PDA

View Full Version : Toyotan 2.4 dieselistä


huru-ukko
07.01.2010, 08:06
Nyt se tempun teki,liekkö näissä 2-L moottoreissa hydr.nostimet? Hiljakseen kylän raitilla ajellessa rupes kuulumaan kohtalaista kilkatusta ja kuulosti että ois pyörinyt 3pytyllä,sittä se loppu yhtä pikaseen ku alkokin. Tuli vaan mieleen nostaja vittuilee (jos näissä on hydrauliset) tai sitten suutin jumittaa. Onko tuttu tilanne?

Mazza
07.01.2010, 08:19
Hmm, kokemuksesta heittäisin kiertokangen laakeria, jos ei olis kolmella alkanu käymään, on nimittäin L-sarjan moottoreissa useampaan kertaan temppuillu itsellä, ja pari kertaa tehny noin, että hetken kilkattanu ja kohta hiljentyny. Tuo kolmella käyminen kyllä vesittää hiukan ajatusta...

Essonbaari
07.01.2010, 08:25
paikallinen tiisselikorjaaja sano aikanaan että pitäs pakkasilla käyttää joutavaa reilusti ennen ajoonlähtöä.Kuulemma nelosen kiertokangenlaakeri ei voitele kunnolla jos kylmänä lähtee heti ajamaan.

huru-ukko
07.01.2010, 08:29
Sehän tässä ihmeellistä onkin ku oli varmasti lämmin mylly,matkaa takana 30km.

Mazza
07.01.2010, 08:37
Oma alkoi ainakin kilkattelemaan noin sadan kilometrin ajon jälkeen, rauhallisesti risteykseen tultaessa.

BJ-40/76
07.01.2010, 16:53
Nuo 2L sarjan öljynpaineongelmat (ja kaikenmaailman epätasaiset kulumiset sylintereiden kesken)
johtuu huomattavan usein mäntien öljysuihkujen paineventtiilin (kiinnityspultin) juosen katkeamisesta.

tuo kiinnitysruuvi pitää sisällään suuruusluokkaa reilun 1 kilon (ulkomuistista, voi olla jotain muutakin) paineella avautuvan jousikuormitteisen kuulaventtiilin, ja kun jousi katkeaa, niin se pytty ui öljyssä, ja muut käy puolestaan kuivempana.

tuo sama paineventtiili löytyy myös mm. hdj-80:stä, joissa jostain syystä kestää paremmin.

Itselle en kasaisi yhtään 2 L-konetta vanhoilla kiinnitysruuveilla (venttiileillä), joilla ajettu yli 200 tkm.

Katsokaapas rumukoneistanne monestako on vähintään yhdestä jousi poikki?

testaus on helppoa, puhalletaan vaan pultin päähän, jos halutaan tarkempaa tietoa niin silloin tarvitaan paineilmaa ja painemittari. (kaikissa pitäisi olla sama avautumispaine)

Itsellä kaikissa 2 L-koneissa ollut vähintään yksi paskana, ja se pytty paljon parempi kuin muut.

-J-

-MaTTi-
08.01.2010, 09:57
Nyt se tempun teki,liekkö näissä 2-L moottoreissa hydr.nostimet?

Ei oo, ei tuu. Lukaises juttua pari sivua aiempaa: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=67436