Kirjaudu sisään

View Full Version : Paperittoman ja kilvettömän kevytperäkärryn rekisteröinti?

valkkari
02.12.2009, 22:12
Eli tossahan toi jo tuli? Miten tommonen käyttäytyy, eli kärry on joskus ollu suomen kilvissä - mutta ei enään pitkään aikaan... Runkonumero siitä löytyy...

Nalle
03.12.2009, 12:13
No jos se joskus maailman aikaan on kilvissä ja liikenteessä ollut, ja siihen runkonumero löytyy, niin silloin ei muuta ku numeron kanssa konttorille ja kysymään, minkä nimisellä henkilöllä se viimeksi on nimissä ollut.. Jahka se on selvennyt, niin sitten ei muuta ku ottamaan edelliseen omistajaan yhteyksiä ja toivoa, että se suostuu allekirjoittamaan luovarin.. Minä jouduin tuon kaivosHiluxin kanssa jahtaamaan papereita melkein maailman perseestä asti.. Se meinas olla turhauttavaa, mutta onneksi onnistui kuitenkin.

Ilman papereita/luovutustodistusta sitä ei ihan helpolla kilpii saa..

IironSika
03.12.2009, 12:53
Mulla oli juuri kysytyn kaltainen tilanne mädän kärrynraadon kanssa joku vuosi sitten. Aisassa oli jonkinmoinen meistaus, mutta sillä ei löytynyt mitään infoa. Inssin mielipide oli että ei saa mitenkään kilpiin. Laikkasin meistauksen pois, puhallutin rungon ja maalasin sen, laitoin uuden vetopään ja pohjalevyn ja laidat ja leimasin uutena omavalmisteena.

Rekisteröimätön
03.12.2009, 13:13
No jos se joskus maailman aikaan on kilvissä ja liikenteessä ollut, ja siihen runkonumero löytyy, niin silloin ei muuta ku numeron kanssa konttorille ja kysymään, minkä nimisellä henkilöllä se viimeksi on nimissä ollut.. Jahka se on selvennyt, niin sitten ei muuta ku ottamaan edelliseen omistajaan yhteyksiä ja toivoa, että se suostuu allekirjoittamaan luovarin.. Minä jouduin tuon kaivosHiluxin kanssa jahtaamaan papereita melkein maailman perseestä asti.. Se meinas olla turhauttavaa, mutta onneksi onnistui kuitenkin.

Ilman papereita/luovutustodistusta sitä ei ihan helpolla kilpii saa..
Ei ne konttorilla saa kertoa, kenen nimillä on. Suoraan akeen yhteyttä, siellä pitäis onnistua hieman vanhempienkin tietojen etsiminen.

Nalle
04.12.2009, 13:06
Ei ne konttorilla saa kertoa, kenen nimillä on. Suoraan akeen yhteyttä, siellä pitäis onnistua hieman vanhempienkin tietojen etsiminen.

Tuo nyt varmasti on hyvin konttorikohtainen juttu... Asiallisesti kun kertoo, mistä on kyse, niin luulen, että se entisen omistajan tieto sieltä kerrotaan. Voihan tuon toki kysellä AKEltakin. Se vain maksaa hieman enemmän. Samasta järjestelmästä ne todennäköisesti sen tiedon kuitenkin katsovat.

peedro
04.12.2009, 17:39
Helpoimmalla pääset jos runkonumero on esm.aisassa niin aisan vaihdat ja meet konttorille ja sanot tehnees vehkeen ihan ite.Siellä ne sen katteleevat ja laittaavat sulle ihan uuden numeron.

Itse en toki oo näin toiminut vaan naapurin isot pahat pojat:)

valkkari
04.12.2009, 20:54
Helpoimmalla pääset jos runkonumero on esm.aisassa niin aisan vaihdat ja meet konttorille ja sanot tehnees vehkeen ihan ite.Siellä ne sen katteleevat ja laittaavat sulle ihan uuden numeron.

Mut eikö noi rakentelu säännöksetki oo muuttunu, ku sehän nyt vähän sit kyrsii ku inssi ei päästä läpi - jos esim. aisa on hitsattu runkoon... Ja siitä tulee sit taas lisä kustannuksia....

Helpoimmallahan pääsis ku kävis hakee uuden kärryn kaupast, mut ku on olevinaan skotti - ni minkäs teet... Ihmetyttää vaa suuresti, et porukka pyytää noist ikivanhoist ruosteisist paskoist jotai neljääsataa ja ylittekki - ku siis ihan tehdas uuden saa 700 euroo - Jossa on sit uudet renkaat yms.

patriot4x4
08.12.2009, 22:25

Tämä ehkä helpoin vaihoehto,uusi hyväksytty 750kg aisa maksaa esim. kouvolassa parikilla n. 120e.
Ja sitten vaan omavalmiste leima.

Toki sen aisan pystyy edelleen ihan helposti tekemään ite,niin jarrrulliseen kun jarruttomaankin.
Hetken kun sitä "uuden" aisamallin kuvaa/ohjetta kattelee,ni keksii kyllä ainakin pari tapaa tehdä sen jopa ihan viisaasti.. ;)

-MaTTi-
10.12.2009, 22:18
Tämäkin homma vaikeutuu ensi vuonna, 1.1.2010 jälkeen näillä näkymin vaaditaan hyväksytyn asiantuntijan todistus esim. valolaitteiden asennuksesta. Radiohäiriötkin pitää osoittaa direktiivit täyttäväksi yms.

Tämä siis koskee uutta koskaan rekisteröimätöntä perävaunua, oli sitten jarruton kotonatehty tai kaupasta ostettu tyyppihyväksymätön.

peedro
11.12.2009, 09:14
Tämä ehkä helpoin vaihoehto,uusi hyväksytty 750kg aisa maksaa esim. kouvolassa parikilla n. 120e.
Ja sitten vaan omavalmiste leima.

Toki sen aisan pystyy edelleen ihan helposti tekemään ite,niin jarrrulliseen kun jarruttomaankin.
Hetken kun sitä "uuden" aisamallin kuvaa/ohjetta kattelee,ni keksii kyllä ainakin pari tapaa tehdä sen jopa ihan viisaasti.. ;)

"naapurin pojat"teki semmosen jatkettavan aisan,hitsasivat kärryyn paksun putken,siihen ohuempi putki sisään.Ulkoputkessa reikä päässä sisäputkessa reijät 70cm välein,lukitus pultilla.On hyvä esm.venettä kuljetella.