View Full Version : mielipide
Tuomas Enbuske väitti että yksittäisen ihmisen mielipiteellä ei ole merkitystä.
Onko sillä vai ei ??
Henk.koht. väitän samaa.
Turhaanko kansa kirjoittelee noihin lehtien ja netin yleisöpalstoille ?
Tuomas Enbuske väitti että yksittäisen ihmisen mielipiteellä ei ole merkitystä.
Onko sillä vai ei ??
Henk.koht. väitän samaa.
Turhaanko kansa kirjoittelee noihin lehtien ja netin yleisöpalstoille ?
Mun mielestä kyllä yksittäinen ihminen pystyy mielipiteellään vaikuttamaan esim työyhteisössä...
Itteä tuossa just huvitti sellainen asia, kuinka usein esim. työntekijöiden keskuudessa käy usein kauhee halobaloo (haukutaan esimiehet ja muut pomot), juuri ennen jotain kehityskeskustelua ja uhkaillaan että näytetään närhen munat ja mennään lakkoon ja noustaan kapinaan ja vaikka mitä.. Sitten kun sinne palaveriin mennään, saadaan se kuppi kaffetta nenän alle, ni ainutkaan "rääväsuu" ei saa monttuaan auki, kun kysytään, että onko jotain sanottavaa.. Sitten menee viikko totaalista hiljasuutta ja TAAS samat moottoriturvat jankuttaa ja marisee samoista asioista ja kirjoottelevat sitten yo-palstoille Alueuutisiin ja Metro-lehteen.. Ehkä tämä asia nyt hieman sivuutti alotusta..
Mielestäni pointti on se että mihin se yksittäisen ihmisen mielipide kohdistuu.. Minkälaista vastakaikua haluaa... Ja tietty kuinka sen asiansa esittää... Tässäki kohtaa pätee isäni vanha viisaus: Kilon paskaakin voi paketoida nätisti :D
Ja sitten kun niitä yksittäisiä mielipiteitä on monta samanlaista, niin onhan sillä jonkinlainen vaikutus.. Kö??
Sehän on sitten melkeen kun yks mielipide, jos 10 tai 100 ihmistä on samaa mieltä?? Mää mitää tiedä mistää :eek:
Mutta minä olen kyllä erimieltä, että olen sitä mieltä, että KYLLÄ yksittäisen ihmisen mielipiteellä on merkitystä!! Ainakin mun milipiteellä.. Ja mun mielestä toi Enbuskekaan nyt mikää Ruudinkeksijä ole.. ;)
Nanahan tuota pohdiskeli jo aika mielenkiintoisella tavalla :-D ja ehken ollaan sammaa mieltä että:
kyllä sillä on merkitystä!
Eli silloin pitää saada joukko muita oman milepiteen taakse ja jos niitä ei tule niin mitäs sitten ?
Olen huomannut töissä että kahvihuoneessa puhutaan takki auki mutta kun pitää sama asia sanoa pomolle naamatusten niin ei ole puhujia ite sanon aina asiat ensin pomolle ja kun puhun kahviossa mitä sanoin kaikki on samaa mieltä mutta ei ne uskalla sanoa sitä pomolle!
Ja taas olen yksin sen asian kanssa ja mitään ei tapahdu !!!!
Nana et pahasti sivuttanut.
ps. tääkin on vaan mun mielipide
Henk.koht. väitän samaa.
Mielipiteelläsi ei ole merkitystä.
Mielipiteelläsi ei ole merkitystä.
:D Kuten huomaate minun yksittäisellä mielipiteelä ei ole mitään painoa :D
Jos se painoarvokin onki siinä, kuka sen sanoo.... ;)
Punanenä
21.11.2009, 17:16
Eikö esim hitlerin mielipiteellä ollut vaikutusta suuntaan tai toiseen:confused:
Riippuu tilanteesta, ihmisestä ja ihmisen asemasta. Kyllä yksittäisen ihmisen mielipiteellä voi olla aivan hemmetisti merkitystä.
Niimpä ei painoa tälläisen tavallisen työntekijän puheilla :D :D Entäs jos olisin jokin välipomo niin mulla olis alaisia ja silloin ajaisin muiden ja omaa etua enkä olisi yksin ;)
Eikö esim hitlerin mielipiteellä ollut vaikutusta suuntaan tai toiseen:confused:
En usko että Hitlerin kaltasia psykopaatteja kuitenkaan esim. Suomen yritysjohtajistosta löytyy.. taikka sitten ihan tavallisesta alemman palkkaluokan tienaajasta.. Hitlerkään ei iha tikkunekuilla juutalaisia uuneihinsa houkutellut! Tai saatika että olisi annettu vaihtoehtoja. Siinä ei paljoa sanat olisi painaneet, ruveta siin uunin luukulla kyselee, että jos nyt kuitenkin sen tikkunekun ottaisin sittenkin.. Ja se uunin vartija siinä miettinyt kahta kertaa, että laittaako sen jutskun sinne takkaan vai ei.. Kun sitten ei omalla perheellä ole enää karkkipäiviä..
Kyllä jokaisella vuosisadalla on oltava se oma sekopäänsä ja diktaattorinsa.. enemmässä tai vähemmässä määrin.. Mutta ajat muuttuu, asemat ja kohteet muuttuu... :confused:
Nyt paapotaan yhteiskunnan luopioita, rikollsia, roskasakkaa, narkkeja, pedofiilejä... Niistäkin on mulla vahva mielipide ja teot olis sen mukasia, mutta ko tuomiot on samat ko tappaa ihmisen.. vaikka tekiskin yhteiskunnalle suuren palveluksen.. Eikä mun mielipiteet tähä lopu!! Nih!
menipäs tää nyt vaahtoomiseks.. nana ottaa olutta nyt ja vaikenee.. Jatkaa sitten vaikka toisessa topicissa :D Jos vaiks oikeen rupettaa vituttaa tämmönen mielipidepaneeli...
Rekisteröimätön
21.11.2009, 19:02
Tottakai yksilän mielipiteellä on merkitystä,ainakin ihmiselle itselleen
Skorpioni
21.11.2009, 19:14
Tämähän se pointti on. Jos esim. minä sanon tällä palstalla, että pedofilia on väärin, niin porukka on eri mieltä, mutta kun palstan ns. "the boss" sanoo saman, niin silloin se on väärin.
Minä sitä pistin polvilleen henkilöstöjohtajankin, tosin erään ystäväni avustuksella. Kiistelimme henkilöstöjohtajan kanssa julkisen puolen palkkojen julkisuudesta. On siis vaati- ja henkiosa. Meitä käskettiin olemaan vaiti henkiosan palkoista kehityskeskustelussa. Ystäväni lähetti minulle linkin VM:n sivustolta, jossa oli maininta, mitkä palkanosat ovat julkisia. Julkisia ovat: kokonaispalkka, vaatitason palkka euroina ja henkiosan palkka euroina. Vain henkilökohtaisen suoriutumisen pisteet ovat salaisia. Nekin on noiden kolmen perusteella helppo selvittää suoraan taulukosta, kun ensin kysyy kokonaispalkan palkkasihteeriltä.
Tätä keskustelua aikamme käytyämme, muistaakseni kolme viestiä/hlö, henkilöstöjohtaja laittoi viimeiseen postiinsa loppukaneetiksi: Tämä pitkällinen sähköpostiviestien vaihtaminen ei edistä kenenkään henkilökohtaisen suoriutumisen arviointia positiivisesti. Että näin. Pääluottamusmies ilkesi vielä käydä napostelemassa minua. XXXX:llä on hirveitä paineita tässä muutoksessa, eikä XXXX tykkää pitkällisistä sähköpostiviestittelyistä. :eek:
Ups, oliko tämä vähän ooteetä?
Byrocrat
21.11.2009, 22:13
Näinhän tuo monesti on, mutta asian eteenpäinviemisessä erittäin suuri merkitys on sillä kenelle sanotaan ja missä muodossa asia esitetään. Eikä hommaan välttämättä tarvita mitään joukkokokousta, yksikin sanoja voi riittää :)
Inhorealisti
Olihan Audi-miehen mielipiteelläkin aikamoinen merkitys.
Byrocrat
23.11.2009, 01:37
Olihan Audi-miehen mielipiteelläkin aikamoinen merkitys.
Olipa hyvinkin, mutta mitä ilmeisimmin hieman eri tuloksella kuin sanoja oli tarkoittanut :eek::(
Olipa hyvinkin, mutta mitä ilmeisimmin hieman eri tuloksella kuin sanoja oli tarkoittanut :eek::(
Eikös tuossa juuri kiteydy se, että miten asiat ilmoittaa ja millaiselle kuulijakunnalle.. :D
Jos tuo olisi kohdistunut miehiin, ei halobaloo olisi ollut tuonlainen.. Minua tuo nyt ei kauheesti hetkauttanut.. Jos itse päästelisin julkisesti suustani kaiken, mihin olen vertauskuvallisesti vastakkaisen sukupuolen liittänyt.. Olisin varma karkottena jossain.... ;)