienemmissä luokissa vähän helpommalla.
Hyvät vinssit vaan molempiin päihin, niin pärjää hyvin.;)
Onhan vitaraa ja hiluakin risu keulalla ja ajavat suunnistus kisoja ni miksei pajerollakin!
Onhan vitaraa ja hiluakin risu keulalla ja ajavat suunnistus kisoja ni miksei pajerollakin!
No siksi kun ne on tojotia ja suzukeja eikä pajeroita.... siksi ja vain siksi ;)
awd... meet sekaa vaa
pastirolli
15.01.2010, 07:01
Juuri katselin pitkästä aikaa läpi 2006 lapland trophyn ja muutamia pajeroita siellä oli kalustona. Siinähän niitä vinssattiin yhtälailla kuin muitakin autoja.
tapsa4x4
15.01.2010, 08:22
ite visioin joskus että pätkämallin gen2 korinen pajero,takana vakiona lukko ,eteen arb,korin korotus 35x16 boggerit ja täys alustan panssarointi,eteen ja taakse hyvät vinssit ja kaikki ylimääräinen autosta pois niin ei mikään mahoton tonnikeiju ja varmasti olis kestänyt kohtuudella ja kyllä tollasella varmasti vois ajaa palkinto sijoista modissa tai stanuissa. Ja mieluitten 24v veekuutonen bensa manuaalina.
IironSika
15.01.2010, 09:31
Monen mielestä tässä ei varmasti järkeä, mutta eihän kyseessä olekaan mikään viisaus testi, vaan saa olla
kaiketi ihan ittenään mukana menossa. :o
Tässähän se vastaus jo tulikin. Miksi ihmeessä siinä pitäisi järkeä ollakaan?! Tarkoitus on kuitenkin olla mukava harrastus ja mitää estettä sille ei ole Pajerolla osallistuttaessa. Jos muutakin kuin hauskanpitoa haluaa, menestyminen kilpailuissa on ensisijaisesti kuskista ja tiimistä kiinni. Ei automerkistä, eikä myöskään akselistorakenteesta.
Suunnistuskisoja on voitettu erillisjousitetulla autolla, samoin jopa trial-kisoja. Vieläpä juurikin Pajerolla. Ja ilmeisen hauskaa on ko. kuskeilla ollut. :D
PeteTurku
19.01.2010, 20:35
Pelko pois ja metsään. Muutaman kisan ajaneena suosittelisin ehkäpä stanu luokka kun siinä saapi olla hiukan suuremmat kumekset (33`). Saattaa liikkua hiukan mukavemmin jos kumissa edes hiukan kokoa ja mielelllään karkea kuvio. Vinssi edessä olisi suotavaa jos ei pakollinen.
Eikä joka rastille ole pakko eikä edes järkevää mennä, jos siltä tuntuu. Vaurioita kalustolle tulee kylläkin helposti, riippuen tietenkin ajotyylistä ja apumiehistä. Paljon vaan urheilumieltä ja evästä mukaan ja numerot oviin, niin siitä se ilo alkaa.
Ja jos kisakärpänen iskee, niin se onkin sitten loputon tie.
kai mäkin tuhlaan vaan aikaa + rahaa ja oon "wannabe-offari" kun pajerolla ajelen,pitkällä vielä :eek: !!(en kisoihin ole menossa,jos jokusen safarin kestäis) mutta keltäs se on pois jos pajerolla kilpailee:confused::confused:
tapsa4x4
19.01.2010, 21:26
toivotaan et toi yks maasturistien volvo kuski lähtis näyttämään modiin tänä vuonna että pätkä pajerolla voi voittaa.
ei muuta kuin pallerolla metsään!!! kyllä sitä lukottomallakin risukeulalla hyvin pääsee pitää vain jättää aivot narikkaan... yllättävän hyvin mokoma aparaatti sitä sikaa myös kestää:D:D:D
MUTTA! pääasiahan on et on kivaa...
Ja kisoista kun kahtelee juttuja/kuvia/videoita täältä netistä, niin saa varmasti vähän hurjemman kuvan kun mitä se oikeesti on. Tähän asti on kaikissa kisoissa ollu ajamista riittävästi vaikka on vesileikit ja ihan utopistisen pahat paikat jätetty väliin. Järki päässä, niin mitään ei edes välttämättä hajoa.
Melkosen vakiohkolla autolla siä on yks jos toinenkin tiimi alotellu ja käyny kokeilemassa meininkiä.
Juu en epäile etteikö pajerolla pärjäisi, ainakin tolla nykyisellä:
http://www.mitsubishi4wd.com/huoltopaje/14012010.jpg
Pääsee ihan kivasti, eikä sitä ole edes ihmeemmin rakennettu.
Mitäs kaikkea noihin suunnistus pajeroihin on rakennettu? Luppakorvalla taitaa olla ainakin välitys
kohdillaan, onko perälukkoa tai muuta? Toi ylläoleva säilynee normiajossa, mut jos alkais rakentaa
pätkää silmämääränä suunnistusluokka.
ei muuta kuin pallerolla metsään!!! kyllä sitä lukottomallakin risukeulalla hyvin pääsee pitää vain jättää aivot narikkaan... yllättävän hyvin mokoma aparaatti sitä sikaa myös kestää:D:D:D
MUTTA! pääasiahan on et on kivaa...
Rauman suunnalla on yksi pajeron rungon päälle tehty häksätin. Topikin aloittaja saattaa jopa tietää tapauksen. Kuitenkin en ikänä ennen ole nähnyt autoa jolle on annettu tossua niin perkeleesti ja ei ole suurempia murheita ollut. Vaikka oliskin nii ne ei ole liittynyt siihen pajeron voimansiirtoon millään tavalla. Sori SUMPE pakko oli mainostaa....
juu mä oon nähny sen auton ja se tosiaan on mennyt mallikkaasti. :)
Eihän pajero ole paperista tehty, joskus ne vaan on niin ruosteessa, ettei paikat kestä, mutta niin ne menee kaikista.