View Full Version : Chevrolet blazer k5
john_thompson
30.11.2009, 16:52
joo elikkäs ostin tossa kesällä blazerin itselleni ja on mulle eka amerikkalainen pirssi enkä sen suuremmin mikään auton asentaja ole niin tarvitsisin kuumeisesti apua kun on alkanut tulemaan kaikennäköistä "omituista" eteen...
eli nyt tuorein propleema olis että kone (6,2l kiisseli) taitaa saada ilmaa jostain kun saa käyntiin käy hetken ja sit ryytyy... hetken ku odottelee ni saa taas käymää pariks minuutiks normaalisti kunnes taas alkaa ryytymään... se tarveis siis saada nyt oitis hoidettuun että pääsee taas tienpäälle :D
mehtämörö
30.11.2009, 17:24
ite tein omassa hj61 niin että vedin vaa pumpulta letkun pieneen kannuu ja totesin et käy ihan nätisti ja sit se letku takasin nafta linjaa kiinni ja seuraavasta liitoksesta irti ja jos käy niin siirryt seuraavaan.. tai olet vaa järkevä ja revit ne läpimädät linjat pois kokonaan ja uudet tilalle..
villi arvaus kun kyse on tuommosesta autosta, siirtopumppu on tullu tiensä päähän....
john_thompson
30.11.2009, 23:35
villi arvaus kun kyse on tuommosesta autosta, siirtopumppu on tullu tiensä päähän....
voi kyllä vain niinhän se on... joo tutkittiin ja hutkittiin ja tavara tulee veden erottajaan asti ihan moitteetta ja siirtopumpun ylä osaan ja siitä sitten linjoihin asti ei jaksa ainetta ruutata.... tai jaksaa sen hetken ja sitten loppuu tämä kun tajuttiin mitta tuli täyteen ja osat pesuun ja huomenna lisää ihmettelyä...jostainkun löytäis vielä kyseiseen pumppuun jonkin näköisen asennus/ kuvasarjan mistä ilmenis lopullinen toiminta sisältä ja nippelit ja nappelit....:o
ja sitten muuta murehdittavaa etupää rutisee nelivedolla välillä erittäinki ikävästi veikkaisin että automaatti lukot alkavat oikutella... tai siis kyllä sitä rutinaa kuului yhdessä vaiheessa aina oikealle käännettäessä hitaissa nopeuksissa (parkkeeraus,risteykset) vaihoin öljyt etumurikkaan ni helpotti... mutta nelivedolla paukkuu ja rutisee.... jakolaatikostaki pikkupuolella kuuluu rutinaa porinaa kolinaa....
jeps ja siis ei ollu kyse siirtopumpusta vaan jakaja pumppu :P piiikku moka...siirtopumppu toimii hyvin ja tavaraa tulee
Rekisteröimätön
01.12.2009, 00:09
Eiköhän se oo parempi et ostat heti suosoilla etukardaaniin kaikki uudet ristikot ja vaihdat ne, tuskin niitä on hetkeen vaihdettu. Samalla sit ostat myös ne etuvetareiden ristikot ja vaihtoon nekin. Ristikot maksaa paikasta riippuen n17-35e/kpl (halpoja). Napalukot kannattaa aukaista, putsata ja rasvata. Eiköhän rutinat tämän jälkeen vähene. Tarkasta myös samalla siitä kardaanista liun kunto?
john_thompson
01.12.2009, 00:30
asiaa! lentääkö lukoista munille jotain kun alkaa avaamaan vai uskaltaako aukaista ihan rauhassa?
automaattilukot melkein kannattaa heitä pois ja osta manuaali lukot. Jos yrittää huoltaa ne vanhat automaattilukot, ne voi toimii sitten pari kk ja taas sama asia. tässä on kyllä halpaat lukot: http://www.summitracing.com/search/Department/Drivetrain/Part-Type/Locking-Hubs/Make/CHEVROLET/Model/BLAZER/?Ns=Rank|Asc
john_thompson
01.12.2009, 15:38
tämä alipaine järjestelmä vielä tarvitsis elvyttää ja saada toimimaan oikein... joku kytkentäkaavio auttaisi kun en itse oikein osaa etsiä...:eek:
john_thompson
08.12.2009, 23:40
jeps oli jakajapumppu piukas kuminrämmälei ilmeisesti joku o-rengas sanonu nyt sit ittens irti sielt... onkoha mitää järkee laittaa koko höskää enää takas kiinni ku ei tiiä mikä rengas siel on pettäny ja mitenkä paljo vaikuttaamihinki mikäki... mistäköhä mahtaa uusia löytää:eek:
john_thompson
12.12.2009, 01:23
joo eipä auttanu vaikka putsas ja laitto paikalleen tuon jakajapumpu. sama laulu käy hetken kivasti ja normaalisti kunnes alkaa jälleen ryytymään... nyt olis hyvät neuvot kalliit... kuitenkin painetta tuntuu olevan että ei pitäisi tuo siirtopumppu olla ryytyny vai onko mahdollista että se toimii vain hetken kunnes luovutta vai mitä kö? millasia paineita noissa pitäis yleensä olla?
-Jarkko-
12.12.2009, 08:46
joo elikkäs ostin tossa kesällä blazerin itselleni ja on mulle eka amerikkalainen pirssi enkä sen suuremmin mikään auton asentaja ole niin tarvitsisin kuumeisesti apua kun on alkanut tulemaan kaikennäköistä "omituista" eteen...
eli nyt tuorein propleema olis että kone (6,2l kiisseli) taitaa saada ilmaa jostain kun saa käyntiin käy hetken ja sit ryytyy... hetken ku odottelee ni saa taas käymää pariks minuutiks normaalisti kunnes taas alkaa ryytymään... se tarveis siis saada nyt oitis hoidettuun että pääsee taas tienpäälle :D
Onkohan tuolla samanlaista ongelmaa? Kun ei tuo lontoo oikein taivu näin lauantaiaamuna...:D http://www.dieselplace.com/forum/showthread.php?t=301962 Vähän kun selailee niin on pari kuvaakin systeemistä.
Erään vanin rohjon kans oli joskus samankaltasia onkelmia ja siinä oli vikana et paluulinja oli tukossa, tuli kans purettua melkeen koko auto ja vaihdettua uusia osia vaikka kuinka ja paljon, muista kattoa joka ikinen pienikin letkunpätkä ja siellä koneen päällä jossain on takaiskuventtiili niin sekin kannattaa tutkia.
john_thompson
13.12.2009, 20:38
noniiin nyt käy ja kukkuu toistaaseks... oli oikeesti paskaa pumppu piukas... jne jne
john_thompson
15.12.2009, 17:46
nonii loppu sekin lysti sitte sihe... sama ongelma jatkuu mutta nyt vaan käy pidempään jopa 15-20 min ja sitte alkaa jälleen ryytymään... kyllä tuntuu nyt omituiselta... lähtee kohta chevy myyntii uloskanto hintaan :P
veijon-esso
15.12.2009, 18:08
nonii loppu sekin lysti sitte sihe... sama ongelma jatkuu mutta nyt vaan käy pidempään jopa 15-20 min ja sitte alkaa jälleen ryytymään... kyllä tuntuu nyt omituiselta... lähtee kohta chevy myyntii uloskanto hintaan :P
Onka tankin huohotus kunnossa? kokeile ajaa korkki auki, ryytyykö silloinkin?
Rolpatti
15.12.2009, 21:51
Mulla oli sama vika kun oli huohotus tukossa niin välillä voisi ajella 30min ennen kun rupes takkuilemaan ja välillä kun oikeen hapetti niin melkeen sammui mutta vaikka avas korkin niin meni tovi ennen kun heräs taas toimimaan.
Kannattaa lähteä siitä kanisteri konehuoneeseen kikasta niin saa ton tankin ja linjaston laskettua pois pelistä.
Millainen polttoaineen karkeasuodatin sulla on? mä laitoin ittelleni sellasen halvan putkimallisen paperisen (Älkää kysykö miten) mutta se meni ihan mössöksi, hajosi ja tukki hienosuodattimen :mad:
john_thompson
16.12.2009, 14:21
no perkule tarvee kokkeilla tuota korkki auki juttusta. mut se vaan ihmetyttää et nyt ku oli sitä pumppua sorkkinu niin kävi huomattavasti kivemmin ja kauemmin että siiilti en suostu uskomaa että vika on jossai muualla kuin siinä pumpussa mutta kokeiltava on... joo laitoin uude suodattime/veden erottajan iha sen oman minkä ne us partsist anto jne jne.... siel oli tosiaan joo siellä jakajapumpus kuminrämmälei että joku tiiviste/ooo renkas on pettäny että veikkaisin että siellä joku jyvänen vielä hieman kiusaa tekee... kun otti pumpusta sen pienen kannen irti ja paino sen sammutus vipstaaki pois päält ni sai käymää ja näki ku paska nousi sielt pohjalt... ite en uskaltais sitä pumppua sen enempää sielt avata ku vissiin ne jotku männät siel sisäl ni saattas tulla ulos ja en oo sellast ennen koonnu saatika avannu enkä nähny aukinaisena ni ei tee mieli avata.... ellei joku läpileikkaus kuva löydy...
john_thompson
16.12.2009, 14:23
http://www.youtube.com/user/johnthompson88
mentiin kesällä mäkeä ja vedettii autoa :P
Gary Grand
16.12.2009, 14:51
Testaa vielä kuitenkin se paluulinja. Kun puhaltaa paluulinjaan, niin siinä ei juurikaan saa tuntua vastapainetta. Mulla oli 6.2D K10:ssä paluulinja tukossa ja ongelma ilmeni juurikin kuvaamallasi tavalla. Välillä pääsi ajelemaan hetken kivutta ja välillä riitti kun polkaisi kaasun pohjaan, niin meno tyssäsi.
Tuo DB2 kun säätää syöttöä myös pumpun kotelopaineen perusteella ja jos paluu on tukossa, niin paine kotelossa nousee. Kotelon paine kääntää syötön joutokäyntiasentoon ja meno tyssää...:mad: Hetken päästä saa taas hapettaa kunnes paine taas kohoaa.
john_thompson
17.12.2009, 23:20
dodiiin! joo kaikkien linjojen tutkimisen jälkeen ei löytynyt tukoksia eikä käyny korkki auki tempulla ja huohotin rööri pelaa tankin päässä aijjai eikä siltikään jaksanut käydä kovinkaan kauaa.... no mutta siinä jakopumpun kannen päällä on se takaisku ventteli mistä sitä painetta pitäisi poistua sinne paluu kanavaan niin sen sisällä oli vielä niitä kuminräämmälei ja ne piti sitä ventteliä auki eli paluukanavien paine pääsi myös takaisin pumppuun päin ja näin ollen kone sammui no se putsaamal niin että se alko toimii vaan yhteen suuntaan ni alko ajaminen onnistumaa... eli taas pelittää! huomen leimalle ja jos läpi ni sit saa olla tyytyväine...:p
john_thompson
19.12.2009, 03:03
ja heittämällä leima! vasen takajarru ryytyny hieman se piti kiristää ja mennä näyttää uudelleen!
Rolpatti
19.12.2009, 09:33
Missä kävit katastaa?
john_thompson
19.12.2009, 18:41
kaarinan k1 pitkä ja viiksekäs mies tutki... en suosittele paikkaa mut sieltä leima tuli:D ja nyt on pumppu toiminu hyvin pari kertaa on ryytynyt mutta on selvinny sillä kun tien päällä jonnekki bussipysäkille vaan ja se takaiskuventteli pois ja puhaltaa toisesta päästä ja jollai tikulla painelee sinne sisälle ni on tullu vielä kumia ja paskaa ulos... mutta nyt pelittää aivan loistavasti! laatikolta tuleva alipaine letkun laitoin suoraan alipaine kelloon kiinni kun otin ne muut laitteet (pakokaasujarru ja sit se kello ku sii imusarjan pääl on mikä kierrättää sitä pakokaasuu) niiin ni otin letkut irti niistä toistaaseks ku ne letkut oli nii helveti kovia ja aikasempi omistaja vahtanu niit ties millaisiks välil meni jotai puutarhaletkuu ja välil jottai iha helveti pientä ihme ettei ollu laittanu sähkäjohtoo välil helvetti!
alkoi laatikkokin vaihtamaa pehmeämmin ku saa enempi alipainetta eihän siitä haittaa pitäisi olla? ennen nykäsi pirusti ku vaihto...
john_thompson
18.01.2010, 07:14
nonii nyt menny sit laturi mitä ilmeisimmin ja se varmaa jossai helveti oikkaris ku o akutki sit purkautunu kokonaan... ei mitään elon merkkejä...
ja kone ku lämpee ni kolmosella alkaa luistamaa ylämäissä oikee helvetisti ja kone kiljuu ja onhan se ikävää.
fuck that shit!
Rolpatti
18.01.2010, 23:13
Nettiautoon ilmotus et vaihdetaan blaaceri patrolliin :p
Rekisteröimätön
19.01.2010, 01:40
KÖH... , ei kait ny sentäs? Ainahan sitä ny pientä . . .
Rekisteröimätön
29.01.2010, 15:23
nonii nyt menny sit laturi mitä ilmeisimmin ja se varmaa jossai helveti oikkaris ku o akutki sit purkautunu kokonaan... ei mitään elon merkkejä...
ja kone ku lämpee ni kolmosella alkaa luistamaa ylämäissä oikee helvetisti ja kone kiljuu ja onhan se ikävää.
fuck that shit!
moi, pumpusta jos tulee kumia ulos, niin se pittäis korjata tai vaihtaa toimiva. sähköistä en tiijä mutta alipainetta ei sais vetää suoraan lootalle koska vaihtaa liika aikaseen jolloin rasittaa. se modulaattori pumpun kyljes pitäs olla siinä välis. -ajelin sillä 200tkm- -mt
john_thompson
25.02.2010, 20:38
joo ne ns kuminrämmäleet ku tulee/tuli punpust sillo tällöi on loppunu ja tultiin sihen tulokseen että ei ollu kumia vaan jotain tököttiä mitä on kaadettu tankkii (oli muijan opiskelia kommuunin pihalla yön parkissa jonka jälkeen ongelma ilmeni silloin joskus) menee suodattimen läpi ja kun pääsee pyörimään jakajapumpus niin menee kokkareiseks no mutta se ongelma on kauas jäänyttä ja laturit vaihdettu ja nautittu talvesta täysin vedoin :D nyt olis tarkotus tässä lähitulevaisuudessa hakea uutta iskaria ja nostaa noin 4 tuumaa että onkos siihen puuhaan neuvoja, ehdotuksia, vinkkejä ja vippaskonsteja...
eli millä, miten ja mitä tulee ottaa huomioon,,,, mietiskelin että nouseeko niillä "paloilla" ku tulee jousen ja akselie väliin ja pidemmät U pultit jne jne mistä niitä saa, kärsiikö jouset, vaikuttaako cd soittimen asetuksiin ja mitä vielä! :D:eek::confused:
3 tuuman korinkorotus varmaan ois helpoin/halvin vaihtoehto :D
john_thompson
26.02.2010, 22:06
näinkö meinaat luulis että siinä vasta sitä hommaa on?!?!?!?!?!
eihän siinä oikein muuta kun pultit auki ja tunkkaat koria sen verran ylös että saa palikan väliin ja korotuspalathan voi tehä ite nylonpatukasta ei maksa paljoo
Jos laittaa palikat jousien ja akselien väliin niin käy jousien päälle ja kardaanin kulmat menee melko jyrkiks
john_thompson
28.02.2010, 22:41
aaa ei tossa korin nostossa sit tartte muka muuta ottaa huomioon????:eek: ratti ja kaik härvelit mite ylettyy ja en nyt oikeen osaa yhdistää :P sähköt sun muut??
Pikkuhiljaa kun nostaa ja kattelee et mistä alkaa ahistaa. Jarruputkia kannattaa tarkkailla. Polttoaine linjat sähköjohdot ym. saattaa joutuu hiukan hakemaan löysiä niihin. Tankkaus putki on yks mitä joutuu jatkamaan ja jos ei syyläriä laske, niin tuulitunnelille tarvii tehdä hiukan muutoksia.
Helppohan sinne olis ne palikat laittaa akselin ja jousien väliin mut sit kannattaa ottaa huomioon et iskarit jää lyhyiks ja jarruletkut joutuu hommaan pidemmät. Ja jos meinaa ajella metsässä, niin tractionbarit kannattaa tehdä, ettei oo heti jouset solmussa.
joo ne ns kuminrämmäleet ku tulee/tuli punpust sillo tällöi on loppunu ja tultiin sihen tulokseen että ei ollu kumia vaan jotain tököttiä mitä on kaadettu tankkii (oli muijan opiskelia kommuunin pihalla yön parkissa jonka jälkeen ongelma ilmeni silloin joskus) menee suodattimen läpi ja kun pääsee pyörimään jakajapumpus niin menee kokkareiseks no mutta se ongelma on kauas jäänyttä ja laturit vaihdettu ja nautittu talvesta täysin vedoin :D nyt olis tarkotus tässä lähitulevaisuudessa hakea uutta iskaria ja nostaa noin 4 tuumaa että onkos siihen puuhaan neuvoja, ehdotuksia, vinkkejä ja vippaskonsteja...
eli millä, miten ja mitä tulee ottaa huomioon,,,, mietiskelin että nouseeko niillä "paloilla" ku tulee jousen ja akselie väliin ja pidemmät U pultit jne jne mistä niitä saa, kärsiikö jouset, vaikuttaako cd soittimen asetuksiin ja mitä vielä! :D:eek::confused:
ite ostin rytarilta ne shakle flipit taakse ja vanin takajouset eteen (ja kaks lehtee pois) kun ei mistään sattunu löytyyn blazerin takajousia siihen hätään...
nousi sen 4tuumaa just
mulla kyllä löytys 4tuuma korottavat jouset tossa ylimääräsenä:D
john_thompson
01.03.2010, 14:14
jopas olisko sulla koko kierros tiedosa? yks vanin romu olis tiedos mist sais otettu jouset ja muuta roinaa...
joo iskarit tarttee uudet hommata us partsilla tais olla juuriki jotain 4-6 tuumaa saakka jos nyt oikein muistaisin:confused:
jopas olisko sulla koko kierros tiedosa? yks vanin romu olis tiedos mist sais otettu jouset ja muuta roinaa...
joo iskarit tarttee uudet hommata us partsilla tais olla juuriki jotain 4-6 tuumaa saakka jos nyt oikein muistaisin:confused:
koko kierros olis jouten
mä ostin Racers Placiltä rancnhon pidemmät iskarit, tais maksaa jotain 60e kpl ja teetin pidemmät jarruletkut kun vakiot jäi lyhyeks
soita 0408376459