PDA

View Full Version : AJORAMPPI / Motonet


Rekisteröimätön
10.01.2010, 20:49
Moro!

Tekeekö tälläisilla "huolto" rampeilla mitään?
Ajoramppi 1ton 4,6kg
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=80-8822


Tarvittaessa voisi tietenkin vahvistaa hiukan lisätukia hitsaamalla, että kestää paremmin maasturin painon....

Rotta-Racing
10.01.2010, 20:52
Riippuu aika paljon et mihin käyttöön ajattelit.
Itse olen tollasilla bilteman vastaavilla vaihdellut monen monta kertaa maastureihin ja henkilöautoihin osia ym öljyjä ja ihan hyvin on kestänyt.

Rekisteröimätön
10.01.2010, 21:01
Riippuu aika paljon et mihin käyttöön ajattelit.
Itse olen tollasilla bilteman vastaavilla vaihdellut monen monta kertaa maastureihin ja henkilöautoihin osia ym öljyjä ja ihan hyvin on kestänyt.

Öljyn vaihto ja muihin huolto hommiin... Onkos noita muuten muualta saatavissa,kuin Motonetistä ja Biltemasta?

osilpi
10.01.2010, 21:22
Itsellä pilteeman vastaavat. Henkilöautokäytössä periaatteessa ok, mutta vaatii 2 henkeä, että saa auton niiden päälle. Yksin jos yrittää, niin liukuvat alta pois eli täytyy pitää vastaan lankulla tms.
Samoin ovat varsin kapeat eli 205 leveä rengas alkaa olla maksimi.

hutikka
10.01.2010, 21:27
tein itse ja säästin.eli 4 eri mittasta lankkua (2X10tuumaa) pinoon naulattuna ja moottorisahalla viisteet.onhan ne painavemmat mutta ajaa saman asian.

khonkonen
10.01.2010, 21:34
VAROKAA noiden kans varsinki kovalla pinnalla asfaltti/betoni. Saattavat luistaa pois renkaan alta vaikka auto olisi jo ihan päällä asti. Itellä lähti etuvetonen auto ja vaihde päällä. En ihan ehtiny auton alle asti köllöttämään ku lähti niinku rusakko puskasta ku rengas pääsi pyörähtään.

KarvaTurpa
10.01.2010, 21:54
Motonetissa käydessä ihastellut noitten laatua ja itse en ainakaan ajaisi mitään vekotinta päälle.

-MaTTi-
10.01.2010, 22:08
Itsellä pilteeman vastaavat. Henkilöautokäytössä periaatteessa ok, mutta vaatii 2 henkeä, että saa auton niiden päälle. Yksin jos yrittää, niin liukuvat alta pois eli täytyy pitää vastaan lankulla tms.
Samoin ovat varsin kapeat eli 205 leveä rengas alkaa olla maksimi.

Samoja kokemuksia etuvedon kanssa. Eipä tuon leveyden kanssa oo mitään väliä vaikka vähän yli tuleekin, on mulla 12.50" levee ollu tollasen päällä eikä ees mielessä käyny että viittiikö ajaa vai ei.

Mut aika turhat maasturikäytössä, sanko sopii alle öljyjenvaihdossa ilmankin. Tietysti jos jotain pakoputkee selällään maassa virittelee, niin saa vähän lisätilaa.

Rekisteröimätön
11.01.2010, 00:11
Mä hitsuuttelin tollaset itse 40x40x3mm raudasta, L-palkkia. Tuli "hitusen" isommat -> pituutta joku 1.5 metriä, leveyttä 40 senttiä ja korkeutta saman verran. Painavat yli 100kg/kappale. Hivenen on raskaat siirrellä mutta eivät luista alta ja kestävät isommanki auton....


-Naxu

Mika R
11.01.2010, 02:17
itse kans käyttänyt tommosii itse puusta tehtyjä, halvat ja kestää.

Gravedigger
11.01.2010, 07:44
Itsellä Bilteman ramppi otti ja vääntyi :eek: kun vanhaa vuoden 81 Transittia Yritin päälle. Ja kohdistuva voima oli jotain 500kg luokkaa, eli se 550kg on ihan ehdoton raja. Eli itse en hoojiita tms lähtis kokeilemaan noille.

Nostokurki
11.01.2010, 11:46
Itse hain alan liikkeestä vesivaneria ja kakkosnelosta kun piti päästä ojan yli pressutalliin. Ylitys n. 1,5m pitkä ja puolisen metriä syvä, eli ei toivoakaan katuautolla...

Vaneri n. 30mm paksu ja kakkosnelosen pätkät koko pituudelle pystyyn muutamalla 80mm täkkipultilla.

KESTÄÄ. Eikä maksanut kuin ~20 euroa pari... Jotain tämän tyylistä varmaan voisi ajoramppeihinkin soveltaa?