View Full Version : Uaz:in jakolaatikon välitys sarja ? kuvatuksia ja ihmettelyä
Mistä olette hankkineet tälläsiä,saako venäjältä jos saa niin millä osanumerolla tms, vai pitääkö teettää hammaspyörät jossain pajassa ja mikä paja olisi järkevän hintainen ja suht nopea toimitus.
Siltä Häkkiseltä Outokummusta vois kysyä
Olikos muita paikkoja tiedossa.
Edelleen haussa,kai nyt jollain tietoa tästä on:confused:
Käsittääkseni pitää ite nikkaroida.
Ei sinne koppaan muutenkaan mahdu paljon isompia fillareita. Pajatonttu kun teki välityshommaa niin se teki reiän laatikon kylkeen, että isompi ratas mahtui. Rattaat oli jotai traktorin purkuosia:D
Hieman uutta tietoa ainakin mulle,itä naapuri on tehnyt jotain välityssarjoja mutta ilmeisen huonolaatuisia eli kestää mitä kestää kuulemma,virosta on kysely parasta aikaa,eli saattaa olla jotain omaa sarjaa niillä ei varmaa vielä.Jos nyt sattuu niin että välitys sarjaa ei löydy niin onko mahdollisesti tilausta tälläiselle jakolaatikon välitys sarjalle jos teetän sellaiset jossain pajassa??? huutakaa hep
hep jos ei ole liikaa $$$
Nostetaas vielä,edullisia paikkoja missä voi välitykset teettää kaivataan?
Kuvia laatikosta purettuna
Eli purin yhden jakolaatikon joka on vm 95 autosta,kirja sanoo että hitaanpuolenvälitys pitäisi olla 1,94 mutta minä sain tulokseksi 1,54. Hampaita isossarattaassa on 37kpl ja pienessä 24kpl, nopea laskutoimitus 37 jaettuna 24= 1.54.eli onko uudemmissa jakolaatikoissa nopeampi välitys kuin vanhoissa vai mikä mättää.Tulis halvaksi välitykset jos tosiaan jossain hidaspuoli on toi tehtaan ilmoittama 1,94.
ite oon käyttänyt ko liikkeen palveluja
http://www.hammaspyora.fi
Jos on mitat valmiina, niin toimitus ei kestä pitkään.
ideanikkari
02.12.2009, 20:50
Eli purin yhden jakolaatikon joka on vm 95 autosta,kirja sanoo että hitaanpuolenvälitys pitäisi olla 1,94 mutta minä sain tulokseksi 1,54. Hampaita isossarattaassa on 37kpl ja pienessä 24kpl, nopea laskutoimitus 37 jaettuna 24= 1.54.eli onko uudemmissa jakolaatikoissa nopeampi välitys kuin vanhoissa vai mikä mättää.Tulis halvaksi välitykset jos tosiaan jossain hidaspuoli on toi tehtaan ilmoittama 1,94.
Katsele myös noita vanhoja (469 ja vanhimmat 31512 mallit) päävaihteistoja kun niissäkin on vähän tiuhempi tuo ykkösvaihde. Oli jotain 4.125 ja uudemmassa lootassa 3.7? tjsp. On sitten ainakin tiuhimmat mitä OE osilla saapi tehtyä.
Mitä ilmeisimmin tuo purettu jakolaatikko on juuri sellaisesta missä on myös tuo nopea ykkösvaihde. Olikohan tuossa päävaihteistossa sitten muuten synkronoidut 1. ja 2. vaihde? Erottaisikohan sen siitä??? Vanhoissahan synkrot on vain 3. ja 4. vaihteilla.
Mulla onkin nyt sellainen loota missä on lyhyt puoli 3.3 ja jatkuva neliveto :D :D ;) :( ....
Plussana myös (ehkä) 16-venttiilinen motti.
Taitaa vanhojen laatikoiden hinta pompsahtaa taivaisiin tän topickin johdosta:D.Nyt en sitten tiedä mikä välitys on tossa ajoautossa että onko siinä sama kuin tässä vai hitaampi jos kerran niitäkin on ja kuka tietää montako kertaa se jakis on sitten vaihdettu armeijalla:confused: .Jos jollain on purettuna uazin jakis niin vois laskee noi hampaat siitä.
siinähän tulee kaksi aletavaa välitystä peräkkäin, kun tuota väliryhmäpyörää pyöritetään ensin tuolla pääakselin pienellä pyörällä, ja ryhmäpyörän pienellä rattaalla pyöritetään vissiinkin etu- ja takakardaanilähtöjen rattaita...
siinähän tulee kaksi aletavaa välitystä peräkkäin, kun tuota väliryhmäpyörää pyöritetään ensin tuolla pääakselin pienellä pyörällä, ja ryhmäpyörän pienellä rattaalla pyöritetään vissiinkin etu- ja takakardaanilähtöjen rattaita...
Ööö täytyy miettiä,ei oikeen tuttuja asioita ole nää vaihteistot,kuvissa on kytkettynä hidas neliveto,nopea neliveto kytkeytyy kun toi pienihammaspyörä siirretään taakse.
Nyt on pyöritelty laatikkoja ja välityksiä tutkailtu:tultiin siihen tulokseen että offiuazissani on päävaihteiston ykkönen mallia nopea eli joku 3,78 ja vanhemmassa uazissa ykkösen välitys onkin 4,124 eli toi tekee jo aikas paljon nopeudessa:). Eli vaihdan nyt ekaksi päävaihteiston hitaammaksi ja katotaan hiljeneekö tarpeeksi vai hommataanko välitykset jakikseen myös.
Ootko kysyny Tamgearsilta? Ne myös tekee/teettä rattaita.
Yksi muukin "sorvari" olisi tiedossa, lähetän numeron sulle, kunhan kaveri lähettää sen mulle... ;)
Kelpaisi minullekin alennussarja.
Mitenköhän jos alennuslaatikkoon ei mahdu pikkupuolelle eri rattaita niin mites olis ykkös vaihde päälaatikossa? Pakkikin kyllä taitaa siinä sit samalla muuttua...
Ootko kysyny Tamgearsilta? Ne myös tekee/teettä rattaita.
Yksi muukin "sorvari" olisi tiedossa, lähetän numeron sulle, kunhan kaveri lähettää sen mulle... ;)
En ole kysynyt tamgearsilta muita paikkoja kyllä mutta hinta tuntuu alkavan kaikissa 7-1000€ ja se on liikaa .
Kelpaisi minullekin alennussarja.
Mitenköhän jos alennuslaatikkoon ei mahdu pikkupuolelle eri rattaita niin mites olis ykkös vaihde päälaatikossa? Pakkikin kyllä taitaa siinä sit samalla muuttua...
Hieman tutkinut hommaa jakiksen kohdalta että joutuu kuoreen tekemään reiän varmasti mutta ei kauheen paha nakki pitäs olla ja tietysti riippuu siitä kuinka paljon rattaat suurenevat/suurenee
Olikos vielä kiinnostuneita,todennäköisesti ensiviikolla vien jakolaatikon ihmeteltäväksi eräälle hammaspyöriä tekevälle.Katsotaan minkälaista hinta arviota sieltä saadaan.
Vietkö sinne "mun vinkille"..?
Vietkö sinne "mun vinkille"..?
Kyllä näin olis tarkotus,vaikutti todella asialliselta ja tiesi näistä hommista kaikkee kivaa.
Gravedigger
14.12.2009, 21:35
Ja ainahan kiinostusta on varsinkin, kun hinnan tietää. Ja eikös nämä rattaat käy pullaan ja cabrioon?
Ja ainahan kiinostusta on varsinkin, kun hinnan tietää. Ja eikös nämä rattaat käy pullaan ja cabrioon?
Pitäs käydä,mutta käsittääkseni pulla uazissa on hitaammat välitykset alunperinkin,castrol voi tarkentaa oliko näin.
Juup Pullauazissa on tiuhemmin välitetyt akselit ja valmiiksi se ns.hitaampi jakis 1.94 hitaalla puolella. Joka on myös suurimmassa osassa cabrioitakin paitsi Zaulla :)
Kyllä näin olis tarkotus,vaikutti todella asialliselta ja tiesi näistä hommista kaikkee kivaa.
Hyvä homma. Onneksi älysin kysyä Askolta neuvoa. :)
Kuinka tiuha välitys on ajatuksena?
Pöntössä on tuollaiset välitykset manuaalin mukaan.
Juu noita pönttöjä on vanhoja ja uusia vanhoissa on akselit yli viiden välityksillä ja uudemmissa juurikin nuo mitä tuossa lapussa on. Toki neuvostotuotteesta kun on kyse niin niitä voi varmasti löytyä ihan sikin sokin :)
Juup Pullauazissa on tiuhemmin välitetyt akselit ja valmiiksi se ns.hitaampi jakis 1.94 hitaalla puolella. Joka on myös suurimmassa osassa cabrioitakin paitsi Zaulla :)
Jakis mulla on toi hidas kyllä,mutta päävaihteisto on nopeaa mallia.Vaikka vaihdan hitaan pää vaihteiston niin menee liian kovaa minun mielestä.
Hyvä homma. Onneksi älysin kysyä Askolta neuvoa. :)
Kuinka tiuha välitys on ajatuksena?
En oo kauheesti miettinyt mutta yli 2 se kuitenkin pitää saada,se että kuinka ne sinne sopii niin tekee asiasta haasteellisen.Nythän on niin että toi purettu jakis on välitykseltään 1,54 ja autossa on kiinni 1,94 välityksellä oleva mutta nopeella päävaihteistolla.Eli nyt 1 vaihde on 3,78 ja vanhoissa malleissa on 4,124 eli toikin tekee jo paljon,tavoite on vaihtaa hidas päävaihteisto ja välitetty jakolaatikko sit mennään jo todella hiljaa.
Nyt löytyi paja jonne vien jakolaatikon ihmeteltäväksi,parin viikon sisään tiedetään että onnistuuko ja mitä maksaa.
Odottavan aika on pitkä...
Menihän täs kuukausi ennenkö sai tiedon mutta eihän täs panikkia ole,eli välityksen sais järkevästi 2,33meen ja vakiohan on 1,94 eli onko riittävä sitten niin en osaa sanoa.Jos hintaa haluaa tietää niin ottaa privalla yhteyttä.
Nyt on välitykset teon alla, teetän 2kpl näin aluksi jos joku haluaa toisen niistä huutaa hep nyt.Hintaa välitetyllä jakiksella 720€.
Venäjältä saa nykyään hammaspyöriä, joilla saavutetaan 2.6-3.9! hinnat 275-600. http://www.mpp4x4.ru/tuning/razdatka_26.html
Saa ilmeisesti aika monesta kaupasta. tosin joutuu koteloa muokkaamaan jos haluu enemmän kun 2.6