View Full Version : Renkaista
Olen ostamassa uusia renkaita maastokäyttöön, vaihtoehdot mitä oon kahtellut ois maxxis creepy crawrelit tai BFG mud terrain. Eli kokeneimmilta tarttis suosituksia, mitkä renkaat kannattaa ostaa (mitkä on paremmat)?? Ajo alueet olis pääsääntöisesti kallioo,mutaa ja metsässä ryömimistä. Auto on HJ61 ja rengas koko tulee varmaan olemaan 35 tuumaa ja leveys 12.5-15 tuumaa.
Hinta ero näissä on kummiskin n.200e/ sarja, BFG halvempi.(offivaruste hinnat)
CREEPY CRAWLER M8090
DIMENSION L/S PROFIL EUR
35X12.5-15 113L M8090 PR 6
195
35X12.5-16 112L M8090 PR 6
205
37x12.5-15 117L M8090 PR 8
237
37x12.5-16 124L M8090 PR8
0
37x14.5-15 127L M8090 PR 8
238
37x14.5-16 126L M8090 PR 8
244
38x13.0-15 128L M8090 PR8
244
38.5x14.5-16 129L M8090 TL 8PR 271
Noi on keijun hintoja, liekö sitte tavaraa varastossa?
Bfg on radial tierengas ja creepy bias maastokumi
jos noista täytyy valita niin ehdottomasti creepyt.
BFG ssä on heikot rungot,talvella liukkaat,pito ei yhtähyvä ku creepyissä.Creepyt aikahyvät sekakäyttö renkaat Bias rungoista huolimatta, kohtuulliset ajattavat tiälläkin.Rungot on kovat,ilmeisesti vahvatkin.
jos ajaa tiellä paljon niin BFG varmaan parempi,hyvä ajaa eikä pidä meteliä..mutta kylkiä joutuu varomaan metässä ja vähän huonompi pito matässä kalliolla ym,creeepy vahvat kyljet,ujeltaa asvaltilla:p
näyttää tyhmält kun pinta nousee/pullottaa keskeltä aina noissa..
just eilen vaihdoin ite kumhon mud terrainit uusiin creepyihin
ehdottomasti creepyt. kohtuu hyvät tiellä ja paljon paremmat metsikössä kuin bfg:t kävin vasta itse ostamassa 37x12.5 creepyt rengaskeijulta 950€ hdj:hin. oisin ottanu 35:set mut ei ollu ku 3kpl, ja on kuulema vaikee saada maxxiksen renkaita tällä hetkellä. varastoon jäi ainaki yks kierros 37x12.5 ja ainaki yks kierros 38x13:a. sit oli jotkut maxxiksen 35:set jotka oli kuvioltaan jotain bfg:n mt:n ja creepyn väliltä, mallia en muista. vois olla sulle hyvät jos etit semi rengasta. hintaa en tullu noista kysyneeks.
maxxis renkait ei maahantuoda nyt jonkun E-merkinnän takia,sanoivat rengaskeijulla kun olin ostamass creepyt tai mudzillat muutama viikko sitten ja ei oikein ollu kokoja 37x12.5 ja 38x13oli silloi varastoss, mutt halusin 14.5 leveet ettei näyttäs niin kapeelta
sain sitte ruotsista 37x14.5 creepyt 948e hintaan ja oli vissii uudempi malli jossa E merkki myös
Kannattaa kysyä tarjousta postikuluineen suomeen tuolta http://www.paddockspares.com/scp/WHEELS_AND_TYRES/Maxxis_Tyres.html
Hinnat eivät sisällä VAT=ALV
-Captain-
29.11.2009, 16:42
jos ajaa tiellä paljon niin BFG varmaan parempi,hyvä ajaa eikä pidä meteliä..mutta kylkiä joutuu varomaan metässä ja vähän huonompi pito matässä kalliolla ym,creeepy vahvat kyljet,ujeltaa asvaltilla:p
näyttää tyhmält kun pinta nousee/pullottaa keskeltä aina noissa..
just eilen vaihdoin ite kumhon mud terrainit uusiin creepyihin
juuri noin :) creepyt on hyvät mettäs mut surkeet tiellä, ravistaa eikä saa tasapainoon.. ja bfg:t taas tiellä paremmat mut heikot kyljet mettäs huono puoli..
kyllä noi creepyt sai hyvin tasapainoon ku laitto lyijypainoilla.
joka renkaaseen meni noin 250g painoja.
kokeilin aijemmin kuulia mutta ne ei auttanut yhtää mitää. mun renkaisiin ei tule enää mitää painotus hiekkaa/kuulia kun ne ei ole ikinä toiminu.
Nii. Saahan sellasenkin renkaan tasapainotettua missä on pystyheittoa, mutta auton alla pompottaa silti.
-Captain-
29.11.2009, 19:06
kokeilin aijemmin kuulia mutta ne ei auttanut yhtää mitää. mun renkaisiin ei tule enää mitää painotus hiekkaa/kuulia kun ne ei ole ikinä toiminu.
pienemmist en tiedä mut 37x14.5 creepyis on sen verran pystyheittoo et tiellä ei paljoo viitti ajaa.. ei saa kuulilla tasapainoon.. 35x12.5 Bfg mutiaiset ei pompota yhtää ku jokaises on 250gr kuulia sisäl.
itselläni oli tiekäytössä 38x14,5 creepyt eikä mitään pompotuksia tai ravistuksia ollut, kulu kyllä keskeltä eka kun on se pallomainen muoto vaikka paineita oli vain kilon verran. en sit tiiä et jos joillain pompottaa niin mistä johtuu mutta itselläni nyt ollut käytössä juuri nuo 38x14,5 ja 37x14,5 toisessa autossa eikä mitään ongelmia ajaa tiellä.
Rekisteröimätön
29.11.2009, 19:29
Creeppy crawlerit on huonoimmat renkaat mitä ikinä on autossa alla ollut.Ei saa tasapainoon,kulutuspinta häviää hetkessä.Erittäin RASKAS rengas.Autosta häviää tehot noilla renkailla.Vahvat kyljet,niilläkö sitä ajetaan??Minä olen luullut että kulutuspinta on renkaan ympärillä.Kerran vuoteen saa renkaat vaihtaa jos noilla meinaa ajella.
Olen ostamassa uusia renkaita maastokäyttöön, vaihtoehdot mitä oon kahtellut ois maxxis creepy crawrelit tai BFG mud terrain. Eli kokeneimmilta tarttis suosituksia, mitkä renkaat kannattaa ostaa (mitkä on paremmat)?? Ajo alueet olis pääsääntöisesti kallioo,mutaa ja metsässä ryömimistä. Auto on HJ61 ja rengas koko tulee varmaan olemaan 35 tuumaa ja leveys 12.5-15 tuumaa.
Aika oudot vaihtoehdot, vähän niinkuin ääripäät. Tuohon väliin jää kymmenkunta hyvää kompromissirengasta suuntaan ja toiseen. Ei kai ristikudos-greepyt ole vaihtoehto jos tiellä ajellessa haluaa minkäänlaisia positiivisia ominaisuuksia...
Miten olis Cooper Discoverer STT? Vahvat kyljet, toimiva kuvio, ja Pyöreät (saa tasapainoon tosi helposti). Niin, ja halvatkin.
mulla taas ääripäänä ei ole koskaan pysyny ne lyijypainot niin että ne olis hyvät, mutta taitaa olla kolmannet pyörät mihin on masterin porukka nakannut sen pussin asennettaessa, viimmeksi kun puljattiin niin lisättiin vähä kun osa tavarasta pääsi karkaan ulos.
veijon-esso
29.11.2009, 22:11
Pokkerit.
Rekisteröimätön
29.11.2009, 22:21
Pokkerit.
Eikäku ne shitpullit. Niillä mennään vaikka kuuhun!
Heikki L
29.11.2009, 22:22
joo pokkerit ta BFG:T:)
musta toi cooperi näyttää ihan samalta goodyerin mtr ja se ei kyllä vakuuttanu.
ja on se kuitenkin 160e kalliimpi sarjana.
Creeppy crawlerit on huonoimmat renkaat mitä ikinä on autossa alla ollut.Ei saa tasapainoon,kulutuspinta häviää hetkessä.Erittäin RASKAS rengas.Autosta häviää tehot noilla renkailla.Vahvat kyljet,niilläkö sitä ajetaan??Minä olen luullut että kulutuspinta on renkaan ympärillä.Kerran vuoteen saa renkaat vaihtaa jos noilla meinaa ajella.
Miten renkaat vie autosta tehot??? oisko kuitenki liikaa pitoo auton tehoihin nähden::rolleyes:
-Captain-
30.11.2009, 16:32
Miten renkaat vie autosta tehot??? oisko kuitenki liikaa pitoo auton tehoihin nähden::rolleyes:
ei ne varmaan niitä tehoja mihinkään vie mut tottahan tuo on et maantiellä esim ohituskiihtyvyys on ihan toista luokkaa jollain pienemmillä renkailla kuin vaikka joillain isoilla maastorenkailla.. se vierivä massa jarruttaa kummasti sitä kiihtyvyyttä..
mehtämörö
30.11.2009, 16:37
Itelläni oli hj61 37x12.5 creepyt ja oli ihan ok kumit kadulla. Kyllähän ne aika kovaa ujellusta pitää mutta siihen tottuu aika nopeesti ja mulla ei ollu mitää ongelmaa tasapainotuksen kanssa, ei pompottanut tai ravistanu juuri ollenkaan. ainoo ongelma oli että aika herkästi lähti woblaamaan mutta siihen oli syynä väljät etupään hilut..
tottahan tuo kyllä on että maantiekäytössä creepy kuluu vuodessa, mutta onhan ne puolet halvemmatkin kuin esim swamperin kumit. itse kyllä tykkäsin ajella creepyillä kadulla mutta autonakin oli dodge ram joka painoi sen 3000kg ja tehoa oli sen vajaa 400hp ja välitykset 4.56 eli jakso kyllä mennä isommillakin kumeilla. nyt on 37x14,5 creepyt jeep cj7 ja ihan hyvin tuntuvat siinäkin toimivan, loppuu autosta ominausuudet ennen ku kumit rupee haittaa.
veijon-esso
30.11.2009, 22:34
Mun nähdäkseni tässä ollaan ostamassa renkaita maastokäyttöön ja porukka vaan voivottelee katuominaisuuksia, heiluuko ratti, veteleekö ohjaus ja kuluuko pallo! Ajakaa joskus niillä vehkeillä maastossa niin siellä ne nakit vasta kuluukin! :-)
Ja alkup. kysymykseen vastausta että unohda ne bfg:t ja laita creepyt jos noi oli vaihtoehtona. Sit parempina vaihtoehtoina sinne maastoon vaikka ne dickbullit tai pökkyrät.
Lisäyksenä täs vielä noist MTR good yeareist et mul on ollu niit kaikkiaan 3sarjaa,hyvät sekakäyttäjän renkaat mut kulutus kestävyysvois ehkä olla parempi ja tavallisilla lyijypainoilla painottaen menee tommosen 100-300 grammaa punttia.Kahdessa sarjassa on ollu mainittavaa heittoa sekä sivu että pysty,viimeses 35"sarjas aika pahasti.Jumputtaa jonnii verran ja säteis heittoa on noin 8 milliä.muut kolme ei juuri vipat ja painoja on vähimmillään 80 gr.