Kirjaudu sisään

View Full Version : huumeet

Rekisteröimätön
07.01.2010, 02:44
koinka moni teistä uskaaltaa tunnustautuu käyttäneensä huumeita?

Viipo
07.01.2010, 05:05
Joo, kahvia keittelin tuossa äsken.

Nalle
07.01.2010, 08:36
Mie puolestani lipitän teetä..

Ex_inkkari
07.01.2010, 08:44
Energiajuomiin olen jäännyt pahasti koukkuun, tehoa ja patteria tulee lipiteltyä ihan kunnolla. Toivottavasti viranomaiset ei lue tätä topiccia, olen kusessa muuten... :)

bluevan
07.01.2010, 08:58
Kahvia kuluu reilusti toistakymmentä kupillista ja vihreetä bonusta lootallinen / vrk.
Minkään valtakunnan mömmöihin en oo koskenu enkä koske.

Gary Grand
07.01.2010, 09:02
Kahvia, ja mieluiten vahvaa ja Paljon:eek:
Jollainhan se polttava tunne mahassa on sammutettava...:D

L-200
07.01.2010, 09:14
Minä tunnustan...
Joskus on tullut tupakkia tupruteltua, ja nykyisin olen siirtynyt vahvempiin eli kahviin.

Gravedigger
07.01.2010, 09:23
Energiajuomiin olen jäännyt pahasti koukkuun, tehoa ja patteria tulee lipiteltyä ihan kunnolla. Toivottavasti viranomaiset ei lue tätä topiccia, olen kusessa muuten... :)

Kuin myös olen jo ulkomailta tilannut eriä kun suomesta ei saa tarpeeksi.......

Ja mitä ihan oieisiin huumeisiin tulee niin on riittänyt kun näkee mitä ne tekee ei ole tarvinnut nuuskia polttaa syödä tahi piikittää.

Toki uaz on pihassa joten bensa huuruja tulee joskus vahingossa vedettyä.

VonLeka
07.01.2010, 09:39
Elämä on kovinta huumetta

kj_temmes
07.01.2010, 09:57
Mä huumaannun aina offroadista..

Rekisteröimätön
07.01.2010, 09:58
Elämä on kovinta huumettaTotta ja ton aiheuttaman janon sammuttaa aito rompsämehu.

Gary Grand
07.01.2010, 10:15
Totta ja ton aiheuttaman janon sammuttaa aito rompsämehu.

:eek: Kyllä mulla on elämänjano säilynyt, vaikka on tuota mehuakin tullut maisteltua!??!!! Eihän Nyybi vaan ole suklaapuolen poikia?

Offipiru
07.01.2010, 11:37
Smurffi- ja Muumilimonaatia tullu otettua kuitenkin kohtuuden rajoissa, ettei nyt mee elämä ihan risaseks.

hazzinen
07.01.2010, 12:00
vejetty on, pulkkaa ja joskus jopati peräkärriä auton perässä

Mico
07.01.2010, 12:04
Sekakäyttäjä olen, äsken laiton kahvin sekaan maitoa... ja eilen illalla teen sekaan rommia:D

HANE
07.01.2010, 12:15
Kahvia ja tupakkaa ilman ei tunnu selviävän tuon tupakan jos joskus sais pois......
ja kerran kokeilin nuuskaa ja totesin ettei ole minun juttu...

Ex_inkkari
07.01.2010, 12:38
:eek: Kyllä mulla on elämänjano säilynyt, vaikka on tuota mehuakin tullut maisteltua!??!!! Eihän Nyybi vaan ole suklaapuolen poikia?

Aina pitää tulla kehumaan :)

Gary Grand
07.01.2010, 12:56
Aina pitää tulla kehumaan :)
:D

ImacInnes
07.01.2010, 13:29
Ei sitä näitä oikeita oo tullu kokeiltua, tosin kerran Imatralla vuosia sitten tahtoivat minulta moisia ostaa vaikka koitin väittää että en käytä enkä myy? Oli silloin aika pitkä tukka.

Kokakolloo ja Internettii on tullu siteen enempi vedettyä?

t.Ismo Ämmä

IironSika
07.01.2010, 16:00
En ole, mutta ammatin puolesta käyttäjiä runsaasti tavannut ja käytön seurauksia läheltä seurannut.

Rotta-Racing
07.01.2010, 16:11
Ed:iä,Kahvia ja röökiä siinä mun käyttämät "Huumeet"

Pörö
07.01.2010, 16:15
Tunnustan....

Mutta mitä, ei kuulu sulle..

Tuossa on luokiteltu huumeet, siitä voi jokainen päätellä saattaako itse olla huumeriippuvainen :)
Linkki vielä http://fi.wikipedia.org/wiki/P%C3%A4ihde

Benowitzin luokittelu 1 = vakavin 6 = lievin

Aine Vieroitus Vahvistus Toleranssi (http://fi.wikipedia.org/wiki/Toleranssi) Riippuvuus Päihdyttävyys

Nikotiini (http://fi.wikipedia.org/wiki/Nikotiini) 3 4 4 1 6
Heroiini (http://fi.wikipedia.org/wiki/Heroiini) 2 2 2 2 2
Kokaiini (http://fi.wikipedia.org/wiki/Kokaiini) 3 1 1 3 3
Alkoholi (http://fi.wikipedia.org/wiki/Alkoholijuoma) 1 3 4 4 1
Kofeiini (http://fi.wikipedia.org/wiki/Kofeiini) 4 5 3 5 5
Kannabis (http://fi.wikipedia.org/wiki/Kannabis) 5 6 5 6 4

Luokittelussa vieroitus tarkoittaa aineen aiheuttamien vieroitusoireiden vakavuutta, vahvistavuus aineen kykyä saada koehenkilöt ottamaan sitä uudelleen ja preferoimaan sitä muihin aineisiin nähden, toleranssi sitä, kuinka paljon ainetta tarvitsee ottaa tyydyttääkseen himon siihen, riippuvuus aineen käytön lopettamisen vaikeutta ja päihdyttävyys liittyy aineen aiheuttaman riippuvuuden ongelmallisuuteen ja sen aiheuttamiin sosiaalisiin ongelmiin

Arska-tehtaalta
07.01.2010, 17:54
Alkoholia kohtuudella, kokakolaa, teetä ja sillontällön tupakki tai kaks.

sisua45
07.01.2010, 19:06
Kaljaa kohtuudella, ja välillä kohtuuttomasti. :D

Remotecontrol
07.01.2010, 19:14
En ole, mutta ammatin puolesta käyttäjiä runsaasti tavannut ja käytön seurauksia läheltä seurannut.

Sama homma, ei tule mieleenkään vetää mitään paskaa. Överipotilaita tulee ihan tarpeeksi nähtyä silloin tällöin. Hyvin kielteinen asenne mulla huumeisiin, samoin myös nykyään humalahakuiseen juomiseen.

Elämästä pitää pystyä mielestäni nauttimaan ilman mitn saissea, jos ei pysty niin menee huijaamisen puolelle ja silloin on heikko yksilö. Pitää keksiä paljon muita juttuja mistä saa sen ilon irti. Monelle suurin huume varmaan on offroadin tuottama endorfiini ja adrenaliinin tuottaminen :D

Mutta kahvia joo tulee juotua, myönnetään! Ja piippua aina jänisjahdissa polteltua, ihan piipputupakkaa siis :)

Terveiset vielä lääkkeiden väärinkäyttäjille, alkoholisteille, sekakäyttäjille, narkkareille, sunnuntaipössyttelijöille. OOTTE HEIKKOJA :)

k81
07.01.2010, 19:47
Terveiset vielä lääkkeiden väärinkäyttäjille, alkoholisteille, sekakäyttäjille, narkkareille, sunnuntaipössyttelijöille. OOTTE HEIKKOJA :)[/QUOTE]

Ei ne kaikki huumeidenkäyttäjät nistejä oo....Etsä sä naamasta välttämättä nää maistuuko jollekkin viikonloppuisin vaikka viinaa vahvemmat aineet....>(

santikko
07.01.2010, 20:24
tupakkia polttelin 13 vuotta, nyttemmin raitistunut siitä'kin..:) kaliaa ja kaliapäissään välillä viinaakin. oho!

Remotecontrol
07.01.2010, 20:30
Terveiset vielä lääkkeiden väärinkäyttäjille, alkoholisteille, sekakäyttäjille, narkkareille, sunnuntaipössyttelijöille. OOTTE HEIKKOJA :)

Ei ne kaikki huumeidenkäyttäjät nistejä oo....Etsä sä naamasta välttämättä nää maistuuko jollekkin viikonloppuisin vaikka viinaa vahvemmat aineet....>(

Olenko mä niin jossai nsanonut? Tuon takiaha mä listasin kaikki erikseen tuohon. Ymmärsit väärin :)

Edit: Mä kyllä nään naamaasta ja silmistä jos joku vetää viinaa vahvempaa ainetta. Tässä työssä mun pitää tunnistaa huumeiden käyttäjä, tai huumeesta päihtynyt henkilö.

k81
07.01.2010, 20:45
Tarkoitin vaan että jos joku on ns.viihdekäyttäjä niin eitä sitä maanantai aamuna töissä huomaa ulkopuoliset...

PikkuMyy
07.01.2010, 20:52
Huumeet ovat pakokeino kun ei kestä elämää, kun on tarpeeksi sekaisin niin silloin ei millään ole mitään väliä...mikään ei satu eikä kukaan ei voi satuttaa...moni ei halua päästä niistä irti, sillä silloin joutuu kohtaamaan taas kaiken mitä on paennut.

SuurSyömäri
07.01.2010, 21:33
Jotain suklaapalan näköistä kamaa veisteltiin sätkään ja kiskottiin pari kertaa 3. linjan jossain porttikongissa vuonna 1993.... Ainoa tunne mikä siitä tuli oli putkinäköilmiö... mitään hihihihi juttuja ei tullut ja voin vakavalla naamalla väittää että aamusätkä kilahtaa enemmän hattuun... siinä oli mun ainokaiset 2 kpl huumekokeiluja...

Toiset oli kauhian innossaan siitä roskasta. Mulle riitti ja riittää sopiva salkullinen olutta nupin sekottamiseen...

Edellä kirjoitelleet ovat muka kahvia.... höpöhöpö... kuitenkin on tälläkin hetkellä lusikka kuumana :p

hazzinen
07.01.2010, 22:57
Jotain suklaapalan näköistä kamaa veisteltiin sätkään ja kiskottiin pari kertaa 3. linjan jossain porttikongissa vuonna 1993.... Ainoa tunne mikä siitä tuli oli putkinäköilmiö... mitään hihihihi juttuja ei tullut ja voin vakavalla naamalla väittää että aamusätkä kilahtaa enemmän hattuun... siinä oli mun ainokaiset 2 kpl huumekokeiluja...

Toiset oli kauhian innossaan siitä roskasta. Mulle riitti ja riittää sopiva salkullinen olutta nupin sekottamiseen...

Edellä kirjoitelleet ovat muka kahvia.... höpöhöpö... kuitenkin on tälläkin hetkellä lusikka kuumana :p

hehe, juu kaamia lasiponki pirtin plaattialla höyryää, heti kristallitehtaan vieressä. Akkunasta ko kahtoo pihalle ni kaikki niityt vaa kukkii.

moggirange
07.01.2010, 23:00
Mitään koskekorvaa kummempaa en ole koskaan kokeillukkaan. Sitä kyllä tuli vejettyä parikin kertaa vuodessa. Nykyään olen kuivilla ollut jo monta vuotta.

jjv
07.01.2010, 23:13
Mullaki on pari piipunpolttokokemusta nuoruuesta, toinen kalliossa ja toinen mäntsälässä.
Kummallaki kertaa tuli niin paha olo että piti oksella käyä, ja en huomannu muuta vaikutusta.
Kyl mullekki tuo etanoli riittää.

Patu925
07.01.2010, 23:44
Tässä teille mäyräkoirariippuvaisille pelastus http://www.iltalehti.fi/terveys/2010010710890362_tr.shtml

Kohuprofessori kehitti viinan korvikkeen, josta ei tule krapulaa
Torstai 7.1.2010 klo 13.00

Briteissä aiemminkin kohua herättänyt professori on kehittänyt synteettisen alkoholin korvikkeen.

Korvikkeen on tarkoitus aiheuttaa samankaltaista mielihyvän tunnetta kuin alkoholi, mutta ilman viinan aiheuttamaa krapulaa.

Professori David Nutt on työryhmänsä kanssa kehittänyt korvikkeen käyttäen samanlaisia kemikaaleja, joita rauhoittava lääke Valium sisältää. Aine vaikuttaa hermostossa rentouttavasti.

Oleellista korvikkeessa sen kehittelijöiden mukaan on, ettei annosmäärän kasvu lisää "humalatilaa", vaan sitä nauttiva pysyy professorin mukaan vain "tasaisessa, pienessä hiprakassa". :D:D

Tutkijaryhmä toivoo, että väritön ja mauton synteettinen juoma korvaa alkoholijuomat kuten oluen, viinin ja viinat.

Nutt sanoo Daily Mail -lehdessä, että aine voisi ehkäistä jä vähentää alkoholiin liittyviä sairauksia ja kuolemia. Ainetta on testattu vapaaehtoisilla testihenkilöillä.

Aineen pääsy vapaille markkinoille voidaan Britanniassa silti evätä, sillä se luokiteltaisiin tällä hetkellä lääkkeeksi. David Nutt on myös päässyt aiemmin kohuotsikoihin huumeisiin liittyvillä lausunnoillaan ja saanut valtion terveysviranomaiset kuohumaan.

pastirolli
08.01.2010, 07:24
Hei, olen pastirolli ja olen kofeinisti.

Aluksi riitti kuppi kaksi päivässä mutta kun isot pojat joivat jopa neljä kuppia päivässä niin miksen minäkin. Nyt menee jopa 8-10 kupillista päivässä. Lisäksi käytän nikotiinia poltettavassa muodossa. En enää jaksa ostaa valmiiksi käärittyjä savukkeita joten olen siirtynyt itse käärittyihin sätkiin. Smartin maxi -pussi kestää pari päivää. Alkoholia en käytä mutta kahvista on varmaan helppo siirtyä käyttämään kovempia aineita.

MutaKurppa
08.01.2010, 09:46
Tunnustan. Tupakkia olen poltellut... kannattaa muute kääriä sätkät huumesellaisten näköisiksi, poliisisedät ainakin tykkää... ja pitää niitä nivan kojelaudalla näkösällä, puhallusratsiassa :D:o:rolleyes:

Mappe
08.01.2010, 10:32
Röökinpoltto loppunu mut nuuskaa menee sitäki enemmän. Kalja maistuu sillon tällön. Töis tulee oltua joskus vähä naftahöyryissä... sen kummepia en oo sit nautiskellu.

Rekisteröimätön
08.01.2010, 21:56
Tyhmä kysymys siinä mielessä, että jo palstaa seuraamalla oppii kyllä huomaamaan että täällä pössyttelee yksi jos toinenkin offari.

Heegi
09.01.2010, 05:48
voisihan sitä nuoret joskus miettiä enemmän ennenkuin kokeilee/käyttää.. hengen kanss leikkimist se+muuta terveyteen ja mieliterveyteen ym alkaa varastelemaa ymym..

Ninnukka
18.01.2010, 22:41
Mieki olen niin kova akka, että kynttilöitä on tullut polteltua ja maitoa olen juonut :cool: Ja niin hurjasti mennee nykyään että kahavia tullee juotua päivittäin. On kuulkaa rankkaa :D

k.j
19.01.2010, 19:03
Minäpä latasin punaista kolmiio paketista , ja uskaltaudun maasturin rattiin, ilmeiseti olen pahimmasta päästä?
Tosin nämä tabut on lääkäri määrännyt ( En ostanut pimeestä) kelankin korvas osan.
Tosin minulle käy kaikki kaksi jalkaiset , kanasta tikapuihin...

hiluvitkutin
19.01.2010, 19:44
illalla sain maria ja aamulla vetelin pilvee...

Urbancityboy
26.01.2010, 19:48
illalla sain maria ja aamulla vetelin pilvee...

Mikäs siinä, haitattomampaa kuin vaikkapa viina kaikin mahdollisin eri tavoin mitattuna. Taisi olla tosin joku läppä vaan..:-)

Kun huumeista puhutaan, kuten siis vaikkapa alkoholistakin, niin tuossa yksi näkemys siitä että mitä kannattaa "vetää" ja mitä ehkä ei, tästä aiheestahan oli lyhyesti toissailtana uutisissakin:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8796019

"Pernarutto leviää narkkarien keskuudessa. Ei kannata olla vahingoniloinen, tällä tavoin
moni muukin tauti on levinnyt myös "kunnon ihmisiin" narkkarien kanssa joutuu tekemisiin moni raitis ihminenkin tahtomattaan monessa ammatissa."

Eli kuten vaikkapa poliisin tai järjestyksen valvojan työssä joita töitä moni maasturisivujenkin lukija saattaa töikseen tehdä.

Professori Pauli Leinikki totesi erinomaisesti jo 90-luvun puolella yhteen lauseeseen tiivistettynä "suonensisäisten huumausaineiden käyttö ohittaa kaikki elimistön luonnolliset suojamekanismit", mielestäni tuo näkemys on yksi järkevimpiä päihdepoliittisia lausuntoja koko 90-luvun aikana. Ugandan, Norsunluurannikon ja Somalian AIDS-tilanteestahan saammekin otettua jo suuntia siitä että kuika meillekin vielä voi tulla käymään, siellä ollaan jo edelläkävijöitä aiheessa.

Pörriä tai herskaa hihaan Lontoonreissulla kaverin neulalla? Biologista asetta suoraan suoneen? Kiitos ei. Kemikaalit eivät muutenkaan ole hyväksi ihmiselle kuten ei minkäänlainen suonensisäisten huumausaineiden käyttökään.

Taisi olla vuosi -98 kun olin jakamassa puhtaita neuloja vapaaehtoistyönä oman opiskeluni ohessa Helsingin vinkki-projektissa, siellä oppi mielenkiintoisia asioita ja sai vinkkejä myös tilastotietoudesta. n. 80% Helsingin narkomaaneista oli jo tuolloin C-hepatiittipositiivisia kantajia ja potentiaalisia tartuttajia ja silti puhtaiden neulojen jakoa jaksettiin paheksua ja haukkua.

Ja jos joku lukijoista on suonensisäisten huumausaineiden käyttäjä, niin korostettakoon että toisin kuin yleisesti voi käydä vaikkapa pilven polttelijoille tai muille kannabiksen kannattajille, että jos kertoo asioista niinkuin ne ovat niin saa tuomion ja suuren paheksunnan osakseen niin itse ihmettelen moista tekopyhää ja kaksinaismoralistista suhtautumista.

En itse koe että huumausaineiksi luokiteltavien aineiden käyttö huumausainetarkoituksessa, huumausaineriippuvuus tai alkoholismikaan olisi itse yksilön vika- ennemminkin vika on yhteiskunnan ja tuolta osaltaan epäonnistuneen päihdepolitiikan jolle asialle pitäisi monin eri tavoin jo viimein todella ryhtyä tekemään jotain koska muuten tästä populaatiosta menehtyy seurauksena moni HIV/AIDS:iin, erilaisiin sisäelininfektioihin ja yliannostuksiin sekä kuolee päihteisiin muutoin sekä suoraan että välillisesti.

-15% aikuisväestöstä vakavassa maksakirroosiriskissä ja määrä koko ajan kasvussa

-25% aikuisista miehistä alkoholistin määritelmän täyttäviä ja määrä koko ajan kasvussa

-hyvin menee mutta menköön?

Urbancityboy
26.01.2010, 19:53
Mieki olen niin kova akka, että kynttilöitä on tullut polteltua ja maitoa olen juonut :cool: Ja niin hurjasti mennee nykyään että kahavia tullee juotua päivittäin. On kuulkaa rankkaa :D

Rajut eväät aika pahis olet:-):-)

Heguli
27.01.2010, 16:31
...... tai alkoholismikaan olisi itse yksilön vika- ennemminkin vika on yhteiskunnan.....

Siis alkoholismilla ja yhteiskunnalla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Alkoholismi on nimittäin perinnöllinen sairaus, jonka joku onneton saa jo syntyessään. Suomessa kun on vähän väkeä ja pitkät matkat, niin täällä on kaikenlaisia perinnöllisiä sairauksia eniten maailmassa suhteutettuna väkilukuun. Siksi siis meillä Suomessa on alkoholistejakin paljon.

Yölento
27.01.2010, 16:39
Alkoholismi ei taida olla kovinkaan perinnöllistä...omasta päästä on enemmän kiinni miten sen terveytensä tärvelee.

Gulo
27.01.2010, 16:49
Nuuskaa on tullu epäsäännöllisesti käytettyä. Nyt ollu hetken käyttämättä ni vähä mieli tekis taas laittaa nööli huulee. En suosittele kellekkään. Alkoholikin on pahasta:

http://www.youtube.com/watch?v=etj6fPjmuaY&feature=fvst

Rekisteröimätön
27.01.2010, 18:33
Siis alkoholismilla ja yhteiskunnalla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Alkoholismi on nimittäin perinnöllinen sairaus, jonka joku onneton saa jo syntyessään. Suomessa kun on vähän väkeä ja pitkät matkat, niin täällä on kaikenlaisia perinnöllisiä sairauksia eniten maailmassa suhteutettuna väkilukuun. Siksi siis meillä Suomessa on alkoholistejakin paljon.

Kannatatko rodunjalostusta?

Yhteiskunnan vika jos ei tarjoa hoitoa oli varmaan pointti

Rekisteröimätön
27.01.2010, 19:00
Kannatatko rodunjalostusta?

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli

Yhteiskunnan vika jos ei tarjoa hoitoa oli varmaan pointti

alkoholi tuhoaa ja yhteiskunta rakentaa sitä. Eli on tuossa selkeä pointti. Entäs muut aineet? Aatun käyttämä amfetamiini oli varmaan kätevää sotiessa mutta eipä se sitä yhteiskuntaa kohtaan ainakaan kovin rakentavaa lopulta ollut.

Kavereita on kuollut aika monta alkoholiin ja amfetamiiniin kun ovat pirihöyryissään sekoilleet ja tehneet itsareita laskuissaan.

itsellä käytössä satunnainen kannabis (huippulaatuinen puhdas kukinto tai olen ennemmin ilman mitään vapaa-ajan rentouttajaa)ennemmin budi kuin alkoholi, joskus pari kaljaa ja viskit tosin kavereiden kanssa n. 2 - 3 kertaa vuodessa ja sekakäyttöä en kannata millään "aineilla"

Voiko tänne kirjoittaa rekisteröitymättä? Hamppuforumilla on nimeni oikein kuvan kanssa, eiköhän tuo riittäne.

Rekisteröimätön
27.01.2010, 19:16
alkoholi tuhoaa ja yhteiskunta rakentaa sitä.

Alkoholi tuhoaa yhteiskunnan?

Yhteiskunnan rakennuspalikat ovat yhteiskunnan jäsenet ja jos he käyttävät liikaa mitä tahansa päihdettä, ei tulos ole kovin rakentava.

Kavereita kuolee viinaan, mennyt jo 8 hyvää kaveria dokaamiseen.

Rekisteröimätön
29.01.2010, 10:29
olin jakamassa puhtaita neuloja vapaaehtoistyönä oman opiskeluni ohessa Helsingin vinkki-projektissa, siellä oppi mielenkiintoisia asioita ja sai vinkkejä myös tilastotietoudesta. n. 80% Helsingin narkomaaneista oli jo tuolloin C-hepatiittipositiivisia kantajia ja potentiaalisia tartuttajia ja silti puhtaiden neulojen jakoa jaksettiin paheksua ja haukkua.

Aamuteeveessä sanottiin että Suomessa on tänä vuonna jaettu yli 2 miljoonaa puhdasta ruiskua tuon vinkkiprojektin kautta käyttäjille. Aika monta käyttökertaa ja siltihän monesti noilla samoilla värkeillä lyödään useammin kuin kerran