View Full Version : Kokemus tämän foorumin myydään palstalta
Voisi se kaupan luulla täällä helpomminkin sujuvan...
Myin tuossa tietokonetta tietokonetta (http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=67163) tällä foorumilla ja menin sitten hölmöyksissäni muokkaamaan ilmoitusta ja sain varoituksen.. (No pitää opetella lukemaan säännöt, oma vika). No eipä siinä vielä kaikki, niinkuin TV-shopissa voisivat tuumia!
Erään "herran" kanssa väänsimme kauppaa ees ja taas ja laitoin "herralle" valokuviakin koneesta kauppaa vääntäessäämme (Eihän se täysin ehjä ollut, kuten ilmossakin kerroin). No vaihtotavara ja välisumma sovittiin su 27.12. Samalla kertoilin kauppakumppanille nimeäni, tilinumeroani jne, että asiat saadaan hoidettua pois alta. Kerroin vielä, että saan laitettua koneen ma hyvin pakattuna (särkyvänä) postiin. No näin maanantaina teinkin ja laitoin "herralle" lähetystunnuksen menemään (maksoin lähetyskulut, koska sovimme että kumpikin maksaa lähettämänsä kulut).
Viestejä vielä vaihdeltiin ja tuntui olevan kiirusta, ettei ole postissa kerennyt käymään. No eipä siinä mitään työt pitää tehdä. Minulle vaihdossa tuleva kamera oli kuulemma valmiina autossa laatikossa odottamassa postitusta eli homma hanskassa! 31.12.2009 ko."herra" on näköjään käynyt koneen noutamassa postista, mutta missähän minun kamera seikkailee? Tyhmä kun olen, niin oletin että hän sen samalla laittaa postissa minulle tulemaan. Mm. tiistaina 5.1.2010 laitoin "herralle" viestiä, että miten meidän kaupankäynti sujuu, eipä ole vielä tullut vastausta. No eipä ole rahojakaan tilillä näkynyt, vaikka ko. "herra" on näyttänyt tälläkin voorumilla ihan lähipäivinä vierailleen. Eli samalla istunnolla luulisi rahojen siirtyvän tai toisaalta miksi hän ei niitä jo joulukuussa siirtänyt kun kaupat sovittiin???
Muutenhan kaikki olisi ok, jos hän olisi vaikka laittanut viestiä, että kone ei miellytäkkään häntä, nyt ei ole rahaa tai ei ole kotona tms, mutta paskalle vaan suoraan (anteeksi) sanottuna tuntuu kun mitään ei kuulu..
Toivottavasti tämä pikku näpäytys laittaa asiat rullaamaa.. En jaksa enää enempää tekstiviestejä maksella turhaan.
Ko. "herran" nimeä en vielä kerro ja luonnollisesti päivitän tilannetta jos/kun asia hoidossa.
Niin no nyt kaikki tietysti ajattelee, että valitan turhasta ja olen vain huijjjjjari, kun ei ole vasta kuin muutama viesti tullut tänne laitettua ja sekin koneen myynnin takia. No olen mie ennenkin täällä koneita myynyt ja nyt vain rekisteröidyin, joten vanhat viestit ei ole "kohottamassa" luottamusta.
Ja en minäkään ole niin persaukinen, että nyt kyse olisi vain rahasta. Minun mielestä asiat pitää hoitaa, niin nopeasti kun pystyy ja jos ei pysty, niin pitää olla yhteydessä, vai???
Ex_inkkari
07.01.2010, 11:50
Terve tuloa tekemään "hyviä" kauppoja palstalle :) jälleen hyvä esimerkki siitä miten ei pidä toimia.
Mistä kummasta näitä aina sikiää....
Noh sanotaan niin, että ei tämä minun ensimmäinen kauppani ollut tälläkään foorumilla, saatikka muilla. Ja yleensä kun katsoo ostajaa ja näkee, että hän on jo vuosia ollut foorumilla ja kirjoitellut tukun viestejä, niin tällöin luulisi hänen olevan "piireissä" ja pitävän nimimerkistään huolta.
No juuri äsken tuli tekstiviesti, jonka mukaan asian pitäisi nyt hoitua.. Kassotaan nyt.. Tämä kirjoitus saattoi sen aiheuttaa..
Kyllä sitä "porukka" lirittää vaikka millä historialla kun kaupankäynnistä on kyse.
"Koneremontti tehtynä " ei tarkoita vain purkamista ja kasaamista samaan alku kuntoon ja hyvällä tuurilla vielä väärinkin.
Kuka vannoo ettei ole joskus maalaillut myymiään tuotteita paremmiksi mitä ovat.
Näitä todella sikiää ja tarkoitan myyjää sekä ostajaa joskus myyjä ei tiedä mitä on mymässä ja välillä se ostajakin on aika kuutamolla mutta oppirahojahan sitä vain välilä joutuu maksamaan tavalla tai toisella.
Tässä ei nyt ollutkaan kyse tavaran kunnon kehumisesta vaan tavaroiden toimittamisesta.
Kaikenmoisia kusettajia nykyään liikenteessä. Eihän tässä itse uskalla myydä enää yhtään mitään kun ei koskaan tiedä hakeeko vastapuoli roippeet postista ja saako sitä maksua edes koskaan. Onneksi on postiennakko, mut jos se ei taas hae roippeita postista niin takkii tulee..
Ainakaan itselläni ei ole ollut yhdenkään palstalaisen kanssa mitään ongelmaa.
Skorpioni
07.01.2010, 18:47
"Ko. "herran" nimeä en vielä kerro"
Mikset kerro? Olisi hyvä, jos kertoisit. Toisetkin voisivat olla varuillaan. Eihän se olisi uutta täällä, että nimimerkit kerrotaan ja jopa oikea nimikin.
Tässä ei nyt ollutkaan kyse tavaran kunnon kehumisesta vaan tavaroiden toimittamisesta.
Joskus paremmalta olisi tuntunut ettei sitä Shittiä olisi edes tullut mutta ei koske tätä palstaa mutta yleensä kaupankäynnin säännöistä yksityinen-yksityinen , elämä vain opettaa olemaan kyyninen ja aikataulut ei vain mitenkään joskus kohtaa.
Tietyllä riskillä sitä kuitenkin mennään aina ei vain voi voittaa.
Itsellä on hoitunut kaikki kaupat palstan kautta mallikkaasti.
Kannattaa kuitenkin vaatia aina että tavaran lähettäjä kirjoittaa postiennakko lappuun tekstin "Vastaanottaja saa avata ennen lunastusta" tällöin lähetetyn tuotteen pääsee tarkistamaan paikallisen postitoimiston tiskillä ja jos ei miellytä niin ei tarvitse lunastaa.
Postituskulut olen aina maksanut itse ja lisännyt ne sitten vain lunastushintaan. Voihan siinä mahdollisesti joskus tulla joku 15€:n tappio jos tavara palautetaan mutta yleensä se on pieniraha verrattuna tavaran hintaan.
Tänään tärähti tekstiviestinä lähetystunnus ja rahan siirtyminenkin on sovittu, eli aurinko taitaa paistaa pakkasen keskellä risukasaankin..
Heikki L
08.01.2010, 20:03
kyllä julkinen uhkaus paljastaa nimimierkki tepsii parhaiten:)
Varsinkin jos tekee useamminkin palstan kautta kauppaa.
On se kyllä kumma että näitä kaartelijoita riittää . Jos jotain ostaa niin pitää se olla kyllä valmis maksamaan tai ostaa sitten kun sitä rahaa on ettei tarvi jälkeenpäin kysellä rahojen perään kellään . Pelastusarmeija on erikseen sieltä vissiin saa ilmaseksi tavaraa ,en tiiä mutta arvelen näin.
Inhimillisiä unohduksiakin on vaikka eihän kaupastakaa lähdetä että oho unohdin maksaa.
Vähän reilua peliä tähän hommaan.
On se kyllä kumma että näitä kaartelijoita riittää . Jos jotain ostaa niin pitää se olla kyllä valmis maksamaan tai ostaa sitten kun sitä rahaa on ettei tarvi jälkeenpäin kysellä rahojen perään kellään . Pelastusarmeija on erikseen sieltä vissiin saa ilmaseksi tavaraa ,en tiiä mutta arvelen näin.
Inhimillisiä unohduksiakin on vaikka eihän kaupastakaa lähdetä että oho unohdin maksaa.
Vähän reilua peliä tähän hommaan.
Niin itse näin muutaman vuoden "tarpeetonta ja tarpeellista" tavaraa myyneenä..en ole koskaan lähettänyt postiennakolla tai MH:n kautta jv.nä... kaikki fyrkat on tulleet...
Oliskohan OKE:lla hommat vaiheessa?
Mulla on kyl täällä tehdyistä kaupoista jääny ihan positiivinen maku suuhun. Jos myyjä tietää mitä myy, ja ostaja tietää mitä ostaa, niin homman pitäis olla ok. Aina tietysti ei näinkään asiat ole, vaan tavaran kuntoa ei pysty toteamaan pelkästään silmämääräisesti. Tällöin tietenkin pitää asiasta mainita.
Kyllä mää aion vastakin täällä tehdä kauppaa, ja jos mun kohdalla aikoo "huijari" kusettaa, niin sen kyllä tulee karvaasti kokemaan (Tämä ei ole uhkaus, vaan toteamus).
Koitetaan vaan porukalla olla reiluja toisillemme, ja saada toisten luottamus takaisin.
Ja tietysti tämmösellä foorumilla porukkaa on eripuolilta suomea, niin ainakin mä olen vapaaehtoinen käymään lähialueilla toteamassa tavaran kunnon, jos jollekkin on sellainen palvelu tarpeen.
Osta Rompe1 sit uus mauseri ja digidigi sellanen. Ja kyllä ,tää on sitä pientä piikkiä ihan ittessään. ;)
Osta Rompe1 sit uus mauseri ja digidigi sellanen. Ja kyllä ,tää on sitä pientä piikkiä ihan ittessään. ;)
Kyl renkaatkin kuluu 2,5kk kun autolla ajetaan... ;) Pieni piikki takas... :D
Jooh.. Eli varmaan käytävä kaupasta lisää mikropoppareita, että jaksaa tätä showta kattoa..
Ti tuli rahat tilille kuten pitikin ja kamerakin postiin... Eli luulisi kaiken olevan ok.. Ja Pskat!
"Herralla" oli kaksi kameraa tarjota vaihtoon ja tietysti tuli postissa se väärä.. En sitten tiedä että saiko huonomuistisuus aikaan tuon kameran lähettämisen vai se että tuo kamera on jonkun äksidentin kokenut ja pinnassa jotain mähnää. Mähnä tietenkin aiheuttaa sen, että osa nappuloista tuntuu jumittavan.. Luonnollisestikkaan en ole hakemassa uutta tavaraa vaihdossa, mutta jos ei erikseen mitään ole mainittu, niin miksi silloin lähettää paskaa (Itse kyllä ilmossa läppärissä olevia vikoja kuvailin ja "ostajalle" niistä jopa kuvatkin laitoin)???
Tämän viikon ti siis laitoin "herralle" viestiä: "...väärä kamera tuli postissa...."
Vastaus myöhemmin ti jotain tyyliin: "Senyt vielä puuttu. Voihan PRKL"
Hetken kuluttua laitoin viestin: "Laittanet sen oikean kameran tulemaan?"
Pitkä odotus....
Tänä aamuna laitoin viestiä tyyliin "Oletkos minulle laittanut oikean kameran postiin tulemaan"
Myöhemmin tuli ytimekäs vastaus: "En ole"
Mielestäni en kyllä liikoja ole vaatimassa, jos tahdon sen, minkä kaupassa on sovittu (Kuitenkin olin ottamassa vaihdossa akkuvikaista kameraa, johon akun olen jo hankkinut)... Vai olisiko oikein laittaa vaikka tänne myyntiin Jeepin vetareita ja kun ostaja ne ostaa, niin sitten laittaa pakettiin UAZ:n vastaavat.. Onhan nekin vetarit....
No joo... Toivotaan että herra saa kaupan loppuunasti tehtyä, kuten voisi kuvitella tapahtuvan...
Huoh.....
kerro ny kuka tää sankari on?
No eiköhän "herralle" ole jo tälläkin viikolla suotu aika hoitaa asiat kuntoon, eli OKE:n kanssa tässä on kauppaa koetettu hieroa..
Ja jos OKE on kuulolla ja on hoitanut asiansa niinkuin on sovittu tai jos minä puhun puuta heinää, niin saa tulla luonnollisesti kertomaan oman kantansa tähän asiaan!
Mutta tällä hetkellä tilanne on tämä...
On kiireeks mennyt kuvailun tarve yhtäkkiä kun ei viikkoa jaksa odottaa kameraa ilman et pitää alkaa huuteleen jotakin täällä, niinku olis isompiki show? Kun olen pistänytkin ehjän niin sekään ei kelpaa rikkonaisen tilalle kun huudellaan lisää. Jep, ei lähteny heti matkaan ja oli vielä ehjä kamera rikkinäisen sijaan, tunnustan virheeni ja aioin lähettää toisen mut jotenkin vituttaa tää et voisin vaikka tuoda sen sulle
edit niin joo tää pakkauksen lähetys viivästy yksinkertaisesti siks kun auto johon jätin sen
jäi kylmimmillä pakkasilla lähtemättä käyntiin ja käytin toista ja sitä mitä ei näe, ei näemmä muista
enkä ala mihinkään väittelyyn mistään
.........No vaihtotavara ja välisumma sovittiin su 27.12. Samalla kertoilin kauppakumppanille nimeäni, tilinumeroani jne, että asiat saadaan hoidettua pois alta.....
Viikkoa? Siis tuo minun kirjoittama ajankohta kaupan sopimisesta tai muusta kaupan kulusta ei pidä paikkaansa?
Eikä minullakaan ole tarvetta väittelyyn tms, kun vaan saan sen mitä on sovittu kaupantekohetkellä.. Siis akkuvikaisen Sonyn.. (Uusi akku odottaakin tuossa jo muuten toimivaa kameraa..)
Aivan, yli viikko, lähetit sen 28 tai 29 päivä ja minä lähetin vasta 8. päivä
Ja hassusti 5min sen jälkeen kun ensimmäinen "turha show" viestini tänne ilmestyi, niin otit yhteyttä ja sanoit heti asian hoitavasi kuntoon (todennäköisesti sattumaa).. Jos olisit pitänyt aktiivisemmin yhteyttä ja ilmoittanut että olet unohtanut/et ole kerennyt tms, niin silloin minun ei olisi tätä "turhaa showta" tarvinnut laittaa pystyyn ja olisin odottanut tietoisena että mitä odottaa... Mutta jos ei mitään kuulu, niin silloin kai pitää muualta lähteä huhuilemaan!?
Hassusti täällä kirjoittaminen tehoaa vaan enempi kuin tekstiviestin lähettäminen...
Mutta eiköhän lopeteta turha jaarittelu ja paiskataan tassua ja hoidetaan kauppa kunnialla loppuun asti!
Reilu meininki vai mitä yleisö?
Ja tätäkin paskan jauhamista voisi varmaan jatkaa ihan privaviesteillä...?
Rekisteröimätön
15.01.2010, 15:53
Tällainen asian julkiseksi tekeminen on hyvä juttu, tässäkin vaan huomaa miten toiset sen hyväksyy ja toiset ei.
Ylläoleva keissi näytti päättyvän ehkä tämän julkisuuden vuoksi kohtuullisen hyvin, joten se ei mielestäni ollut paskan jauhantaa vaan aivan asiallinen tapa hoitaa homma.
C.rok
Racingrabbit
15.01.2010, 17:07
Niin itse näin muutaman vuoden "tarpeetonta ja tarpeellista" tavaraa myyneenä..en ole koskaan lähettänyt postiennakolla tai MH:n kautta jv.nä... kaikki fyrkat on tulleet...
Minäpä olen muuten sulle yhden kaljan vielä velkaa jostain "lisäkaupasta",vai mikä se oli ;)
Olikohan jotain D44 vetarirompe kauppaan liittynyttä?...
Tarjotaan kun törmätään kaljanmyynti paikan lähellä.
Kaitsu
Minäpä olen muuten sulle yhden kaljan vielä velkaa jostain "lisäkaupasta",vai mikä se oli ;)
Olikohan jotain D44 vetarirompe kauppaan liittynyttä?...
Tarjotaan kun törmätään kaljanmyynti paikan lähellä.
Kaitsu
ilmainen kalja kyllä käy aina...
Sympatiani ovat "ukkosen" puolella, flekti teki hukkareissun Matkiksella ja itse sain omasta tavarastani maksella.
Minä olen odotellut luvattuja pennosia melko kärsivällisesti, vieläkin
Nimim. lunastamattoman paketin Matkiksesta takaisin lunastanut.
Rekisteröimätön
16.01.2010, 06:50
Joskus paremmalta olisi tuntunut ettei sitä Shittiä olisi edes tullut mutta ei koske tätä palstaa mutta yleensä kaupankäynnin säännöistä yksityinen-yksityinen , elämä vain opettaa olemaan kyyninen ja aikataulut ei vain mitenkään joskus kohtaa.
Tietyllä riskillä sitä kuitenkin mennään aina ei vain voi voittaa.
Kyllä ne aikataulut kohtaa jos kauppaa ollaan todenteolla tekemässä. Toi sun juttu nyt on niin suurta paskaa kun olla voi. Ostajan on kohteliasta ja asiaan kuuluvaa ilmoittaa jos tulee viivytyksiä. Ja yleensäkin tällä palstalla tuntuu olevan niin äärettömän kovia ja fiksuja kauppamiehiä ettei tosikaan.Kommentteina "mistä näitä sikiää" ja "tyhmyydestä sakotetaan."
Kyllä ne aikataulut kohtaa jos kauppaa ollaan todenteolla tekemässä. Toi sun juttu nyt on niin suurta paskaa kun olla voi. Ostajan on kohteliasta ja asiaan kuuluvaa ilmoittaa jos tulee viivytyksiä. Ja yleensäkin tällä palstalla tuntuu olevan niin äärettömän kovia ja fiksuja kauppamiehiä ettei tosikaan.Kommentteina "mistä näitä sikiää" ja "tyhmyydestä sakotetaan."
Koskee myös sitä myyjänäkin olevaa hemmoa.
Kahden kauppa jos ymmärrät jutun juonen.
Luvataan vaikka mitä mutta mamma tai muu yksilö ei sitten anna osto-myyntilupaa ( hyvä tekosyy persaukisuuteen tai tyhmyyteen )
Pahimmillaan myyjä myynyt tuotteen vaikka kauppa sovittu ja rahat saanut tilille että näin palautti sentään rahat kaikilla ei niinkään hyvin kun sitä myytävää ei ole edes ollut sillä myyjällä.
Kyllähän tuossakin vika on molemmissa!Ei pitäis olla,niin sinisilmänen,että luottaa johonki täysin tuntemattomaan nimimerkkiin ja toisen pitää oppia olemaan huolellisempi.Tässä tapauksessa näyttäis,että toi läppärin myyjä ei ees kuulu alanharrastajiin!Pelkkä kaupankäynti perusteena kirjautumiselle tuntuu jotenki keinottelulta!
Kyllähän tuossakin vika on molemmissa!Ei pitäis olla,niin sinisilmänen,että luottaa johonki täysin tuntemattomaan nimimerkkiin ja toisen pitää oppia olemaan huolellisempi.Tässä tapauksessa näyttäis,että toi läppärin myyjä ei ees kuulu alanharrastajiin!Pelkkä kaupankäynti perusteena kirjautumiselle tuntuu jotenki keinottelulta!
pitääkö olla offi harrastaja että saa valittaa tällä palstalla huonoista kokemuksista palstalaisten kanssa... voi vittu mikä logiikka sullakin on
Miuge... Olet täysin oikeassa, en omista minkään näköistä nelivedolla varustettua autoa, eikä missään minun autossa ole boggerit alla, eikä ees nelilinkkejä.. Tasaisen tien tallaaja olen..
Ajattelin täällä kaupata sen takia, että herrat saisivat autoonsa niitä sopivia läppäreitä esim rodeo driveä varten (vai onko niitä liikaa jo kaupan?).. Tai sitten ostan jeepin jos se on pääsyvaatimus tänne kirjautumiseen... Saattaa tutulla olla joku joutavakin pihallaan seisomassa.. ;)
Ja en vetänyt hernettä nenukkiin.. :rolleyes:
Ja en vetänyt hernettä nenukkiin.. :rolleyes:
Näinköhän sit sovit joukkoon... :D ;)
Näinköhän sit sovit joukkoon... :D ;)
*REPS*
Ainiin.. Hitto.. Pitänee hankkia vakavampi ilme ja nöksähtää tostakin.. :mad:
Jokos mie nyt piireissä? :D ;)
pitääkö olla offi harrastaja että saa valittaa tällä palstalla huonoista kokemuksista palstalaisten kanssa... voi vittu mikä logiikka sullakin on
Vittuako vääntyy nenineen sinne missä muut on munineen.Siinä sulle logiikkaa!
Tämmöistä logiikka ei oo kun lappalaisilla!!!! Tuota se kaamos teettää!!! Buaaaahhhhh......
Joo!Mulla ois pipoja myydä.Löytyy isojaki kokoja,jos vanha kerran kiristää.Laita rahat mun tilille,niin mä(ehkä) postitan sen eikä maksa paljon 100€/kpl.
Ai pitääkö tänne kirjautuneella olla maastoauto, kyllä minä ainakin kirjautuisin tänne jos olisi pelkästään jotain myytävää Offaajille, ei kai myyjän tarvitse omistaa maasturia sen vuoksi....
Joo Stokkalta ei saa alennustavaraa kun vuoden 2010 vuosimallin MERSUN omistjat (näinköhän se sitten menee)
Niin varmaan kauppamies on kauppamies...Mut aatteleppa asia näin,että puska radio levittää huhua,että offipalstalle voi laittaa myyntiin tavaraa ja porukka pienissä mielissään miettiin,joo että kyllä tää mun juttu on offareille tosi hyvä(olkoon nyt sitte mitä vaan) ja laittaa tälle palstalle myynti-ilmotuksen.No kohta niitä on sata jotka aattelee samalla lailla ja myydään palsta on täynnä kaiken maailman villasukka tarjouksia.Moderaattoreiden työ määrä kasvaa älyttömästi,kun tämmöset joille foorumin "säännöt" ei ole ennestään tuttuja aiheuttaa vaikka mitä ja sitten palstalaisten "joilla tarkoitan alan harrastajia joille foorumi on ensi sijaisesti tarkoitettu" omat myynti ilmotukset jää täysin näiden kauppa ratsojen ilmotusten jalkoihin.
En tarkoita,että tänne pitää olla maasturi,että voi kirjauta.Sen keksi joku ihan ite.En itekään omista tällä hetkellä maasturia.
Tarkoitin vaan,että eiköhän tämä foorumi ole tarkoitettu harrastajille ja asiasta aidosti kiinnostuneille,eikä pelkille kauppa ratsuille?
Eikä se oo ihan vitun sama vaikka täällä olis joku lappalainen myymässä jos vaan saa halvalla ja tarvitsemaansa? Olipahan maasturii tai ei. Älä vaan siekään Miuge rupee myymään kun et oo harrastaja! Maasturi puuttuu!!!
Tarkoitin vaan,että eiköhän tämä foorumi ole tarkoitettu harrastajille ja asiasta aidosti kiinnostuneille,eikä pelkille kauppa ratsuille? Reilu 2v sitten viimeksi ollut maasturi ja näillä näkymin uutta ei tule kun maasturilla ajo on niin pirun kallista touhua. Offailu on vielä kalliimpaa. Mutta silti jaksaa täälläkin hengailla :D
Eikä se oo ihan vitun sama vaikka täällä olis joku lappalainen myymässä jos vaan saa halvalla ja tarvitsemaansa? Olipahan maasturii tai ei. Älä vaan siekään Miuge rupee myymään kun et oo harrastaja! Maasturi puuttuu!!!
Oisit taas ollu paljon viisaampi,kun oisit ollu hiljaa...
Kyllä minun mielestä täällä saa myydä tavaroitaan vaikka olisi Lapista tai kaupparatsu, mikä siinä sitten on pirun vaikiaa kun ei voi tuollaista hyväksyä ja sehän on vaan positiivista että joko myy joptain kivaa tämän palstan lukijoille, en usko että tämä palsta tukkeentuu jos täällä kaupparatsut myy jotain ja mistä sinä tiedät etteikö näin jo ole.
Kaikki vaan myymään tavaroitaan tänne !"
P.S meiltäkin löytyy kaikki Makitan tuotteet jota sinä haluat + spesut joita ei muilta löydy
Asiaan, kuuleman mukaan OKE ei edellenkään ole suoriutunut tehtävästään.......
Hiljainen on kylätie... Pitänee alkaa jostain metsästää noihin akkuihin käypää kameraa, kun "herra" ei mitään oo aikaiseksi saanut....
metsienmies
11.11.2010, 08:27
En tiedä onko muille tullut yhtäkaukaa tarjousta autonostosta kun mulle. Eilen illalla puhelimeen tuli englannin kielinen viesti jossa oltiin halukkaita ostaa mun hyvä auto pois minulta... kattelin kummissani mistä tää oikein on tullu kun suunta oli+61*** ja jotain... en kuitenkaan reagoinut tähän mitenkään ja poistin viestin... uteliasuus kuitenkin sai yliotteen ja tarkistin maan mistä viesti ainakin luulen niin lähti... ja suuta oli Australia... saattaa paljon olla mahdollista että tää on just tyyliin shekki sulle, auto mulle huijaus... onko muut saanu olikosenyt roberton@gmail.comilta tiedusteluja... tai vastaava... en ihan varma nimestä... :D
En tiedä onko muille tullut yhtäkaukaa tarjousta autonostosta kun mulle. Eilen illalla puhelimeen tuli englannin kielinen viesti jossa oltiin halukkaita ostaa mun hyvä auto pois minulta... kattelin kummissani mistä tää oikein on tullu kun suunta oli+61*** ja jotain... en kuitenkaan reagoinut tähän mitenkään ja poistin viestin... uteliasuus kuitenkin sai yliotteen ja tarkistin maan mistä viesti ainakin luulen niin lähti... ja suuta oli Australia... saattaa paljon olla mahdollista että tää on just tyyliin shekki sulle, auto mulle huijaus... onko muut saanu olikosenyt roberton@gmail.comilta tiedusteluja... tai vastaava... en ihan varma nimestä... :D
Onhan nuita tullut ulkomaisista numeroista, sähköpostien lisäksi.
Periaatteessa siellä tietysti joku oikeasti kiinnostunut voisi ollakki, on meiltäki joskus ladoja myyty venäjälle, jne. mutta eiköhän nuo suurimmaksi osaksi ole vedätyksiä. Paras oli, että mulle tuli sähköpostiin sekä auton että kelkan myynti-ilmotuksiin sama "nyyhky" tarina, mutta eri nimellä ja eri osoitteista. Lontooseen olisi ne pitäny muka lähettää...
Onhan nuita tullut ulkomaisista numeroista, sähköpostien lisäksi.
Periaatteessa siellä tietysti joku oikeasti kiinnostunut voisi ollakki, on meiltäki joskus ladoja myyty venäjälle, jne. mutta eiköhän nuo suurimmaksi osaksi ole vedätyksiä. Paras oli, että mulle tuli sähköpostiin sekä auton että kelkan myynti-ilmotuksiin sama "nyyhky" tarina, mutta eri nimellä ja eri osoitteista. Lontooseen olisi ne pitäny muka lähettää...
Tän määkin muistan... :D
Siitähän oli täällä juttua: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=75029