View Full Version : Pajero 92-93 lukkoperä vaiko ei?
WinChester
30.12.2009, 22:03
Mistä tietää onko Super Select laatikolla varustetussa 92-93 Pajerossa lukkoperä? Onko se:
a) kytkettävä, jolloin kytkin löytyy kojetaulusta, mistä?
b) kitkalukko tms., jolloin olemassaolo ja kunto selviää ainoastaan kokeilemalla?
c) jotain ihan muuta, mitä?
Käsittääkseni 100% paineilmalukko löytyy vasta -99 mallista.
Kyse olis Nettiauton # 2953487, jos kuvien perusteella joku pystyy sanomaan.
Keskikonsolissa alhaalla näyttäis olevan kytkin jossa ainakin -98 gl:ssä on taka-akselin lukon kytkin.
Ihan 100% lukko jos on kytkettävä.
Pyydä myyjältä selitys onko kytketävä lukko vai kitkaperällinen.
-92 ja 7 K€..... eihä se hullu joka pyytää... olkoot vaikka vaan 192 tkm ajettu..
Kytkettävällä lukolla näyttäs olevan.
Kytkettävällä lukolla näyttäs olevan.
kytkin on siin vaihdekepin vasemmalla puolella keskikonsolissa, 12vdc lähdön vasemmalla puolella....
Ei '92-'94 3litran pensa tai 2.5l diisseli GLS pajeroita ookkaan ilman taka-akselin paineilmalukkoo...
ts. jos '92-'94 + SS jakolaatikko, 100% lukko takana vakiona..
edit: kirotusvirhe
WinChester
31.12.2009, 03:09
kytkin on siin vaihdekepin vasemmalla puolella keskikonsolissa, 12vdc lähdön vasemmalla puolella....
Ei '92-'94 3litran pensa tai 2.5l diisseli GLS pajeroita ookkaan ilman taka-akselin paineilmalukkoo...
ts. jos '92-'94 + SS jakolaatikko, 100% lukko takana vakiona..
OK, kiitos kovasti tarkasta vastauksesta. Taitas sikäli olla varsin hyvä lähtökohta aloittaa kevyt offailu ja sopii veto- & kakkoskäyttöautoksi muijalle. Varustuksena riittänee jotkut All-Terrainit tms. metsään näin aluksi; vinssit, korotukset sun muut BL:t jne. kerkenee vasta nälän kasvaessa. Vai mitä sanoo konkarit? Riittääkö Pajeron kapasiteetti, kun pysytään "soft-core" -offailussa?
Hinta kieltämättä vaikuttaa kovalta, ehkä se 5,0-5,5k€ olis lähempänä totuutta...?
Mitä noista naperoista muuten pitää kattoo noin niinku ostomielessä, ettei sitten vasta 2k€ korjaamolaskun jälkeen tartte kiroilla että olispa tonkin voinu huomata jo ennen ostoa kun olis vaan tienny...? On tullu meinaan katsottua enempi noita Jeeppejä ja niistä on ongelmapaikat jo tiedossa, muttei vaan rupee löytyyn sopivan kuntosta autoa (tai myyjää ;)).
valkkari
31.12.2009, 17:48
OK, kiitos kovasti tarkasta vastauksesta. Taitas sikäli olla varsin hyvä lähtökohta aloittaa kevyt offailu ja sopii veto- & kakkoskäyttöautoksi muijalle. Varustuksena riittänee jotkut All-Terrainit tms. metsään näin aluksi; vinssit, korotukset sun muut BL:t jne. kerkenee vasta nälän kasvaessa. Vai mitä sanoo konkarit? Riittääkö Pajeron kapasiteetti, kun pysytään "soft-core" -offailussa?
Hinta kieltämättä vaikuttaa kovalta, ehkä se 5,0-5,5k€ olis lähempänä totuutta...?
Mitä noista naperoista muuten pitää kattoo noin niinku ostomielessä, ettei sitten vasta 2k€ korjaamolaskun jälkeen tartte kiroilla että olispa tonkin voinu huomata jo ennen ostoa kun olis vaan tienny...? On tullu meinaan katsottua enempi noita Jeeppejä ja niistä on ongelmapaikat jo tiedossa, muttei vaan rupee löytyyn sopivan kuntosta autoa (tai myyjää ;)).
Toi hinta on kyl tosi pahasti hakusessa - meinaan automaati-ilmastointiahan tossa ei ole, ja noiden kuvien perusteella ei edes manuaali ilmastointia. Mun mielest tämmösten puuttuminen jo laskee tota hintaa ihan kummasti - noita vee kutosii saa meinaa tohon rahaan ihan ilmastoinnillaki...
All-Terrainit on kyl kiva ajaa maantiellä, ja kyllähän niillä voi "mökkitienki" päästä - tietty jos sen johonki "muta lutakkoo" upottaa, ni onhan toi sen verran painava auto, et tiukassa se sit siinä on...
WinChester
01.01.2010, 09:39
Toi hinta on kyl tosi pahasti hakusessa - meinaan automaati-ilmastointiahan tossa ei ole, ja noiden kuvien perusteella ei edes manuaali ilmastointia. Mun mielest tämmösten puuttuminen jo laskee tota hintaa ihan kummasti - noita vee kutosii saa meinaa tohon rahaan ihan ilmastoinnillaki...
All-Terrainit on kyl kiva ajaa maantiellä, ja kyllähän niillä voi "mökkitienki" päästä - tietty jos sen johonki "muta lutakkoo" upottaa, ni onhan toi sen verran painava auto, et tiukassa se sit siinä on...
Kyl toi pata jää ostamatta. Myyjä on ostanut sen vuosi sitten liikkeestä hinnalla n. 9k€ :eek: ja nyt rahoitusyhtiölle pystyssä vielä luokkaa 6500€, joka siitä pitäs nyt sit saada. Nöy wäy.
Alkuperäiseen kysymykseen tuli kuitenkin vastaus ja käsitykseni offailun aloittamisesta sai lisäpontta siitä, että 1996-99 Grandin / Cherokeen lisäksi sopivia pelejä mun (ja ehkä muijankin) käyttöön on Mk2 Pajerot, kunhan hinta, kunto ja ominaisuudet vastaa toisiaan.
WinChester
20.03.2010, 17:12
Vielä tästä aiheesta.
Nyt olis tällänen syynissä (Nettiauton ID 981457). Auton loota on kypsä. Päiviseltä (Parolan automaativelho) kysyessäni korjaus = 2000€, millä tulis täysin peruskorjatuksi. Kun myyjä pitää kiinni 6k€:n pyynnistä, niin olisko 8000€ sopiva hinta kiesille?
Entä käykö tuon koneen jatkoksi joku muu kuin 3.5L vakiolaatikko, esim. 2,8L TD-loota? Niitä olis yks kaupan Autopurkaamot.fi:ssä. 3.0L aski taitaa olla liian heppoinen...?
luppakorva
20.03.2010, 17:55
Mikähän mahtaa lootassa olla rikki, luulis ettei noilla kilsoilla olis ihan loppu. Korjaushinta varmaan olis halvempi jos vain korjataan vika. Uskoisin että noista missä on super select jakolaatikko on myös sama automaatti. Mullakin olis 140 tkm ajettu laatikko myytävänä.
Numabobi
20.03.2010, 18:18
Vielä tästä aiheesta.
Nyt olis tällänen syynissä (Nettiauton ID 981457). Auton loota on kypsä. Päiviseltä (Parolan automaativelho) kysyessäni korjaus = 2000€, millä tulis täysin peruskorjatuksi. Kun myyjä pitää kiinni 6k€:n pyynnistä, niin olisko 8000€ sopiva hinta kiesille?
Entä käykö tuon koneen jatkoksi joku muu kuin 3.5L vakiolaatikko, esim. 2,8L TD-loota? Niitä olis yks kaupan Autopurkaamot.fi:ssä. 3.0L aski taitaa olla liian heppoinen...?
Joo.
Eikö tuo ole aika kauan ollu myynnissä ku toi id numero on vaan 6 numeroinen ja nyt mennään vissiin 3 000 000 puolella ja kats 8-2008???
WinChester
21.03.2010, 07:38
Mikähän mahtaa lootassa olla rikki, luulis ettei noilla kilsoilla olis ihan loppu. Korjaushinta varmaan olis halvempi jos vain korjataan vika. Uskoisin että noista missä on super select jakolaatikko on myös sama automaatti. Mullakin olis 140 tkm ajettu laatikko myytävänä.Mustaa öljyä kuulemma laatikossa, eli lienee pakat tiensä päässä. Lähtee liikkeelle laiskasti verrattuna mitä lähti ennen laatikon rikkoutumista, vaikka ei kuulemma huomaa mitään 100:n vauhdissa. Paitsi että se 4:n ei mene päälle ja kick-down ei toimi. Päivinen tuumi että myös turbiinin vioittuessa on samat öljyn tummenemis- ja hajuoireet, mutta pakat voi olla vielä hyvässä kunnossa, jolloin pelkän turbiinin korjaus olisi jotain 400€.
Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Pajero) tiesi, että "...In July 1993, two new power plants were introduced; a 3.5 litre 24-valve DOHC with ECI-Multi and a 2.8 litre turbocharged diesel with an intercooler. A new, larger transmission and transfer case was also part of the upgrade..."
Siis tuon puolesta kolmelitraisen aski ei kävisi 3,5:een, ja vaikka pulttijako kävisikin, niin ei saata kestää suurempia vääntöjä... Kun "larger transmission case" viittaa suurempaan lohkoon, niin voipi olla jakokin suurempi. Ja kun niitä on tehty kuitenkin vähemmän kuin pikkulootaa, niin saattaa (varaosa)hintakin olla toinen... ;)
Mutta vielä tuosta hintapolitiikasta. Kauanhan tuo on ollut myynnissä, kun kukaan ei taida pirssiä haluta. Onko syynä siis liian kova hinta, vaiko liian suuri riski saada käsiinsä muutakin p**kaa kuin vain mäsä loota...? Äkkiseltään 8k€ ei kuulosta ihan hirveeltä, kun kyseessä on pieni auto suurella moottorilla ja hyvillä varusteilla. Mutta sanokaa te Pajero-expertit, kun paremmiin tiedätte.
onko semmonen mahdotonta kun tuntuis kun tein jarruremonttia toinen takakulma ylhäällä niin tuntu vastusta pyörässä jota pyörittelin ja toisella puolella sama eli puhuis kitkalukon puolesta mutta löytyy myös 100% lukko ja se toimii! Potilas 2.5td pajero 1993! Tyhmä kysymys mut tulipahan kysyttyä!