View Full Version : LOCK-RIGHT Lukko Suzuki SJ410
Tässä olen vuoden päivät etsiskelly tuollaista lock-right:n lukkoa sj410 takaperään. Kuitenkaan sitä löytämättä. Nyt viimein sen sain hommattua itselleni suomalaisen offiliikkeen kautta.
Niin siis tuota lukko etsiessäni törmäilin lukuisia kertoja tuota lukkoa moittiviin ihmisiin. Kuinka se on jokaisella räjähtänyt kesken leikin tai perän huollon yhteydessä huomattu että se liki uus lukko on räjähtämis pisteessä.
Osaisko joku sanoa mitä vikaa tuossa lukossa on ja voiko asialle tehdä jotain?? vahvistaa??
Niin ja kuinka moni on oikeesti saanut orkkis 1lit. koneella tuon lukon hajalle?
Mä ainakin ajelin pitkät pätkät 1,6 moottorillakin enkä saannut rikki. Rutisee ja paukkuu mutta se on ominaisuus. Nyt siirtynyt samuraihin siinäkin on takana ja katkonut siitä vetareitakin. Perä on taipunut banaaniks ja jousilautaset taipunut jne. mutta muuten kyllä kestää.
-sami-
Sehän kuulostaakin vastoin kaikkia mielipiteitä heikon sijaan lujalta kamppeelta ;)
Rekisteröimätön
13.11.2009, 17:01
http://geckocycles.com/sammy_lock_right_install.htm
Vilkutin
14.11.2009, 09:52
jaahas, missähän autoissa ovat hajonneeet...?
Olen kyllä kuullut että esim. HJ ei palalukko oli kovinkaan toimiva ratkaisu, itelläni nyt ollut 413:ssa 1kk lukko kiinni. Ainut ärsyttävä asia on se että vaikka pinjonin ja lautaspyörän välys on säädetty pieneksi niin silti kartaani pyörähtää varmaan 1/8 kierroksen ennenku veto alkaa... kuulemma se ois normaaliakin. Täällä palstalla joku ties kertoa.
Lukko pelaa ja pitää helvetin hienosti! Oon tod. tyytyväinen 200€ se makso uutena. Mallia Lockright...
Kaverin 413:ssa mikä o höystetty 1.3ruuttakoneella niin siinä on ollu lokrikti ainakin 2vuotta kiinni, eikä mitään ongelmia ja orkkis luokkaa suunnistuksessakin ajettu.
Itsellä ollut lockright 413:sen perässä kohta 2 vuotta, ajettu 31x10,5 renkailla ja nyt 33x13,5 renkaillakin yli puol vuotta ilman mitään ongelmia!(varmaan yli puolet maasto-ajoa) kyllähän se välillä vähän paukkaa ja rutisee mutta hyvin on toiminut!
Vilkutin
14.11.2009, 11:11
kysyn nyt täälläkin muilta palalukon käyttäjiltä että onko teillä tollanen kuvaamani 1/8 kierroksen välys kartaanissa ennenkö veto alkaa?
Eihän sitä oikein väärin voi kasata, kunhan pitää huolen että ne ristitapit liikkuu nätisti ja menee hyvin paikalleen.
kysyn nyt täälläkin muilta palalukon käyttäjiltä että onko teillä tollanen kuvaamani 1/8 kierroksen välys kartaanissa ennenkö veto alkaa?
Eihän sitä oikein väärin voi kasata, kunhan pitää huolen että ne ristitapit liikkuu nätisti ja menee hyvin paikalleen.
Onhan tuosta ollu puhetta. Minusta tuo on ennemmänkni ominaisuus kuin vika. Joitakin lukkoja moitittu syystä että kytkee liian herkästi? Varsinkin tuollainen suzuki on aika arvaamaton peli matka ajossa jos tiukassa kurvissa tulevat taka akselin rattaiden pyörimisnopeuden erot kytkisi jo lukon päälle? En sit tiiä kun ei itsellä ole kyseinen lukko vielä paikoillaan.
Niin ja sitten vielä palatakseni pää aiheeseen. Onko kellään siis kokemuksia juurikin SJ410:n Lock-right lukosta? SJ413:ssa eri lukko tietääkseni kuin 410:ssä? SJ413:n lukkoahan on ollut ilmeisesti koko ajan saatavilla mutta taas lock-right:n lukko 410:iin on ollu kiven alla vaikka sitä liki jokaisessa suomen/jenkki offiliikkeiden sivuilla on ollut "myynnissä" ...kyseinen tuote ei kuitenkaan ole ollut saatavilla.
Vilkutin
14.11.2009, 13:01
tuosta lukon kytkeytymisestä
jos vähänkään liukasta ja mutkassa runttaa kaasun pohjaan niin kylläpä se pyrkii heti luistoon lähtemään.
mutta jos mutkassa ajaa tasaista nopeutta niin ei ole ilmenny mitään ongelmia.
Ton klapin suhteen, voipi vaan tehä pahaa voimansiirrolle. Kun ottaa ykkös pakkia
lukko on ollut vuoden kiinni eikä ole ollut mitään ongelmia, autossa on 31" renkaat ja on paljon ajoa yleisillä teillä eikä mutkissa minkään laisia ongelmia niinkun tuo edellinenkin totesi.
Niin ja sitten vielä palatakseni pää aiheeseen. Onko kellään siis kokemuksia juurikin SJ410:n Lock-right lukosta? SJ413:ssa eri lukko tietääkseni kuin 410:ssä? SJ413:n lukkoahan on ollut ilmeisesti koko ajan saatavilla mutta taas lock-right:n lukko 410:iin on ollu kiven alla vaikka sitä liki jokaisessa suomen/jenkki offiliikkeiden sivuilla on ollut "myynnissä" ...kyseinen tuote ei kuitenkaan ole ollut saatavilla.
Joo siis mulla oli juurikin 410:n alekseissa toi lock-right ja koneena 1,6. Kesti silti. Meille tuli ko. lukko texasista richmond gearin paikalliselta kauppiaalta, sekin joutui yllättäen tilaamaan sen. ;-)
-sami-
jaahas, missähän autoissa ovat hajonneeet...?
Olen kyllä kuullut että esim. HJ ei palalukko oli kovinkaan toimiva ratkaisu, itelläni nyt ollut 413:ssa 1kk lukko kiinni. Ainut ärsyttävä asia on se että vaikka pinjonin ja lautaspyörän välys on säädetty pieneksi niin silti kartaani pyörähtää varmaan 1/8 kierroksen ennenku veto alkaa... kuulemma se ois normaaliakin. Täällä palstalla joku ties kertoa.
Lukko pelaa ja pitää helvetin hienosti! Oon tod. tyytyväinen 200€ se makso uutena. Mallia Lockright...
Kaverin 413:ssa mikä o höystetty 1.3ruuttakoneella niin siinä on ollu lokrikti ainakin 2vuotta kiinni, eikä mitään ongelmia ja orkkis luokkaa suunnistuksessakin ajettu.
Mistäs tuon lukon sait 200 eurolla
Rekisteröimätön
16.11.2009, 14:58
Tässä olen vuoden päivät etsiskelly tuollaista lock-right:n lukkoa sj410 takaperään. Kuitenkaan sitä löytämättä. Nyt viimein sen sain hommattua itselleni suomalaisen offiliikkeen kautta.
Niin siis tuota lukko etsiessäni törmäilin lukuisia kertoja tuota lukkoa moittiviin ihmisiin. Kuinka se on jokaisella räjähtänyt kesken leikin tai perän huollon yhteydessä huomattu että se liki uus lukko on räjähtämis pisteessä.
Osaisko joku sanoa mitä vikaa tuossa lukossa on ja voiko asialle tehdä jotain?? vahvistaa??
Niin ja kuinka moni on oikeesti saanut orkkis 1lit. koneella tuon lukon hajalle?
1/8 pyörähys johtuu siit et lukon hampaat painuu hiukka ku lukon hammaspyörät erkanee sen epäkesko jutun takia miks lukko ees toimii eli kardaani kiristää lukon hammaspyörät paikalleen ja taas mennään eli normihomma ei ressiä
Mistäs tuon lukon sait 200 eurolla
Itse tilasin tuolta suoraan kuukausi sitten. Jäi allekin tuon 200€, kun tuli jostain syystä tullin läpi ilman alv:tä...
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Suzuki-Samurai-SJ413-Jimny-Powertrax-Lock-Right-1510_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem4830994184QQitemZ3 10052995460QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAcc essories#shId