PDA

View Full Version : zuzukin perät


zuzukki
15.11.2009, 20:01
niin sitä vaan tuossa tuumin että mistä erottaa onko kyseessä sj410 vai sj413 perä. kun taitaa olla keräilyosista kasattu tuo löytö...:confused:

LaaLaa
15.11.2009, 21:52
SJ410 perissä on välitys 4,1:1 ja SJ413 perissä 3.9:1.

RIPAX
15.11.2009, 22:30
Taitaa vissiin jimnynki perä olla sama ku samuraissa mut niit on muistaakseen 4.3 ja automaattivaihteisis 5.125.jäi vaan mieleen ku jossai suizan mainos brosyyreis mainittiin moista.Eukol on semmonen automaatti jimny.

zuzukki
16.11.2009, 18:31
vetoakselien booreista erottaa? 410 perässä vähemmän? liekö minkäverran?

LaaLaa
16.11.2009, 18:48
vetoakselien booreista erottaa? 410 perässä vähemmän? liekö minkäverran?

Korjattu muisti virhe: Etupäässä molemmissa on 22 spoorinen sisäpää mutta murroksen pää pienempi 410:ssa kuten racing rabit tiesi seuraavassa viestissä
Takana molemmissa 26 spooriset tikut.

Racingrabbit
16.11.2009, 18:49
vetoakselien booreista erottaa? 410 perässä vähemmän? liekö minkäverran?

Tasauspyörästön puoleisessa päässä (poskirattaissa) samankokoiset boorit molemmissa malleissa
Etuvetarin napalukon puoleinen boori samankokoinen molemmissa malleissa.
Ainoaksi eroksi jää etuvetarissa sisemmän akselin booritus murrokseen (413 isompi)

Ja sitten että olisi mahdollisimman epäselvää:410:n vetarit on tietysti voitu päivittää 413:n vetariksi vaihtamalla sisempi tikku ja murros parina isommaksi :)

Murikan halkaisijassa kokoero,jota ei kyllä huomaa,jos ei ole erilaiset perät vierekkäin.

Takavetareissa sen verran eroa että 413:ssa jarrukilpi on laakerin ja vetarin laipan välissä ja 410:ssa laakeri mahtuu tulemaan läpi jarrukilvestä.Samoin 410:ssa vetari on kiinni akseliputkessa irrallisella neliön muotoisella "backplatella" ja 413:ssa jarrukilven laipasta.Tietysti autoon on voitu laittaa 410:n takajarrut 413:n akseliputkeen,niinkuin minulla trial autossa.(helpottaa katkenneen vetarin vaihtoa metsässä)

Racingrabbit
16.11.2009, 18:53
Joo etuperässä, 410 akselissa sisäpää 19spoorinen ja 413 sisäpää 22 spoorinen


Miten mulla on sellainen muistikuva,että tasauspyörästön puoleinen pää (poskiratas) olisi molemmissa sama booritus?
Murroksen puoleisessa päässä on ainakin se ero.

HRD
16.11.2009, 19:00
Miten mulla on sellainen muistikuva,että tasauspyörästön puoleinen pää (poskiratas) olisi molemmissa sama booritus?
Murroksen puoleisessa päässä on ainakin se ero.

On sama, mites muuten 410 vois laittaa 413 vetarit ja murrokset noin vaan.

zuzukki
16.11.2009, 19:28
taka akselissa siis ero välityksiä laskemalla ja jarrukilven/ vetoakseleiden kiinnityksessä. pitäs päättä kumman lockrightin tilais... Kiitos kaikille. ja jos tulee mieleen muuta nii saa ilmoitella.

Rak
16.11.2009, 21:32
Akseliputki on kympissä pienempi halkaisijaltaan kuin isommissa.

413/samuraissa on (muistaakseni)65mm, kympissä sitten vähemmän

LaaLaa
16.11.2009, 23:13
Miten mulla on sellainen muistikuva,että tasauspyörästön puoleinen pää (poskiratas) olisi molemmissa sama booritus?
Murroksen puoleisessa päässä on ainakin se ero.

Juu minä muistin väärin, murroksen päässähän se ero oli:o