Kirjaudu sisään

View Full Version : Pitbull Rocker

Puuhis
19.11.2009, 20:28
Onko kyseisestä renkaasta minkälaisia käyttökokemuksia? Miten toimii kadulla / metsässä?

Rak
19.11.2009, 21:49
Kaverin rengasseikkailuja seuranneena ei ainakaan vaativampaan maastokäyttöön näillä Oulun korkeuksilla kovinkaan hyvät.
Paineita ei voinut tiputtaa tarpeeksi, kun ei sen jälkeen pysyny vanteella tai päästeli ilmat pihalle(oli beadlockeilla).

Kuluneessa tsl sx:ssä on kuulemma huomattavasti paremnpi pito.

Sama paikallaanpysymisongelma oli toisellakin toverilla rockereiden kans.

IironSika
19.11.2009, 22:16
Ootas ku Jyty pääsee koneen ääreen... :D

jep
19.11.2009, 22:52
Itellä 37" rokkerit ja maantiellä ihan hyvät ajaa, ravistaa kivasti hereille 35-55 nopeudessa ja rengasmelu on kuin hento lattian läpi tulevan iskuporakoneen hönkäys aamukasteen kostuttamalla keväisellä nurmella. Metsässä ei oo ollu mitään ongelmia 0-0.3barin paineilla vanteella pysymisen kanssa. Ja on niillä joskus menty hiekkatiellä vinssaamatta. On ne ainakin paremmat metsässä, kuin 35" sirocot...

mobil2
19.11.2009, 23:06
Mulla ollut volvon alla 39.5" keväästä lähtien ja hyvin on pysynyt vanteellaan ja tielläkin on ihan hyvä ajaa

pari kilpailuakin on tullu käytyä ajamassa ja ei kyllä voi moittia renkaan pitoa :D

mobil2
19.11.2009, 23:09
Kaverin rengasseikkailuja seuranneena ei ainakaan vaativampaan maastokäyttöön näillä Oulun korkeuksilla kovinkaan hyvät.
Paineita ei voinut tiputtaa tarpeeksi, kun ei sen jälkeen pysyny vanteella tai päästeli ilmat pihalle(oli beadlockeilla).

Kuluneessa tsl sx:ssä on kuulemma huomattavasti paremnpi pito.

Sama paikallaanpysymisongelma oli toisellakin toverilla rockereiden kans.

vanteilla iso merkitys renkaan päällä pysymiseen kunnon vanteilla pysyy hyvin päällä

turha ruuvata millekkään vanteille jotka on tarkoitettu sisuskumille :cool:

Viipo
19.11.2009, 23:36
itekki ollu vähä kahen vaiheilla. 35/14,5 rokkerit tulis maksamaan saksasta ~1150e kotia, 35/16 pokkerit italiasta ~1400e kotiovelle..

Puuhis
19.11.2009, 23:42
itekki ollu vähä kahen vaiheilla. 35/14,5 rokkerit tulis maksamaan saksasta ~1150e kotia, 35/16 pokkerit italiasta ~1400e kotiovelle..

Mistä löysit saksan maalta tuota kokoa tuohon hintaan? Samaa itelleni hojoon ajattelin, mutta ovat suomessa melko suolaisen hintaiset...

Viipo
19.11.2009, 23:52
Mistä löysit saksan maalta tuota kokoa tuohon hintaan? Samaa itelleni hojoon ajattelin, mutta ovat suomessa melko suolaisen hintaiset...

Tuolla offroadreifenillä näkyy olevan 35/14,5/16 247.34 EUR /kpl ja toimituskulut 34e/kpl

Sitä en ookkaan sitten kyselly, onko niitä oikeesti siellä.

Italiassa oli pokkerit samanhintasia ilman veroja ja toimituskulut 4-8kpl 190e

Puuhis
24.11.2009, 19:08
Vieläkö löytyy lisää kokemuksia rockereista?

HiluMiks
24.11.2009, 19:52
Vieläkö löytyy lisää kokemuksia rockereista?

Mulla ollu Hilux:in 35x14.5x15 rockerit ja tyytyväinen olen ollut.
leveyttä niissä on tuuma ekstraa ja minun mielestä toiminut hienosti pehmeissä paikoissakin.
Kivillä ja kallioilla pito ollut hyvä.
Vanteilla on pysynyt HYVIN paineet olen pitänyt metsässä 0,3-0,6 tiellä reilu kilo.
Vanteina on bedlokit.
Rengasta vanteille laittaessa ja irrottaessa huomasin sen kyllä olevan väljempi kun MTR.
Tiellä ajaessa rengas on hiukka äänekäs mutta niin on Hiluxkin.

jakenbj
24.11.2009, 19:54
Tuolla offroadreifenillä näkyy olevan 35/14,5/16 247.34 EUR /kpl ja toimituskulut 34e/kpl

Sitä en ookkaan sitten kyselly, onko niitä oikeesti siellä.

Italiassa oli pokkerit samanhintasia ilman veroja ja toimituskulut 4-8kpl 190e

Ei pidä toimituskulut paikkansa ainaskaan isojen renkaiden suhteen.Rahdin osuus olis ollu 780e 8kpl 39.5 pit bulleissa...
Tämä hinta tuli offroadreifeniltä sähköpostina.

Puuhis
24.11.2009, 20:01
Kyselin sieltä itsekin toimituskuluja ja mulle ilmoittivat 35x14,5x15 rockereille muistaakseni 264€ toimitukselle suomeen kuluja... Se 34€ on käsittääkseni siellä maan sisäinen toimituskulu.

Rak
25.11.2009, 08:05
TML:n vanteilla molemmissa tapauksissa.

Toiset 33" ja toiset 37"

Isompiin kaveri hitsasi sisäreunaan palteen päälle lisää tavaraa mutta ei auttanut, edelleen päästeli ilmaa välistä.

Tuo ilman puhalteluhan tapahtui siinä tilanteessa kun rengas jousti, niin kylkeen muodostui terävä taitos joka jatkui renkaan jalka-alueelle. Joustamisella ei tarkoiteta sitä että rengas on ajettu kaksinkerroin johonkin kivenkoloon vaan se riitti kun sopivasti ajoi kannon tai kiven yli.

Renkaissa tais olla myös eroja, kaikki ei ollu yhtä herkkiä vuotamaan.

Rengaskoko varmaan vaikuttaa tässäkin, isommissa on enemmän kylkeä niin tätä ei välttämättä esiinny.

-Sakke-
25.11.2009, 09:24

Tua Helsingissä on sellanen maasturitavaraa myyvä kauppa, josta ostin kyseisen kokoiset pokkerit ja hinta oli juurikin tuo 1400€ (itse kotiovelle kannettuna). Kannattaa ainakin kysäistä saako yhä tuohon hintaan.
Sit jos haluaa vähän edullisemmat ja vähempi rattiin tuntuvat pyörät voi ostaa irokit.

Ja täähän oli taas vaan mun mielipiteeni joka ei vastannut topicissa esitettyyn kymysykseen.

wr-range
26.11.2009, 23:29
Onko kyseisestä renkaasta minkälaisia käyttökokemuksia? Miten toimii kadulla / metsässä?

meillä 42/15/16,5 pitbullit bedlock vanteilla joissa matala huullos hyvin pysynyt vanteella.
edessä 12" ja takana 13" leveyttä, takana ei voi paineita laskea alle 0,5 menee kyljet oudosti ruttuun
kivikossa ja märällä voittaa bokkerit 6-0 mudassa ja suolla bokkeri parempi kuvion avarrus/leikkaus parantaa
pitbullin ominaisuuksia huomattavasti mudassa ja suolla ,asvaltilla paremmat kuin bokkerit,eikä muista
ole kyllä kokemuksiakaan.

offroadjouni
26.04.2010, 13:48
Mitäs arvon raati sanoo Pitbulleista nykypäivänä? Tekis mieli koittaa jotain muutakin rengasta kuin Boggeria, eli 37" kokoluokassa oleva erityisesti kalliolle sopiva pyörä olis hakusessa. IROK, Rocker, Creepy?

Jeeper
26.04.2010, 13:56
Mitäs arvon raati sanoo Pitbulleista nykypäivänä? Tekis mieli koittaa jotain muutakin rengasta kuin Boggeria, eli 37" kokoluokassa oleva erityisesti kalliolle sopiva pyörä olis hakusessa. IROK, Rocker, Creepy?

Mites 37x12.50-17 Trepador (bias malli)

Itse sellaisia voisin kokeilla, jos niitä vaan jostain saa......
40":sia pitäs offroadreifenille tulla nyt loppukuusta, mutta ne on ilmeisesti radial mallia.

RikuH
26.04.2010, 16:08
Itelläni on gr patukassa 35" rockerit ja olen ollu kyl oikein tyytyväinen ja eikä ole ollu mitään ongelmia paikalla pysymisen kanssa.

offroadjouni
26.04.2010, 20:45
Mites 37x12.50-17 Trepador (bias malli)

Itse sellaisia voisin kokeilla, jos niitä vaan jostain saa......
40":sia pitäs offroadreifenille tulla nyt loppukuusta, mutta ne on ilmeisesti radial mallia.Saiskin jostain Trepadorin competition-mallia niin koittaisin. Nuo perusmallit ei sytytä niinkään.

Itelläni on gr patukassa 35" rockerit ja olen ollu kyl oikein tyytyväinen ja eikä ole ollu mitään ongelmia paikalla pysymisen kanssa.Millaisilla paineilla ajat maastossa ja onko vanteissa beadlockit?

RikuH
27.04.2010, 10:40
Olen käyttäny 0,5 bar metsässä. On joo beatlockit

Jare
27.04.2010, 11:55
Olen käyttäny 0,5 bar metsässä. On joo beatlockit

Saatko otettua renkaan auton alta pois ja mitattua todellisen halkaisijan? Minkä leveytisellä vanteella renkaas on?

RikuH
27.04.2010, 17:32
Saatko otettua renkaan auton alta pois ja mitattua todellisen halkaisijan? Minkä leveytisellä vanteella renkaas on?

89 cm oli keskinappulan päältä. 10 tuumasel vanteella

Topi1982
27.04.2010, 18:57
Olen ajanut Irokeilla, Pokkereilla ja Bulleilla.
Arvosteluna esitän seuraavaa:
6x6 Volvo/Lantikan koppi tulee 39,5 Pitt Bullit

Wille87
09.04.2013, 15:35
Tuoreimmat kokemukset :confused:

hiluvitkutin
09.04.2013, 17:52
mullahan ne oli patrollin alla, 35x14,5 kympin vanteilla eivätkä pomppineet vanteelta tai tyhjentyneet pienilläkään paineilla. eikä ollu bedlokkeja, kiinan vanteet.
hyvä pito kivikossa, sinnehän ne on kai tehtykin.
vaparina mudassa ei jaksanu kakkosella ruopia, ja ykkösellä ku yritti ni kuvio ei puhistunu, joten ei edennykkään. sitte turbotin sen ni johan rupes kuvio putsautumaan...

nyt hiluxin alla, mut ei vielä oikein kokemusta. onhan tuo aika eri oloinen peli ja painonen. kuvittelisin että suolla vois olla hyvät...näkee sitte.
tuntus että voimaa pitää olla jos mudassa ajaa, että se kuvio putsaantuu.

e: nii ja talvi pito musta aika hyvä

offroadjouni
09.04.2013, 20:33
Mitäs noista nyt sitten sanoisi, puolitoista vuotta olen näillä ajanut ja kyllä Pitbulleissa on puolensa. Minulla nämä eivät pysy oikein vanteilla pienillä paineilla ajaessa, yhdistelmällä 37x13,5x16 Rockerit ja Cragarin 16x8" vanteet Jormalaisen beadlockeilla. Asian voi korjata esim. Innerairlockeilla. Kovaa kyytiä ovat saaneet ja palasiakin on lähtenyt. Suditellessa palasia lähtee vähemmän verrattuna Boggereihin kun kuvio on tiheämpi.

On minulla Boggeritkin, mutta pääasiassa Pitbulleilla ajan. Mudassa Boggeri on luonnollisesti parempi.

petr
09.04.2013, 21:54
mites suolla hiippauilu luonnistuu verrattuna muihin (bogger, TSL, Iroc)?

offroadjouni
09.04.2013, 22:25
mites suolla hiippauilu luonnistuu verrattuna muihin (bogger, TSL, Iroc)?Vähän ristiriistaiset fiilikset: Ei riko pintaa yhtä helpolla kuin Bogger, ja joissain paikoissa ajaminen oli suorastaan helppoa verrattuna Boggereihin joilla olin ajanut aikaisemmin. Toissavuonna venäjällä pääsin ajamalla suon minkä hpotteri tuli melkein kokonaan vinssillä isommilla Boggereilla ja porttaaleilla. Sitten kuitenkin taas viime helatorstain Venäjän suolla Mikjusin Bogger tuntui olevan huomattavasti parempi kuin Jeepin Pitbull.

Topi1982
11.04.2013, 17:01
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4493&pictureid=127391
Lappu lattiassa puhdistuu
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4493&pictureid=127392
Ei kierra ja tayttyy

petr
11.04.2013, 20:56
Se "lappu lattiassa" ei vaan pääsääntöisesti toimi suolla...

Jare
11.04.2013, 21:42

Jyty tais lähinnä tarkoittaakin sit noita muta ominaisuuksia:confused:

Piru kun rikastuis (tai joku sponssais;)), niin ostaisin itellekkin pittbullit ja vertailisin ja kokeilis miten menee. Sen mitä havainnu ulkopuolelta, niin vaikuttaa jäykältä renkaalta ja kun painetta laskee silmämääräisesti kivan löysäks, niin rengas vaikuttaakin ajaessa jo liian veltolta ja taipuu alle tai putoaa vanteelta. Vanteissakin eroja ja autoissa ja kuskeissa. Mutta siis ehkä pitbull ei vaadi niin alhaista painetta toimiakseen kuitenkin maastossa?? Testaillahan tuota pitäis.

Olis kyl kiva, jos sais näinkin pienessä maassa aikaan offirengas testin ja julkaisu vaikka 4x4 maailma lehteen, jossa olis vertailussa vaikka 35" tai isompien halkaisijan omaavia eri renkaita. Tietty niin, että saman korkuisia verrataan keskenään. Testi autoja vaikka pari kolme erilaista (painava safari juhta/kevyempi/tehokaskin vois olla yks??) ja niillä sit testiä eri olosuhteissa maastossa (miks ei tietty hiukka maantieltäkin). Testiin tarvis monta silmäparia arvosteleen ulkopuolelta jotta kuskin fiiliksien lisäks sais ulkopuolisten havainnot kanssa.

Topi1982
12.04.2013, 05:19

Joo kuvat onkin "suolta" semmoselta ihan lyhyelta.:cool:

Pienilla paineilla suolla hiippaillessa ne leviaa kuin lehman paska ja
kantaa tosi hyvin, rikkomatta kunttaa.
Kovillakin paineilla on pito kivikossa yms kovilla alustoilla hyva, myos
sivuttaispito.
Huonointa on pito mudassa.
6x6 telin renkaat oli Ladogassa kisassa, kulumista etusiin verrattuna
havaittavissa vain vahaisen.
Ei ole vanteelta irronneet, kun on "tuplapiitlokit" mallia muoviputki,

petr
12.04.2013, 07:59
Joo, tuo mutapuoli ei nyt silleen epäilyttänytkään...eiköhän se bokkeri ole paras siellä.

- wille -
13.04.2013, 15:57
Muutamana talvena tehty testiä 37 x 13,5 x 15 Rockerilla . Bertalla &
Hiluxilla . Mielestäni toiseksi paras talvirengas sitten Arctic Truksin 38"
jälkeen . En ota kantaa asfaltilla ajoon .

- pysyy vanteella (sisä Staunit 2 bar paineella), ei tarvitse käyttää isossa
ilmapesässä ilmaa lainkaan.
- varsin kohtuullinen sivuttaispito, erittäin hyvä vetopito, hyvä ylä & alamäki pito.
- pääsee hiipimään lumen päälle jos kytkin kestää , automaatilla ei testattu
vielä.
- maahantuojan mukaan toimii loistavasti myös hiekalla

Mutavelli paikat pyritty kiertämään tehokkaasti kun nuo 3 päivän pesutalkoot
ei kiinnosta .

Seuraavaksi testiin 44 set , ensitalveksi .

- wille -