View Full Version : Uaz 3741 kuski mallia pönttö
Gravedigger
13.12.2009, 20:39
Ajattelinpa laittaa jotain kuvatusta ja tarinaa tuosta possunuha kuume houreissa ostetusta uazista. hoojii ei ikinä valmistunut minun toimesta ja välissä kävi daihatsun rockykin. Kunnes saapui se unelmien kone palstalle myyntiin. No tosiaan kuumetta taisi olla joku 39 kun totesin että tarvii kokeilla saada tämä yksilö.
Puoli viikkoa myöhemmin ja karanteeni ajan jälkeen tuli kaunis uaz pihaan. Lommoja on jo valmiiksi siellä täällä. Vaan yllätys oli positiivinen, kun huomasin kontissa radio huoneen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2485&pictureid=46622
No tällä hetkellä yritetään saada leimaan vaadittavaan kuntoon ja kovaan ajoon kylille ja metsään. Renkaiksi suunitteilla joku 31" kumi jos mahtuu pyörimään.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2485&pictureid=46628
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2485&pictureid=46626
Niin ja ensimmäinen huoltohan oli nuo jumiutuneet mittarit. Niiden takia koe ajokin päättyi nolosti bensiin loppumiseen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2485&pictureid=46618
Komee on auto,hyvä kun näitä tulee lisää et saa seurata mielenkiinnolla tätäkin,tuleeko tästäkin tojotan tappaja vai herrasmies maasturi.
Gravedigger
13.12.2009, 21:07
Komee on auto,hyvä kun näitä tulee lisää et saa seurata mielenkiinnolla tätäkin,tuleeko tästäkin tojotan tappaja vai herrasmies maasturi.
Molempia. Niin ja kiitoksia osasten toimtuksesta. Ovat very tärkeässä osassa kun aletaan leima kuntoon saattamaan.
Komee kiesi. Saako tonne koppiin lisäpenkit jos on radioauton papereilla?
Gravedigger
13.12.2009, 21:11
Komee kiesi. Saako tonne koppiin lisäpenkit jos on radioauton papereilla?
Siitä väänetään kättä konttoreiden kanssa. Ilmeisesti ne saa kun tuon vaan rekisteröi henkilö autoksi.
Onkos kenellekään kokemusta kuinka iso renkula mahtuu tuonne pullan kaareen ILMAN leikkaamista sillei nätisti.
Onko nuo orkkis renkaat 215/90-15 kokoiset? Ne on taulukon mukaan saman korkuiset kuin 31", 777 mm.
Onko nuo orkkis renkaat 215/90-15 kokoiset? Ne on taulukon mukaan saman korkuiset kuin 31", 777 mm.
Mistäs sisua45 on tollanen taulukko,strosta tota kokoa ei löydy.
Gravedigger
13.12.2009, 21:47
Onko nuo orkkis renkaat 215/90-15 kokoiset? Ne on taulukon mukaan saman korkuiset kuin 31", 777 mm.
Aivan satavarma en koosta ole, mutta orkkis kumithan nuo on. Ja ainakin Uazjanne sillon leimasi 33" kumit omaan pullaansa, mutta mää en halua leikata kaaria vaan haluan säilytää alkuperäistä pyöreyttä :)
Mistäs sisua45 on tollanen taulukko,strosta tota kokoa ei löydy.
Kaikkee löytyy kun oma (rengas)kauppa. :D
Tuolta löytyy, etupäässä maastokuorma-autojen kokoja ---> http://www.kubus.sk/english/pneu-ua/truck.html
Joo, en leimannu. Niillä vanteilla ei ollu konttorin kulmille asiaahttp://www.offroad.se/icon/hammer.gif
Gravedigger
14.12.2009, 22:19
Joo, en leimannu. Niillä vanteilla ei ollu konttorin kulmille asiaahttp://www.offroad.se/icon/hammer.gif
Perhana sitten olen muistanut väärin. Mutta eikös se niin ollut ettei ne olisi mahtunut pyörimään ilman laikkaamista?
Gravedigger
20.12.2009, 12:58
Eilen yhden paikallisen uaz harrastajan kanssa puhelimessa juttelin jo mille konttorille tuo ajetaan ja samalla tuo vahvistui, että 31" mahtuu pullassa pyörimään.
Ja tarkoitus oli tänään purkaa vanerit seinästä ja uretaanit pois välistä. Todettiin, että odotetaan kesää. Ja takakopan suunitelmaa on jo kuultu kavereilta. Mustaa loimusamettia olis meinaa kaverin tuning projektin jäljiltä :D vähän ohutta pehmikettä alle ja tarvis varmaa uazin matkustamoon liimata. Tietenkin leiman jälkeen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2485&pictureid=48324
Tuon hyllykön kohtaloa pohtinut kovasti. Ideoita?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2485&pictureid=48322
Varauduttu on jo vieraanvalla kemialliseen sodankäyntiin :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2485&pictureid=48325
Ja tuohon ilmeisesti käy karavaanari liikkeestä tai biltemasta ostettu syöttökaapeli?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2485&pictureid=48326
Ja perjantai illassa haavoittunneita varten ostettiin tämmöset
Mun mielestä sä voisit tehdä tästä safari saunan,olis vähä erilaista kun muilla.:D
Gravedigger
20.12.2009, 13:35
Mun mielestä sä voisit tehdä tästä safari saunan,olis vähä erilaista kun muilla.:D
nii juu kun lämpöeristyskin on seiniss niin ei lämpö karkaa harakoille :D Mutta ei siitä mitään tulis ku saunan kivet kuitenkin tippuis kesken safarin. Tai agrekaatilla sähkösauna.........
Tuossa ihan viralliset mitat tuosta original rengastuksesta
http://www.techmot.com.pl/ver2/opony/58.htm
Tuossa ihan viralliset mitat tuosta original rengastuksesta
http://www.techmot.com.pl/ver2/opony/58.htm
Eipä kelpaa konttorille toi koska ei ole auton mallia mihkä toi on tarkoitettu jos isompia meinaa leimailla alle:)
löyty jopa vanha ketjukin aiiheesta: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?p=609941
Vehicles & Services / Commercial / UAZ 3741 / Specifications /
Technical specification
1 Wheel arrangement 4x4
2 Number of seats 2
3 Overall dimensions, mm 4440х2100х2101
4 Ground clearance, mm 220
5 River fording depth, m 0,5
6 Max. gradeability, degrees 30
7 Curb weight, kg 1720
8 GVW, kg 2720
9 Load carrying capacity, kg 1000
10 Max. speed, km/h 110
11 Fuel consumption at 90 km/h, L/100km 15,5
12 Engine carburetor: UMZ 4178.10 (ZMZ 4021.10)/ UMZ 4218.10 (ZMZ 4104.10)
Fuel
Displacement, L
Max.output , hp (kW), net as per GOST14846 Petrol A-76
2,445/289
76(55,9)(74(54,4))/84(61,8)(85(62,5))
13 Max.torque, Nm(kgf.m) net as per GOST 14846 159.8(16.3)(155(15.8)) at 2500 rpm/1 (19.3)(186.2(19)) at 2500 rpm
14 Gear box manual, 4-speed
15 Transfer case 2-shift
16 Brake system Front – disk, rear - drum
17 Tires 215/90R15C, 225/75R16, 225/R16C
No kyllähän tuolla pitäisi kelvata, alkuperäisessä tyyppitodistuksessa ei ole kuin 8.40-15 mutta ei kai kukaan pelkillä sisuskumeilla aja
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2485&pictureid=48325
Ja tuohon ilmeisesti käy karavaanari liikkeestä tai biltemasta ostettu syöttökaapeli?
Kökkö......Orkun takalosterissa olis tohon sopiva kaabeli....
Gravedigger
20.12.2009, 16:42
Kökkö......Orkun takalosterissa olis tohon sopiva kaabeli....
No perhana mille asuntovaunulle sää oot virtaa syöttänyt? Vielä kun uskaltais laittaa tuohon sähköä, ettei koko laitos pala. En alustavassa tutkimuksessa kylläkään mitään vaarallisia irtopiuhoja havainnut.
No perhana mille asuntovaunulle sää oot virtaa syöttänyt? Vielä kun uskaltais laittaa tuohon sähköä, ettei koko laitos pala. En alustavassa tutkimuksessa kylläkään mitään vaarallisia irtopiuhoja havainnut.
Pöröstores on melkeen kaikkee ;) :D
Tuossa ihan viralliset mitat tuosta original rengastuksesta
http://www.techmot.com.pl/ver2/opony/58.htm
http://shop.techmot.com.pl/images/protect.gif
Tuolta löytyi sopiva all-terrain rengas ---> http://shop.techmot.com.pl/default/prodet/show/code/020320/count/0
Ei oo boggerikaan mitään. :Dhttp://shop.techmot.com.pl/images/protect.gif
Gravedigger
26.12.2009, 18:52
Joo tuo sisun ehdottama rengas olisi jees :D Ei täristäisi varmaan yhtään.
Mutta asiaan, tänään innostuin taas uazin kimppuun. Uusi akku paikalleen pyörii kohtuullisesti jopa omillaan pörähti. Ja pilotilla enemmänkin. Otin sitten kone tilassa olevan suodattimen irti ja se oli melkein puolillaan bensaa. Kaasarilla asti ei tunnu oikein olevan. Tarviiko tuon suodattimen olla täysi? Ja onko ongelma, että imee ilmaa tuolta poltto-aine hanasta? Vai missä päin pitäis alkaa ongelmaa tutkia? Poltto-aine hana vaikuttaa kohtuu uudelta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2485&pictureid=48579
Ja laiska mies, kun ei koko autoa jaksanut kaivaa lumen alta.
Gravedigger
26.12.2009, 18:54
Niin ja kuinka jäykkä tuon poltto-aine pumpun käsi toiminto kuuluu olla silloin kun ainetta tulee? Molempiin tankkeihin kaadettiin noin 10l bensiiniä joten kyllä ainetta tarvis olla.
Itellä piti kaikki polttoaine letkut vaihtaa kun ennen pumppua imi ilmaa ja pumpun jälkeen tuli bensa pihalle, ja se pilotti on moottorille yhtä vaarallista kun heroiini ihmiselle ja yhtä koukuttavaa. Nimimerkillä - 15 pakkasta, 3 kuukautta seisontaa ja kammella käyntiin.
Gravedigger
26.12.2009, 19:09
Juu en usko linjojen kaipaavan vaihtoa. Kuitenkin ennen bensiinin loppumista kävi todella kauniisti. Onkos tuolla auton alla mitään suodatinta?
Juu en usko linjojen kaipaavan vaihtoa. Kuitenkin ennen bensiinin loppumista kävi todella kauniisti. Onkos tuolla auton alla mitään suodatinta?
on siellä ennen hanaa sellanen kuppi, noin nyrkin kokoinen, voipi olla jäässä, jos tilailet osia jostain niin kannattaa varmaan ottaa myös kaasarin korjaussarja,ompi aika edullinen, ja imusarjan tiivistettä tarvitset ennemmin tai myöhemmin.
Gravedigger
26.12.2009, 19:29
on siellä ennen hanaa sellanen kuppi, noin nyrkin kokoinen, voipi olla jäässä, jos tilailet osia jostain niin kannattaa varmaan ottaa myös kaasarin korjaussarja,ompi aika edullinen, ja imusarjan tiivistettä tarvitset ennemmin tai myöhemmin.
Onkos tuo venäjän k131 kaasutin kuinka paljon janoisempi, kuin esim länsimainen weber joita näihin on vaihdettu. Niin ja onko tuo imusarjan tiiviste sitten kulutus tavaraa?
Onkos tuo venäjän k131 kaasutin kuinka paljon janoisempi, kuin esim länsimainen weber joita näihin on vaihdettu. Niin ja onko tuo imusarjan tiiviste sitten kulutus tavaraa?
On janoisempi mutta myös karvan verran tehokkaampi, imusarjan tiivisteitä saattaa mennä jos poksauttelee usein imusarjassa esim pilotin kanssa, se ei maksa paljoa jonkun mun tilauksen yhteydessä mutta vittumainen tehdä ite. Uudemmassa pyöreäkanavaisessa kannessa tiivistepinnat on paikoin todella kapeat.
Paras kaasutin vaihtoehto saattaisi olla uudempi kaksikurkkuinen K-151 tai 2 kurkkuinen weber. Jos olis vähän enemmän tekniikan ihmelapsi niin megaruutta olis poikaa mutta kun ei taidot riitä niin ei onnistu.
Gravedigger
26.12.2009, 20:09
Paljonkohan tuommoinen k151 mahtaa maksaa ja mistä saa? Toisaalta jos tehoa on niin ei se haittaa :D. Ja megaruutta hommia aina välillä pohditaan, mutta jos se tehdään niin ostetaan toinen uazin kone johon se tehdään. Tässä kohtaa joku toteaa, että vaihda volvon kone suoraan. Mutta karpuraattori linjalla mennään alkuun.
Paljonkohan tuommoinen k151 mahtaa maksaa ja mistä saa? Toisaalta jos tehoa on niin ei se haittaa :D. Ja megaruutta hommia aina välillä pohditaan, mutta jos se tehdään niin ostetaan toinen uazin kone johon se tehdään. Tässä kohtaa joku toteaa, että vaihda volvon kone suoraan. Mutta karpuraattori linjalla mennään alkuun.
Perkule kun nuo on kaikki ihan hyllytavaraa viipurissa, tuo kaasutin on jotain reilun satasen, Minula oli yksi UAZ volvon B20 koneella, kyllä Uazin omakone pesee sen kunnossa ollessaan mennen tullen. Itekin pitäis käydä mutta kun ei päivällä meinaa keretä.
Olitkos sinä oku opiskelija ?? ei muuta kuin exkursiota puuhaamaan niin saattaa saada viisumit ja matkat koulunpuolesta. Kyllä sieltä joku exkursiokohde löytyy alalle kuin alalle.
Gravedigger
26.12.2009, 20:39
Perkule kun nuo on kaikki ihan hyllytavaraa viipurissa, tuo kaasutin on jotain reilun satasen, Minula oli yksi UAZ volvon B20 koneella, kyllä Uazin omakone pesee sen kunnossa ollessaan mennen tullen. Itekin pitäis käydä mutta kun ei päivällä meinaa keretä.
Olitkos sinä oku opiskelija ?? ei muuta kuin exkursiota puuhaamaan niin saattaa saada viisumit ja matkat koulunpuolesta. Kyllä sieltä joku exkursiokohde löytyy alalle kuin alalle.
Veikkaan ettei excursiota paljoa aikuiskoulutuksessa tehdä :D Toki firma jossa suurimman ajan koulusta viihdyn niin liikennöi Venäjän maalle aika aktiivisesti. Niin ja ala on raskaskone asentaja. No jos uaz on leimassa pääsiäiseen mennessä (miksi ei) niin olisi kaverin kanssa tarkoitus varata repullinen seikkailu henkeä ja käydä pietari viipuri tai moskova katsomassa. Tai sitten otetaan kaverin Lada.
Tuolta USSR carsilta katseli niin K131 tais olla joku 50€ ja tarvii nyt katsoa kun tuo saadaan liikkumaan ja suurin piirtein toimimaan ja pakokaasut saadaan mitattua. Jos ei mene helposti säätöihin niin tuo kaastuin ainakin huolletaan. Nuo kuulemma kuluu aika helposti nuo Neuvosto kaasarit.
samisami2
26.12.2009, 20:51
Vois olla polttoainepumppuunkin jäänyt joku roska tukkimaan.
Sitten kun kolistelet tankit paskaks niin multa saa hakea tankit ja pako/imusarjan tiiviste neliö reijilläkin löytyy :)
EDIT: taitaa tuossa olla pyöreillä reijillä tuo tiiviste.
Tuossa on kuvien kanssa nuo tankit. Saa ne joku muukin tulla hakemaan.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=57228
Gravedigger
26.12.2009, 20:54
Vois olla polttoainepumppuunkin jäänyt joku roska tukkimaan.
Sitten kun kolistelet tankit paskaks niin multa saa hakea tankit ja pako/imusarjan tiiviste neliö reijilläkin löytyy :)
ei me kai niitä kolistella :D Tarkoitus on ajaa vakioreitti safareita (ja joku rasorilainen muistaa viime talvisodan kohta) Toki ne voi hajota en sano sitä. Hetken kävi jo mielessä tankin siirto tuonne takimmaiseen tilaan, kun takoitus laittaa agrekaatti jossain kohtaa sinne niin olis yksi säiliö molemmille laitteille.
Perhana sitten olen muistanut väärin. Mutta eikös se niin ollut ettei ne olisi mahtunut pyörimään ilman laikkaamista?
Joo, ei ois millään mahtunu niin levee leikkaamatta.
Mulla oli alkuun sauna pöntön takapaksissa (niisk, oi niitä aikoja:)).
Kiuas oli tehty puoljoukkueteltan kaminasta sinkkiämpäri puolittain kivitilaks kylkeen hitsaamalla(vähän oli kumman hajuset löylyt alussa).
Kanaverkko vaan kivien päälle niin pysyy kivekset kyydissä:D
Onko sulla siinä apparin takakulmassa semmonen apout 20x15cm saranoitu luukku? Siitä saa meinaan hyvin savupiipun vedettyä pihalle, pitää vaan eristää kunnolla ettei syty puurakenteet palamaan(koitettu on).
Gravedigger
27.12.2009, 20:21
Joo, ei ois millään mahtunu niin levee leikkaamatta.
Mulla oli alkuun sauna pöntön takapaksissa (niisk, oi niitä aikoja:)).
Kiuas oli tehty puoljoukkueteltan kaminasta sinkkiämpäri puolittain kivitilaks kylkeen hitsaamalla(vähän oli kumman hajuset löylyt alussa).
Kanaverkko vaan kivien päälle niin pysyy kivekset kyydissä:D
Onko sulla siinä apparin takakulmassa semmonen apout 20x15cm saranoitu luukku? Siitä saa meinaan hyvin savupiipun vedettyä pihalle, pitää vaan eristää kunnolla ettei syty puurakenteet palamaan(koitettu on).
Ei ole sarana luukkua, mutta kuskin puolella on tuo sähkön syöttö kiuas. Eli laitetaanko sähkökiuas sisälle :D
Joo, noista sun paareista sais kyllä värkättyä hyvät lauteet;)
Gravedigger
27.12.2009, 20:36
Joo, noista sun paareista sais kyllä värkättyä hyvät lauteet;)
80asteinen kanaverkko ei ole yhtään mukavan tuntunen veikkaan ma. Taka tilaan tulee leiman jälkeen VIP tilat, mutta pohditaan sitä enemmän leiman jälkeen.
Gravedigger
28.12.2009, 23:54
Vikaa paikallistettu pakkasessa. Esi suodattimesta sai -15 asteista bensaa käsille, eli sinne tulee aine. pumppu kuulostaa pumppaavan ja jopa imee heikosti. Eli vika on nyt sitte tuossa hanassa. Tarvii siis mönkiä alle ja alkaa osa toimittajalta pyytelemään tälläistä. Ei siis auttanut enään tiivisteen rasvailu. Ja se kahva aiheuttaa voima sanoja, kun se katkeaa käteen. Se on perin ikävää valu tavaraa ja repii nahkaakin kohtu kivasti.
Itsellä oli joskus vettä täynnä se "esisuodatin" auton alla, eikä meinannut lähtee käyntiin. eikös se veden erotin olekin? Yksi ongelma toisessa UAZ:issa oli heikko polttoaine pumppu. Vaikka kuinka käsin pumppas niin ei tahtonut saada suodattimelle asti ainetta. pumpun vaihto uuteen ja 4-5 pumppauksella kaasarissa kohisi bensa.
Ja kolmannessa UAZissa piti kiertää se vedenerotin siellä autonalla. Ei riittänyt pumpulla teho, mutta kun liitti (jotenkin en muista miten (hanalta suoraan tankkiin tai vastaavaa)) kuitenkin niin ettei bensa kulkenut enään vedenerottimen kautta niin taas bensa kulki.
Tuossa muutoma ongelma mitä minulla ollut noiden eri laitteiden kanssa.
Myöskin semmostakin tapahtunut että polttoaine pumpun nokka koneen sisällä jäänyt sellaiseen asentoon, että pumppu on tavallaan sisä asennossa eikä käsikahvasta tapahdu mitään, mihin auttaa moottorin pyöräyttäminen eri kohtaan. Tätä kyllä tapahtuu enemmän GAZ 69:in kanssa.
Niin tosiaan nämä kaikki ollut avomallin UAZeissa.
Eikös tuollaisesta vois heivata mekaanisen pumpun ja laittaa sähköpumpun tilalle.
Entä onko se hana välttämätön kapistus.Sais tuollaiset "ylimääräiset" vuotopaikat eliminoitua.
Gravedigger
29.12.2009, 11:47
Eikös tuollaisesta vois heivata mekaanisen pumpun ja laittaa sähköpumpun tilalle.
Entä onko se hana välttämätön kapistus.Sais tuollaiset "ylimääräiset" vuotopaikat eliminoitua.
Edelleenkään, jos sähköinen laitetaan laitteeseen mihin on mekaaninen joskus asennettu tehtaalla jo. Ei ole ainakaan ihan positiivisia kokemuksia. Toki tuota voi kokeilla ja hakea taas yhden bilteman pumpun. Vai ostaisiko motonetista.
Gravedigger
29.12.2009, 11:50
Itsellä oli joskus vettä täynnä se "esisuodatin" auton alla, eikä meinannut lähtee käyntiin. eikös se veden erotin olekin? Yksi ongelma toisessa UAZ:issa oli heikko polttoaine pumppu. Vaikka kuinka käsin pumppas niin ei tahtonut saada suodattimelle asti ainetta. pumpun vaihto uuteen ja 4-5 pumppauksella kaasarissa kohisi bensa.
Ja kolmannessa UAZissa piti kiertää se vedenerotin siellä autonalla. Ei riittänyt pumpulla teho, mutta kun liitti (jotenkin en muista miten (hanalta suoraan tankkiin tai vastaavaa)) kuitenkin niin ettei bensa kulkenut enään vedenerottimen kautta niin taas bensa kulki.
Tuossa muutoma ongelma mitä minulla ollut noiden eri laitteiden kanssa.
Myöskin semmostakin tapahtunut että polttoaine pumpun nokka koneen sisällä jäänyt sellaiseen asentoon, että pumppu on tavallaan sisä asennossa eikä käsikahvasta tapahdu mitään, mihin auttaa moottorin pyöräyttäminen eri kohtaan. Tätä kyllä tapahtuu enemmän GAZ 69:in kanssa.
Niin tosiaan nämä kaikki ollut avomallin UAZeissa.
Tuo esisuodatin on tosiaan vedenerotin. Ja siellä ainakin bensaa oli. Tai ainakin se aine oli juoksevaa -15C kelissä. Tarvii varmaan tuo pumppu vielä avata ja katsoa mitä se on syönyt. Vaan aikas uuden näköinen kapistus on (ainut mikä on puhdas)
Eikös tuollaisesta vois heivata mekaanisen pumpun ja laittaa sähköpumpun tilalle.
Entä onko se hana välttämätön kapistus.Sais tuollaiset "ylimääräiset" vuotopaikat eliminoitua.
Kuinkas auton käynnistys ilman virtaa, no hyvä on eihä se saa kipinääkään
Gravedigger
29.12.2009, 14:56
Tämän päivän asennus olikin astetta päähän ottavampi. Tarkoitus oli siis vaihtaa rattilukollinen ohjaus pylväs.
Töötti napin alla ei harmi kyllä ollut mitään kaiverruksia tai muuta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2485&pictureid=48907
Alta löytyi tälläistä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2485&pictureid=48908 (http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2485&pictureid=48908)
Ja Apinan jälkeläisinä rakennamme ulosvedin systeemin, joka ei toimi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2485&pictureid=48909
Ja tämän erehdyksen jälkeen todettiin, että olemme oikeasti apinalle sukua. Otimme raa´an voiman, ja ratti putkea pitkin liian isolla kiinto-avaimella. Liian isolla voimalla lyödessä. Rattihan irtoaa vauhdilla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2485&pictureid=48910
Vahinko että känny oli väärin päin kädessä ei tullut kuvaa irroneesta ohjauspyörästä. :D
No sittenhän päästiin irroittamaan Kannatin palikkaa, josta ei myöskään ole kuvatusta (myös vilkun vipu irrotettiin tässä välissä)
No Sitten putken ala päässä oli tuommoinen kiristys. Venäläinen on viisas ja toinen kanta 12mm ja toinen 13mm.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2485&pictureid=48911
Kiristin irtosi ja oli aika nousta taas fiksuna kuskin paikalle repimään tuota putkea. Ja ei eka hellä veto auttanut mitään. Lisää voimaa JA VOI VIINERI, ETTÄ VOI SATTUA. toinen kuhmun alku edellisen viereen. Tässä kohtaa totesin, että parempi mennä sisälle ehkä avaamaan lonkero.
Siitähä se sitten riemu repee kun tuota tööttiä laittaa takaisin, vaihtoehdot soi kokoajan tai ei soi mitenkään.
Gravedigger
29.12.2009, 15:22
Siitähä se sitten riemu repee kun tuota tööttiä laittaa takaisin, vaihtoehdot soi kokoajan tai ei soi mitenkään.
Menetys ei ole suuri, koska se ei soinut tätä ennenkään :D
Se ratti on tosiaan kiinni kartioliitoksella ja melkoisen tiukasti. Itse väänsin ulosvetäjällä sen niin tiukkaan kun alkoi tuntua pahalta ja hetken kun ihmettelin meinasin sydän pysähtyä ja nenä tummua kun ratti pompsahti 10cm kohti naamaa.
Eikös tuollaisesta vois heivata mekaanisen pumpun ja laittaa sähköpumpun tilalle.
Entä onko se hana välttämätön kapistus.Sais tuollaiset "ylimääräiset" vuotopaikat eliminoitua.
Voi heivata ja heivasinkin omastani. Mutta hyvä se mekaaninenkin on kunhan vain on iskussa.
Hana on kyllä hyvä kun on kaks tankkia.
Gravedigger
03.01.2010, 16:56
Tulipas asennettua taas auton kotimaan hengessä. Eli pakkasta oli ja pihalle.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2485&pictureid=49163
Aamulla ei viitsinyt aloittaa pakkasen ollessa reilu 10 astetta kireämpi.
Eli asennettiin rattiluko roippeita paikalleen ja homma alkoi tuon pienen holkin kohdalleen laittamisella.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2485&pictureid=49162
Oli tuohon saaminen karvan verran raskas homma. Joku rapia puol tuntia taisi mennä kiintoavaimen (24mm) ja moskan kanssa heiluessa. Ja rattilukon tapin alareuna putkessa on 50,5cm ja holkin kolon alareuna osui kohtaan 50,1cm eli vallan sopiva.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2485&pictureid=49159
Sieltähän se akseli tekee tuloaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2485&pictureid=49160
tässä kohtaa oli kulunut noin 1,5 tuntia mittailua säätämistä ja vastaavaa pihalla. Akseli putki paikallaan. Sormet jäässä. Varpaat jäässä. Kyllä rauta on kylmää pakkasella.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2485&pictureid=49161
Ja alitetaan veivi kuva. Edellisellä startti kerralla kokeiltiin veivata. Kunhan tuo hana saadaan niin uutta kokeilua.
Niin ja kaveri piti juuri saarnan kuinka vaarallinen uaz voi olla liikenteessä. Ilmeisesti sitä pelottaa, että tämä oikeasti josku on kilpien välissä.
Gravedigger
16.01.2010, 20:16
no nyt on sitten taas hommattu tavaraa projektin jatkoa ajatellen. Tuli uutta mittaria, bensa pumppua, hanaa ja kaasutinta.
Bensiini pumppu tuli vaihdettua toveri ladan pumpusta aitoon Uaz/Gaz/mosse tyyppiseen isompaan orkkikseen. Ladan pumppu tosiaan pienehkö. Ilmeisesti On kuitenkin tankin tyhjettyä mennyt vettä järjestelmään. Pumppu kyllä pumppaa vaan ei sieltä paljoa tule eli tukos on. Tarvinnee siis puhaltaa takasin päin linjasta jää kokkareet/roskat.
Sitten tarvii ihmetellä noita intin uusimia johtoja :( 3741 mallissa kun pitäisi olla väreillä antureilta tulevat piuhat. Tuossa ainakin osa samalla värillä. Ei iso homma kylläkään.
Niin ja tuttavan innostamana kuvan korjailua kevennyksenä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2485&pictureid=49907
siellä tankissakin on pieni imusihti
Gravedigger
09.04.2010, 20:49
Vihdoin tällekkin keretty tekemään jotain. tuli meinaan työpäivän päätteeksi mentyä käymään vanhempien luona muuten vaan asioilla. Ja menin pikkuista katsomaan, silittämään ja puhumaan nättejä (olen outo tiedän sen)
No kabiinin kiipeäminen ja haaveilua vappu cruisingista. Ja kokeilempa jos se ois ollut vaan jäätä sillon talvella. Ja mitä tapahtuu bensiini nousee heti ensimmäisellä pumppauksella. Sunnuntaina akku mukaan ja käyntiin. Tarvii katsoa jos työharjoittelijan palkka riittäisi leimalle ajoon. Tai sitten tarvii keksiä hyvä syy siirtokilville vappu cruisingiin. Eli saanko luvan vappu cruisngin ajoon siirtolapuille. On tuo käytäntö vähän outo kun ei ole tarvinnut hakea aikasemmin.
Vihdoin tällekkin keretty tekemään jotain. tuli meinaan työpäivän päätteeksi mentyä käymään vanhempien luona muuten vaan asioilla. Ja menin pikkuista katsomaan, silittämään ja puhumaan nättejä (olen outo tiedän sen)
No kabiinin kiipeäminen ja haaveilua vappu cruisingista. Ja kokeilempa jos se ois ollut vaan jäätä sillon talvella. Ja mitä tapahtuu bensiini nousee heti ensimmäisellä pumppauksella. Sunnuntaina akku mukaan ja käyntiin. Tarvii katsoa jos työharjoittelijan palkka riittäisi leimalle ajoon. Tai sitten tarvii keksiä hyvä syy siirtokilville vappu cruisingiin. Eli saanko luvan vappu cruisngin ajoon siirtolapuille. On tuo käytäntö vähän outo kun ei ole tarvinnut hakea aikasemmin.
Ei niitä saa pelkkään cruisinkiin, myyntinäyttelyyn kyllä tms. esim
30.4 Jarrutestaus, ajoreitti talli-city-talli
31.4 Jarrujen säätö korjaamolla, ajoreitti talli-city-talli
1.5 Renkaan vaihto, ajoreitti talli-city-talli
Ite ainakin tulee otettua 3:ksi päiväksi niin saa hurutella
Gravedigger
11.04.2010, 16:15
Liekkö vettä karpuraattorissa. Vai jotain muuta pielessä. Lähti oikeastaan pelottavan hyvin tuolla uazin orkkis pumpulla käyntiin nyt. Ja kierroksilla kävi kyllä. Vaan alle 2000rpm, niin alko puutumaan ja sitten kaamea pamaus ilmanputsarin kotelo hyppää (ei ollut kiini) ja koneet seis. Muutoin käyntiin lähtö ja kaikki oli nuoskeampaa. kuin ladan pumpulla. Toki nyt oli myös uusi akku.
Gravedigger
18.04.2010, 13:06
Imusarjan tiivisteen syyksi tuo on laitettu nytten. En avannut, mutta tilaukseen lähtee. Mistäs kannattaa tilata? Ussrcars ilmeisesti kohtuu varma paikka tilata ja hintakin kohdallaan.
Gravedigger
23.04.2010, 18:04
Nyt on tiiviste paikallaan. Kiitoksia tiivisteestä menee Calmarille.
Ja totta kai yksi mutteri tippui. Eli millä kierteellä mahtaa olla nuo messinki mutterit?
Niin ja kohtuu työ tuo imu/pakosarjan tiivisteen vaihto ku laiskana en kontannut auton alle irroittamaan pakoputkea sarjasta. Vaan meni piene pohtimisen jälkeen loistavasti. Kuvat ei tähän väliin kerkeä ikävä kyllä :D Oli todella mielenkiintoinen asennus kun vängättiin sarjat paikalleen. Jyväskylän vappu cruising taitaa väliin jädä kylläkin, mutta kyllä se vielä ajoon tulee.
Ja onko mitään järkeä jättää noita penkkejä tonne takatilaan vai tekiskö pakettiauton? Tietenkin Kasinhännstä löytyi kaikkea kivaa taas noihin telineisiin. Oskiloskooppia ja vaikka mitä.
Oliko vanha tiiviste poikki ?? Itse halusin ne penkit sinne siksi että jos leimaa ilman voi olla hankalaa myöhemmin niitä sinne saada.
Gravedigger
23.04.2010, 19:57
Oliko vanha tiiviste poikki ?? Itse halusin ne penkit sinne siksi että jos leimaa ilman voi olla hankalaa myöhemmin niitä sinne saada.
Ei ollut poikki, mutta oli edelliseltä asentajalta jäänyt yksi niistä ala muttereista auki ja oli palamisen jälkiä siellä.
Gravedigger
25.04.2010, 08:54
Oli moni kuva mennyt sitten kamerasta hukkaan :( yksi julkaisu kelpoinen löytyi. Lopuissa kuvissa on autonomistaja (minä) Joten kauhu galleriaa ei tehdä
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2485&pictureid=57771
Niin eli tuohon tilanteeseen jouduttiin, kun en millään viitsinyt tuolla pohjolan tallin lattiavalun seassa mönkiä. Olisi tarvinnut irroittaa pakosarja pakoputkesta. Kyllä se sinne siitä huolimatta saatiin ja uusi tiivistekkään ei vaurioitunut :rolleyes: Tarvii jossain vaiheessa mennä taas kun kerkee ja pääsee. Niin laittamaan kaasuvipu ja kaasari paikalleen. Niin ja haettava jostain M10*1,0 muttereita. Ja samalla tässä kämpillä aloittaa weberin kunnostus ja metsästettävä yksi vipu, joka puuttuu.
Gravedigger
11.06.2010, 21:00
Valoa tunnelin päässä. Tänään tärähti todella kauniisti ja herkästi käyntiin, kun sai johtoja kohdilleen. Huomenna jos saisi mittariston johdot arvattua kohdalleen, niin alkaisi olemaan siirtolappu kunnossa. Hallipaikan löydyttyä.....
Toki tarvii katsoa, kun huomenna käy enemmän, että tarviiko karpuraattoria säädellä kohdilleen.
Gravedigger
12.06.2010, 16:38
Tänään ajettu pieni lenkki ja voin todeta, että tarvii ostaa se toinenkin peili :D Kaverin piti aluksi olla näyttämässä merkkiä minne voi pakittaa. No yksin päästiin siihen urakkaan ja meinas tulla vahinkoa :D Täytyy selvittää mikä käry koneesta nousi kun oli käynnissä. Onko vain vaseliiniset käden jäljet pakosarjassa vai mikä. Lisäksi tarvii ostaa uusi yleis mittari ja alkaa noita mittarin sähhköjä ihmettelemään. Samalla saisi tuon virtalukon vaihdettua tuohon rattiakselilla olevaan. On ainakin eri määrä napoja.
Niin ja onkohan bensa pinnassa säätämisen varaa vai oliko vaan liian kylmä kone, kun ilman ryyppyä ei käynyt. Vai vaikuttaako se että suodatin kupissa ei ollut tarpeeksi öljyä? Ainakin kierrokset kuului, kun ilman moottori koppaa ajelin tuon lenkin :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2485&pictureid=61783
Kuva siitä että ainakin käännettiin :D
Gravedigger
19.06.2010, 19:26
Nyt tarvisi jonkun toverin auttavaa kameraa. Kytkin mielestäni kaavion mukaisesti johdot mittaristoon ja näyttäävät ihan mitä sattuu. Esim ölppä paine on 6bar jo startatessa. Ja tankkikin olisi täynnä melkein. Eli onko anturi ja plus johdot vain väärin päin? Vai onko jotain mennyt todella väärin. Jos joku viitsii ottaa kuvan mittarin takaa miten johdot menee. Niin olisin kiitollinen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2485&pictureid=49903
Nämä on mittarit eli ei jännite mittarillinen malli.