View Full Version : Hyvää Itsenäisyyspäivää!
Ja teeveet auki klo 14.20, kanava kakkonen ja Tuntematon Sotilas! :)
Ja teeveet auki klo 14.20, kanava kakkonen ja Tuntematon Sotilas! :)
en ole ikinä katsonut tuntematonta sotilasta,nyt voisin tsiigaa.
mitä itsenäisyyspäivä teille merkitsee?
en ole ikinä katsonut tuntematonta sotilasta,nyt voisin tsiigaa.
mitä itsenäisyyspäivä teille merkitsee?
Suosittelen, sen verran voi kertoa, että mulle päivä on erityisen tärkeä!! Juha-ukkini teki kyseisen elokuvan käsikiroituksen, kuten myös Täällä Pohjan Tähden allakin, palkittiin Jussillakin aikoinaan. On myös isovanhempien kihlajaispäivä tänään :) Itsenäisyys on mulle sitä, että olen tässä ja nyt, vapaassa maassa, minulla on Suomen passi ja paljon muuta! Markkaa on kyllä vieläkin ikävä... Hyvin tunnepitoinen päivä tänään...
hazzinen
06.12.2009, 10:24
emännän syntymäpäivä on tänään, joten kaffittelua tiedossa. tuntemattoman molemmat versiot tillitetty lie kuinka monta kertaa, täytyy varmaan kattella tänäänkii
Skorpioni
06.12.2009, 10:52
En ole katsonut kertaakaan Tuntematon sotilas -elokuvaa, enkä katso nytkään. Toivottavasti isäntä sulkeutuu suljetun oven taakse, ettei tarvitse edes kuunnella. Tai voisihan tästä lähteä jonnekin...
Itsenäisyyskeskustelua on tullut käytyä ennenkin täällä, eikä mielipiteet siitä ole miksikään muuttuneet. Liput kannattaisi laittaa puolisalkoon tänä päivänä!
nähty on...Eiköhän sitä vois vaihtaa elokuvaa välillä!!!
Kiitos veteraaneille.
En ole katsonut kertaan Tuntematon sotilas -elokuvaa, enkä katso nytkään. Toivottavasti isäntä sulkeutuu suljetun oven taakse, ettei tarvitse edes kuunnella. Tai voisihan tästä lähteä jonnekin...
Itsenäisyyskeskustelua on tullut käytyä ennenkin täällä, eikä mielipiteet siitä ole miksikään muuttuneet. Liput kannattaisi laittaa puolisalkoon tänä päivänä!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaatuneiden_muistop%C3%A4iv%C3%A4
Historia hallussa??
Skorpioni
06.12.2009, 11:09
Onko meillä oma valuutta ja päätämmekö Suomessa itse ulkopolitiikasta? Missä tehdään suurin osa Suomeakin koskevista päätöksistä? Ettei vain olisi Brysselissä.
Tosin en ole ollut koskaan kiihkoisänmaallinen, enkä ole ihannoinut sotaelokuvia, vaikka tänään esitettävästä elokuvasta on joku sanonut sen olevan pasifistinen elokuva. Isäni oli sodassa. Hän ei kerinnyt nauttia kuntoutuksista, joita sotaveteraaneille tarjotaan, jos tarjotaan. Mihin käytettäneen veteraanijärjestöjen miljoonat? Menevätkö rahat EU:n pohjattomaan kirstuun?
Onko meillä oma valuutta ja päätämmekö Suomessa itse ulkopolitiikasta? Missä tehdään suurin osa Suomeakin koskevista päätöksistä? Ettei vain olisi Brysselissä.
Tosin en ole ollut koskaan kiihkoisänmaallinen, enkä ole ihannoinut sotaelokuvia, vaikka tänään esitettävästä elokuvasta on joku sanonut sen olevan pasifistinen elokuva. Isäni oli sodassa. Hän ei kerinnyt nauttia kuntoutuksista, joita sotaveteraaneille tarjotaan, jos tarjotaan. Mihin käytettäneen veteraanijärjestöjen miljoonat? Menevätkö rahat EU:n pohjattomaan kirstuun?
Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikeksta katkeruudestasi huolimatta.. Tämän topcin tarkoitus oli olla Suomea Kunnioittava ja positiivinen..
Aloita vaikka oma topickisi.. Jossa voit sitten laitella lippuja puolitankoon jne.. ;) Ja Tuntematon sotilas kuuluu Yleissivistykseen!! Ja se ei suinkaan tarkoita, että ihannoisi sotaa tai sotaelokuvia.. Mutta tietysti tämä on vain minun henkilökohtainen mielipiteeni ja valitettavasti olen elänyt lapsuuten aivopestynä Suomi-elokuviin ja tavannut Suuria elokuvantekjöitä pienestä pitäen.. Mutta minkäs sitä sukujuurilleen mahtaa.. :rolleyes: Onhan se kiva muistella tälläisenä päivänä kuinka ukki ja mummi viettivät kihlajaisiaan Itsenäisyyspäivänä sekä juhlivat useasti Linnanjuhlissa.. Ja kuinka isovanhempani taistelivat sodissa ja Lottina sekä rintamalla, että Kotirintamalla! Ja saivat hyvää hoitoa ja palvelua veteraaneina!!
Skorpioni
06.12.2009, 11:29
Anteeksi jos mielipiteeni loukkasi. Tarkoitukseni ei ollut loukata, vaan sanavapauden vielä tällä hetkellä omaavana henkilönä toin esiin oman näkemykseni asiaan. Yleensäkään ei voi tietää millaiseksi joku topikki on tarkoitettu. Keskustelun käydessä vilkkaana ja mielipiteiden mennessä ristiin, saattaa keskustelu kääntyä ihan muihin seikkkoihin, mitä avaaja oli alunperin tarkoittanut.
Muistetaan vielä se, että asiat riitelevät, eivät keskustelijat. Ainakin näin pitäisi olla, mutta ilmeisesti ei ole.
Mitä katkeruuteen tulee, niin luulen, että sotaveteraanitkin saattavat olla katkeria, koska heidän tekemänsä työ valui hukkaan, kun Suomi myytiin. Tänä päivänä muistellaan veteraaneja ja puhutaan kauniita korulauseita sotaveteraaneista, mutta mitä siitä on hyötyä. Pitäisi tehdä jotain, että nämä jäljellä olevat veteraanit saisivat heidän ansaitsemansa kohtelun edes viimeisinä elinvuosinaan.
Yleensäkään ei voi tietää millaiseksi joku topikki on tarkoitettu. Keskustelun käydessä vilkkaana ja mielipiteiden mennessä ristiin, saattaa keskustelu kääntyä ihan muihin seikkkoihin, mitä avaaja oli alunperin tarkoittanut.
Otsikko yleensä kertoo mistä aiheesta on kyse... Paitsi jos sisälukutaito on hukkateillä... :eek:
Skorpioni
06.12.2009, 11:41
Otsikko yleensä kertoo mistä aiheesta on kyse... Paitsi jos sisälukutaito on hukkateillä... :eek:
Jos lie ollutkin. :rolleyes:
Hyvää itsenäisyys päivää kaikille
telkku auki 13:25 kanava 3 Törni sotilaan tarina .
Marcus78
06.12.2009, 12:38
Nanaa lainatakseni. "Itsenäisyys on mulle sitä, että olen tässä ja nyt, vapaassa maassa, minulla on Suomen passi ja paljon muuta!"
Tämä merkitsee paljon.Ei asioita tarvitse aina ajatella kaikkien vaikeimpien nurkkien kautta.
Ihan yksinkertaisista asioista voi olla ylpeitä, kuten et puhutaan Suomea ja niinkuin jonkun kommentissa oli, niin sananvapaus.
Ite olen tällä hetkellä Saksassa töissä ja autossa on Suomenlippu takaseinässä.
Onneksi Suomenlippu..;)
Kaikille hyvä linkki:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Talvisota#Suomen_armeija
Hyvää itsenäisyyspäivää ja pidetään Suomalaisuus korkeella!!!
Bänkster
06.12.2009, 12:44
Miten joka aiheesta voi saada riidan aikaiseksi... :(
(vastaus: helposti)
Ratkiriemukasta itsepäisyyspäivää nyt kuitenkin! :o
Cruiseristi
06.12.2009, 12:56
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille .
Skorpioni
06.12.2009, 13:01
Miten joka aiheesta voi saada riidan aikaiseksi... :(
(vastaus: helposti)
Sitä minäkin ihmettelen. Asiat eivät aina ole mustavalkoisia, saati sinivalkoisia!:D
Hyvää itsenäsyyspäivää kaikille !
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=790&pictureid=47274
juu H.I.P kaikille - ja kiitos asianosaisille, rivit harvenevat mutta kunnia säilyy
Jaahas, jutturuutu on taas täällä..
Hyvää itsenäisyyspäivää siitä huolimatta!
Nyt on välivuosi tuntemattomasta sotilaasta, joka toinen vuosi kun katsoo niin jaksaa paremmin seurata :)
Rekisteröimätön
06.12.2009, 15:27
Jaahas, jutturuutu on taas täällä..
Hyvää itsenäisyyspäivää siitä huolimatta!
Nyt on välivuosi tuntemattomasta sotilaasta, joka toinen vuosi kun katsoo niin jaksaa paremmin seurata :)
Kuulehan baxxter-kulta. Alan olla huolissani sinun terveydestäsi. Noin nuorena muisti heittää ja vielä aika pahasti. Voisit toki vaihtaa levyäkin viimein ja lopettaa minun vahtimisen. Moni muukin kirjoittaa aika useita kommentteja joihinkin topikeihin. Etpäs niistä ota pulttia. Tässä sinulle hyvä esimerkki jutturuudusta: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=51386
Ratkiriemukasta ja vakavaa itsenäisyyspäivää kaikille!
Skorpioni
06.12.2009, 15:29
Allekirjoitus jäi laittamatta. Sorry.
PikkuMyy
06.12.2009, 16:46
Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille, on hienoa asua itsenäisessä maassa jotka edellinen sukupolvi on meille rakentanut kovalla työllä, verellä ja kyynelillä.
Vähän ollaan menty huonompaan suuntaan kaikenmaailman kotkotuksien kanssa, nautitaan silti tästä vielä niin kauan kun voidaan.
Byrocrat
06.12.2009, 19:26
Hyvää itsenäisyyspäivää Espoostakin. On hienoa elää maassa, jossa jokainen voi olla mitä mieltä tahansa ja sanoa sen myös julkisesti. Joskus vain olisi parempi ensin miettiä mitä sanoo eikä hölventää mielipiteitään väärissä asiayhteyksissä.
Ilman isiemme ja/tai isoisiemme taisteluita talvi- ja jatkosodassa emme välttämättä olisi nyt täällä näitäkään kommentteja kirjoittelemassa ja siksipä ainakin minä olen sotiemme veteraaneille kiitollinen itsenäisestä isänmaasta. :)
Hyvää itsenäisyyspäivää tasapuolisesti!!!!!!!!!!
puananen
06.12.2009, 21:31
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille
Skaleton
06.12.2009, 23:34
Hyvää Itsenäisyyspäivää vaikka ollaan jo maanantain pikkutunneilla. Muistan edellistä sukupolvea, joka teki meille mahdolliseksi eilisen, tämän päivän ja huomisen.
Tää homma on nyt meidän käsissä.
Skorpioni
07.12.2009, 08:43
siksipä ainakin minä olen sotiemme veteraaneille kiitollinen itsenäisestä isänmaasta. :)
Kissa kiitoksella elää. Eikö viimeistään nyt olisi aika antaa veteraaneille enemmän kunnioitusta teoilla, kuten kuntoutukseen pääsy ilman paperisotia ja tutkimuksia? Rahaa Suomessa on, mutta tahtoa puuttuu. Jonninjoutavien korulaiseiden toistaminen joka vuosi tiettynä päivänä tuntuu turhalta.
Onneksi isän ei tarvinnut nähdä näitä päiviä.
Ex_inkkari
07.12.2009, 10:17
Kissa kiitoksella elää. Eikö viimeistään nyt olisi aika antaa veteraaneille enemmän kunnioitusta teoilla, kuten kuntoutukseen pääsy ilman paperisotia ja tutkimuksia? Rahaa Suomessa on, mutta tahtoa puuttuu. Jonninjoutavien korulaiseiden toistaminen joka vuosi tiettynä päivänä tuntuu turhalta.
Onneksi isän ei tarvinnut nähdä näitä päiviä.
Mitä olet itse tehnyt asialle, muuta kuin korulauseita ?
Skorpioni
07.12.2009, 10:44
Jokaiseen sotaveteraanien rahakeräykseen olen antanut rahaa, kun armeijan leivissä olevat pojat ovat keränneet rahaa. Toivoisin näitä ja myös monien muiden antamia rahoja käytettävän sotaveteraanien hyvinvoinnin edistämiseksi. Nythän ne taitavat levätä jossain tileillä tai ties missä.
Toiseksi, hoidin isääni, kun sairasti parantumatonta sairauttaan. Hänkin oli veteraani.
Rekisteröimätön
07.12.2009, 12:04
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari
Jokaiseen sotaveteraanien rahakeräykseen olen antanut rahaa, kun armeijan leivissä olevat pojat ovat keränneet rahaa. Toivoisin näitä ja myös monien muiden antamia rahoja käytettävän sotaveteraanien hyvinvoinnin edistämiseksi. Nythän ne taitavat levätä jossain tileillä tai ties missä.
Toiseksi, hoidin isääni, kun sairasti parantumatonta sairauttaan. Hänkin oli veteraani.
Voi voi, ihan sääliksi käy. Eiköhän monikin meistä huolehdi vanhemmistaan silloin kun apua tarvitsevat. Skorpioni vaan tekee asiasta elämää suremman asian ja muutenkin esiintyy varsinaisena marttyyrina. On se niin väärin. Antaa vuosittaiun ainakin kerran veteraanien yhteisvastuukeräykseen muutaman roposen. Olisko aiheellista ensin selvittää tosiasiat ja vasta sitten arvostella ja mitä tulee korulauseisiin niin parempia nekin kuin ainainen marina siitä ettei mitään tehdä. Fakta on kuitenkin että veteraanienkin eteen tehdään kaiken aikaa vaikkei sellaisesta tietenkään uutista ja suuria otsikoita kannata vääntää. Valitusvirret kyllä myyvät.
http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs042.snc3/12968_1265909882126_1061157436_847831_7284951_n.jp g
En arvosta tippaakaan tällaista toimintaa, vaikka tekijät omasta mielestään hyvällä asialla kenties olivatkin
Skorpioni
07.12.2009, 13:33
Fakta on kuitenkin että veteraanienkin eteen tehdään kaiken aikaa vaikkei sellaisesta tietenkään uutista ja suuria otsikoita kannata vääntää. Valitusvirret kyllä myyvät.
Esittäisitkö muutaman faktan, mitä tehdään veteraanien eteen? Rahaahan järjestöillä on, mutta mihin se käytetään? Minä en ainakaan tiedä. Äskettäin uutisoitiin isohkoista veteraanijärjestöjen varoista (87 miljoonaa euroa). Kenelle sinun mielestäsi pitäisi näitä varoja jakaa? Sinulleko? Jos toivon itsenäisyytemme takia taistelleille veteraaneilla jonkinlaista helpotusta elämään, niin se on marinaa. Olkoon vaan sitten. Ehkäpä tässäkin tapauksessa sellaiset veteraanit pääsevätkin nauttimaan kuntoutuksista ja muista eduista, joilla on jo muutenkin korkea elintaso. Se köyhä jääkin nuolemaan näppejään. Näinhän kohdellaan täällä armaassa, itsenäisessä Suomenmaassamme huonompiosaisia muutenkin.
Olisiko tällainen marina ollut helpompi kestää, jos tämän olisi lukenut ilman Skorpioni-lisää?
Cruiseristi
07.12.2009, 13:50
http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs042.snc3/12968_1265909882126_1061157436_847831_7284951_n.jp g
En arvosta tippaakaan tällaista toimintaa, vaikka tekijät omasta mielestään hyvällä asialla kenties olivatkin
Jenkeissä poliisi olisi ampunut tollasen mielenosottajan kyselemättä.Suomessa poliisi ei edes tutki kuvan rikosta.Ite olisin saattanut puuttua tohon melko rivakoin ottein, jos olisin ollu näkemässä.Kyl tolla lipulla vielä sentään isänmaa on ja isänmaahan on just niin hyvä kuin siitä jokainen itse ja kaikki yhdessä tekee.
Idiootteja riittää !! http://www.lansi-savo.fi/Uutiset/lippunaruvarkaat_iskiv%C3%A4t_mikkelin_y%C3%B6ss%C 3%A4_9743980.html Mitä on näittenkin päässä liikkuna?
Skorpioni
08.12.2009, 09:12
Fakta on kuitenkin että veteraanienkin eteen tehdään kaiken aikaa vaikkei sellaisesta tietenkään uutista ja suuria otsikoita kannata vääntää.
Kerronpa tässä yhden faktan veteraanien eteen tehdystä eleestä. Eilen olin erään veteraanin syntymäpäivillä. Hän joutui rintamalle 17-vuotiaana. Kiitokseksi siitä hän saa vähän yli 45 euron rintamamieslisän eläkkeeseen kuukaudessa. Sehän tekee peräti 540 €/v. Kertaakaan ei ole ollut kuntoutuksessa. Ei jaksa täytellä papereita. Aivan hyvin voisi olla niin, että veteraanit kutsuttaisiin kuntoutukseen ilman byrokratiaa.
Monet veteraanit makaavat jo vanhainkotien ja terveyskeskusten vuodeosastoilla vaipoissa, eikä hoitajilla ole aikaa vaihtaa vaippoja, koska ei ole muka rahaa palkata hoitajia. Rahaa näkyy löytyvän pakolaisille. Mutta sehän on varmaankin sallittua ja oikein, kun Suomessa on niin hyvin asiat, ainakin itsenäisyyspäivänä.
Rekisteröimätön
08.12.2009, 11:46
Kerronpa tässä yhden faktan veteraanien eteen tehdystä eleestä. Eilen olin erään veteraanin syntymäpäivillä. Hän joutui rintamalle 17-vuotiaana. Kiitokseksi siitä hän saa vähän yli 45 euron rintamamieslisän eläkkeeseen kuukaudessa. Sehän tekee peräti 540 €/v. Kertaakaan ei ole ollut kuntoutuksessa. Ei jaksa täytellä papereita. Aivan hyvin voisi olla niin, että veteraanit kutsuttaisiin kuntoutukseen ilman byrokratiaa.
Monet veteraanit makaavat jo vanhainkotien ja terveyskeskusten vuodeosastoilla vaipoissa, eikä hoitajilla ole aikaa vaihtaa vaippoja, koska ei ole muka rahaa palkata hoitajia. Rahaa näkyy löytyvän pakolaisille. Mutta sehän on varmaankin sallittua ja oikein, kun Suomessa on niin hyvin asiat, ainakin itsenäisyyspäivänä.
Epäilen että olit kenenkään syntymäpäivillä, tunnetusti vedät kaikki juttusi jostain mielesi syövereistä.
Olet pahan mielen tuoja, päivän pilaaja ja itsekäs ihminen. Tässähän oli kyse toivottaa hyvää Itsenäisyyspäivää jonka sotkit taas omilla jutuillasi, että kehtaatkin.
Turha täällä on huudella asioita joille me emme voi tehdä mitään, huudellaan niitä asioita päättäjille ja yritetään saada jotain aikaiseksi sillä tavoin. Minun omani jäivät rintamalle, vain yksi säilyi ja hänkin on jo poissa. Kertaakaan hän ei valittanut elämästään, oli vain onnellinen siitä että jäi eloon. Sen verran kova paikka oli olla sodassa.
Skorpioni
08.12.2009, 12:10
Appiukkonikin on erittäin tyytyväinen mies. Elelee yksikseen 86-vuotiaana asunnossaan, jonka on kovalla työllä hankkinut maataloustöillä. Ei ole EU-tukia saanut, kun jäi eläkkeelle ennen kuin Suomi putosi puusta.
Epäilen että olit kenenkään syntymäpäivillä, tunnetusti vedät kaikki juttusi jostain mielesi syövereistä.
Toivoisin, että perustaisit väitteesi johonkin, etkä syyttäisi valehtelijaksi. Tunnetko sinä minut?
Olet itsekäs ihminen.
Kummallinen käsitys itsekkäästä ihmisestä sinulla. Jos olen huolissani veteraanien elämänlaadusta ja toivon heille parempaa kohtelua, niin voiko silloin olla itsekäs? En ole mitään itselleni vaatimassa.
Turha täällä on huudella asioita joille me emme voi tehdä mitään, huudellaan niitä asioita päättäjille ja yritetään saada jotain aikaiseksi sillä tavoin.
Muistahan käydä tämä lauseesi kirjoittamassa muihinkin huuteluihin, ihan tasapuolisuuden nimissä.
Rekisteröimätön
08.12.2009, 22:46
Itsenäisyyspäivä oli 06.12.2009 ja onnittelut sille päivälle sekä kolminkertainen ELÄKÖÖN HUUTO! Kaikki muu sen jälkeen on vaan paskanjauhantaa jota täällä yllä pitää joku luuseri porukka.
Skorpioni
09.12.2009, 07:17
Onneksi sotaa ei käydä nyt, saattaisi olla paljon sotakarkureita, kun niin paljon pelätään esiintyä keskustelupalstalla nimimerkillä.
Eilen Mannerheimin ääni kuului radiomainoksessa, jossa kerrottiin myynnissä olevan Marskin merkkejä. Tuoton sanotaan menevän sotaveteraanien hyväksi. Ajattelin, etten osta varmasti, koska ne rahat eivät mene kuitenkaan oikeaan kohteeseen. Onneksi tämäkin keskustelu avasi silmäni. Enää en laita rahaa mihinkään keräykseen.
Sivistysvaltion tunnusmerkki on, että se pitää huolen vähempiosaisista ja köyhimmistä. Niin kauan kun ihmisiä on soppajonossa, tai ihmisiä yöpyy rappukäytävissä, ei voida puhua sivistysvaltiosta, eikä myöskään hyvinvointivaltiosta.
Rekisteröimätön
09.12.2009, 07:30
Kyllä tais olla niin että kaikki 17 vuotiaat oli vapaaehtoisena sodassa, niin ainakin laki sanoo
Kyllä tais olla niin että kaikki 17 vuotiaat oli vapaaehtoisena sodassa, niin ainakin laki sanoo
Lue enemmän ja luule vähemmän.
Modetkin vois jo puuttua näihin provoihin, kun tietävät kuka siellä anonyyminä sorkkii.
Tämän topicin voi minun puolestani Lukita, Kiitos aivan saatanan paljon kaikille tahdikkuuden huipuille, jotka tämänkin pilasitte!!
Painukaa vittuun mun puolesta!
Skorpioni
09.12.2009, 10:25
Tämän topicin voi minun puolestani Lukita, Kiitos aivan saatanan paljon kaikille tahdikkuuden huipuille, jotka tämänkin pilasitte!!
Rauhoitu hyvä ihminen!
Minusta tuntuu, ettei käyttämäsi kielenkäyttö kuulu Yleissivistykseen, sen enempää kuin joku sotaelokuvan katsominen joka vuosi. Jos sinun sukulaisesi on tehnyt käsikirjoituksen elokuvaan, niin ainakaan tämänkaltainen teksti, jota tässä suollat, ei tee kunniaa hänelle.
Itsenäisyyspäivänä minulle ainakin korostuu kaikki nämä epäkohdat, mitä Suomessa nykyisin on: Köyhyys, työttömyys, vanhusten huono hoito, veteraanien unohtaminen jne.. Asioista pitää keskustella sellaisina kuin ne ovat, eikä ryhtyä hurskastelemaan ja tuudittautua sellaiseen olotilaan, kun minulla on hyvin, niin myös kaikilla muilla on hyvin. Sivistysvaltion pitäisi pitää huolta kaikkein heikoimmassa asemassa olevista ja ennen kaikkea juuri heistä.
Missään säännöissä ei lue, mitä mihinkin topikkiin saa kirjoittaa ja miten. Johan olisi ihmeellistä, jos topikin aloittaja saisi määrätä, mitä saa kirjoittaa ja mitä ei.
Rauhoitu hyvä ihminen!
Minusta tuntuu, ettei käyttämäsi kielenkäyttö kuulu Yleissivistykseen, sen enempää kuin joku sotaelokuvan katsominen joka vuosi. Jos sinun sukulaisesi on tehnyt käsikirjoituksen elokuvaan, niin ainakaan tämänkaltainen teksti, jota tässä suollat, ei tee kunniaa hänelle.
Itsenäisyyspäivänä minulle ainakin korostuu kaikki nämä epäkohdat, mitä Suomessa nykyisin on: Köyhyys, työttömyys, vanhusten huono hoito, veteraanien unohtaminen jne.. Asioista pitää keskustella sellaisina kuin ne ovat, eikä ryhtyä hurskastelemaan ja tuudittautua sellaiseen olotilaan, kun minulla on hyvin, niin myös kaikilla muilla on hyvin. Sivistysvaltion pitäisi pitää huolta kaikkein heikoimmassa asemassa olevista ja ennen kaikkea juuri heistä.
Missään säännöissä ei lue, mitä mihinkin topikkiin saa kirjoittaa ja miten. Johan olisi ihmeellistä, jos topikin aloittaja saisi määrätä, mitä saa kirjoittaa ja mitä ei.
IK!:D
Arska-tehtaalta
09.12.2009, 12:28
Suosittelen "ignore listan" käyttöä. Asetuksista tollanen feature löytyy ja toimii kivasti ;) Ei mene hermot Idioottien (nimi muutettu)(eikä koske ko. keskustelua) takia.
Kiitos paljon tahdikkuuden huipuille.
Kiitos!
Ei tarvitse näin julkisesti mainostaa tahdikkuutta :)
Suosittelen "ignore listan" käyttöä. Asetuksista tollanen feature löytyy ja toimii kivasti ;) Ei mene hermot Idioottien (nimi muutettu)(eikä koske ko. keskustelua) takia.
"ignore lista" on ihan hyvä juttu, saisi vaan kitkettyä luontaisen uteliaisuuden pois, ettei kirjautumattomana kävis lukemassa ja kommentoimassa.