View Full Version : LN110 / TARO etuperän laakeriremppa
Onko jollain kokemusta tommosen risukeulan etuperän laakeroinnista? Tai pidemminkin näiden vetoakselien laipan lähtöjen laakeroinnista? Omassa tuntus olevan oikeenpuoleinen (lyhempi) väljä ja öljyäki puskee välistä. Vinkkejä ja neuvoja kaivattaisiin ennen ku alkaa purkamaan. Etuperä ainaki pitää pudottaa alas sehän on sanomattakin selvä.
edit. räjäytyskuvien tutkimisen mukaan tuo lyhemmän puolen laippa ois tuon perän poskilaakerin varassa että sehän sielä sitten kaiketi on menny.
Joo nyt sanon muistin varastosta et ei oo mitää ihmeempiä,perän poskilaakeri se on tosiaan.Saatais onnistuu just ja just murikkaa irrottamattakin mut vetarit joutuu irrottaa kuitenki.Siis niistä pultti laipoista,sillon mahtuu välistä alas.Sitte pöydällä tuhertaa uudet laakerit.Kannattaa kattoo samalla ne pinionin laakerit ku ne poski laakerit ei yleensä mee ensimmäisinä.Poskilaakerit säädetään simmilevyillä,jos pinionin laakerit menee uusiks ni hinnan puolesta on melkeen sama vaik veis tojotalle laitettavaks ni ei tarvi ostaa koko kasaa niitä simmilevyjä.Pinioni on yleensä tiukassa et ei onnistu ilman prässiä ja semmosta "sianpinppiä"jos joutuu vexlaa niiden laakereitten kanssa.Ne välitykset ei oo herkkiä hajoomaan mut jos hammaskosketus ei o kohdallaan ni paskaks menee 100varmasti.Laakerit ja rymppi holkkki ja tefat on hinnaltaan siinä kolmisen sataa.Tamgears myy kans niitä osia et jos ei vie toijotalle ni osat sit varmaa sieltä.
edit. räjäytyskuvien tutkimisen mukaan tuo lyhemmän puolen laippa ois tuon perän poskilaakerin varassa että sehän sielä sitten kaiketi on menny.
Ei ole suoranaisesti perän poskilaakerin varassa, vaan tasauspyörästön poskirattaan, joka on "laakeroitu" tasauspyörästön kuoreen.
Pieni välys noissa on ihan normaalia, kun itse vetolaippa ei ole kuitenkaan milläänlailla laakeroitu.
joo väärä sanavalinta mutta poskilaakerin varassa kuitenkin. niin en tiedä sitten miten terveeltä tuommonen vaikuttaa kun välillä kuuluu sellanen urina/ulina kun napalukot on kiinni. nopeudella ei ole väliä eikä myöskään sillä että onko neliveto päällä kepistä vai ei. öljyäkin on tässä ruvetannu ihan hiljan stefan välistä lykkäämään. öljyä kuitenki oli perässä vielä riittävästi ettei kuivuudestakaan johdu tuo sivuääni. myös tuntus ravistavan silloin kun tuo ääni kuuluu.
mitenkähän paljo tossa oikeenpuoleisessa vetarinlaipassa pitäs olla löysiä? itellä kun se heiluu varmaa sentin sivuttain siinä...? miten se laippa lukitaan sinne perään? onko sielä muuta ku lukkorengas? erikoinen tuo kun välillä menee pitkäki aika ettei ulise yhtään ja välillä se ulisee taas vähän väliä.