PDA

View Full Version : -90 Ln 110 Hiluxin korotusta


huru-ukko
01.01.2010, 21:03
Uutta vuotta kaikille, neuvokaas vähän äkkinäistä. Meininki ol jos laittas 33" kumia Hiluxin alle mutta taitaa rapsia edessä kiinni,takanahan ei ongelmia. Pelkkä sauvojen tiukkominen ei taida riittää ja taitaa ajettavuus heiketä entisestään,ois muita ideoita? Entä nämä SDORIn palikat 1",liekkö katsurin mieleen? Toinen kysymys korin nostosta,joka ehkä helpottas rengastusta.Meinasin jos ois laittanut 50mm nailonia korin ja rungon väliin niin tartteko jatkaa esim. rattiakselia tai muita isompi muutoksia. Montako mm on muutoskatsastuksen raja?Mitä muuta kannattaa huomioida? Onhan näitä kaupasta saatavia sarjoja mutta ajattelin vähän nuukailla ja koittas ite värkkäilä :o

Rekisteröimätön
01.01.2010, 21:27
Uutta vuotta kaikille!

Tää rojekti ois itelläki mielessä kummitellut, eli kuinka iso homma itekseen värkkäillä tuo hilun korin nosto?
Jos jollakulla ois oikein rojektikuvia laittaa, helpottais varmasti monen alottelevan offimiehen touhua muidenkin automerkkiien kanssa...

lepoantti
01.01.2010, 21:29
ekana kannattaa ln110 korottaa nosturilla, erilaisten toimenpiteiden jälkeen moni asia muuttuu yksinkertaisemmaksi.....

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=39&pictureid=36649

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=39&pictureid=40952

diakka
01.01.2010, 21:50
Mulla on noi sdorit mutta ei ottanu kiinni aikasemmin,on sisälokarit pois ja niistä pelleistä leikattu pokkaukset pois ja hitsattu umpeen,renkaina 285/75/16 eli aavistuksen korkeemmat kun 33´,pitäs kyllä tehä uudet sisälokarit,mutta ei ne ole välttämättömät kun pesee säännöllisesti ja hyvät massat.
Alunperin sisälokarit lähti samalla kun ajoin kaaret nakertajalla isommiksi,näin vältyin hitsaus/maalaus hommilta kaaren reunassa,oli vähä korroosio iskeny orkkis levikkeiden alle.

huru-ukko
01.01.2010, 22:01
Kyllähän se ois helpompaa korotella ku ei ois vääntösauvoja,tällä hetkellä itellä on 32" alla ja kyllä se välillä tuntuu ratti linkussa kiinni ottavan,saivat tapissaan.. Sisäloksut lähti heti ensimmäisenä pois mutta ei vielä kehtais laikkaa antaa ku on muuten vielä suht kuosissaan. Onhan täälläkin aikaisempia juttu korotuksesta mutta jos jollakin ois lyhyesti mutta pätevät ohjeet tarjoilla.

huru-ukko
01.01.2010, 22:05
Mulla on noi sdorit mutta ei ottanu kiinni aikasemmin,on sisälokarit pois ja niistä pelleistä leikattu pokkaukset pois ja hitsattu umpeen,renkaina 285/75/16 eli aavistuksen korkeemmat kun 33´,pitäs kyllä tehä uudet sisälokarit,mutta ei ne ole välttämättömät kun pesee säännöllisesti ja hyvät massat.
Alunperin sisälokarit lähti samalla kun ajoin kaaret nakertajalla isommiksi,näin vältyin hitsaus/maalaus hommilta kaaren reunassa,oli vähä korroosio iskeny orkkis levikkeiden alle.

Onko se tuossa kuvassa noilla renkailla? Ajattelin ku jää noin nätisti lokarin sisään vaikka ei ole levikkeitä.

huru-ukko
01.01.2010, 22:07
Sori meni hieman kuvat sekaisin.

ZwA
01.01.2010, 22:26
Jos Sdori 1.5" laitta ja kiristä sauvat niin kannata madalta etu akseli 1" että vetoakselit ei menen pilallei ulosjoustossa. Uudet pitempi iskarit tai iskareiden alakiinitys muokkaus. Sit joutuu samantie vahvista apusimpukka raudalle ja sorvata uudet pronssipuslat. Sitten ehkä pysy jonkuajan renkaat suorana kunnes yläpallonivelit sano sopimus irti...

diakka
01.01.2010, 22:57
toi kaarien avarrus on siitä hyvä pysyy painopiste korissa alhaalla,joo yläpallot on aika hurjassa asennossa,en oo ollenkaa kiristäny sauvoja on trailmasterin pidemmät etuiskarit.

huru-ukko
02.01.2010, 10:06
Paljonko sitä kori kärsii nostaa että ei tule rattiakselin ja katsastusmiehen kans ongelmia?

Jopo_
03.01.2010, 17:47
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=60057 <--- tuolla aika hyvin juttua korin korotuksesta

ariman
04.01.2010, 19:48
Paljonko sitä kori kärsii nostaa että ei tule rattiakselin ja katsastusmiehen kans ongelmia?

3 tuumaa. Rattiakseliin jostakin sarjasta jatko, omassa Trailmasterin jatko.
Eikä ongelmia kummassakaan suhteessa :).

huru-ukko
04.01.2010, 21:43
Oisko kellään kuvaa tästä tehdastekoisesta rattiakselin jatkosta. Meinasin jos sen 50mm kikottas koria ylöspäin niin tarviiko se edes jatkoja.?

ariman
04.01.2010, 22:40
Oisko kellään kuvaa tästä tehdastekoisesta rattiakselin jatkosta. Meinasin jos sen 50mm kikottas koria ylöspäin niin tarviiko se edes jatkoja.?

Taitaa jäädä lyhkäseksi tuollakin.
Tilaa vaikka tuolta: http://www.4crawler.com/4x4/ForSale/BodyLiftKit.shtml#SteeringExtension

halts|
06.01.2010, 21:15
Onkohan tollaisia jatkopaloja suomessa myynnissä?
Tai mitat et tekis tommosen ite...

huru-ukko
07.01.2010, 07:43
Löytyhän sieltä maailmalta kuva kun osaa vaan etsiä,kiitos Ariman:ille. Jos oikein tuota taulukkoa osasin lukea niin oisko niin että 50mm:llä korotuksella ei vielä tarviis jatkaa rattiakselia?

Essonbaari
07.01.2010, 08:42
Mulla on 75mm korotettu korin ja rungon välistä eikä ole tarvinu jatkaa rattiakselia.