View Full Version : Grand voyagerin lämmöt
Tiedän,et on vajaavetonen,mut tartteis saada kuiteskii kabiini lämpimäks.
Onks noissa jonkinsortin venttiiliä lämppärin kennolle esim alipaineella.
Vivustosta lähtee yksi vaijeri joka ohjaa läppää ja se toimii,ilman suuntaukset alipaineella toimii,puhallin pyörii.
Lämpöö eivaan tuu
Eikä viittis huvinvuoks purkaa koko kojetauluu ja todeta etei siell mitään venttiilii oo
Heering80
10.11.2009, 09:22
Mistään en mitään tiedä, mutta ehdotan viallista termostaattia. Itselläni Opelissa samat oireet, ja termari se vain jumitti.
Termari uusittu,vesipumppu uusittu
BerttaMikke
10.11.2009, 11:20
Termari vikaa noissa oli kyllä itselläkin. Onko varmasti oikein päin ja oikean lainen. Tarvike termarit ei aina toimi.
Lämpiääkö putket, sillähän sen tietää.
Putket lämpiää,kennolle menevä on lämpimämpi(kuuma)kuin pois tuleva.
Paikallaan hönkii hieman lämpöö,mut ajossa ei.
Koneenlämmöt on ookoo
kaistapää
10.11.2009, 12:07
lämppärin kenno paskainen/osin tukossa.vaihto uuteen tai yrittää liottaa paskat pois ja huuhtelee "vastakarvaan".puhdistus myös päältäpäin.käytin ite jeepissä liuotinpesua jonka laitoin letkujen avulla kennoon tunniksi ja huuhdellessa tuli melkoista juttua,oli TODELLA likainen.nyt jo vähän lämpiää mutta ei kuitenkaan hikimaja.
bj45lava
10.11.2009, 12:28
Lämppärin kalibrointi testerillä on joskus auttanut noihin, sen sai jotenkin tehtyä nappuloillakin, mutta silloin ilmastoinnin tulee toimia virheettömästi, muuten on seurauksena loputtomasti vilkkuvat merkkivalot taulussa, jos ei viilennystesti onnistu.
Sehän on sähköisesti ohjattu lämppäri noistä pyörivistä nupeista huolimatta...
bj45lava
10.11.2009, 12:32
Kalibrointi/testi seuraavasti jos auto -96-00 mallia
Auto käy
Puhallin täysillä
Puhallus naamalle eli se nuoli vaakatasossa kuva
Takalasin pesu ja pyyhintänupit 5sek pohjassa ja testi käynnistyy ja laite kalibroituu ja tekee viilennystestin itsekseen...
Ja jos joku vika jää, niin valot vilkkuu pysyvästi ennenkuin korjattu
Tuo keksintö on vm-92,ja 3,3l "voima"kutosella varustettu.
Aro yhtymässä kertoiva et lämppärin kennolle eioo mitään venttiiliä vesilinjoissa,eikä mitään "nollattavaa"tietomasinaakaan.
Kenno taas huuhdottu ja normi vesijohto paineella kiertää hyvin.
Hönkii hieman lämpöö paikallaan käydessä,mut ajossa muuttuu kylmäksi.
Voiskohan olla kenno niin tukossa,et kiertää neste vain osittain,eikä koko kennon läpi?
Roadstar
10.11.2009, 18:50
Omastani -96td huuhtelin kennon muutamaan otteeseen syylarinpesuaineella, (oli aivan tukossa, vesi ei tullut läp)i tuli paremmaksi, mutta samat on oireet (Putket on kuumat mutta lämmintä ei juuri tule). Näyttää aika haasteelliselta tuo kennon vaihto. En sitten tidä olisko siihen jotakin aineita tai toimintatapoja jotka olkeesti auttais? Ajattelin kitkutella kevääseen ja sitten vaihdella kennon.
T: Juha
Samsonite
10.11.2009, 19:06
Astianpesukonneen pulveria ja käyttelee jonnii aikaa eli lämpimäksi. Jos oli kakkaa niin tulloo pois.
Omastani -96td huuhtelin kennon muutamaan otteeseen syylarinpesuaineella, (oli aivan tukossa, vesi ei tullut läp)i tuli paremmaksi, mutta samat on oireet (Putket on kuumat mutta lämmintä ei juuri tule). Näyttää aika haasteelliselta tuo kennon vaihto. En sitten tidä olisko siihen jotakin aineita tai toimintatapoja jotka olkeesti auttais? Ajattelin kitkutella kevääseen ja sitten vaihdella kennon.
T: Juha
Taidan koht vaihdella koko auton.
On toi kenno lioteltu syylärin pesuaineella * 2,ja muilla myrkyillä kertaalleen eikä muutu mikskään.
Kennon vaihto vaikuttaa aikas juttumoiselta,vaikk ei ookkaan kauhian kallis(motonet)119€
Kennolta haiskahtas, mei voikku muuttu lämpimämmäks paril astianpesupulveri kuumaks ajelu-huuhteluyhdistelmällä.