PDA

View Full Version : 12ht käyntihäiriö ei ota kierroksia. Kunnossa ! :)


tdi
13.01.2010, 11:14
nonni:(
luulin eka että hyyty vaan ku tankissa kesänaftat.
ei ottanu kierroksii ja piti sellasta ääntä kun ei ois pakoputkee ollenkaan ilman turboo.
no eiku talliin lämpeemään talvilaatuu tankkiin,
veden erottimen tyhjäys,
uusi suodatin ja ilmaus,
uudet naftaletkut vaihdoin samalla tuohon koneenpäähän,

noh ei vaikuttanu mihinkään :mad:
samallainen käynti ei ota kierroksia hirveetä ääntäpitää harmaata savuu tulee ihanku ei kävis kaikilla eikä varmaa käykkää.
otin jokaselta suuttimelta liitintä löysälle (konekävi) että tulis ilmaa no ei auttanu.

onkos tuosta nyt suutin tukossa tai ilma ongelmii tai naftan saannissa jotaki ?

venttiilikopan otin auki päällisinpuolin sieltä ei löytyny mitään välykset tarkistin ne on ok..

öljyt on just vaihdettu ne on puhtaat ja hyvän näköset.

jäähdytin nesteet on hyvän näköstä ei ö öljyä seassa..

tuskin kannentiiviste on mennyt?

entäpä venttiilit ? saako niitä tarkistettuu muutakun kansi irti ?

apuja tarvis ei ite tiedä mistä alottais! :(

Hippo
13.01.2010, 11:25
otappa ahtimes imuilman letku irti kuinkas paljon turbon aksuula heiluu vai heiluuks ollenkaan...

tdi
13.01.2010, 11:30
otappa ahtimes imuilman letku irti kuinkas paljon turbon aksuula heiluu vai heiluuks ollenkaan...

ei heilu ollenkaan testasin kyllä... turbolla ei oo ajettuku 10 km :mad:

käykö muuten 2h suuttimet tuohon jos niillä testais onko suuttimissa ongelmaa ?
miten tuo rikkinäinen venttiili ilmottaa itestään ?

Hippo
13.01.2010, 11:35
noup 2H esikammio kone 12-HT suoraruisku....

ongelman korjaus 2 irroita siirtopumppu ja kokeile hirtääkö se kiinni!! Jos tuppaa tekemään ilmaa per....leesti useimmiten siirtopumppu nalkannut!!!

tdi
13.01.2010, 11:37
noup 2H esikammio kone 12-HT suoraruisku....

ongelman korjaus 2 irroita siirtopumppu ja kokeile hirtääkö se kiinni!! Jos tuppaa tekemään ilmaa per....leesti useimmiten siirtopumppu nalkannut!!!

tarvii käydä koittaa toista pumppuu palaamme asiaan :D

Hippo
13.01.2010, 11:41
noup 2H esikammio kone 12-HT suoraruisku....

ongelman korjaus 2 irroita siirtopumppu ja kokeile hirtääkö se kiinni!! Jos tuppaa tekemään ilmaa per....leesti useimmiten siirtopumppu nalkannut!!!

tdi
13.01.2010, 12:24
kokeiltu ei vaikutusta :(
syöttöpumppu ja suuttimethan kävi mynädiiselissä siellä on tiivisteet vaihdettu ja suuttimet huollettu.
siirtopumppu toimi iha normaalisti siinä ei oo vikaa ja siin on uus käsipumppu ettei sekää vuoda. kaikki kuparitiivisteetki on uudet.

tietenkin kasauksessa on voinut mennä joku roska muttakun on se toiminut tähän saakka ongelmitta n30km.
onkose nyt heittäny suuttimiin jotaki ?

voi vittu näit romui alkaa usko loppuu ja ois säästäny pitkän pennin ku ei ois leikkiin ruvennu... :D
seuraavan auton ostan valmiiks rakennettuna :D

Greenday
13.01.2010, 12:44
Kyllä toi Turbo vialta kuulostaa tai välijäähytin on jäässä,tsekkaa pyöriikö
se 10km ajettu hyrrä :),itselläkin näitä murheita on!

tdi
13.01.2010, 14:23
Kyllä toi Turbo vialta kuulostaa tai välijäähytin on jäässä,tsekkaa pyöriikö
se 10km ajettu hyrrä :),itselläkin näitä murheita on!

oon pyöritelly turboo hyvin pyörii eikai se välijäähdytin nyt enää jäässä voi olla ku on päivän sisällä ollu ?
kokeilen viel irrottaa ahtoputken ennen imusarjaa jospa se auttas epäilen vahvasti :(

valtatie
13.01.2010, 14:30
Samoilla oireilla ollut kannentiivisteessä ongelmaa.

kany
13.01.2010, 14:33
Eikös ruiskupumpun väärä ajoitus saa aikaan harmaan savun??? Vuotava suutin pitäs lopettaa vuotamasta jos suutinputki on irti/löysällä käydessä...

tdi
13.01.2010, 14:46
Eikös ruiskupumpun väärä ajoitus saa aikaan harmaan savun??? Vuotava suutin pitäs lopettaa vuotamasta jos suutinputki on irti/löysällä käydessä...


eikä auttanu ottaa ahtoputki irti sama vaiva..
ajotusta säätelin tos pariviikkoo sitten toimi ihan hyvin ennen tota yhtä koeajoo hangessa.
ei oikein ota selvää noista suuttimista pitää viel huomenna testata niitä.

jos ei suuttimista löydy niin kai se on kansi aukastava oon kyllä jälkikiristänytkin sen et en tiedä sitte... :(

nöfnöf
13.01.2010, 16:15
eikä auttanu ottaa ahtoputki irti sama vaiva..
ajotusta säätelin tos pariviikkoo sitten toimi ihan hyvin ennen tota yhtä koeajoo hangessa.
ei oikein ota selvää noista suuttimista pitää viel huomenna testata niitä.

jos ei suuttimista löydy niin kai se on kansi aukastava oon kyllä jälkikiristänytkin sen et en tiedä sitte... :(

ennenkuin enempää hätäpäissäs purat ja kokoat, niin kokeile irtosäiliötä (kanisteri) letku suoraan kanisterista siirtopumpulle ja paluuputki kanisteriin, selviää ettei oo ilmavaiva (imuputkessa vuoto tai parafiinia täynnä)

-MaTTi-
13.01.2010, 18:13
Entä jos männänrenkaat ei oo tykänny uuden turbon tuomasta lisäpaineesta...? Ja mynäpumppu tais olla kans alakertaa rankaisemassa. Eikös näissä 12H-T:ssa ole rengasurat/renkaat jossain vaiheessa ennen miljoonaa jo rempan tarpeessa?

Monet jutut on näilläkin palstoilla pyörineet, esim. tämä: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=55300

petrooli
13.01.2010, 18:18
pakoputki tukossa? joskus ollu tapauksia..

Heikki L
13.01.2010, 18:45
Mutta eikös just tähän myllyyn tullut uudet männät remontin mukana?

tdi
13.01.2010, 21:54
Mutta eikös just tähän myllyyn tullut uudet männät remontin mukana?

joo siis tähän koneeseen on tehty täys remontti jokakohta on uutta 30 km sitte. en usko ylipaineesta mitään jotuneen ahdot on 1bari. pakoputki ei varmasti ole tukossa.
mun pitää koittaa huomenna tota erillistä säiliöö jos se alkais toimii ja noi suuttimet pitää viel testaa kun ei oikein pysy käynnissä ellei kaasuupaina ni pitää joku kaveri pyytää apuun.

kiitos nopeista vihjeistä huomenna jatkuu mystisen vian selvitys

Heikki L
13.01.2010, 21:58
kai sulla pelaa öljynpainemittari?
Etttet vaan yritä pitää konetta käynnissä ilman paineita..

tdi
13.01.2010, 22:02
kai sulla pelaa öljynpainemittari?
Etttet vaan yritä pitää konetta käynnissä ilman paineita..

öljynpaineet on normaalit toki sitä ensin katoin ja on vielä erillinen öljynpaine varotusvalo.

nii eikä kone huohota mitää

HJ-61
13.01.2010, 22:22
Puhalla paineilmalla tuloputki auki.Mulla hyyty kans tossa kovilla pakkasilla ja huoltamon pihalla muutaman tunnin uurastuksen jälkeen sain käymään oli sitten jäätä tai paskaa tulolinjassa.

tdi
13.01.2010, 22:33
Puhalla paineilmalla tuloputki auki.Mulla hyyty kans tossa kovilla pakkasilla ja huoltamon pihalla muutaman tunnin uurastuksen jälkeen sain käymään oli sitten jäätä tai paskaa tulolinjassa.

selvä kokeillaan tämäkin. :)

-Jarkko-
13.01.2010, 22:35
Jos oikein vanhoja oppeja muistelee, niin tuo kuulostaa aika vahvasti ajoitushämmingille... Terävä käyntiääni+harmaa savu+tehottomuus. Samat oireet kyllä saa monellakin eri tavalla, mutta nyt kun potilasta ronkittu pumpusta lähiaikoina niin epäilisin pumppuvikaa... Onkos noissa pikkukoneissa jonkinlainen ennakonsäätökin, jos ois ekassa ääriasennossaan (täyskuorma) juminu jostain syystä?

tdi
13.01.2010, 22:42
Jos oikein vanhoja oppeja muistelee, niin tuo kuulostaa aika vahvasti ajoitushämmingille... Terävä käyntiääni+harmaa savu+tehottomuus. Samat oireet kyllä saa monellakin eri tavalla, mutta nyt kun potilasta ronkittu pumpusta lähiaikoina niin epäilisin pumppuvikaa... Onkos noissa pikkukoneissa jonkinlainen ennakonsäätökin, jos ois ekassa ääriasennossaan (täyskuorma) juminu jostain syystä?

elikkä onkos senyt muljahtanu epäjärjestykseen :D saanko enää kotikonstein toimimaan ?

RIPAX
13.01.2010, 22:55
Mulla hiluksissa sama homma.Tasan samat oireet,nyt suuttimet vein pajalle ja kusee ku hevonen.Suuttimilla ajettu reilu 120tkm ja edelliset kesti 300tkm.Saa nähä ku laittaa suttimet kiinni onko pumppuki sökö...mulla kans toinen kone työn alla ja nyt joutuu tota vanhaaki elvyttää,kylläpä vituttaa.Nii piti sanomani et ooks kokeillu laskee vedet pihalle toimiiko sitte?jos vaikutusta ni vuotaako kansi?

tdi
13.01.2010, 23:06
joo no se on mukava et muillakin on samoja ongelmii :D:D
nii eipä se kyllä nestettä oo hukannu mielestäni eikä painetta kertyny tosin en oo kyllä silleen kattonukkaa. pitää ensin toi polttoainepuoli kokeilla jos selviis säikädyksellä...
voin ottaa huomenna vaikka videonkin ni voitte kuulostella mikä siin ois jos ei nämä eväät auta..

toyota4x4
13.01.2010, 23:09
mulla on muutamista hoojiista joutunu vaihtaa sen putken joka menee tankille rupee fuskaa siitä juuresta muistaakseni ihan hylly tavaraa toyotalla. hinta 30-40 euroa

tdi
13.01.2010, 23:15
mulla on muutamista hoojiista joutunu vaihtaa sen putken joka menee tankille rupee fuskaa siitä juuresta muistaakseni ihan hylly tavaraa toyotalla. hinta 30-40 euroa

serkku oli just syksyllä vaihtanu sen et eikai se siitä :S oli se kyl melkosta ryskettä ku tuos pellol ajettiin että mitävaan on voinut tapahtua :(

juhoke
13.01.2010, 23:19
Minkälainen sammutin 61:ssä on, joskus patrollissa sammutinmoottori temppuillu, eli ei ole avautunu kunnolla ja ei oo sen takii saanu kunnolla polttoainetta...

toyota4x4
13.01.2010, 23:28
Minkälainen sammutin 61:ssä on, joskus patrollissa sammutinmoottori temppuillu, eli ei ole avautunu kunnolla ja ei oo sen takii saanu kunnolla polttoainetta...

alipaine käyttöinen läppä imusarjassa on-off tyyppinen

-Jarkko-
13.01.2010, 23:36
Mulla hiluksissa sama homma.Tasan samat oireet,nyt suuttimet vein pajalle ja kusee ku hevonen.Suuttimilla ajettu reilu 120tkm ja edelliset kesti 300tkm.Saa nähä ku laittaa suttimet kiinni onko pumppuki sökö...mulla kans toinen kone työn alla ja nyt joutuu tota vanhaaki elvyttää,kylläpä vituttaa.Nii piti sanomani et ooks kokeillu laskee vedet pihalle toimiiko sitte?jos vaikutusta ni vuotaako kansi?

Jos suuttimissa ois vika ni käynti kyllä muuttuu kun löysää putkia koneen käydessä... Kai se ajoitus pitäis jotenkin tarkistaa, tiisseliasiantuntija (korjaamo) vois auttaa siinä, ihan kysymälläkin saa apua, ei tartte maksaa tuhansia...:cool:

tdi
13.01.2010, 23:38
Jos suuttimissa ois vika ni käynti kyllä muuttuu kun löysää putkia koneen käydessä... Kai se ajoitus pitäis jotenkin tarkistaa, tiisseliasiantuntija (korjaamo) vois auttaa siinä, ihan kysymälläkin saa apua, ei tartte maksaa tuhansia...:cool:

mun tarttee soitella jos ei nääneuvot piisaa :)
ja on tuos pumpun kylessä se ihme syötön tappo vipu mistä saa kans sammuu ja sitä veivasin ei auttanu..

-Jarkko-
13.01.2010, 23:38
alipaine käyttöinen läppä imusarjassa on-off tyyppinen

Täh?? Ilman katkaiseva sammutin??? Ei helvetissä???

tdi
13.01.2010, 23:43
Täh?? Ilman katkaiseva sammutin??? Ei helvetissä???

näin on :)

RIPAX
14.01.2010, 00:39
Jos suuttimissa ois vika ni käynti kyllä muuttuu kun löysää putkia koneen käydessä... Kai se ajoitus pitäis jotenkin tarkistaa, tiisseliasiantuntija (korjaamo) vois auttaa siinä, ihan kysymälläkin saa apua, ei tartte maksaa tuhansia...:cool:

Kun suuttimissa On vikaa kun "kusevat" avautumis paine on jotain 1bar kun kärjet ovat Beeniksen malliset.Näin ihan itse kun diesel korjaamolla testattiin.Jotenki paha-aavistus ettei kai pumppu ole hajoamassa.Paha on ajotusta tippa-anturilla tarkistaa näillä suuttimilla,tuskin jakopää on hypännyt kun ei ole mitään vaurioita ja kuitenkin käy jotenkin.Jos pumppu ois siinä kunnossa et sen jako olis hypänny ni tuskin kävis ollenkaan.Eli ei kai oo nestepää niin muhjuna et syöttöpaine ei riitä..Ihmetyttää vaan kun suuttimet uusittiin n.120tkm sitte,jos ei sit pumpusta irtoava metalli jauho oo rikkonu kärkiä,kunhan saan suuttimet pajalta ni kokkeillaan.

tdi
14.01.2010, 16:03
nyt sain kaverin painaa kaasuu ja testattiin suuttimet 2 keskimmäistä oli iha pimeitä sit 1 pytty oli paljon huonompi ku muut eli kävi suunnilleen 3 sylinterillä ei ihme että oli vähän huono käymään :D
huomeenna saan suuttimet pajalta niin nähän korjaantuiko. suuttimet oli tosi karstaset diiselipajan ukko ei meinannu uskoo että niillä on ajettu vaan 30 km sano että liikaa tyhjäkäyntiä. eli vika oli täysin miun syytä enpä oo ennen diiseleitä kasannu syynä varmaan liian epäpuhtaat osat ja tyhjäkäyntiä on tullu ehkä vähän liikaa enkä oo kaasuu raaskinu ajossa painaa ni on menny iha tukkoon.

kiitos neuvoista ainakin tällä tietoa vika on noissa suuttimissa niinkun jo arvelittekin..:)
pumpusta tuli jokasuuttimelle hyvin naftaa että tuskin se elementtejä on vaurioittanut.
ehkä tästä vielä auto tulee.

Mikki
14.01.2010, 19:37
2 keskimmäistä oli iha pimeitä sit 1 pytty oli paljon huonompi ku muut eli kävi suunnilleen 3 sylinterillä

Ei niin hyvä juttu, ethän antanu kierroksia kovasti???

suuttimet oli tosi karstaset diiselipajan ukko ei meinannu uskoo että niillä on ajettu vaan 30 km sano että liikaa tyhjäkäyntiä

Dieselin PITÄÄ olla karstaine (nokinen), jos ei ole niin "mailaa" on annettu surutta ja paikat ylikuumenneet tai sitten jotakin on "todella pielessä"
Jos karstaa (kokkareita) löytyy, niin silloin on piru irti, sitä syntyy pakokaasusta ja öljystä...

epäpuhtaat osat ja tyhjäkäyntiä on tullu ehkä vähän liikaa

Epäpuhtaudet on suuttimien tappajat nro.1. Suuttimien toimintavälys on 1/1000mm ja loppuunkuluneet ovatkin jo 2/1000mm.
Jos likaa mennyt jo kasauksessa, on tyhjäkäynnillä ollut melkoinen "kilkatus", koska suuttimiin kertyvä lika aiheuttaa "kusemista" ja pisarointi polttonsteessä aiheuttaa kilinää, joka TUHOAA männät pidemmässä käytössä! (eli polttoaine palaa männän pinnalla, ja tekee siihen "kuulapäävasaran" näköisen kolon)

pumpusta tuli jokasuuttimelle hyvin naftaa että tuskin se elementtejä on vaurioittanut

Elementit tuskin tuhoutuu, koska niissä on pienillä kierroksilla purkauskanava suhteellisen nopeasti auki ja ruiskutuspaineet ovat n. 400-500bar. Kierroksilla paineet nousee 800-1000bar ja silloin elementti "lukkiutuu" hydraulisesti ja nostimen rullat pettävät... Lopputuloksena pumppu ei enään nosta paineita ja suuttimista ei tule tavaraa (kun ei ole paineita). Selviää helposti kuuntelemalla pumppua --> kolisee, nostin rikki / raksuttaa ja tikittää, kunnossa!!!

Kolina kuuluu myös silloin kun suutin jumissa (polttoneste purkautuu pumpun nestetilaan) ja suuttimen putkesta lähtee "soiva / helähtävä" ääni joka myös tuntuu värinänä putken pinnalla.

Jani E
14.01.2010, 20:10
kyllähän tollanen juuri rempattu kone vuotaa öljyä palotilaan ennekuin männänrenkaat ynnä muut tilottuu paikoillensa,ja nokee niitä. ja jos oot vie pitäny pumpun kalvolla ylimäärästä painetta välillä niin varmasti nokee polttojämillä lisää, ja jos ei uskalla uudelle koneelle antaa mailaa kunnolla että noet palais välillä pois!

tdi
14.01.2010, 20:11
Ei niin hyvä juttu, ethän antanu kierroksia kovasti???



en antanu kovia kierroksia kun vika ilmeni ni raktorilla hinattiin ja tyhjäkäynnillä suunnilleen tallilla testattiin. pitää koittaa saada lainaks puristus mittari sais katottuu onko tuolta kannentiiviste menny.

Jos karstaa (kokkareita) löytyy, niin silloin on piru irti, sitä syntyy pakokaasusta ja öljystä

voiskohan toi karstaisuus johtua vanhasta turbosta joka oli ihan sohlo ja imusarjaan työnsi öljyy?

oppirahat on maksettava toivottavasti ei mitään isompaa oo mennyt :o:(
ens kerralla pistän suuttimet niinpuhtaana paikalleen kun vaan saan

EDIT: nii joo noi männän renkaat ja syötöt :D jospa malttas nyt olla ajelematta täs pihas ja sitku saa kilpiin ni ajella sisään vaihtelevilla kierroksilla ja rasituksella..

patroltd
14.01.2010, 21:21
nyt sain kaverin painaa kaasuu ja testattiin suuttimet 2 keskimmäistä oli iha pimeitä sit 1 pytty oli paljon huonompi ku muut eli kävi suunnilleen 3 sylinterillä ei ihme että oli vähän huono käymään :D
huomeenna saan suuttimet pajalta niin nähän korjaantuiko. suuttimet oli tosi karstaset diiselipajan ukko ei meinannu uskoo että niillä on ajettu vaan 30 km sano että liikaa tyhjäkäyntiä. eli vika oli täysin miun syytä enpä oo ennen diiseleitä kasannu syynä varmaan liian epäpuhtaat osat ja tyhjäkäyntiä on tullu ehkä vähän liikaa enkä oo kaasuu raaskinu ajossa painaa ni on menny iha tukkoon.

kiitos neuvoista ainakin tällä tietoa vika on noissa suuttimissa niinkun jo arvelittekin..:)
pumpusta tuli jokasuuttimelle hyvin naftaa että tuskin se elementtejä on vaurioittanut.
ehkä tästä vielä auto tulee.

Puristukset puuttuu, eli 3 mäntää hajalla. Nojoo, pessimisti. Miten heräili superilla lumihangessa ku sai vähän vastusta?

tdi
14.01.2010, 22:38
Puristukset puuttuu, eli 3 mäntää hajalla. Nojoo, pessimisti. Miten heräili superilla lumihangessa ku sai vähän vastusta?

hah toivotaan näin. hyvin heräili mut se loppu lyhyeen :D

Mikki
14.01.2010, 23:14
Tällainen "helppo" vinkki kasaukseen:
- suuttimet kiinnityksen jälkeen paineilmalla puhtaaksi ja sitten teippi tai "jokin muu" tulpaksi siihen päälle.
- ENNEN suutinputkien asentamista, tippakannulla öljyä tai lääkeruiskulla naftaa suutin täyteen ja paineilmalla kuivaksi.
- suutinputki puhtaaksi paineilmalla ja "tiivistekartiot" öljyllä tms. rasvalla paikoilleen (ensiksi pumpun päästä ja sitten suuttimilta!!!)
- PUTKIEN MOMENTTI 15NM! eli ei hampaat irvessä --> muuten kartio "tyssääntyy" ja siitä irtoaa metallia, joka menee suuttimeen... Ja sen jälkeen putket on uusittava!
- ENSIMMÄINEN KÄYNNISTYS --> jätä putket löysälle yläpäästä (myös lika pääsee pois!) ja tiukkaa VASTA KUN POLTTOAINE on noussut suuttimille saakka. Säästää pumppua, akkua ja starttia!!!

JA KÄDET KANNATTAA PESTÄ AINA ENNEN AVONAISEN POLTTONESTELINJAN KÄSITTELYÄ!!!

Ja naftaputsarista:
- vaihtaessa ei kannata kaataa vanhan putsarin naftaa takaisin, vaan heittää se jäteöljyihin, koska se on TODELLA likaista tavaraa
- suodattimeen kannattaa ottaa naftaa tankista pulloon ja esitäyttää suodatin, helpottaa käynnistämistä ja ilmaamista (joissa sen pystyy tekemään)

Pahin tapaus jonka olen nähnyt MERKKIKORJAAMOLLA, on mekaanikko kaatanut vanhan suodattimen naftat uuteen suodattimeen (siis täysin turha vaihto!!!), jolloin kaikki moskat siirretty uuteen suodattimeen!!!

Ja tuolla paineilmalla kannattaa puhaltaa joka paikka ENNEN purkamista ja ENNEN kasausta, pysyy paikat puhtaampana...

Toivottavasti ei nyt sulta mennyt 3mukia rikki uudesta koneesta.:(:(

Ja "sisäänajo" kannattaa tehdä paikoillaan --> 2000rpm ja 45min, sitten ajoon! Ja ensimmäinen 1000km, AJOITTAIN lapikas tulipeltiin, jotta männärenkaat liikkuvat eivätkä jumiudu nokeentumisen takia...

OT: Aikoinaan oli "työsuhdeauto" ja sillä ajettiin 15.000km "nalli pohjassa" lähes koko ajan. Auton ostanut asiakas palautti auton korjaamolle, koska "tehot katoaa" --> oli "hyssytellyt", koska oli "uusi auto" ja kone oli mennyt tukkoon, joten 30km ja lapikasta tiiliskivellä lattiaan ja taas kulki (oli renkaat jo hiukan jumissa!!!):D:D:D

tdi
15.01.2010, 00:50
asiallista tietoo kiitoksia ! koitan koota ohjeiden mukaan jospa sitte onnistais :) pakko niiden mäntien on olla ehjät muute tää auto myydään osissa tai vaikka afrikan miehille varaosa autoks :D

tdi
16.01.2010, 14:11
jaahas eipä ollu suuttimilla vaikutusta:mad: suuttimille tulee hyvin naftaa.

ensin kokeillaan viel toi pumppu et tulee suuttimien läpi ja sitten otan kannen irti ja päivittelen sit mitä sieltä löytyy. kalliiks tulee taas omat moat....

tdi
18.01.2010, 13:22
pumppu pelaa tulee tasanen sumu suuttimien läpi.

eimuutaku kantta irti jos sieltä ei löydy ni männät käteen kyl tää tästä vielä iloks muuttuu oppiipahan jotaki enskertaa varten :D:rolleyes:

kany
18.01.2010, 13:30
Kertosko puristus/ohivuotomittaus mitään ennenko purat koko masinan? Miten tuo pumppu ajoitetaan - eihän sieltä voi olla mikään kiila tms pudonnu että ajoitus olis menny sen verran pieleen että kone toimii noin?

patroltd
18.01.2010, 16:15
pumppu pelaa tulee tasanen sumu suuttimien läpi.

eimuutaku kantta irti jos sieltä ei löydy ni männät käteen kyl tää tästä vielä iloks muuttuu oppiipahan jotaki enskertaa varten :D:rolleyes:

Koneen ajoituksesta en tiedä, mutta miehellä ainakin on asenne kohdallaan! :)

tdi
18.01.2010, 17:05
Koneen ajoituksesta en tiedä, mutta miehellä ainakin on asenne kohdallaan! :)

kiitos kiitos :) eipä oo sellasii vehkeitä millä sais mitattuu kun ammattikoululta eivät lainaan antaneet.
mut enää kannenpultit jälellä tulin välillä kahvittelee kun selkä nii kipeenä saa kumaras tehä kaikki :D

päivitän kohta mitä löytyi.

tdi
18.01.2010, 19:02
noniin nyt löyty vika. eli keskimmäisen sylintereiden kohadalta oli tiiviste antautunu.
ei tajunnu kattoo kun purki ekaakertaa et onko kansi kiero mutta nyt ainakin on.... ohjeiden mukaan on kiristetty et en sit tiedä vai onko tiivisteessä ollut jotakin :confused: huomenna purkaa ja viedä koneistamolle mutta onko kellään kokemusta pitäiskö tuohon alkuperäinen tiiviste ostaa vai onko motonetin ym tarvike tiiviste yhtäpätevä ettei toisenkerran tällästä tapahtus ? :(
sylintereissä ei ollu mitään.

oisko kellään kuvaa toyotan ja motonetin kannentiivisteestä onko niis eroja tuon keskimmäisen sylinterin kohdalla kun tuos tiivisteessä ei ollut metallia keskellä et onko siinä toyotankaan mallissa ?

lepoantti
18.01.2010, 20:01
kannattaa sit tarkistaa myös lohko....kaverilla rupes menemään12h-t:ssä kansipahveja niin mutkalla olikin lohko eikä kansi!!!

Hippo
18.01.2010, 20:26
Kaveril meni kaks kampiakselia poikki peräkanaa.. Syy todennäköisesti lohkossa, joka vääntyy lämmetessään!!! 3:tta kertaa ei alettu kokeilemaan :-) Kannataa ottaa sellainen mahdollisuus huomioon...

Suosittele suuresti käyttämään konetta kasatessa käyttämään ARB asennus tahnaa!!!

tdi
18.01.2010, 20:27
kannattaa sit tarkistaa myös lohko....kaverilla rupes menemään12h-t:ssä kansipahveja niin mutkalla olikin lohko eikä kansi!!!

käytiin äske tarkistaa hyvältä näyttää lohko on suora mitä nyt kotikonsteilla saatiin rakotulkilla ja suorakulmalla ja fikkarilla. mut kyllä kansi on tuostakohtaa ihan selvästi toi 0.05mm läpyskä menee siihe keskelle ja liikkuu. halkeemaa koitettiin kanssa metsästää silmämääräsesti ei suurennuslasin kans löydetty mitään mut koneistamolla eikös sen saa katottuu jos sieltä sellanen löytyy.
luultavasti se on nyt tuos vikaa onneks tuli nyt ilmi kun 2 kuukaudenpäästä ehkä kortin saa jaku sit ois antautunu niin vituttas enemmän lähti varmaan noista suuttimista liikkeelle että täs meni varmaa tuo kansikin.. :)

tdi
18.01.2010, 20:36
Kaveril meni kaks kampiakselia poikki peräkanaa.. Syy todennäköisesti lohkossa, joka vääntyy lämmetessään!!! 3:tta kertaa ei alettu kokeilemaan :-) Kannataa ottaa sellainen mahdollisuus huomioon...

Suosittele suuresti käyttämään konetta kasatessa käyttämään ARB asennus tahnaa!!!

me käytettiin asennus sarjan mukanatullutta kuparitahnaa siis pultteihin.. :D toivotaan ettei muutamennyt ei se niinkauvaa rasituksessa ollut mutta kaikki on näköjään mahdollista.. ja momenttiavaimella kaikki pultit

patroltd
18.01.2010, 21:19
Tuohan on massatiiviste! Ainakin patessa on turbokoneessa alkuperäisenä metallilevytiiviste joka on kyllä suorilla tiivistepinnoilla todella luja.
Selvitä nyt toyotalta tai joltakin hyvältä koneistamolta josko tuohonkin kuuluis metallilevytiiviste.

tdi
18.01.2010, 21:23
Tuohan on massatiiviste! Ainakin patessa on turbokoneessa alkuperäisenä metallilevytiiviste joka on kyllä suorilla tiivistepinnoilla todella luja.
Selvitä nyt toyotalta tai joltakin hyvältä koneistamolta josko tuohonkin kuuluis metallilevytiiviste.

okei hyvätietää teen huomenna soittokierroksen. kaveri tilas jenkeistä mazdaansa sellasen rauta vai kupari mitänyt onkaan kannentiivisteen jonka pitäs kestää vaikka mitä. jospa tähänkin löytyis vastaava. mut pitää ottaa selvää:)

-MaTTi-
18.01.2010, 22:10
oisko kellään kuvaa toyotan ja motonetin kannentiivisteestä onko niis eroja tuon keskimmäisen sylinterin kohdalla kun tuos tiivisteessä ei ollut metallia keskellä et onko siinä toyotankaan mallissa ?

Totta kai pitäis olla samanlainen metallijuttu kun muissakin. Minne lie turboon sylkässy sen sulla...

1KZ-T(E):ssä on metallitiiviste alunperin, en tiijä tuosta.

tdi
18.01.2010, 22:20
Totta kai pitäis olla samanlainen metallijuttu kun muissakin. Minne lie turboon sylkässy sen sulla...

1KZ-T(E):ssä on metallitiiviste alunperin, en tiijä tuosta.


se ei sit vaan näyttänyt siltä voi olla että on ollu :confused: mut nyt tarvis joku kunnon kannentiiviste keksii ei tuolta roodogsilta näyttäs saavan kun tuota samaa sarjaa. motonetistä ei ainakaan sivujen mukaan oo 12ht:seen kannentiivistettä ollenkaan.
eikä netistä pikasen googletuksen ja huonon enganninkielen jälkeen mitään uutta :(

jos jollain on kokemusta näistä tieto kiinnostais? :)

VonLeka
18.01.2010, 22:31
en nyt akkiä löydä linkkiä, mutta nettivaraosassa on joku kundi joka tekee autoon kun autoon metallisen/kuparisen jne. kannen tiivisteitä eri paksuudella, hinta oli muistaakseni 50e 4cyl + 20e sylinteri. pistä linkki tähän jos löydät
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=824720

patroltd
18.01.2010, 22:53
Metallitiivisteessä on monta ohutta levyä päällekkäin, älä teetä mitään kupari tai muutakaan tiivistettä, ei menesty dieselissä.
Kysy toyotalta millainen on alkuperäinen, vaikka nykyään on kyllä hankala löytää autoliikkeistä henkilökuntaa joka tietää autosta yhtään mitään.:(

VonLeka
18.01.2010, 22:55
vaikka nykyään on kyllä hankala löytää autoliikkeistä henkilökuntaa joka tietää autosta yhtään mitään.:(

TÄYSIN TOTTA!

tdi
18.01.2010, 23:10
joo oon kans kuullu että noi kupariset ei oikein toimi. pitää kysyy toyotan miehiltä ja tolta koneistajalta löytyykö tähän sen parempaa tiivistettä huomen ollaan taas viisaampia ! :)

Bj Andy
18.01.2010, 23:19
No mites se orkkis tiiviste??

Ja tuota jenkkieemelit laittaa sitä kuparia siihen tiivisteeseen ja samaa on tullut tehtyä itsekkin ,en tosin kansipahviin mutta muihin tiivisteisiin kyllä.

Olikos jälkikiristys tehty/tarviiko sitä tehdä 12 h-t :ssä?

tdi
18.01.2010, 23:50
No mites se orkkis tiiviste??

Ja tuota jenkkieemelit laittaa sitä kuparia siihen tiivisteeseen ja samaa on tullut tehtyä itsekkin ,en tosin kansipahviin mutta muihin tiivisteisiin kyllä.

Olikos jälkikiristys tehty/tarviiko sitä tehdä 12 h-t :ssä?

jos ei löydy niin orkkis. en tieä pitikö tehdä mut oli jälkikiristys tehty ja kannenpulttien kierteet putsattu ja kannen päästä kierteiden pohjat putsattu ja kuparitahna oli kierteissä. sen tais noi tukkoset suuttimet polttaa mut oisko se silti kestäny en tiedä ? :confused:

lepoantti
19.01.2010, 06:49
täältä härmästä löytyy tiivisteitä huonosti!!! ulkomaan tiivisteissä on tullut vastaan sellasia joissa 3-4 mukin välissä metallivahvike liekkirenkaiden välillä ei tule läpi asti niinkuin orkkiksessa. orkkis tiivisteitä saa ja hintaa n.200e mutta on ne laadukkaampia.

joskus kun oli tilanne päällä kaverin 12h-t:sä niin tein cometicille kyselyä mitä maksaisi sellanen kunnollinen tiiviste kyseiseen moottoriin....tyypilliseen jenkkityyliin vastausta ei ole tullut vieläkään. vai tulikohan sieltä yksi no problem kaikki hallussa rakastamme teitä viesti takaisin mutta ei mitään konkreettista apua asiaan.

tdi
19.01.2010, 11:17
joo eipä tienny oikein kukaan mistä saisi parempia tiivisteitä.:( no tyydyin toyotan yläpääntiivistesarja n.300 €
ja kannen saan huomenna hyvällä tuurilla viikonloppuna kasassa..
onko kellään tietoo saako mistään keinuvipuja tarvikkeena ? on osa suht kuluneita, toyotalta en uskaltanut edes kysyä :D

tdi
21.01.2010, 17:47
kansi tuli eilen, tiivisteitä en oo vielä saanut.
tuota polttoainelinjastoo rupesin uusimaan sai ilmaa jostain välistä ja tankista jäi imuputkikäteen. otin tankin jo irti vuotaa saumastakin ettei se niin hyvä ollutkaan mitä alussa kehuin :D
koittaa putsata ja hitsaa se sauma keulanpäästä kun menin toisen tankin jo hukkaamaan :(

tdi
17.02.2010, 19:22
ja nyt on kunnossa ! kiitoksia kaikille jotka jakso neuvoja jaella :) hyvin tuntu toimivan kun tuossa testailin mutta just kun olin ajamassa talliin alko turbosta kuuluu metallista sirinää niinkun siipeä hankais joku otin turbon auki ja puhaltilin puhtaaks voi olla että siellä oli joku kannentiivisteen rämmäle jääny jumiin :D noo huomenna uus testi ja konepeltiin reikä sit valmistellaan katsastus kuntoo ja ehkäpä enskuun alussa leimalle.