View Full Version : työnalla = high steer kääntövarret toyotaan
kaveri piirtää mallia juuri toyotan high steer kääntövarsille, jolla raidetanko siirtyy akselin takapuolelle. hj:n akseliin
malli ja materiaali vahvuudet on vastaavat kuin kaupasta ostetuissakin
alustava hinta oli 250€
jos joku haluaa vastaavat niin mahdollista on tehdä isompi erä niitä.
Heikki L
22.11.2009, 20:37
hep!
toyota4x4
22.11.2009, 23:43
no onkos jo mittoja? jossain vaiheessa vois kiinnostaa
Jossakin vaihees ainakin joo mittoja ja kuvia ois kiva nähä. :)
Jos vastaa labseja niin ehkä mäybe saattas kiinnostaa jos kartiot tulee hdj-80 päille.
Täälläkin olis vähän kiinnostusta, ehkä, mahollisesti, kunhan tulee tietoo mitoista...
Jos vastaa labseja niin ehkä mäybe saattas kiinnostaa jos kartiot tulee hdj-80 päille.
vastaa
Se nappula joka pitää ylemmän olkalaakerin paikallaan olis hyvä sorvailla jostain muusta ku normi vedetystä akselista. Imagro varmaan jo kestäis. Tuleeko kartioprikoillekin kartiot?
Tuleeko kartioprikoillekin kartiot?
tulee
offimage
23.11.2009, 19:21
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2472
tuoillasia olis tarkoitus tehä... kommentoikaa jos näette epäkohtia
Oishan noist voinu samalla tehdä oikeesti kestävät 6-pulttiset vaikka tg sixshooter navan mukaan tai labsin tavalla jolloin navan pintaan hitsattaisiin palikka johon pultit tulee. 4-pulttiset kun ei kestä ees sitimaasturissa.
http://4x4labs.com/steering.shtml
http://www.trail-gear.com/six-shooter-knuckles.html
Oishan noist voinu samalla tehdä oikeesti kestävät 6-pulttiset vaikka tg sixshooter navan mukaan tai labsin tavalla jolloin navan pintaan hitsattaisiin palikka johon pultit tulee. 4-pulttiset kun ei kestä ees sitimaasturissa.
http://4x4labs.com/steering.shtml
http://www.trail-gear.com/six-shooter-knuckles.html
Tai viispulttiset niinku sulla on?? Sen yhen reijän tekohan onnistus sit normaaleihin maljoihin.
lepoantti
23.11.2009, 19:59
saahan vakio kääntökattiloista tehtyä kuuspulttiset aivan hyvin tolla labsin tyylillä jos vaan varret on kuuspulttiset. ensiksi meinasin tehdä pojan autoon niin että olis tullut tg:n kuuspulttiset varret ja sitten labsin tyyliin elintasolaajennus hitsaamalla. laiskotti ja otinkin koko setin valmiina, on aika paljon paksumpi toi tg:n kulho kuin orkkis.
ehdottomasti kannattaa tehdä näistä uustuotanto-osista suoraan kuudesti laukeevat, jos joku ei halua käyttää optiota parille lisäpultille kestävyyden hyväksi niin mahtuuhan ne olemaan paikallaan ilman niitäkin.
mulla on ollut käytössä noin parivuotta tg:n kuudesti pamahtava, kertaakaan ei ole pultit irronneet tai edes löystyneet!! pääasiassa ajettu 38,5" ja aika monta reissua 39,5" boggereilla.
IironSika
23.11.2009, 20:08
Mä tein tällai turakkityyliin:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1116&pictureid=16356
Pirun asialliset kuvat! ;)
MrWhiskers
23.11.2009, 21:03
kaveri piirtää mallia juuri toyotan high steer kääntövarsille, jolla raidetanko siirtyy akselin takapuolelle. hj:n akseliin
malli ja materiaali vahvuudet on vastaavat kuin kaupasta ostetuissakin
alustava hinta oli 250€
jos joku haluaa vastaavat niin mahdollista on tehdä isompi erä niitä.
Toyotaan ja , ainakin , Suzukiin näitä saa jo markkinoilta , mutta mikäli tahdotte tehdä todellisen kulttuuriteon ja valmistaa näitä myös Patroliin niin , vaikkakin hinta on köyhälle kovan tuntuinen, olisi tässä yksi Patrol-kuski moisia ostamassa !!! Tarvittaessa toimitan vaikka etuakselin malliksi :) ....
Oishan noist voinu samalla tehdä oikeesti kestävät 6-pulttiset vaikka tg sixshooter navan mukaan tai labsin tavalla jolloin navan pintaan hitsattaisiin palikka johon pultit tulee. 4-pulttiset kun ei kestä ees sitimaasturissa.
http://4x4labs.com/steering.shtml
http://www.trail-gear.com/six-shooter-knuckles.html
Eikös TG:n versiossa pitäs olla sit jo omasta takaa noi kalliit olka-akselit ja niitä ei varmaan ole kovin monella Suomessa???? Ja jos on, niin niillä tyypeillä on jo luonnollisesti niihin varretkin.
Mutta toi 4x4labsin tyyli, että sinne tulee erillinen tukipala, joka hitsataan vanhaan olka-akseliin, vois olla taas Suomessa paremmin menekki tavaraa? Ehkäpä? Vai??
Kuitenkin uskoisin, että noita ihan normi 4 pulttisia silti menee eniten, koska ne osat on "bolt-on" eikä tarvii hitsailla mitään. Ja kyl se nelipulttinenki aikas hyvin pysyy paikoillaan, ku kasaa "kuivana", eli ei rasvaa missään liitoksessa(kaikki puhtaaks jarru kliinerillä) ja sitte kaikkiin tasoihin laakerilukite (myös mahdollisten shimmien väleihin) ja pultteihin vielä kierrelukite.
Mutta kun toi 6 pulttinenkin menee bolt on 4 pulttisen tilalle niin miksei tekis vaan yhen mallisia. Jos vakionapa niin ne vaan jää käyttämättä ne reunimmaiset. Nii ja yhtä helposti vakionavasta tekee 6 kuin 5 pulttisen. Highsteer varret muutenkin muuttaa jotenkin pulttien kestävyyttä verrattuna vakiovarsiin. Olisiko sitten kun ne on niin korkeella et leikkausvoimaa tulis enemmän. Niin ja ihan ilman mitään hytoliikka assisteja ja pienehköillä 36-37 renkailla.
Kuinka paljon pinionin yläpuolelle raidetanko näillä varsilla menee?
Kuinka paljon pinionin yläpuolelle raidetanko näillä varsilla menee?
se on vielä työn alla
mulla on navat käännetty omassa akselissa eli vielä pitää vertailla mittoja vakio akseliin nähden.
Kuinka paljon pinionin yläpuolelle raidetanko näillä varsilla menee?
Jos rangeen meinasit niin mulla otti perä öljypohjaan kiinni kun moottorin tyynyt oli huonot
ja navat kääntämättä sisäänjoustoa rajoitettu 25mm nii ja hojon akseli
Olikos tää nyt jäissä vai joko kikkareita hihnan päästä putoilee?
ei putoile vielä, mut täytyy tiedustella!
offimage
13.01.2010, 19:54
No nyt nytkähti varsien teko hieman eteenpäin... seuraavaksi koneistellaan reijät ja sitte särmäillään
Kyllähän noita varsia voidaa datsuneihinkin sovitella... olisko kellään kuvia minkänäköisiä systeemmejä ovat noihin viritellyt?
Heikki L
13.01.2010, 20:58
Hienoa, Olinkin yks päivä tiedustelemassa mitäs näille kuuluu.
Millos saa hakea omansa? käviskö lauantaina?:)
sekin oli vielä hiukan auki että kuinka paljon särmätään.
pitää sovitella akseliin jossa käännetyt navat ja vakioon
Kannattaa ainakin ne kartioprikkojen reiät tehä vasta särmäyksen jälkeen. Ku ovat niin lähellä särmättävää kohtaa, että varmaankin venyvät soikeiksi jos ne tekee ennen särmäystä.
Jos tällästen valmistukseen löytyy mielenkiintoa, niitä saisi useammankin kappaleen myytyä ison veden taakse.
Koska tällä hetkellä ei ole 80-sarjaan sopivien high steer varsien (vakio raidetangon päille sopivia) valmistajaa yhtään.
http://www.ottindustries.com/fj80.htm
Sleen uniball malli löytyy kyllä:
http://www.sleeoffroad.com/products/products_steering_detail.htm
offimage
14.01.2010, 21:00
Kannattaa ainakin ne kartioprikkojen reiät tehä vasta särmäyksen jälkeen. Ku ovat niin lähellä särmättävää kohtaa, että varmaankin venyvät soikeiksi jos ne tekee ennen särmäystä.
Hyvä huomio.... harjoitellaan ja kokeillaan nyt tää eka "sarja" niin sitte ollaan viisaampia
täälläkin jotain eloa tapahtunut..
Makella nyt työnalla tommoset suorat varret :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=126&pictureid=117563
metsämies75
11.11.2012, 18:00
Toyotaan ja , ainakin , Suzukiin näitä saa jo markkinoilta , mutta mikäli tahdotte tehdä todellisen kulttuuriteon ja valmistaa näitä myös Patroliin niin , vaikkakin hinta on köyhälle kovan tuntuinen, olisi tässä yksi Patrol-kuski moisia ostamassa !!! Tarvittaessa toimitan vaikka etuakselin malliksi :) ....
täällä olis kans tarvetta 160 patrollin higt steerille sellainen minkä saa katsastuksen läpi..
täällä olis kans tarvetta 160 patrollin higt steerille sellainen minkä saa katsastuksen läpi..
x2
Suorat varret saapuivat perille. Makelle ja Tarelle kiitokset .
On komiat.
Suorat varret saapuivat perille. Makelle ja Tarelle kiitokset .
On komiat.
Koskas alla ja ensimmäisen kerran metässä et saa tietoa millaiset on?
Koskas alla ja ensimmäisen kerran metässä et saa tietoa millaiset on?
Tuskin noissa mitään testattavaa on kun mitat muuten samat kuin nyt paikoillaan olevat trailgearin varret. Ainut ero on että tg:n on ylöspäin taivutetut ja nuo suorat.