PDA

View Full Version : hdj:n etuakseli hj:hin


romurauta
08.11.2009, 20:58
käynyt mielessä että laittaisin sellaisen omaan hoojiihin. syyt siihen on että laitan kierrejousituksen keulaan jokatapauksessa.lukkoa ei ole tällä hetkellä ja siinä hodarin akselissa olis vieläpä sähkötoimisena.nykyisellä rengastuksella kääntyvyys rajallista kun ottaa runkopalkkeihin/lehtijousiin. olenko väärässä vai onko hdj:n aksula hiukan leveempi? jos on niin se vaiva poistuisi.
onko sen ja hoojiin perissä millaisia eroja eli voiko mitä osia hyödyntää keskenään vai voiko ollenkaan?
onkos ketkä kaikki muuten laittaneet kyseistä akselia?

Heikki L
08.11.2009, 21:24
niissä akseleissa ei ole oikeestaan mitään samaa.
No murrokset käy melkeen.
Hdj:n akseli on noin 10cm leveempi ja 8"perällä kun hj:n on 9". välitys on 4:11 hj3:7
ja ne ei käy ristiin. niin ja ne hdj:n akselit maksaa kultaa ja niiden remppaaminen maksaa lisää kultaa$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ :)

Laita vaan ne omat akselit ja jakarit vähän vinoon vaikka rungon sisä puolelle niin ei ota renkaat enää kiinni.

Takaperä taas käy, ja siinäkin on sähkölukko.
sekin noin 10cm leveempi kuin hj.n mulla on sellanen tossa paska rottelossa.

ja vielä etukardaanin linja VOI mennä aika huonoksi jos laitat akselin keskelle kun hdj:n murikan paikka on vähän eri kun hj:n
Tämä siis ehkä, omassa meni takakardaanin linja huonoksi sen takia, mutta sai pelatttua kun on paska!

Joske
08.11.2009, 21:32
käynyt mielessä että laittaisin sellaisen omaan hoojiihin. syyt siihen on että laitan kierrejousituksen keulaan jokatapauksessa.lukkoa ei ole tällä hetkellä ja siinä hodarin akselissa olis vieläpä sähkötoimisena.nykyisellä rengastuksella kääntyvyys rajallista kun ottaa runkopalkkeihin/lehtijousiin. olenko väärässä vai onko hdj:n aksula hiukan leveempi? jos on niin se vaiva poistuisi.
onko sen ja hoojiin perissä millaisia eroja eli voiko mitä osia hyödyntää keskenään vai voiko ollenkaan?
onkos ketkä kaikki muuten laittaneet kyseistä akselia?

Mulla olis yks ylimääränen lukollinen etuakseli ilman kääntöpäitä ;)

Välityksistä en muista, mites Joukka?? Mitäs sää siitä akselista selitit??

romurauta
08.11.2009, 21:35
siinäpä tulikin aika tyhjentävästi. ajattelin vain että olisiko se ollut yhtään helpompi vaihtoehto tökätä sitä alle kun lukkoa ei kuitenkaan ole tällä hetkellä ja se kuitenkin maksaa sekin. ja olishan siinä toki jousi ja jakarikorvakkeet valmiina tosin siitä en tiedä joutuisiko niitä muokkaamaan hiukan.
aika vähän niitä on muutenkin markkinoilla verrattuna hoojiin akseleihin...ja hintakin on kyllä joo..hiukan kalliimpi:(

romurauta
08.11.2009, 21:38
[QUOTE=Joske;611488]Mulla olis yks ylimääränen lukollinen etuakseli ilman kääntöpäitä ;)

niin..no tartten mä itse asiassa niitä lukkoakseleita kaksikin kpl kun takanakaan ei ole vielä. jostakin tarvitsee vain aloittaa:)

Rekisteröimätön
13.11.2009, 23:57
Hodarin etuperä on lj:n kokoluokkaa eli kevyemmästä kokoluokasta, korjatkaa tietäjät. Haluaisin vakuuttua muusta koska hdj on hieno peli kk-laakeripuutteestaan huolimatta hj61:n jälkeen

Bj-hj60-hj61-?

Heikki L
14.11.2009, 00:26
mitä pitäisi korjata???? hdj;n on 8" ja hj:N 9" ei ne korjaamalla muutu!

PS:Romurauta jos saat jostain hdj:n akselt sopivaan hintaan niin osta ihmeessä, kyllä ne sinne alle kuitenkin jotenkin saa.:)

romurauta
14.11.2009, 21:15
mitä pitäisi korjata???? hdj;n on 8" ja hj:N 9" ei ne korjaamalla muutu!

PS:Romurauta jos saat jostain hdj:n akselt sopivaan hintaan niin osta ihmeessä, kyllä ne sinne alle kuitenkin jotenkin saa.:)

etuakseli olis kateltuna ja olis kiva kokeilla sitä.tosin se vain on sen verran arvokas että mietin tässä ostaisiko saman tien esim hj:n lukkoakselit molemmat vai mitkä sinne alle kehittelisi.jotain tarttis saada joulun ajaksi.en kuitenkaan vielä ole niin innokas sijoittamaan niihin paineilmalukkoihin kun ne on niin arvokkaat.