Hiace-91
07.11.2009, 18:56
Tervehdys offipalstalle,
olen uusi immeinen täällä, ja tulin kysymään neuvoa tällaisessa asiassa, josta joillakuilla teistä saattaa olla kokemusta:
Mulla on ollut vm. 1991 pitkä Hiace 4WD nyt 10 vuotta. Ostin sen kun mittarissa oli n. 180 000 km, nyt on 290 000 km. Neliveto on oltava, koska asun paikassa johon ei pääse - ja josta ei pääse pois - talvisaikaan ilman nelivetoa. Maastossa en ajele eikä vedettävääkään ole, mutta todella huonokuntoista hiekkatietä ajan jatkuvasti.
Nelivedon kanssa ei ole ollut ongelmia ennenkuin toissapäivänä. Läksin pihasta pelkällä takatuupparilla, ja painaessani nelivedon nappia meni se pohjaan, mutta vihreä valo ei syttynyt eikä neliveto kytkeytynyt päälle, vaan vasta viidennellä kerralla (jolloin auto oli vähän kallellaan - koska tie siinä kohtaa on).
Päätin pitää nelivedon kytkettynä, ja ottaa asian puheeksi seuraavassa huollossa, joka on piakkoin.
No, eilen sitten piti ujuttautua pois parkkiruudusta, johon auto oli motitettu käydessäni kaupassa, ja vanhasta tottumuksesta nappasin nelivedon pois päältä - samalla tajuten että jos se ei saakeli kytkeydykään takaisin niin olen kusessa. No, se ei kytkeytynyt: käytin kotimatkan 20 km siihen että yritin kytkeä päälle ja pois, päälle ja pois.
Ajomatkalla tuli tsekattua vain napalukot (LOCK) ja sulakkeet, pitihän siinä tienposkessa jotakin tarkastaa, kun mietin yrittääkkö himaan vai mennäkkö johonkin muualle yöksi, ja seuraavaksi, ja sitä seuraavaksi.
No, sain kuitenkin luisteltua himaan, kyllä hirvitti. Tänään yritin junnata autoa eessuntaas tuossa etupihan pikku kiitoradalla, mutta ei suostunut kytkeytymään, sen sijaan auto jumittui mutaan.
Maanantaina lähden himasta siis todennäköisesti joko traktorihinauksessa taikka hinausautolla. Olisko jotain vinkkejä huomisen valoisille tunneille? Kun pääsisi edes himasta itsenäisesti liikenteeseen niin voisi vapaammin valita autokorjaamon ja ajankohdan.
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
olen uusi immeinen täällä, ja tulin kysymään neuvoa tällaisessa asiassa, josta joillakuilla teistä saattaa olla kokemusta:
Mulla on ollut vm. 1991 pitkä Hiace 4WD nyt 10 vuotta. Ostin sen kun mittarissa oli n. 180 000 km, nyt on 290 000 km. Neliveto on oltava, koska asun paikassa johon ei pääse - ja josta ei pääse pois - talvisaikaan ilman nelivetoa. Maastossa en ajele eikä vedettävääkään ole, mutta todella huonokuntoista hiekkatietä ajan jatkuvasti.
Nelivedon kanssa ei ole ollut ongelmia ennenkuin toissapäivänä. Läksin pihasta pelkällä takatuupparilla, ja painaessani nelivedon nappia meni se pohjaan, mutta vihreä valo ei syttynyt eikä neliveto kytkeytynyt päälle, vaan vasta viidennellä kerralla (jolloin auto oli vähän kallellaan - koska tie siinä kohtaa on).
Päätin pitää nelivedon kytkettynä, ja ottaa asian puheeksi seuraavassa huollossa, joka on piakkoin.
No, eilen sitten piti ujuttautua pois parkkiruudusta, johon auto oli motitettu käydessäni kaupassa, ja vanhasta tottumuksesta nappasin nelivedon pois päältä - samalla tajuten että jos se ei saakeli kytkeydykään takaisin niin olen kusessa. No, se ei kytkeytynyt: käytin kotimatkan 20 km siihen että yritin kytkeä päälle ja pois, päälle ja pois.
Ajomatkalla tuli tsekattua vain napalukot (LOCK) ja sulakkeet, pitihän siinä tienposkessa jotakin tarkastaa, kun mietin yrittääkkö himaan vai mennäkkö johonkin muualle yöksi, ja seuraavaksi, ja sitä seuraavaksi.
No, sain kuitenkin luisteltua himaan, kyllä hirvitti. Tänään yritin junnata autoa eessuntaas tuossa etupihan pikku kiitoradalla, mutta ei suostunut kytkeytymään, sen sijaan auto jumittui mutaan.
Maanantaina lähden himasta siis todennäköisesti joko traktorihinauksessa taikka hinausautolla. Olisko jotain vinkkejä huomisen valoisille tunneille? Kun pääsisi edes himasta itsenäisesti liikenteeseen niin voisi vapaammin valita autokorjaamon ja ajankohdan.
Kiitos jo etukäteen vastauksista!