kesis
16.11.2009, 10:35
Tarkotus oli naittaa ei sopimattomat mersun 3.8 L v8 kone ja pakun manuaali laatikko yhteen,eli näin.
Ensin 50mm paksu alumiini murikka jyrsinkoneeseen kiinni,alkureikiä on tässä vaiheessa porailtu.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=61&pictureid=45597
Ei muuta kun koneet laulamaan ja lastu lentämään.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=61&pictureid=45598
Useamman koneistustyötunnin jälkeen näyttää jo hyvältä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=61&pictureid=45599
Kikkaran sovittelua koneen perään,ja siinähän se on ku isä äireen seläs.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=61&pictureid=45600
Myös aikasemmin tehdyt vauhtipyörä/kytkinpaketti sopii,melkeen heittämällä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=61&pictureid=45601
Kytkinkoppakin löytää oman paikkansa laakista,startin ympäristöä joutuu vielä vähän
muokkaamaan ja hitsaamaan kun tuo patti on pikkasen väärässä kohtaa ja startin
kiinnityspultteihin olis mukava päästä käsiks muutenkin ku laatikon irrottamalla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=61&pictureid=45602
Mielenkiintoisen tästä rojektista teki se että kyseistä konetta ei ole koskaan tehty
manuaali laatikolla,mut mää nyt halusin siihen manuaali laatikon vaik automaattikin olis
nurkassa oottamassa,ja laatikoksi tulee pakun pikkuykkösellä oleva 5-vaihteinen.
Ja kun vauhtipyörää ei ole kyseiseen koneeseen olemassa niin tein sen vanhasta
3.5L:sen v8:sin vauhtipyörästä,joka oli liian suuri mut pulttijako sama.
Sorvilla pyörä pienemmäksi,hammaskehän pienennys ja pakun kytkinasetelma ja levy
välilaipalla kiinni vauhtipyörään.
Tasapainotuksessa ei tarvinnu paljo reikiä porailla,eli kohtalaisen hyvin onnistus tuo
pienennys.Mut tästähän olikin juttua aiemmin.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=59126&highlight=kytkin+kysymys
Tarkkaan sai kaikki mitoittaa et sopi paikalle,liekö tuurilla myös osansa asiaan.
Vauhtipyörää ei voinu yhtään isommaksi jättää koska muuten ei olis manuaalilaatikon
pulttikehä sopinu.Myöskään yhtään pienemmäksi ei voinu,koska sit ei olis startti mahtunu
paikalle,nyt startin ja koneen lohkon väliin ei jäänyt milliäkään tilaa,eli tässä kohtaa se tuuri
tais myös olla mukana.
Ensin 50mm paksu alumiini murikka jyrsinkoneeseen kiinni,alkureikiä on tässä vaiheessa porailtu.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=61&pictureid=45597
Ei muuta kun koneet laulamaan ja lastu lentämään.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=61&pictureid=45598
Useamman koneistustyötunnin jälkeen näyttää jo hyvältä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=61&pictureid=45599
Kikkaran sovittelua koneen perään,ja siinähän se on ku isä äireen seläs.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=61&pictureid=45600
Myös aikasemmin tehdyt vauhtipyörä/kytkinpaketti sopii,melkeen heittämällä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=61&pictureid=45601
Kytkinkoppakin löytää oman paikkansa laakista,startin ympäristöä joutuu vielä vähän
muokkaamaan ja hitsaamaan kun tuo patti on pikkasen väärässä kohtaa ja startin
kiinnityspultteihin olis mukava päästä käsiks muutenkin ku laatikon irrottamalla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=61&pictureid=45602
Mielenkiintoisen tästä rojektista teki se että kyseistä konetta ei ole koskaan tehty
manuaali laatikolla,mut mää nyt halusin siihen manuaali laatikon vaik automaattikin olis
nurkassa oottamassa,ja laatikoksi tulee pakun pikkuykkösellä oleva 5-vaihteinen.
Ja kun vauhtipyörää ei ole kyseiseen koneeseen olemassa niin tein sen vanhasta
3.5L:sen v8:sin vauhtipyörästä,joka oli liian suuri mut pulttijako sama.
Sorvilla pyörä pienemmäksi,hammaskehän pienennys ja pakun kytkinasetelma ja levy
välilaipalla kiinni vauhtipyörään.
Tasapainotuksessa ei tarvinnu paljo reikiä porailla,eli kohtalaisen hyvin onnistus tuo
pienennys.Mut tästähän olikin juttua aiemmin.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=59126&highlight=kytkin+kysymys
Tarkkaan sai kaikki mitoittaa et sopi paikalle,liekö tuurilla myös osansa asiaan.
Vauhtipyörää ei voinu yhtään isommaksi jättää koska muuten ei olis manuaalilaatikon
pulttikehä sopinu.Myöskään yhtään pienemmäksi ei voinu,koska sit ei olis startti mahtunu
paikalle,nyt startin ja koneen lohkon väliin ei jäänyt milliäkään tilaa,eli tässä kohtaa se tuuri
tais myös olla mukana.