Kirjaudu sisään

View Full Version : Purkki-UAZin ehostusta


tommy_Z
14.12.2009, 21:35
13.12 .2009 käytiin pihaan hakemassa -87 vuosimallin paketti mallin uaz, entisessä elämässään palvellut armeijan radio-autona.
autolla ajettu 6300km, osto hetkellä kytkin oli aivan finaalissa.. auto ei liikkunut omin voimin ensinkään.
ensitöikseen kun auto saatiin pihaan nypättiin laatikko irti, on muuten aikuisten oikeesti helppo homma :)
http://kotisivu.dnainternet.net/tommyz/purkki/
tuossapa olisi linkki jonka takaa löytyy jokunen kuva..

Tarkoitus olisi nyt ensiksi saada auto ajokuntoon ja päästä kokeilemaan maastossa etenemis ominaisuuksia!
Tarkoituksena saada auto pikkuhiljaa muistuttamaan enemmän vakavasti otettavaa maastokulkinetta ;)
koitetaan päivitellä topicia aina kun jotain saadaan aikaan.. ensi alkuun voi tietysti tarjota kytkintä jos joltain semmonen sattuu löytymään!!

Tommi

Gravedigger
14.12.2009, 21:38
Onnea valitsemallanne tiellä. Kytkintä kannattaa kysellä vaikka ussr carsilta ellei jollakin palstalaisella ole valmiina jotain kytkin pakettia tarjota.

Onko millaisia suunitelmia tuohon paranteluun?

ZAU
14.12.2009, 21:39
Täällähän alkaa näitä pullauazeja olemaan enemmänkin jo,ei näitä projekteja koskaan liikaa ole.Tarviiko pian kehittää Uaz:i safaria ym kokoontumis ajoa:)

Gravedigger
14.12.2009, 21:42
Täällähän alkaa näitä pullauazeja olemaan enemmänkin jo,ei näitä projekteja koskaan liikaa ole.Tarviiko pian kehittää Uaz:i safaria ym kokoontumis ajoa:)

Pahoittelen topicin sotkemista, mutta eihän tuo itä-auto safari tms ois tyhmä idea. Kuitenkin uazeja tosiaan alkaa olemaan hyvä määrä jo harrastajilla.

Imperio
14.12.2009, 21:46
Komee peli tuo Tommin purkki ihan elävässä elämässäkin. Kunhan kytkimen saat iskuun niin lähdetäänhän ihmettelemään miten syvälle metsään se saadaan :D

mähönen
14.12.2009, 21:59
Komea on Pönttö. Vielä suhteellisen suorakylkinenkin, ei ole liikaa sa-int pakkelia laitettu. On kyl mahtavaa huomata kuinka erilaisia radioautoversioita intistä löytyy. Omassa pöntössä oli varmaan 3kg:n köntillä paikattu "pieni" lommo pelkääjän puolella. Kunhan omaa rojektia saa taas eteenpäin, niin pitänee laittaa itsekin rojektipäiväkirjaa kehiin.

Gravedigger
14.12.2009, 22:04
Ja jos tuosta kattotelineestä olet joskus luopumassa niin voin adoptoida sen kyllä omaani :D

tommy_Z
15.12.2009, 07:39
Eiköhän nuo parannus suunnitelmat oo kovinkin perinteisiä... eli jollain aikataululla hommata isommat pyörät, korottaa ja laittaa vinssi... katotaan sitä mukaa kun mieleen tulee.. eli ensin pitää vähän päästä harrastamaan :)
ja kattotelineet ei kyllä oo lähdössä mihinkään... sen verran komeet ja tukevat ne o :D
kova polte olis jo päästä koekäyttämään maastossa, mutta eikös sitä niin sanota että odottavan aika on pitkä!
ussrcars:lle eilen soittelin ja kyselin niin pari viikkoa olisi kytkimen toimitusaika.. mutta sieltä kai se on tilattava kun ei viisumiakaan ole :D

Nostokurki
15.12.2009, 21:12
hei muumit... :D kyllä se vaan tuli taas mieleen kun näin auton livenä edestä tälleen 187cm korkeudelta :D

tommy_Z
19.12.2009, 20:05
jos vaan kaikki menee hyvin niin maanantaina pitäis kytkinlevy olla noudettavissa matkahuollosta..
Leningrad automobilesta löyty käypänen levy hyllystä..
Eli ens viikolla mahdollisesti päästäis ensimmäiset koeajot ottamaan... ja jos laitos toimii niin tarrakilpiä hakemaan ja kokeilemaan maasto-ominaisuudet :D

Gravedigger
19.12.2009, 20:07
Hienoa hienoa. Oma pulla odottaa innokasta käynnistäjää tuossa, ja katsastus tarkistusta.

ZAU
19.12.2009, 20:15
Tuleeko tästä mettäpeli pelkästään vai tuleeko kilpiin myös myöhemmin.

tommy_Z
20.12.2009, 22:25
ei oo vielä ihan selkeitä suunnitelmia että tuleeko ikinä kilpiin... kilvellisessä ja kilvettömässä molemmissa omat puolensa.. aika näyttää, kun nyt pääsis ensin edes koeponnistamaan laitoksen

tommy_Z
26.12.2009, 09:47
Keskiviikko aamunahan se päivä koitti että uazilla päästiin ajamaan ensimetrit.. eli nyt on sitten kytkin kunnossa ja auto ajokunnossa.. lauantaina ajoinkin 70km ja tuntuu toimivan aika hyvin, vaihteen siirtotangoille tosin pitää jotain koittaa tehdä, aika reilut liikkeet vaihdekepillä :) ja suuntavakaudesta uazin suunnittelijat ei ehkä ole kuullut :D mukavaa tietysti olisi jos auto puhaltaisi lämpimämpää kuin ulkoilma, mutta sehän nyt on vaan vaatetus kysymys.. liekkö siellä joku hana mikä pitää kääntää johonkin toiseen asentoon..
Tänään olisi tarkoitus käydä vähän auraamattomia metsäautoteitä ja metsäkoneen uria kokeilemassa..
seuraavaksi varmaankin olisi ohjelmassa tankkien siirto eturenkaiden takapuolelta takakonttiin ja pohjapanssareiden suunnittelua, palkkipuskureiden ja helmojen rakentelua.. tarkoitus olisi myös tehdä pultattavat puomit keulaan ja perään jotta saa muita ajokunnottomia autoja liikutella pihassa..

Gravedigger
26.12.2009, 10:01
Pitäishän siellä olla se hana. Ja Koneenlämpöäkin kannattaa pakaksella nostaa sen kaihtimen avulla. Nuppi (etumainen) siinä oikean jalan vieressä. Itsellä oli omassa purkissa ainakin lämmintä koe ajon aikana. Yhtään niin lämmintä autoa en tunne kuin uaz.

tommy_Z
26.12.2009, 17:16
joo hanahan siellä oli vaan kiinni, sai halliin sisälle ja valon kanssa katto niin löyty aika kivuttomasti,toisin kun ulkona pimeässä :)
nyt tulee lämmintä koppiin, kaihdin homma olikin jo tuttu... mutta kiitoksia vaan gravediggerille opastuksesta!

Gravedigger
26.12.2009, 18:45
Juu ei mitään. En minäkään näitä tunne vielä. Vasta opettelen itsekkin neuvosto koneen saloihin.

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=30922

Ja tuo lystiksen projektikertomus on opettavainen uazin suhteen.

AH-64D
29.12.2009, 21:20
Pullassa ja caprioletissä on tärkeää muistaa pitää se etu "skuuppi" aina ajossa auki. Muuten voi sisällä olla kylmä. Toinen on se hana siellä koneen takaosassa venttiilikopan kannen vieressä. Tuuletinta ei oo pakko rasittaa edes ajon aikana kun puhaltaa kivasti sisään.
Itse olen pullalla päästelly 90km/h (GPS-mitattu) ja pysty kivasti yhdellä kädellä rennosti ohjaileen.. ainakin silloin tuntu yllättävän vakaalta. Alla oli kyllä nokian hakkapeliitat.

tommy_Z
06.01.2010, 14:25
pieniä teknisiä huolia käynnin suhteen meinaa olla... kierroksilla menee niin perkeleen laihalle...
tänään olisi ollut tarkotus lähtee harrastamaan maasto-ajoa.. Imperion kanssa yritettiin viime yö ½kahteen asti ja tänään päivällä 4tuntia elvyttää peliä heräämään mutta ei.. katellaan myöhemmällä... josko alkais olla aika suunnitella länsimaista tekniikkaa volgan koneen tilalla? ja samalla tietysti päivittyis tuo kaasari ruiskuks/syöttöpumpuks... aika näyttää mihin suuntaan vene kallistuu! :)