View Full Version : Isuzun konevaihdosta kysymyksiä.
Ponsse-po1ka
26.11.2009, 18:17
Meinasin tehdä Pappani kiinnileikaneesta Isuzusta ensiautoni.
Auto on siis
Isuzu Pickup 4x4 Sportscab 2.2 diiselillä josta on kampiakseli katkennut, ruostetta ei ole nimeksikään koko autossa, auto on seisonut parisenkin vuotta kuivassa tallissa koneen puutten takia.
No mutta historiasta viis, auton vakiomoottori toimiessaan oli todella nuhainen siitä johtuen olen ajatellut vaihtoa isompaan.
Mitä moottoria joka olisi aika bolt on kamaa suosittelisitte (tarjotakkin voi) Vai miten nuo isompikoneiset vastaavat isuzut. Kiitoksia vastauksista etukäteen.
Mitä moottoria joka olisi aika bolt on kamaa suosittelisitte (tarjotakkin voi)
No tän vois kai siirtää ostopuolelle, mutta mulla olis yks täydellinen 2,2 tai 2,3 jouten.
Tuota vaikea sanoa päällepäin kun en noita isuja niin tunne.
Ponsse-po1ka
26.11.2009, 19:44
Taasen kyselisen konevaihdosta että voisihan tämä tänne jäädä.
Itsellä on issun koneenvaihto menossa: 2,3 bensa pois ja 2,2d tilalle.
Sen verran sanon että kun hankit vaihtokonetta, niin takavetoisesta peräisin olevassa
saattaa olla erilainen öljypohja kuin nelikossa. Tämä kannattaa tarkistaa konetta ostettaessa,
ettei tule yllätyksiä että ottaa etukardaaniin kiinni. Mulla kone peräisin -86KB takavedosta ja
menossa -89 Sportscab nelikkoon, ja öljypohja aiheutti lukuisia harmaita hiuksia.
Nim. yhden öljypohjan katkaissut ja hitsannut
Huomasin muuten tuo eron kanssa kun koneet sai vierekkäin.
Toi mikä mulla on jouten, on nimenomaan nelikon kone ja öljypohja sitämukaa.
Ponsse-po1ka
29.11.2009, 21:30
Huomasin muuten tuo eron kanssa kun koneet sai vierekkäin.
Toi mikä mulla on jouten, on nimenomaan nelikon kone ja öljypohja sitämukaa.
Kiitos tarjouksesta mutta kiikarissa oisi se nelikko 2.5d isuzun kone. Onko niissä muuten vaihteistot yhteensopivat.
Älä missään tapauksessa vaihda tilalle 2,5 suoraruikkarikonetta. Et sä varmaan niitä enää mistään löydäkkään, meinaa olla kaikki kampiakselivikaisia.
Vakiona nuo 2,5d koneetkin aivan sairaan laiskoja, ruuvaamalla kulkee vähän paremmin. Että aivan saman saat 2.2d koneesta ruuvaamalla.
3.1td:s olis tehoja jo vakionakin mutta noiden kestävyydestä ei sitten ookkaan mitään omakohtaista kokemusta.
Ponsse-po1ka
29.11.2009, 22:36
Älä missään tapauksessa vaihda tilalle 2,5 suoraruikkarikonetta. Et sä varmaan niitä enää mistään löydäkkään, meinaa olla kaikki kampiakselivikaisia.
Vakiona nuo 2,5d koneetkin aivan sairaan laiskoja, ruuvaamalla kulkee vähän paremmin. Että aivan saman saat 2.2d koneesta ruuvaamalla.
3.1td:s olis tehoja jo vakionakin mutta noiden kestävyydestä ei sitten ookkaan mitään omakohtaista kokemusta.
Eli suosittelisitte 2.2d konetta ruuvvattuna. Ei tuo turbotuskaan iso homma olisi. Mites kestääkö tuo kone kuinka alle 1bar ahtoja vai pitäisikö rempata kuinka perusteellisesti? Autostahan on kumminkin tulossa käyttis.
Eli suosittelisitte 2.2d konetta ruuvvattuna. Ei tuo turbotuskaan iso homma olisi. Mites kestääkö tuo kone kuinka alle 1bar ahtoja vai pitäisikö rempata kuinka perusteellisesti? Autostahan on kumminkin tulossa käyttis.
mulla ollut jo yli puolivuotta 2.2 ite turbotettuna. auto on jokapäiväsessä ajossa ja ahot on alle 1bar.
ei oo ainakaa viellä hajonut ja on vejetty raskasta kärryäkin perässä.
koneella ajettu yli 300tkm kun laitoin turbon paikalleen.
Hyvin ainakin viellä toistaiseksi 3.1td toiminu. Lämäpohjassa jatkuvasti.. melkein. vakio ahdot 0.7-0.8 max.
Taitaa vaan olla kiven alla noi 3.1:set