Kirjaudu sisään

View Full Version : Pussy Wagon


Jare
08.01.2010, 11:17
No mutta aloitetaas tästäkin oma juttunsa. Lähtökohtana tallin siivouksen yhteydessä käsiin jääny pätkä Pajero V6 koneella ja manuaalilla. Akselistot ilmeisestikkin tuoreemmasta pajerosta, koska levyjarrut joka nurkassa.

Koppaa ei juurikaan ole ja hyvä niin, koska mätää niissäkin olis kuitenki ollu.

Nimi Pussy Wagon tulee avaimenperästä, joka tuli auton mukana. Avaimenperä ruuvattiin takapuskuriin, josta se nyttemmin on siirtynyt kojelautaan, ku takapuskuri sai luvan lähtee.

Ensiks vaihtu renkaat rouheempiin noin 35" boggeria vastaaviin trelleborg twin traktorin gummeihin. Ja takapihalla heti ojaan kiinni. Takapuskurissa näkyykin avaimenperä, jossa pinkki teksti Pussy Wagon.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1784&pictureid=31019

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1784&pictureid=31020


Puu talkoissa Pussy Wagon oli loistava apuväline.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1784&pictureid=31026

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1784&pictureid=31025


Mut sit rupes kiinnostaan että jospas sillä joskus lähtis oikein maastoonki, niin kaarethan siihe pitäs laittaa, että uskaltaa ajaa hurjempiin paikkoihin, ku tämä. Tare kokeilee huimia joustovaroja...:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1784&pictureid=31022




........jatkuu illemmalla, ku palaan koneelle tallilta. Nyt meneillään takapään kierrejousittaminen, mutta siitä lisää myöhemmin.

Gravedigger
08.01.2010, 11:23
Muutamia kuvia tästä joskus nähnyt ja täytyy todeta, että on mielenkiintoinen käkätin. Ja tuo kevennys on tehty ainakin kohtuu karkealla kädellä :D Tietenkin jos lattian vaihtaa verkkoon niin saa kevyemmän :rolleyes: Mites muuten pajeron voimansiirto kestää tuommoisia renkaita.

Offipiru
08.01.2010, 11:31
Kyllähän se noin kevennetyssä akseli kestää ;)

AtteL
08.01.2010, 12:00
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:wRUPX7lypanTkM%3Ahttp://ecx.images-amazon.com/images/I/51y-4VwudTL._SL500_AA280_.jpg (http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://ecx.images-amazon.com/images/I/51y-4VwudTL._SL500_AA280_.jpg&imgrefurl=http://www.amazon.com/4-inch-Keychain-Quentin-Tarantinos-Kitchen/dp/B0006FUAE0&usg=__mgb03pEC-BSkzXe0WeaTAzPo_O0=&h=280&w=280&sz=15&hl=fi&start=3&sig2=95Z12oqH8pBFaI5aScI_SQ&tbnid=wRUPX7lypanTkM:&tbnh=114&tbnw=114&prev=/images%3Fq%3Dpussy%2Bwagon%26gbv%3D2%26hl%3Dfi&ei=AAJHS9u3N9SM_AbVkOiTAg)

sisua45
08.01.2010, 13:49
Mites muuten pajeron voimansiirto kestää tuommoisia renkaita.

Olen seurannut vierestä, kun pitkällä pajerolla ajetaan kaasu pohjassa 15/39.5-15 swambbereilla. Voimansiirrosta ei hajonnut muuta, kuin etukardaanin ristikosta varisi neulat pois. :D Pirun lujaa se tietysti kulki, erityisesti pakilla.

Totta kai kaiken saa hajalle, vaikka vakiorenkailla. Mutta yllättävän kestävä muuten.

Minkälaiset tukivarret tulee taakse kierrejousien kanssa? Mitsu, tojota, vai made in finland?

AAPEEE
08.01.2010, 22:13
Ei kyllä liity aiheeseen mutta onkohan vähä ylivuotisia noi sun polttopuut ;)

Jare
08.01.2010, 22:39
Höh!! Vanha museo kompuutteri (ostettu 1998) tilttas tuossa uudenvuoden tienoolla ja kaveri koitti kyllä sieltä poimia kuvat talteen silloin, mutta mutta.....puuttuu todella tärkeitä kuvia ja sit Pussy Wagonin kaarien teko kuvatki on siellä. Joten huomenna koitetaan uudestaan elvyyttää vanhoja kovalevyjä, että sais sieltä paljon kaivatut kuvat talteen (perkele siellä on lapsukaisenki kaikki vauva kuvat:(). Joten kuvapäivityksiä ei tulekkaan tänään.

Jaa että mikkä tukivarret tulee? Ihan on omavalmisteista tulossa 50x50 profiilista 5mm seinällä. Mut ne kuvat ja turinat tuloo ku kerkee. Tai siis jos ny enste sais ne kaarien teko kuvatki ongittua.

Jaa että ylivuotisia puita muka:confused: Tua parempia;).......no joo, noi alemman kuvan kepakot meni kyl pellon reunaan odottaan maatumista:D:D

pjtk
08.01.2010, 23:27
Olen seurannut vierestä, kun pitkällä pajerolla ajetaan kaasu pohjassa 15/39.5-15 swambbereilla. Voimansiirrosta ei hajonnut muuta, kuin etukardaanin ristikosta varisi neulat pois. :D Pirun lujaa se tietysti kulki, erityisesti pakilla.

Totta kai kaiken saa hajalle, vaikka vakiorenkailla. Mutta yllättävän kestävä muuten.

Niin, pakillahan se pääsiäis Pajero nousi korkeemmalle siinä mäessä kun ykkösellä tahi kakkosella.

sisua45
08.01.2010, 23:31
Niin, pakillahan se pääsiäis Pajero nousi korkeemmalle siinä mäessä kun ykkösellä tahi kakkosella.

Pienessä mäessä, kevyellä kaasulla. :D Kai ne renkaat piti paremmin taakse päin.

Mika.U
09.01.2010, 00:57
Mulla olis muutama kuva kun kaaret on vaiheessa joten antaa palaa.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=486&pictureid=49446

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=486&pictureid=49447

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=486&pictureid=49448

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=486&pictureid=49449

Vai tarkotikko Jare ees näitä? Nää oli tallessa sähköpostissa. Sori jos vääriä :D

Jare
10.01.2010, 13:41
No siellähän niitä kuvia oliki, mutta hypätää pikkusen takapakkia. Eli originaalit helmat oli surkean mädät joten rautapalkkia helmojen tilalle. Yäk mitä hommaa hitsailla, ku massat ja liimat ym käryää:mad:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1784&pictureid=49552


Helmapalkit tuli vielä hitsattua tukiputkien avulla suoraan nrunkoon, jotta ne olis riittävän tukevat alustat turvakaarille.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1784&pictureid=49554


A-pilarien alaosia piti hieman kolota, jotta etukaaren alakiinnityksen sai paremmin osumaan paikoilleen. Etukaaren ku halusin tuulilasikehikon ulkopuolelle, ettei menis tuulilasi heti muusiks, jos hieman nojailee tai kaatuu.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1784&pictureid=49555

Aika paljon kaikenlaista silppua lähti autosta pois.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1784&pictureid=49553


Tuplapääkaarien hahmottelua.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1784&pictureid=49556

Ja sit Mikan laittamista kuvista näkyykin melko selvästi jo, että millanen kehikko siittä synty. Niin tai noh on mulla suunnitelmissa lisää siihen vielä muutamia putkia, mutta kattoo ny koska ne kerkee ja jaksaa tehdä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1784&pictureid=49557

Jare
10.01.2010, 14:04
Juu ja apparille piti penkkiä kyhää, mutta vieläkään en ole "ehtiny" siihen laittaa turvavöitä, niin pääosin on kyllä yksin pitäny ajella:rolleyes:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1784&pictureid=49558

Sitte piti alkaa päästä Punkalle ajelee ja tekee reittiä. Noo pressusta äkkiä kattoa, ku lunta tuiskutti pihalla. Tarkoitus olis pellittää katto jossain vaiheessa, jotta se olis turvallisempi mahdollisen kaadon aikana. Renkaat vaihtu takas ajorenkaisiin, vähä peltiäkin sivuun ja perään tuli laiteltua ja "dimple reikiä" niihin. Ammuslaatikko liinoille sakkeleille ja eväille ja Karekselta opituilla "kempin pulteilla" kulmista lattiaan kiinni;) Nii ja kuskille turvavyöt.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1784&pictureid=49559


Punkan ajojen talkoiden välipäivinä kuskin penkki vaihtunut kuppijakkaraks jossain vaiheessa ja jotain pientä muutakin. Kuten taakse hieman lokasuojia parlokista. Nii ja keulilla Timbertechin vinssi....piti ostaa halpa vinssi, ku autossa oli valmiina sille jo vinssipeti. kiitokset Jeeperille vinssin hommaamisesta.
Yli 30km tolla tuli tahkottua pelkkää maastoa, kun tehtiin Punkan ajojen reittiä ja ainoot tekniikka murheet oli katkennu jarruputki ja lehtijousen pultti rungon kolosta tipahti hieman vinoon. Yllättävän hyvin siis kestäny, mutta tosin ei sille nyt mielestäni mitään älytöntä sikaa tullu siellä annettuakaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1784&pictureid=49560

No mutta sitten 11.12. katkes apparin puolen jousipakka kokonaa. Just edellisenä iltana, ennen ajoja ja piti olla vinssiautona ajojen aikana! Muutama soitto kavereille, että löytyskö jousipakkaa, mutta ei. Ei auttanu ku viedä auto talliin.......nythän on pakottava tarve tehdä ne kierrejouset sinne;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1784&pictureid=49561



Ja kun lomareissu suunnitelmat meni joulu-uusvuosi akselilla päin persiitä, niin eiku plasma, rälläkkä ja miggi töihin. Kai näistä jotain saa aikaan, ku vaan jaksaa askarrella. Siinä olis jousitaso aihioita.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1784&pictureid=49567

Sitten alkaa hahmottuun akselin paikka. Tukivarsien materiaalina 50x50 profiili 5mm seinällä ja nivelenä joku iso kuorma-auton raidetankon nivel.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1784&pictureid=49566

Nivelen sisällä oleva samaa kokoluokkaa, kuin vetokoukun kuula. Nivel tuli tuollee kyljelleen, ku muuten ei olis saanu sitä purettua pois paikaltaan. Kiinnitys mitsun oman poikkipalkin etupuolelle, kuten näkyy. Kardaania joutuu nyt tosin pidentään noin 25mm, ku siirsin akselia niin taakse samalla, ku mitä se mahtu. Bensatankki estää menemästä taaemmas:mad:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1784&pictureid=49565

Panhardin paikan hahmottelua. Tanko aihiona käytin discoveryn takatukivartta ja puslia, jota tosin joutu hieman pidentään ja vahvistaan, ku on niin surkeen ohutta alunperin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1784&pictureid=49564


Jousitasot alkaa löytään paikkansa ja stoppari kumet kans. Stoppari kumit on Volvo valpin gummityynyjä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1784&pictureid=49563


Iskarien paikkoja hakemassa ja kokolailla tuollee ne sinne tulikin. Lattiaa joutu jäykistään ja tukemaan runkoon, mutta ne kuvat on vielä tallilla kamerassa......saas nähdä kestääkö ja millainen tuosta sit tulee ajaa?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1784&pictureid=49562


Mut uudempia kuvia taas ku ehtii laittelee. Nyt pitää mennä asentaan iskarit, tekeen jarruputket ja sit odotella, että offimage saa kardaanin valmiiks, että pääsee testaamaan.

tare
10.01.2010, 20:07
laitetaaskin pari kuvaa puutalkoista!

ylpeä omistaja
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=126&pictureid=49624

poseerausta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=126&pictureid=49625

helmat solmuun
JevB9BIFp2Q

HRD
10.01.2010, 20:15
Jousitasot alkaa löytään paikkansa ja stoppari kumet kans. Stoppari kumit on Volvo valpin gummityynyjä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1784&pictureid=49563


Sinnekin talliin on pesiytynyt reijittäjä peikko. :D

Jare
10.01.2010, 21:43
Joo reikäpeikko vaan pistäyty, ku sillä ei ollu enempääm aikaa:p

Mutta joo taka-akselin irroitus ja saumojen lopullinen hitsaus+poikittainen lisätuki varsiin ja jo vähän "pohjapanssari/liukulevyä".
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1784&pictureid=49630

Tuossa näkyy lattian ja rungon välistä tuentaa, jotta iskarinkorvat toivottavasti pysyy paikoillaan. Tankillekkin piti tarjota hieman lyijymoskaa, ku tuppas perä meneen liian läheltä. Saas nähdä koska joudun luopuun tankista, ku samalla pääsis eroon sitte peräylityksestä. Tankissa tosin toimii bensamittari ja jopa varoitusvalo ku alkaa soppa väheneen......nii hianoo varustetta ku ei oo muissa maastureissa vielä ollu, nii ei raaskis millään luopua;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1784&pictureid=49631



No mutta päivähän meni melko nappiin, ku Make soitteli, että kardaani olis jo tänään valmis.....hitto äkkiä tekeen jarruputket ja kardaanin hakuun, että pääsis vielä ehkä kokeileen?!?!?!? Ja vaikka Sanna jo kovasti pyyteli kotiin, niin oli ihan pakko hurauttaa pihalle pikku testiin ja kyllähän joustaa aivan erilailla, ku lehdillä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1784&pictureid=49632

Saas nähdä joutuuko hommaan jostain jäykempiä jousia ja ehkä rajoittaan sisäänjoustoja, ku ainakin kuskin puolella tuppaa meneen nyt rengas kiinni sisälokasuojaan.....nooo tutkitaan ja testaillaan, mut nyt ainaki pääsee ens lauantaina Punkalle ajeleen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1784&pictureid=49633


Ja tuoltahan se nyt altakäsin näyttää. Vielä pitäs jostain hankkia 3mm kulutusterästä tai mitä hardoxia se nyt on tuohon panssariks, ettei kivet ja kannot pääse kardaaniin ja iskareihin käsiks. Nii ja pakoputki pitää kans rakennella, ku nyt on niiiii röyhkee pörinä, ettei jaksa kuunnella sellasta:D Nii ja jarrut ilmata:rolleyes:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1784&pictureid=49634

elhapero
10.01.2010, 22:38
Hyvästi lehtijouset :D

Mika.U
11.01.2010, 08:09
Joko jarruletkut on kireellä tai käkkärin vaijerit ku joustaa nii perkeleesti? :)

Jare
11.01.2010, 10:25
Joko jarruletkut on kireellä tai käkkärin vaijerit ku joustaa nii perkeleesti? :)

Jarruletku ja putket tuli uuteen malliin, joten niistä ei pitäs enään olla murhetta. Mut käppärin vaijerit joutuu kyl irroittaan ennen lauantain Punkan ajoja.....tai sit keksiin jotkuu pidennys hässäkät:rolleyes: Ne on kireellä ku viulun kielet ulosjoustoissa:D:D:D

On vielä muutama juttu laitettavaa tällä viikolla, että pääsee ajeleen. Mites Rolling? Joks on kaivettu hangesta esiin ja akku ladattu?

Mika.U
11.01.2010, 11:52
Kolme kertaa mä kävelin Rollingin ohi ennenku löysin sen :D Käänsin avaimesta ja katso, sehän lähti tulille. Pikkasen oli hommaa lumen luonnissa, sisältä että ulkoa. Kiva siinä pellolla oli paskarinkiä pyörittää ku lumi pöllys :)

Jare
11.01.2010, 15:30
Kiva siinä pellolla oli paskarinkiä pyörittää ku lumi pöllys :)

Ne oli munkin testiajon eka osuus:D:D:D Oli niin mukavan pluikasta takavedolla ja traktorin fillareilla pajan pihalla, että oli ihan pakko suditella hetkinen:rolleyes:


Mut nyt ostaan pakoputkeen joustopätkää, että sais pakosuoliston rakennettua siistimpi ääniseks.

tapsa4x4
11.01.2010, 23:09
Ja Jos poistat alkuperäisen tankin niin ota tankin sisältä toi bensapumppu talteen kun tollesessa pajerossa tarvii olla 3.2bar bensa paine että toimii.

Jare
12.01.2010, 13:47
Ja Jos poistat alkuperäisen tankin niin ota tankin sisältä toi bensapumppu talteen kun tollesessa pajerossa tarvii olla 3.2bar bensa paine että toimii.

Joo niin mä vähän epäilinki, että peli toimii parhaiten omalla pumpullaan.......jos sit jossain vaiheessa alkaa muutosta tekeen. Seuraavaks olis kyl halu jatkaa Swamp Jumper Toyotaa lopultakin......saiskohan sen kilpiin jo tän vuoden aikana:rolleyes:

tare
12.01.2010, 15:20
saiskohan sen kilpiin jo tän vuoden aikana:rolleyes:

ohhoh?:eek:

Pauli
12.01.2010, 19:12
Seuraavaks olis kyl halu jatkaa Swamp Jumper Toyotaa lopultakin......saiskohan sen kilpiin jo tän vuoden aikana:rolleyes:

toinen ohhoh?
Miten olis pieni vedonlyönti, antaisko se lisäpotkua Jarrun haaveille? :D

Jeeper
12.01.2010, 19:21
toinen ohhoh?
Miten olis pieni vedonlyönti, antaisko se lisäpotkua Jarrun haaveille? :D

kolmas ohhoh :D
viimeks oon tainnut nähdä Jumperin liikkeellä kun Jare oli safarilla Kalkkisissa joskus vuosituhannen alussa.........

Mika.U
12.01.2010, 21:03
Ohhoh x4 :D

Jare
12.01.2010, 21:37
No vittu...... ohhoh x 100:D:D:D:D

Pussy Wagonin pakosuoli alkaa hahmottuun kanssa. Pari rautaa lisää ja sätkättävät laippaliitokset vielä jos sais tukittua huomenna, niin sit pitäs ennen lauantaita koittaa ehtiä tekeen jonkinlainen panssari tai suojus etuperän alle, ku edellinen lähti Kuubaan;) Punkan ajojen reittitalkoissa.

Jare
12.01.2010, 21:38
ohhoh?:eek:

Nii ja ohhoh vaan sunki V8 toitsu rojektille!!! Ei taideta ihan lähipäivinä olla niillä menossa sinne Sveitsiin tai edes Norjaan;););)

Jare
15.01.2010, 09:57
Nyt on pakoputki tehty, etupäähänkin tuli askarreltua jonkinlainen panssari ja ihan Kareksena kempin pulteilla kiinni:D:D:D

Kuskinpuolen takapyörän aukosta tuli poistettua joku korvake, jospa nyt ei pyörä enään ottais niin paljon kiinni. Nii ja käsijarruvaijerit tuli irroitettua, ku ei kerenny miettiin niit nyt tarkemmin.

Punkalle huomenna testaamaan....JESSS:p

extremetoy
15.01.2010, 11:34
Hello Jare, nice build.. can i see your pussy wagon tomorrow?

Jare
15.01.2010, 13:03
Hello Jare, nice build.. can i see your pussy wagon tomorrow?

You should see it, if it don't break down in garage:D:D:D

Just gotta put seatbealts to co-driver side and few other small things and then hope it will hold up:rolleyes:

extremetoy
15.01.2010, 13:05
You should see it, if it don't break down in garage:D:D:D

Just gotta put seatbealts to co-driver side and few other small things and then hope it will hold up:rolleyes:
Nice.. you use mitshu axels? and where is the pussy??

Jare
15.01.2010, 15:01
Nice.. you use mitshu axels? and where is the pussy??

Mitsu axles form gen2 pajero with welded rear diff.

Pussy...... oh they are all in Norway:D:D:D:D:D

Jare
16.05.2010, 22:16
Pannaas tännekki näkyviin joustattelukuvat, ku noi edelliset oli niin huanot:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2162&pictureid=59552

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2162&pictureid=59551

Elikkä takapään kierrejousitus on toiminu talvesta saakka hyvin ja ajeltukkin on.

Jare
30.05.2010, 20:08
Auto myyty ja renkaina tosi komeet siirtofillarit toyotan lukkovanteilla.....kyllä se vaan niin on, että renkaat tekee maasturin:D

Sit piti vielä testaa, että paljonko toi painaa tuossa kunnossa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1784&pictureid=60671



Arvailuja painosta?????

Gravedigger
30.05.2010, 20:10
926kg arvattu

ugly_hj
30.05.2010, 20:14
1600

Olkku
30.05.2010, 20:20
1400kg

wannabee
30.05.2010, 20:29
1150 kg

offroadjouni
30.05.2010, 20:30
1300 kg?

Pörö
30.05.2010, 20:32
1050kg +- 100kg

elhapero
30.05.2010, 20:50
1550kg

Jare
30.05.2010, 21:06
Tähän mennessä 1 arvaus 25kg:n päässä oikeasta;)

sisua45
30.05.2010, 21:13
1325 kg.

juhoke
30.05.2010, 21:42
1375

Byrocrat
30.05.2010, 22:34
1175 kg :D

pahapaimen
30.05.2010, 23:02
901kg

_LM_
30.05.2010, 23:30
1250kg

elhapero
31.05.2010, 21:02
Älä pidä meitä enää jännityksessä:):):)

isuzubj
31.05.2010, 21:12
1080 kg

Jare
31.05.2010, 21:29
Älä pidä meitä enää jännityksessä:):):)

1425kg:)

Eli isommilla renkailla vielä enemmän.

Olkku
31.05.2010, 21:35
Juu kysykää vaan jos haluatte tietää autonne painoja :D :D :D :D :D :D

ugly_hj
01.06.2010, 20:05
Ja mä aattelin tuon painon 39,5 boggereilla hieman tasapainotushiekkaa sisässä.

farmari
17.11.2010, 05:02
http://kuvaton.com/kuvei/pussy_wagon.jpg