View Full Version : 14.5 levee rengas mikä vanne
eli 37x14.5-15creepyt onko 10 vai 12tuman vanne parempi? 8 ei varmaan käy ollenkaan?
kartsa69
19.11.2009, 23:16
eli 37x14.5-15creepyt onko 10 vai 12tuman vanne parempi? 8 ei varmaan käy ollenkaan?
Ehdottomasti 12" on parempi vaihtoehto!Itellä 13,5" on 12 tuuman beadlock vanteella!
Näyttää ainakin inhimillisemmältä mahollisimman leveellä vanteella. Kapeella vanteella tuppaa creepy menemään sellaseksi palloksi.
ehkä 12"olis sitt hyvä,ainoo ett maksaakin sen mukaan..200enemmä huomasin just.ja tuleehan sitte ulos rengas kaaresta sen jälkee yms
ainakin ne 37x12.5"creepyt mitä tiipel on alla näyttää aikamoiselt pallolta..
sen takia en missään nimessä huolinu 12.5 leveit 37tuumasia..ja kapean näköset myös mielestäni 33maksimi mitä voi olla 12.5 ettei mee rumaksi,tai supersvamperit vähä eri..
ennemmin levittää 8" tai 10" vanteista, niin saa halvemmalla. Jollei ite nappaa, niin merimaskussa joku jantteri levitti vanteita niin paljon, ku tarve vaat 40e/kpl
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=811125
joo joskus katoin ton ilmotust.. ei siinä nyt hirveemmin säästä jos noi 40e/kpl levitys ja 12tuumaset 50e/kpl kalliimmat.. ainoa että niitä ei varmaan luultavasti ole taas hyllyssä jos meinaa ostaa..
millaset ET luvut on 12tuumasess yleensä?
Enemmän oisin huolissaan backspacesta. et -44 10" vanteessa on jo melkolailla maksimit moneen autoon, ettei ta kiinni raidepäihin tai joustoissa runkoon jne. Ulospäinhän sillä vanteella on tilaa tulla vaikka kuinka. Niin ja riippuu ihan autosta, mihin menossa. Esim. HDJ:ssa on paljon enempi tilaa vanteella mennä sisälle, kuin HJ:ssa.
pätkä patrolliin ne tulee.. ei se haittaa pahemmin jos tulee ulos,sentakia meinasin ostaa alhasin ET mitä on vaan,vaikka voi rassaa pyöränlaakereita..
vitutta enemmän jos osuu johki sisäpuolell kun että tulee 5mm enempi ulos..
Jos levittämään rupee niin mielestäni paras vaihtoehto siihen on alkujaan mahollisimman kapea vanne...
hankintahinta halpa ja toinen saumoista jää "piiloon" kun halkasee vanteen siitä ihan keskiön juuresta.
ehkä kokeilee 10tuumasill ja levittää sitten jos alkaa vituttaa jos ovat liian pallomaisia
siinä pari kuvaa mitä löysin netist,ehkä jonkun palstalaisen :P jossa 37x14.5 ja 10tuumaset vanteet,eikä näytä kovin pullistuneena..vaikka huonosti näkee
joku voi laittaa kuvaa/linkkii jos on parempi kuva 37x14.5 eri vanteill
Voi rungoissa olla eroja. 13,5 leveä Mudzillakin pullottaa 10" vanteella ihan pallona. Sekä 37", että 33".
mulla oli pajerossa 33x13.5mudzilla 10tuumasilla eikä ne pullottanu ainakaan,oli just sopivat :)
joten on varmaa rungoss eroa vaikka nyt jotkut viisaat sanoo että sama runkku
Eikös tähän paras ratkasu oo 10" + peatlokki
tarviiko beadlockeja jos ei nyt meinaa ihan HC olla?
tarviiko beadlockeja jos ei nyt meinaa ihan HC olla?
Kyllähän noi 37" alkaa oleen jo HC kamaa =)
lepoantti
20.11.2009, 08:46
kyllähän lukkovanteilla pääset laksemaan paineet maastoajoa varten sopiviksi, creepyt on aika jäykät renkaat ja jollakin 0.5bar paineilla normivanteilla et pääse nauttimaan parhaista ominaisuuksista. siinä on suuri ero jos pääset pudottamaan paineet johonkin 0.2-0.3bar.
10" vanteisiin kehät niin hyvä siitä tulee, valtaosa on juurikin näin tehty. 12" on varmasti hyvä mutta käytännön edut verrattuna vaivaan ja ja hintaan ei ole järkevässä suhteessa.
tulee kalliiksi tää touhu taas..niinkuin yleensä kun karkaa:o
joutuu välitykset muuttaa ja kaikenlaista,vaan kun ei 33 sill missään nimessä voinnu ajaa piti saada isommat..
pitää vissiin tehä sitt beadlockit jossai vaiheess sitten,tuleehan niistä jo tyylipisteitä jos ei muuta
juu se että maksaa 50e/kpl enemmän vaan että saa 12tuumaset verrattuna hyötyyn... voi sijottaa sen 200 sitt vaikk niihin beadlockeihin tai staunit vois olla ihan jees kanss
minusta 10"+ beadlock oli just passeli 37x14,5r15 creepylle.
eipä kauhiasti pullotellu, ainakaan omasta mielestä. ja muutenkin olin ihan tyytyväinen moisiin renkaisiin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=11549
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=556&pictureid=11550
aika suorassa oli kyljet vanteeseen nähden, kuvio hiukan pyöristyy mut sehän ei haittaa. niin ja creepyssä on ero kuin yöllä ja päivällä kun paineet on 0,5 tai 0,3bar
jouduitko JV pahasti leikkaa tilaa ett mahtu? mikä et?
mulla soa+kohta 2"koroo kait ne jotenkin mahtuu
-Captain-
20.11.2009, 21:44
ehkä kokeilee 10tuumasill ja levittää sitten jos alkaa vituttaa jos ovat liian pallomaisia
siinä pari kuvaa mitä löysin netist,ehkä jonkun palstalaisen :P jossa 37x14.5 ja 10tuumaset vanteet,eikä näytä kovin pullistuneena..vaikka huonosti näkee
joku voi laittaa kuvaa/linkkii jos on parempi kuva 37x14.5 eri vanteill
oma autohan se siinä... ei oo enää noilla vanteilla nuo kumit, tuli eilen laitettua -38(?)et:llä 10x15 oleville mis on jormalaisen kehät. jos vaikka huomenna ehtis kuvia laittaa..
ja toiseks tossa kuvissa oli maantie paineet 1.5bar..
-Captain-
22.11.2009, 20:45
ei riitä hdj:n alla 0.5bar noilla 37x14.5 creepyillä, ovat liian löysät.. pitää kokeilla isommilla paineilla. tuli eilen testailtua tolla 0.5bar paineilla, pitoa riittää :) pitää kokeilla takan 0.6 ja edes vaik 0.7bar...
http://s714.photobucket.com/albums/ww142/tommo__79/Ajopaiva%2021112009/P1030528.jpg
siin on viel toine kuva
http://s714.photobucket.com/albums/ww142/tommo__79/Ajopaiva%2021112009/P1030526.jpg
hyvältä toi näyttää noilla paineilla on varmaan paska ajaa pidempää siirtymää kokeilitko kiven tai kannon päälle meneekö miten lähelle vannetta itse ajan 0.5 bar in paineilla yleensä pikkusen on lerju ajettava ja ei meinaa siirtymillä oikein kääntyä kunnolla venäjän puolella 0,7 käytössä koko ajan myös pitkillä matkoilla.
kelasin kanss ett sun auto... hieno astin lauta muuten:D
-Captain-
22.11.2009, 21:19
hyvältä toi näyttää noilla paineilla on varmaan paska ajaa pidempää siirtymää kokeilitko kiven tai kannon päälle meneekö miten lähelle vannetta itse ajan 0.5 bar in paineilla yleensä pikkusen on lerju ajettava ja ei meinaa siirtymillä oikein kääntyä kunnolla venäjän puolella 0,7 käytössä koko ajan myös pitkillä matkoilla.
kokeilin, menee liian läjään, pitää kokeilla nostaa pikkusen painetta.. eikös patrolli oo jonkun verran kevyempi ku hdj? ja voihan se olla et kapeempi kestää vähemmäl paineel ajelua?
-Captain-
22.11.2009, 21:21
kelasin kanss ett sun auto... hieno astin lauta muuten:D
jostain kumman syystä tuo pelkääjän puoli on se mikä saa aina kipeetä... ekal kerral ku kävin metäs meni tuo astinlauta, tokal kerral apparin takaovi ja tosta turbo tekstin kohalta melkei 10cm sisää, naputtelin vaa pikkuhiljaa suoraks ni ei huomaa ku ainoastaa ku on ihan puhdas auto, pakkelia ei oo eikä tuu :) pikkasen täytyy etukaaria avartaa...
kokeilin, menee liian läjään, pitää kokeilla nostaa pikkusen painetta.. eikös patrolli oo jonkun verran kevyempi ku hdj? ja voihan se olla et kapeempi kestää vähemmäl paineel ajelua?
2920 kg painoi viimeksi kun safarikuormalla kävin vaalla kaverin patukassa 14.5 leveet ja samoilla paineilla ajellaan
1900painoi mun pätkä pate viimeks vaalla,mutta tulee oleen siinä reilu 2000kg huijakoilla varmaan kohta
jouduitko JV pahasti leikkaa tilaa ett mahtu? mikä et?
mulla soa+kohta 2"koroo kait ne jotenkin mahtuu
-44 oli et. 3" alustankorotusta ja hieman lokarin kaaren avarrusta niin hyvin mahtu. nii ja takana joutu hieman rajoittaa sisään joustoa.
kyllä noi pitäs soalla ja pikku rälläköinnillä mahtua vanhaan pätkäänkin.
helmapelti
23.11.2009, 16:38
Sain valmiiksi ensimmäisen halkaistavan "rumpuputkibeadlockin" ja leveyttä tuli n.13", backspace 75mm
Noille 37x14,5 creepyille niitä suunnittelin mutta tulee kokeiltua 35x12,5 kumholillekin vaikka on liian leveät.
Meinasin jo muuttaa suunnitelmaa ja tehdä niistä 11" mutta sit hankin kympit kumhoille jollei niille käy.