PDA

View Full Version : Bosch:in laturi alipaine pumpulla?


huru-ukko
27.12.2009, 20:00
Oisko kellään tietoa missä autossa on n. 70-90a Bosch:in laturi sisäisellä säätimellä ja alipainepumpulla,tai jos on ylimääräinen hyllyssä niin olisin innokas ostamaan sen.Rupeaa pikku hiljaa mielenkiinto loppumaan tuon Toyotan oman laturinja säätiminen kans pelleily.

050-5608181
Iisalmi

IironSika
27.12.2009, 20:02
Mulla ei oo, mutta varmaan vastauksien saamiseen auttais tieto 12 vai 24V?

jukos
27.12.2009, 21:05
Oisko kellään tietoa missä autossa on n. 70-90a Bosch:in laturi sisäisellä säätimellä ja alipainepumpulla,tai jos on ylimääräinen hyllyssä niin olisin innokas ostamaan sen.Rupeaa pikku hiljaa mielenkiinto loppumaan tuon Toyotan oman laturinja säätiminen kans pelleily.

050-5608181
Iisalmi

Samaa ongelmaa täälläkin minulla 12v järjestelmä. Vuoden vanha motonetin laturi tais olla 70A. Olisi haaveena saada vähintään se 80-120 amppeerinen tilalle. Nyt kun noita sähkövimpaimia on lisätty joka paikkaan niin ei tahdo vinssi olla enää oikein voimakas. syy voi olla että minulla on vain yksikeltainen iso optima akku. Mutta siltikin kiinnostaisi päivittää tuo latauspuoli suuremmaksi ja sen jälkeen se toinen akku vinssille. yksinkertainen asennus olisi plussaa ettei tavitsisi kaikkia sähköhommia muutella.

tdi
27.12.2009, 22:16
onko tuonlinkin takana kenellekkään apua sieltä löyty ainaki alipainepumpullisia 12/24v

http://www.autosahko.net/tuotteet.php?tyyppi=laturit

huru-ukko
28.12.2009, 08:11
No 12V:nen se sais olla.

A-P
28.12.2009, 16:31
Mutta mitäs sitten, kun ydinmossahdus on särkenyt kaikki puolijohteet, mukaanlukien sen sisäisen säätimen!?! :D
Eiköön noita alipainepumpullisia latureita ole vähän joka toisessa dieselipakussa kuten tdi:n linkkikin osoittaa.

huru-ukko
28.12.2009, 21:56
No jos se ydinpoksaus käy niin taitaa siinä tapahtua paljon muutakin sitä ennen kun se meikäläisen Toyotasta laturin särkee kokonaan :) dodii asiaan,niin minäkin ajattelin että onhan näitä autoja missä ois tälläinen laturi mutta en perkkeles keksikkään ensmäistäkään. Vähän meni nuo ampeerit alakanttiin mutta sinne päin. Osaisko joku sanoa nyrkkisääntöä laturin koolle (dieselissä) jos on esim. akkujen yhteiskoko 140amp. mutta virtaa ei kuiteskaan ihan sikana tarviis ulkopuolisille laitteille.

Kartse1
28.12.2009, 22:15
Kaverilla on -97 2.4D Hiace ja siinä on 2kpl 70Ah:n akkuja.

Laturi on 70A (sisäisellä jännitteensäätäjällä) ja alipainepumpulla varustettu.
Viime talvena siihen vaihdettiin koko paketti, kun mittaristosta tuli joulukuusi... :p

Siitäkin laturista vielä saisi toimivan, kun vaihtaisi tasasuuntaajan ja jännitteensäätäjän + tietysti laakerit ja stefat.

Esim. Motonetin hinta uudelle laturille alipainepumppuineen on 179,90€

http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=13-2209

RIPAX
28.12.2009, 23:46
Tuliki perskeles mieleen et uudemmast läjäst ja 86-88 Cressidast taitaa käydä heittämäll paikalleen hiluksin laturin paikalle.Ja niis on sisänen säädin,töpselit ja navatki on samannäköset vaik on eri.Kytkikset käteen ja duunaa ohitusjohtosarjan sille alkuperäselle säätimelle ja sit plug and play?

huru-ukko
29.12.2009, 20:08
On mullakin näitä Toyotan omia laturia ulkoisella säätäjällä mutta en perkkeles saa sitä kunnolla lataamaan sillä (on vaihdettu laturi,säätäjä,virta-ja maadotuskaapeli ja nyt sittä 2kpl akkuja),taitaa tulla kohta konkurssi. Ajattelin että jos löytys jostain Bosch:in laturi omalla säätäjällä niin loppus tuo leikkiminen tuon kanssa.

RIPAX
29.12.2009, 23:29
On mullakin näitä Toyotan omia laturia ulkoisella säätäjällä mutta en perkkeles saa sitä kunnolla lataamaan sillä (on vaihdettu laturi,säätäjä,virta-ja maadotuskaapeli ja nyt sittä 2kpl akkuja),taitaa tulla kohta konkurssi. Ajattelin että jos löytys jostain Bosch:in laturi omalla säätäjällä niin loppus tuo leikkiminen tuon kanssa.

Ai että ykskää denson laturi ei toimi ja Boschin laturi toimii?Mites sil autol on tähä asti ajettu?Jos haku ammunta ei tuota tulosta ni entäs jos käy ihan ammattimiehen pakeilla ja silleen?Ei voi olla nimittäin iso vika enää.oon omaan hiluksiin sovittanu diesel cressidan koneen ja laturin ja ei se ihan läpihuuto homma ole kunpensa hilussa on ulkoinen säädin cresussa sisäinen.Lisäks cresussa IG lähtö ja hilussa ei.Ja se IG lähdön funktio ei selvii muuta ku kokeilemalla.Sihen ei oo olemassa kytkentä kaaviota sille säätimelle,autolle on.Eli vähän autosta riippuen,latureissa ei oo suurta eroa.Ne ongelmat on lähinnä siinä ympärillä.Periaatteessa sen pystyy mittaamaan missä se vika on.