View Full Version : Myyty Ford Scorpio takajarrusatulat
Vaijerikäsijarrulla, vaikka kardaanijarrurojektiin.
H: 20e/kpl tai 30e/2kpl
Löytyypi Ruokolahdelta.
käyks pommikuva? :D
http://www.fordscorpio.co.uk/images/rearcalipers.gif
Voin kyl jossai vaihees räppästä kuvan, jos vaan päivän valolla muistan.
lepoantti
21.12.2009, 18:12
onko tää foortin kelluvajumiva malli minkälaisessa "maineessa" toiminnan/jumituksen suhteen? ja onko tietoo että mikä on levyn halkaisija ja paksuus? esim. audin takasatulat käsärimekanismilla on melko jumivia juttuja, audin omistamisen jäljiltä vielä yhdet jumivat varaston nurkassa....
onko tää foortin kelluvajumiva malli minkälaisessa "maineessa" toiminnan/jumituksen suhteen? ja onko tietoo että mikä on levyn halkaisija ja paksuus?
Levyt paalissa... kai kuukelilla löytäs...
Täst jolleki?
onko tää foortin kelluvajumiva malli minkälaisessa "maineessa" toiminnan/jumituksen suhteen? ja onko tietoo että mikä on levyn halkaisija ja paksuus? esim. audin takasatulat käsärimekanismilla on melko jumivia juttuja, audin omistamisen jäljiltä vielä yhdet jumivat varaston nurkassa....
levyn halk.253mm ja paksuus n,10mm
ja kyllähän kaikki satulakäsijarrut vanhemmiten takertelee..
HiluMiks
31.12.2009, 16:10
onko tää foortin kelluvajumiva malli minkälaisessa "maineessa" toiminnan/jumituksen suhteen?
Yhden Mondeon omistavana voisin väittää niiden jumivan koko ajan ei auta vaikka ostaa uudet niin ne on kohta jumissa nekin.
Yhden Mondeon omistavana voisin väittää niiden jumivan koko ajan ei auta vaikka ostaa uudet niin ne on kohta jumissa nekin.
ilmeisesti omistat mk3 mondeon..?:D
Satulana toi on ihan OK. Itellä ollut useita Scorpioita ajoautona vuosien varrella.
Suurin ongelma on se, että toi käsijarrua käyttävä vipu ei palaudu takaisin tuonne taka-asentoon.
Eli sen vivun palautusjousi ei jaksa palauttaa vipua alkuasentoonsa.
Vian aiheuttaja on ollut 99%:sti kankeaksi käynyt käsijarruvaijeri.
Jos ostaa tuollaisen uuden satulan, niin siitä pitää ensin pumpata mäntää ulos sentin verran,
sit raottaa männän suojakumia meisselillä ja laittaa kumin alle lisää suojarasvaa koko ympyrän alueelle.
Mäntähän näissä ei mene sisäänpäin muuta kuin pyörittämällä, että älkää murjoko lekalla... :p
Tehtaan jäljiltä näissä ei ole kuin asennusrasvat ja ne ei montaa vuotta suojaa mäntää & sylinterin suuaukkoa ruostumiselta.
Tämä viimeksi mainittu aiheuttaa yleisimmin männän jumittumista...
Myös ne satulan liukutapit pitää rasvata hyvin, miel. lämmönkestävällä vaseliinilla tai kuparitahnalla.
Tavallinen vassu ei kestä paria vuotta kauempaa, kuin kuivuu kitiksi.
Myös ne uudet vaijerit pitää aina rasvata huolellisesti, muuten ne ei luista paria vuotta kauempaa, ja taas satulat jumittaa.
Ei Fordeissa mitään huonoja puolia ole, ne vaan vaatii korjaus/huoltotaitoisen omistajan... :D
E: Jotta ei mene kehuminen hukkaan, niin tarjoan pohjalle yht. 10€ + Itellat/MH:t... :p
E: Jotta ei mene kehuminen hukkaan, niin tarjoan pohjalle yht. 10€ + Itellat/MH:t... :p
Jos ei kukaan nokita, ennenkuin moiset palvelut aukeaa, niin laitetaan matkaan...
15e tuli privana, meneekö sillä?
Tuli kehuttua niin paljon, että nyt se käy kalliiksi... :p
20€ tarjottu.
Ok. Hyvä kun kelpaa muillekkin... :p
Itellä on noita jo omiksi tarpeiksi, joten jätän tarjouskilpailun tähän.