Kirjaudu sisään

View Full Version : Hiluxin poikimahalvaus


Greenday
22.12.2009, 08:45
Tossa hiluxi oli lainassa veljellä Pohjois-Karjalan pakkasissa,elohopea näytti parhailaan
-33 astetta ja kone metsästä käyntiin päivän päteeksi,no paluumatkalla Etelän lämpöön
Mikkelin jälkeenTURBO(CT 20:n) sanoi sopimuksen irti.Öljyn paluuletku rikki,turbo hajalla.
Onneksi poika pääsi Bussilla Helsinkiin ja me Juhiksen ja Eko:n kanssa lähettiin hakemaan
Hiluxsia trairelilla kotiin,no 6h tunnin reissun jälkeen Hiluksi oli tontilla:D:D:D:D

Kiitokset sisänlämpevälle offiporukalle kuluu avusta Kunigaskulkurille,Kratzille ja Eko:lle
Talkoo henki elää:cool:

TV: Juha

PS.Talliremonttia pukkaa,niin joku vois etsii CT20 turbon korjaussarjan,otetaan ystävällisesti
vastaan APUA!

kuningaskulkuri
22.12.2009, 15:43
Eipä kestä kiitellä.. Hyvä vaan että auto on taas kotona..

Kratz
22.12.2009, 17:51
Juu eipä kestä kiitellä. vuorollaan näin päin. soittelen taas sit ku hodari on jumissa.

Greenday
22.12.2009, 18:49
Tuli tilattua iofferista Ct 20/26 turbon korjaussarja,maksettu on saa nähdä
milloin tulee postissa...niin päsee korjailee ton föönin.
Huomenna kun on aikaa täytyy Hiluxi muuten laittaa tulille...

Repro
22.12.2009, 20:27
Tuli vaan mieleen että ei sen turbon pitäis TEORIASSA hajota jos paluuletku menee rikki, tai hajoo se siinä vaiheessa kun koneesta loppuu öljy mut hajoo paljon muutakin siinä vaiheessa? :cool:

Greenday
23.12.2009, 02:59
Tuli vaan mieleen että ei sen turbon pitäis TEORIASSA hajota jos paluuletku menee rikki, tai hajoo se siinä vaiheessa kun koneesta loppuu öljy mut hajoo paljon muutakin siinä vaiheessa? :cool:

Pitää paikkaansa,ei ole kuin millin poikittaisvälys,imusiipi pyörii...
Turbonpaluuletkusta pukkaa startatessa öljyä=letku rikki
Pollttoaineen syöttössä vikaa?
Turbosta pakopuolen siipi hajalla?
Tänään ollaan viisampia kun pääsen vähän kattoo tarkemmin:cool:

PS.CT 20/26 korjaussarja jenkkilästä/kiinasta 39 erkkiä(sisältää postimaksun):D

Greenday
23.12.2009, 12:23
Oli sitten turbon öljynpaineletku rikki http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2576&pictureid=48448
Ja täytyy etsiä jostain tommosta 5mm paineletkua=outo on liitintyppi meikäläiselle.
Oisko kellään ideaa mistä?

KarvaTurpa
23.12.2009, 15:18
outo on liitintyppi

Tuon näköisiä on tavalliset paineilmaputkien liittimet.

liero
23.12.2009, 17:27
Tuon näköisiä on tavalliset paineilmaputkien liittimet.

kyllä , aivan tavan pneumatiikka ns. c-liitin .
löytyy kaikista vähänkään alaatuntevista liikkeistä , esim tuossa hiflex luettelossa löytyy monenlaista....
http://www.dunlophiflex.fi/upload/?id=4fb87763c60ef67ea448ec3d74911792.
tuolta saapi myös letkua.
se on erijuttu kannattaako tehdä turbon öljynkiertoa paine-ilma putkilla , itselleni katselisin painepuolelle ainakin jotain muuta...

Jopo_
23.12.2009, 19:57
http://hevosvoima.com/site/tuotteet.php?lang=0&tid=13

tuolta vois koittaa kysellä niitä korjaussarjoja jos suomen sisältä haluaa... ulkomailta tietysti löytyy halvemmalla esim. ebay storet jne, mutta kannattaa kattoa että siinä tulee muutakin kuin pelkät tiivisteet...

Greenday
23.12.2009, 20:16
Joo,eihän näistä kotimaan harvoista jälleenmyyjistä ole paljon tietoa,
letku on tosin näköjään ollut paineilmakäyttöön,ihmekös toi ei ole
kestännyt=turbo käynny tosi kuumana...ja leikannut kiinni kun ei ole
saannut öljyä ja jäähtyessä sitten alkannut pyöriä.
Tosiaan täytyy painepuoli jostain muusta letkusta esim. ylläolevasta
linkistä sitä teräspunottua ja pari banjoliitintä.
No näkee tuleeko se korjaussarja postissa kotia ,jostain jenkkilästä tai kiinasta :)

Linkki:http://www.ioffer.com/i/Toyota-CT20-CT26-Turbocharger-Rebuild-Repair-Kit-124286437

Greenday
28.12.2009, 12:49
Jaahas tuli aamusta purettua toi Turbo osia odottelessa http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2576&pictureid=48864

Greenday
31.12.2009, 17:27
Tuolta tuli kyseltyy: http://www.turbotekniikka.fi
Niin ton CT20 korjaus kaikkineensa 400...500e
Suositteli Garrett GT20:stä (970e),aivan sitten eri tehot koko Toitsuun.

Kävin teettämässä öljyletkut Hyötyajoneuvokorjaamolla Tuusulassa CT20,seen,suosittelen.

Greenday
12.01.2010, 17:23
Jaahas,Turbon korjaussarja tuli jenkkilästä :),no mitä vielä vain 3 viikkoa meni,
lisää murheita 2L koneessa,jakopäänhihnakin on riekaleina=leikannu laakerirulla kiinni
samassa turbonhajoamis yhteydessä ja syönnyt hihnan paskaks,oisko ollut vanha
jakopäänhihna ja laakerit kun ei ole kesttännyt pientä moottorin ahdistelua ja rykimistä?

No ei autakko pyöritellä varovasti kannen hammasratasta ja laittaa jako kohdalleen!
Ei ole tietoo pääseekö venttiilit iskemään mäntään?

lepoantti
12.01.2010, 18:00
No ei autakko pyöritellä varovasti kannen hammasratasta ja laittaa jako kohdalleen!
Ei ole tietoo pääseekö venttiilit iskemään mäntään?


hyvin yltää!!!

Greenday
12.01.2010, 20:09
No ei autakko pyöritellä varovasti kannen hammasratasta ja laittaa jako kohdalleen!
Ei ole tietoo pääseekö venttiilit iskemään mäntään?


hyvin yltää!!!

No,sehän tietää moottoriremppaa:D:D:D:D

Tossa jakopäänhihnasta ja hihnanohjuri laakerista kuvaa: http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2649&pictureid=49668

-MaTTi-
12.01.2010, 21:13
Ei ole tietoo pääseekö venttiilit iskemään mäntään?

hyvin yltää!!!

Näin tekee, ihanhan ne mäntiä hipoo jo normitilanteessa, välillähän on männän karstassa jo venttiilin jälki. Kato aluks ettei oo nokkapukit pettäny.

Greenday
13.01.2010, 06:24
Näin tekee, ihanhan ne mäntiä hipoo jo normitilanteessa, välillähän on männän karstassa jo venttiilin jälki. Kato aluks ettei oo nokkapukit pettäny.

Tänään täytyy jatkaa purkamista töittenjälkeen,niin täytyy tosiaan venttiilinkoppa
avata ja katsoa tosiaan ne nokkapukit.
Katsottu Nokkapukit ja sieltä löyty http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2649&pictureid=49701

Kratz
13.01.2010, 16:36
vituiks män.....

-MaTTi-
13.01.2010, 17:57
vituiks män.....

No tietysti osittain, mutta tosta saattaa tuurillaan saada pyörivän kalun ilman kannen irroittamista, siis tietty jos kannen puolella ei ole murtumia. Venttiili kun on kohtisuoraan mäntään nähden niin se ei aina riko venttiiliä.

Greenday
13.01.2010, 18:21
vituiks män.....

:( Joo,ei kerinnyt Mäntsälän Saffarille

Greenday
13.01.2010, 18:24
No tietysti osittain, mutta tosta saattaa tuurillaan saada pyörivän kalun ilman kannen irroittamista, siis tietty jos kannen puolella ei ole murtumia. Venttiili kun on kohtisuoraan mäntään nähden niin se ei aina riko venttiiliä.

Näin se on,otan kumminkin kannen irti ja tarkastan tilanteen,varmuus on parasta.

Rekisteröimätön
20.01.2010, 19:32
ootko saanu jo turboon vaihettua uudet korjausarja osat? mitäs akikkee siihen tuli, muutakun tiivisteitä. itekkin meinasin semmosen paketin tilata

Greenday
20.01.2010, 21:17
ootko saanu jo turboon vaihettua uudet korjausarja osat? mitäs akikkee siihen tuli, muutakun tiivisteitä. itekkin meinasin semmosen paketin tilata

En ole vielä vaihtannut
Osia tuli tollaisia:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2649&pictureid=50111

Tossa kuvassa on myös jakopään osat.

Ei siinä mene kuin pari tuntia,on tullut kokeiltua:D

Rekisteröimätön
05.02.2010, 22:04
kuinka se ct20 oikein aukee?tartteeko siipi akseli eka irroottaa ja sit juoret halakee?vinkkiä