View Full Version : BF goodrich mud terrain km2
pete185t
10.12.2009, 09:33
Onko kellään käyttö kokemuksia kyseisistä renkaista bf goodrich mud terrain km2 ?
Olisin hankkimassa omaan koslaan tummoisia renkaita kokoa 32 / 11.5 - 15
kaveri laittoi -07 hiluksiin tuonmerkkisen rattaan 32x11,5 r15 kokoisena, sopii just pyöriin ilman korotuksia, kehunut kovasti, ks renkaat on sitä uusinta mallia
kj_temmes
10.12.2009, 10:13
Niin toi KM2 ilmaisee että on kyseessä uudistettu BFG:n mudi..
pete185t
10.12.2009, 12:12
Juu juurikin tuota uutta versiota tarkoitin...
Näin minäkin olen kuullut että 32" menisi tohon uusikoriseen hiluxiin ilman korotuksia.
Onko tieto mistä noita renkaita saisi edullisimmin, pirkanmaa / satakunta akselilla?
Suunnilleen 1000km tullu ajettua koolla 33x10.5 Hiton hyvät ajaa tiellä ja noi 10.5 kapeet ei ainakaa alkuperäisellä offsetillä vetele urissa ja kaistalla mihinkään suuntaan. Tasapainotus onnistui minimaalisilla painoilla. Ja ainakin paremman näköset ja kestävämmät rungot kun vanhassa mallissa.
Mitkään vyörenkaat ei ole maastorenkaita, mutta ei toikaan ihan huono mettässä ole.
Samsonite
10.12.2009, 20:05
Mihin hintaan 33x10,5-15 irtos, ja onkohan halkasija vastaava kuin vanhassa pintamallissa?
Taakse tarttis uuvven parin, eessä vanhan malliset mudit.
pete185t
11.12.2009, 08:30
Muistaakseni kankaanpään TH-kumista 32x11.5-15 maksaa noin 640e vanteelle laitettuna ja tasapainotettuna.
En tiedä onko kallis vai halpa hinta?
Mihin hintaan 33x10,5-15 irtos, ja onkohan halkasija vastaava kuin vanhassa pintamallissa?
Taakse tarttis uuvven parin, eessä vanhan malliset mudit.
670€ kaikkine tarpeineen. Tiiä sitte oliko halpa vai kallis, kohta joku kuitenkin kehuu että sai jostain 300km päästä 15€ halvemmalla...:D
Onko nää uudet yhtä surkeet talvella kuin vanhat? Niitä huonompia talvirenkaita kun ei taida juuri olla...
Nii mites ne KM2 goodrichit pelaa talvella?onks niissä se M+S mrkintä?sehän pitää olla talvilaillisis renkais?
Nii mites ne KM2 goodrichit pelaa talvella?onks niissä se M+S mrkintä?sehän pitää olla talvilaillisis renkais?
"Onko nää uudet yhtä surkeet talvella kuin vanhat? Niitä huonompia talvirenkaita kun ei taida juuri olla... "
Kyllä vaan ja aivan oikein. Vaikka onkin lailliset "talvi"renkaat merkintöjen puolesta, niin ei näissä mitään pitoa ole. Takavedolla ei pääse ja nelikolla puskee suoraan. Varsinkin uudella tamppaantuneella lumella ja 0 kelillä on ihan vitun liukkaat.
Näissä on se hyvä puoli, että ovat NIIN helevatan pitämättömät että sen huomaa jo pienessä nopeudessa eikä vauhti kasva vaarallisen suureksi. Ennakoivan ajon merkitys saa merkityksen, eikä sinänsä se nopeus, mutta äkkipysäys.
Kyllä ne sirkkelinterät/kaivonkannet/pizzaleikkurit eli legendaariset 205 hakkikset on poikaa jos haluaa lumikelillä terveenä perille.
(Ja kohta joku kuitenkin mainostaa (huokaus..)Coopperin Discoverer renkaita...:p)
Eli en suositte lumien aikaan kuin tosi kamikaze tai sitte huippukuskeille, tiiä sitte kumpaa itte edustan.
Eihan mutikaiset oo ees tehty talviolosuhteisiin, että ei niissä kyllä pitoa oo vai oiskin merkintä Mud+Snow... Insan valikoimasta ku valitset BF:n track edgen kopiot ni pitoakin löytyy erimalliin. Ja mitä taas Nokialaisiin tulee, niin eihän niillä tee h...v...a, jos meinaa enempikin ku talven ajella. Sellaset luistimet sen jälkeen, että oksat pois... Rengas kauppiaalla niit hakkiksia talven ajettuina pinoittain, kun ottaneet muiten renkaita tilalle. Ja kuullut kettumiehiltä, että BF:n Trackit vaikka kuluneet puolipitosiks, on kuitenkin päässyt umpisessakin etiepäin ku Hakkaset jääny kii... Ja Cooperin Discoistakin monta vaihtista, että ei voi haukkua saati kehua ku ei oo sen kummenpaa tietoa. Itellä BF:n orggikset Tracit alle menos taas ja toiseen laitoin leimaa varten Discot ku entiset Hankook RF04 (8mm pintaa) ei pitoa yhtään enään.
-pajero-
12.12.2009, 18:19
talven ajoin vanhoilla mutiaisilla ja pääs eteen päin ilman pusikoita eikä niissä paljon pintaa enää ollu, ei muzzillat sen paremmin pie talvella onkun luistimet.
Rekisteröimätön
19.12.2009, 08:22
ei kannata ostaa km2sia.
osta boggerit niin pito on taattu eikä tarvii hävetä kun ei oo oikeita maasto rinkuloita
Racingrabbit
19.12.2009, 08:38
ei kannata ostaa km2sia.
osta boggerit niin pito on taattu eikä tarvii hävetä kun ei oo oikeita maasto rinkuloita
selvä provo,mutta kuitataan nyt jotain ;)
Olin pari viikkoa sitten Turun moottoritiellä V8 Disco 1:n kyydissä,jossa oli alla nämä uudet BFG MT:t ja nopeutta oli gps:n mukaan 160 kmh.
Olisi ollut varmaan mielenkiintoisia naamanväänteitä kuskilla,jos olisi ollut Boggerit alla :)
Kaikki M/T rengasta karkeammat on tien päällä perseestä.Tietysti jos lahna ei kulje/ei saa ajaa kuin 80 kmh,niin silloin välttää renkaiksi vaikka traktorin pyörät.
Boggerit ja muut vastaavat on vain ja ainoastaan maastoajoon tarkoitettuja renkaita,turha yrittää kehua mitään muita ominaisuuksia.
kj_temmes
19.12.2009, 13:57
selvä provo,mutta kuitataan nyt jotain ;)
Olin pari viikkoa sitten Turun moottoritiellä V8 Disco 1:n kyydissä,jossa oli alla nämä uudet BFG MT:t ja nopeutta oli gps:n mukaan 160 kmh.
Olisi ollut varmaan mielenkiintoisia naamanväänteitä kuskilla,jos olisi ollut Boggerit alla :)
Kaikki M/T rengasta karkeammat on tien päällä perseestä.Tietysti jos lahna ei kulje/ei saa ajaa kuin 80 kmh,niin silloin välttää renkaiksi vaikka traktorin pyörät.
Boggerit ja muut vastaavat on vain ja ainoastaan maastoajoon tarkoitettuja renkaita,turha yrittää kehua mitään muita ominaisuuksia.
Tokkopa on BFG MT:lläkään nopeusluokitus 160kmh:ta??
NewJuhani
28.09.2010, 21:26
http://www.bfgoodrich.fi/bfgoodrichfi/index.jsp
BF Goodrich Mud-Terrain™ T/A® KM2
Tekniset tiedot
Leveys: 215 - 305 mm
Profiilisuhde: 85 - 70
Vanneläpimitta: 15" - 17"
Suorituskykyluokka:
Q (160 km/h)
Heikki L
29.09.2010, 20:41
mulla ollu nyt kesän alla km2 olisko tohon ritsaan tullu joku 4tkm ja 2 safaria sillä aikaa.
Hyvät on maantiellä ja mettässä ne on vaan mutiaset, mutta kestivät kuitenkin lahnan alla kilon paineilla.
Kai sitä lunta kohta tulee niin näkee jaksaako vaihtaa 205 hakkapeliitat alle viel;)
Nuhapumppu
29.09.2010, 22:32
ei kannata ostaa km2sia.
osta boggerit niin pito on taattu eikä tarvii hävetä kun ei oo oikeita maasto rinkuloita
Ei niin,osta suoraan TEKA niin on sitä pitoa kesällä ja talvella,tunnu tuo boggerikaan enää siinä vaiheessa miltään. Eikä tarvi hävetä kun on alla todellinen metsälaite. Tosihan on ettei juurikaan mikään MT rengas koskaan ole oikean talvirenkaan veroinen.
Onkos joku näillä saanut oikeen kilometrejä kerättyä, että häviääkö silmissä vai ajaako satatonnia?
Heikki L
07.11.2010, 20:34
Ei näillä sataatonnia taida kehdata ajaa, mutta 5t km ei ole juuri jättäny jälkiä, vähän on ehkä etunappulat ulkoreunoista pyäristyny kun tuppaa laskeen mutkiin liiankovaa:(
Nyt kun Mutikat on ollu jo markkinoilla kauan ja mulla ois kohtapuoliin renkaat hankita edessä niin kiinnostais kuulla kokemuksia. Lähinna tuolta tien ulkopuolelta. yhdet mulla ollut niin tiedän miten toimivat tiellä mutta oli niin pienet että möin aikanani pois.
Eli miten toimivat kivkossa pehemeellä puhdistuuko kuvio vai onko heti tukossa ?
Alla on nyt 35x13,5x15 mudzillat joissa pintaa keskellä 8 -12 mm ja tilalle olen katteluu 35x12,5 mutikoita. meneekö huonompaan jos vaihdan.
ja jos joku tietäis paljonko mutkina harpussa urasyvyyttä uutena
Nuhapumppu
28.04.2013, 19:57
Sen verran löytyy kokemusta,että joko seos on muuttunut ajan myötä vähän,tai sitten AtteL:lle on sattunut joku susi malli,koska nuo omat pitivät talvella oikeinkin hyvin ja jopa emäntä kehui niiden pitoa. Mudzillaan en lähtisi edes vertaamaan,koska kyseessä on MT rengas eikä oikea mnaastorengas kuten mudzilla on. Mutta kylläpä noilla on kaveri pärjännyt maastossa useamman vuoden jo hyvin,kyljethän noissa on kuin kumpparinvarret että kivikossa saa olla vähän tarkempana kuin oikean maastokumin kanssa. Urasyvyyttä taisi olla noissa omissa joku 14-16mm uutena,en muista tarkkaan.
Mutta tuo maastorengas on aina vähän kompromissi,jos haluaa mukavuutta tienpäälle niin se karsii heti maastossa ajo kykyä ja toisinpäin. Ja kohta joku boggeri mies hyökkää huutamaan että boggeri on parempi kuin mikään normaali kesärengas tienpäällä:D
Sehän on selvä että molempia ei voi saada, mutta tosiaan kun tulee jonkunverran tiellä ajettua niin noi mudzillat katoaa silmissä mutta on kyllä ollu pirunhyvät maastossa. Nyt niin kun renkailla on tapana ne alkaa oleen melko lopussa, ja pikku hilljaa pitäis uudet hommata.
Bfg mutikoissa käsittääkseni ei ole tota kulumisongelmaa ja tienpäällä pirunmukavat on ajaa. Mutta lähinnä tuo kohtuu tiheähkö kuvio mietityttää. rengashan on sika halpa verrattuna noihin oikeisiin maastokumeihin niin sekin vähän houkuttais
Itsellä oli 10.5x33 rj:n alla, mielestäni ihan ok. Rengasmelu oli inhimillistä, kulumista ei huomannut silmissä, pito piisasi metsässä omiin tarpeisiiin ja talvellakin oli tarpeeksi hyvät kun piti nopeuden ja turvavälin järkevänä, lumella pito menetteli mutta jäähän nuo nappulat ei tietenkään pure, nastoilla varmaan hieman apuja. Yksin pääsääntöisesti ajaessa menee talvellakin jos ei satoja kilometrejä päivässä aja, perheautoon en suosittele.
Itsellä oli 10.5x33 rj:n alla, mielestäni ihan ok. Rengasmelu oli inhimillistä, kulumista ei huomannut silmissä, pito piisasi metsässä omiin tarpeisiiin ja talvellakin oli tarpeeksi hyvät kun piti nopeuden ja turvavälin järkevänä, lumella pito menetteli mutta jäähän nuo nappulat ei tietenkään pure, nastoilla varmaan hieman apuja. Yksin pääsääntöisesti ajaessa menee talvellakin jos ei satoja kilometrejä päivässä aja, perheautoon en suosittele.
Ajo on 80 % offia ja 20 % tiellä
Ajo on 80 % offia ja 20 % tiellä
Paha sanoa kun itse ei ole tullut täyspäiväisesti noilla nelivetoisilla offattua, äkkiä ajateltuna se taitaa tuolla prosenttimäärällä olla huono vaihtoehto. Jos ajaa autolla paljon tiellä mutta kulkee huonoja jahtiteitä yms metsäkeikkoja tuo km2 toimii mielestäni. Taitaa olla vaan semioffarin rengasvalinta :) ?
Eli miten toimivat kivkossa pehemeellä puhdistuuko kuvio vai onko heti tukossa ?
Alla on nyt 35x13,5x15 mudzillat joissa pintaa keskellä 8 -12 mm ja tilalle olen katteluu 35x12,5 mutikoita. meneekö huonompaan jos vaihdan.
ja jos joku tietäis paljonko mutkina harpussa urasyvyyttä uutena
Mulla on 32 x 11.50 ollut nyt parisen vuotta ajossa, kivikossa ja kuivalla toimii mielestäni perhanan hyvin, märällä/ kosteallakin tarraa kyllä aika mukavasti pitoa. Sivunappulat saisi olla vähän isommat jos oikeasti haluaisi sivuvallien kanssa johonkin kiipeillä. Ja kyljistä puheenollen, ainakin itsellä meni kauniisti oksa läpi ja kurkkasi toiselta puolelta ulos eli mikään maailman vahvin rengas tuo ei ole kiviin olen kyllä raapinut urakalla eikä niistä ole juuri kipeää saanut, pari pienehköä viiltoa näkyy.
Ei tietenkään mitkään boggerin veroiset mudassa/ pehmeässä ole, kunnon hapella alusta loppuun niin kuvio pysyy kohtalaisesti puhtaana ja eteenpäinkin pääsee. Ainakaan nuo omat ei putsaannu pätkääkään jos koittaa hiippaillen mennä, aivan sama millä paineilla koittanut. Eli ihan pehmeikköön noi ei oikein toimi, muuten on tietyt rajoitukset huomioonottaen (eihän tuo ihan oikea maastorengas ole Suomen olosuhteisiin ;) ) mielestäni oikein pätevä yleisrengas, varsinkin kun maantiekäytöskin on asiallinen.
BJ-40/76
28.04.2013, 23:43
Noilla vanhemmilla bfg All terrineilla on tullut ajettua enemmänkin; land cuisereissa, 285/75-16, 33-12,5-15 ja tuossa nimimerkin bj:ssä 35-12,5-15, on/oli "siirtymärenkaana", noille 38" swamppereille (oli pahimmillaan/parhaimmillaan ainut auto)
Ja noilla all terraineillakin ajoimme bj:llä harrastelu/tutustumisluokassa vinssiautona napalukot auki puolikaasulla, sillä tuolla 90 hv diselillä olis kaivanut boorit alta sekunnissa noille "aloittelijoille"
Parilla kaverilla on/oli nuo bfg mt km2:set autossa, ja hdj-80 alla 285-75-16 on maantiellä siedettävät? mutta itse haluan tuosta äänestä ja vierintävastuksesta?
hivenen pois: kun noita maasto (4x4) kilometreja tulee tuolla hodarilla alta 100km/vuosi.
Jos olisi joka kuukausi 4x4 paikkoja, ja varsinkin märällä/lumessa, niin tuo km2 olisi hyvä.
Ja jos pitää mennä suolla, missä pitää katsella askeleita, niin väärä rengas, joku bokkeri on parempi, taikka venäläinen lentokoneen sisärengas....
moggirange
29.04.2013, 05:19
Ainakaan nuo omat ei putsaannu pätkääkään jos koittaa hiippaillen mennä, aivan sama millä paineilla koittanut.
Eipä sitä ole sellaista rengasta, joka pysyis puhtaana hiljaa pyörittäessä? Joku oikein harvalla traktori-kuviolla ehkä?
Eipä sitä ole sellaista rengasta, joka pysyis puhtaana hiljaa pyörittäessä? Joku oikein harvalla traktori-kuviolla ehkä?
Ei muuten pysy sekään aina puhtaana :D
painapesurin suuttimet lokasuojiin ja joku painetta kehittävä vesipumppu peräkonttiin :D
painapesurin suuttimet lokasuojiin ja joku painetta kehittävä vesipumppu peräkonttiin :Dtuossa on muuten ideaa,ei muuta kun kehittelemään.:D
Eipä sitä ole sellaista rengasta, joka pysyis puhtaana hiljaa pyörittäessä? Joku oikein harvalla traktori-kuviolla ehkä?
No ei, mutta on renkaiden puhdistumisessa kuitenkin selviä eroja. Toisista poistuu savi helpommin, ei tartte ihan lapikas lattiassa ajaa :D
No niin . Tänä suvena tarvis vaihtaa renkaat joten onko kukaan ajanu jo yli 10000 km:mmäää noilla km2 :silla ja jos on niin onko mekkala kasvanu kilometrien myötä.
Eli näillä näkymin vaihtoehtona on joko alltsikat tai nuo km2 :set.... Molemmat on saman hintasia.
Ja koko on 35-12.5/15.
Nii ja jos täällä kaakonkulmalla jollain on nämä alla niin oisi mielenkiintoista päästä koeajollekkin.
Punanenä
07.05.2013, 19:46
No niin . Tänä suvena tarvis vaihtaa renkaat joten onko kukaan ajanu jo yli 10000 km:mmäää noilla km2 :silla ja jos on niin onko mekkala kasvanu kilometrien myötä.
Eli näillä näkymin vaihtoehtona on joko alltsikat tai nuo km2 :set.... Molemmat on saman hintasia.
Ja koko on 35-12.5/15.
Nii ja jos täällä kaakonkulmalla jollain on nämä alla niin oisi mielenkiintoista päästä koeajollekkin.
Kaksi kesää ovat käyttönivassa olleet alla ja nyt kolmas kesä meneillään, useampi 10tkm ajettu siis.
Meteli ei tunnu kasvavan, kuluminen olematonta.. Voi suositella. Käyttö on ollut 95% tiellä. Talvella ovat hengenvaaralliset:)
Kovin vastaavat kokemukset. Humina vähentynyt kovasti (niin teki kyllä jo ensi tuhansien jälkeen) ja pito mm. märällä asfaltilla vain parantunut kilsojen myötä. Ei tarvitse seuraavia AT kumeja miettiä...
Miten on porukka talvella pärjänny näillä? Tuntuu näistäkin olevan juuta ja jaata. Onko kellään nastoitettuja versioita ollut alla?
Lord of flies
09.05.2013, 12:01
Miten on porukka talvella pärjänny näillä? Tuntuu näistäkin olevan juuta ja jaata. Onko kellään nastoitettuja versioita ollut alla?
Mulla oli rotken alla. Pärjäs kyllä kun ajo maltillisesti, mutta enemmän olis kaupungissa ja tiellä pitoa kaivannut. Kaupungissa mentiin paljon nelikolla ja ennakoivalla, mutta tiellä pidin kyllä takavetoa vain päällä.
Mettäteillä ja hangessa toimi mukavasti.
Nyt oon nyppinyt nastat pois ja ajan kesän näillä
Seuraavaksi talveksi teetän varmaan saippauksen kun käyn pohjosessa.
Kovin vastaavat kokemukset. Humina vähentynyt kovasti (niin teki kyllä jo ensi tuhansien jälkeen) ja pito mm. märällä asfaltilla vain parantunut kilsojen myötä. Ei tarvitse seuraavia AT kumeja miettiä...
Nii kummat siulla on eli altsikat vai mutikat?
Heikki L
09.05.2013, 21:40
mullakin km 2 2 kessää alla ei mmoittimista, km1 ajoin 6kesää ja kulu eriparisiks.
Noissa ei vielä havaittavissa. ei kyllä mikään jääratakumi, mutta nastoitettuna vois mennäkkin talven. on silti omalla tuntumalla pal parempi talvella ku km1
En kyllä edes harkitsis altsikoita jos mulla olis HDJ.
Nii kummat siulla on eli altsikat vai mutikat?
No ne mutikat. Ne varsinaiset AT:eet onnettomat jos edes harkitsee asfaltilta poistumista, eikä ne sielläkään loista.
Ok. Muistan elävästi millanen oli vanha AT kuvio hieman kuluneena märällä loskakelillä...
Tuossa uudessa AT kuviossa sentään kuvio pääsee purkamaan ulos eli se saattaa olla jo edes sinne päin.
Mutta pysytään km 2.sessa jo ihan turvallisuudenkin vuoksi.
BENJAMIN
10.09.2018, 17:39
Onko saatavilla jostain km2 315/75-16 kokoa .?