PDA

View Full Version : Pajeron korotus?


velmeri83
04.11.2009, 12:13
Pitäis pätkä pajeron jousia korottaa. edessähän vedetään vääntö sauvoja kireemmälle, mut onks mitään järkee lähtee vaihtaa takana lehtien paikkaa akselin päälle?

jupe69
04.11.2009, 12:43
suosittelen tekeen korin korotuksen.kun vedät edestä vääntösauvat piukkaan niin ei se mahdottomasti nouse ja on aika kivireki ajella.taakse vaan pidemmät riiput ,sillä se perä nousee.ainaki jos meinaat laittaa yli 31"renkaat ni ehdottomasti se korin korotus.muuten raappii renkaat kiinni metsässä.

Rekisteröimätön
04.11.2009, 16:42
Mikäs ikäinen napero on kyseessä? Eteen on vääntösauvojen lisäksi muitakin korotustapoja.

velmeri83
04.11.2009, 17:54
Mikäs ikäinen napero on kyseessä? Eteen on vääntösauvojen lisäksi muitakin korotustapoja.

auto on vuosmallia 89 ja lyhyt malli. pääasiassa mua nyt kiinnostaa että onko siinä yhtään mitään järkee lähtee vaihtaa niitä lehtiä sen taka akselin päältä menemään kun nythän ne menee sen ali??
siitähän tulis kymmen kunta senttiä maa varaa ja tilaa isommille renkaille? ja eiks niillä vääntösauvoilla sais suht järkevästi sitä keulaa saman verran hilattua ylös?

Imperio
04.11.2009, 17:57
Omassa pätkässä on lehdet nostettu akselin päälle. En sitä vielä osaa sanoa liekkö hyötyä vai haittaa kun olen auton omistanut vasta vajaan pari viikkoa. Aika näyttää...
http://mitsubishi.1g.fi/kuvat/Pajero/IMG_6226.JPG

velmeri83
04.11.2009, 18:25
Omassa pätkässä on lehdet nostettu akselin päälle. En sitä vielä osaa sanoa liekkö hyötyä vai haittaa kun olen auton omistanut vasta vajaan pari viikkoa. Aika näyttää...
http://mitsubishi.1g.fi/kuvat/Pajero/IMG_6226.JPG

milläs oot ton keulan laittanu samaan tasoon? kuinka isoilla pyörillä toi sulla on?

Imperio
04.11.2009, 18:29
Kaulahan tuossa on alempana jos sivukuvaa katsot. Itse on ole nuita muutoksia tuohon tehnyt.
Renkaat alla on 265/70/16 eli kai ne vastaa n.32"

Heegi
04.11.2009, 19:57
apu kierrejouset taakse ja riippuja pidemmäksi.. edessä ei saa nostettua väntösauvoja kirraamalla yhtä paljon jos vertaa paljonko nousee takana jos SOA.. ja mitä enemmän kiristää edessä sitä vähemmän ulosjoustoa=paskempi ajaa
edellisessä pallerossa poistin edestä kerran KAIKKI kumit ym rojut tukivarsista ja siirsin vääntösauvat spooreista ja kirrasin nousi niin paljon että oli metalli metallia vasten=paska ajaa hakkasi älyttömästi metsässä,sitten madalsin taas 2-3senttiä niin toimi ihan jees,takana oli korotus lehtijouset+pidemmät riiput,renkaat 33x13.5 sen 5senttiä kun nosti sitä niin mahtui renkaat jo pyörii suht hyvin..

eli mielestäni nosta vaikk noin5senttiä edestä kiristämällä ja taakse pidemmät riiput+tarvittaessa apujouset jos lehtijouset ihan huonot...sitten koria vaikka 50mm ylös jos viellä tarvii tilaa renkaille..

pecu
04.11.2009, 21:47
ehdottomasti korinkorotus!!!et saa keulaa ikinä niin ylös ku mitä takapää nuosee soalla.kirit vähän niitä sauvoja edestä ja taakse pidemmät riiput niinku tossa edellä mainittiin ja jos ei riiitä niin sitten korinkorotus on halpa ja helppo toteuttaa!!!

velmeri83
04.11.2009, 22:02
onks kellään käsitystä että paljon sitä niillä vääntösauvoilla saa nousemaan.?

sisua45
04.11.2009, 22:06
Miksi sitä koria pitää korottaa, nousee vaan painopiste ylös päin. Lokarin kaaria muokkaamalla menee 33" hienosti alle "normi korotuksilla". Eli edestä sauvojen kiristys, ja taakse pidemmät riiput.

sisua45
04.11.2009, 22:07
onks kellään käsitystä että paljon sitä niillä vääntösauvoilla saa nousemaan.?

Mun käsitys on 5-7 senttiä. Mitäs muut sanoo?

jkholma
04.11.2009, 22:30
Tuleehan SOA:lla akselin alle kummasti lisä tilaa. Korinkorotuksen voi tehdä niinkin että kori nousee vaan etupäästä.

Heegi
04.11.2009, 22:46
5sentiä saa helposti kiristämällä silloin toimii viel ihan jees..joku7cm niin osuu joustorajoitin kumeihin. 10 ehkä ihan maksimi jos poistaa kaikki kumit ym rojut tukivarsista ym paikoist,silloin makaa rauta rautaa vasten=ei ulosjousto=paska ajaa+saatanan jäykkä.. hakkaa maantielläkin niin että vituttaa..

se reilu 5 senttiä nostettu kirrattu+ korotus lehdet takana niin mahtui mulle ilman muita muutoksia pyörmääni 33x12.5 ja10x15 et -13.
ja myöhemmin 33x13.5ja10x15 et-44 eikä ottanu kii et-13 sopiva levikkeiden kanssa -44 tuli ulos aika paljon

velmeri83
05.11.2009, 09:57
taidan sitten nostaa sitä keulaa sen 5-7 senttiä ja taakse ne pidemmät riiput. onks se riippujen pituus suoraan verrannollinen siihen perän nousuun.?

Heegi
05.11.2009, 15:14
lehtijousien kunto vaikuttaa myös paljonko nousee.. muistaakseni pidensin 8cm ja sillä nousi noin 4-5cm
joku joskus sanonu että nousee about puolet siitä mitä jatkaa riippuja

velmeri83
05.11.2009, 15:46
Mitäs noi katsastus miehet tollasesta korottelusta sanoo?

sami73
05.11.2009, 17:19
Mulla on "naperosta" kirrattu vääntösauvat ja taakse laitettu kierrejouset viellä avuiksi. Hyvin mahtuu 33" pyörimään ja joustamaan sen mikä tommonen kikotin nyt joustaa.Etulokarin etukulmista otin vähän peltiä pois, muuten en sen enempää leikellyt.

Heegi
05.11.2009, 17:25
jos tekee kunnolla/nätisti riiput että näyttää suht vakiolta eikä pidennä ihan älyttömiä niin inssi ei ehkä sano siitä mitään..
enkä näe syytä miksi ei saisi korottaa tolla tavalla jos muutoskatsastaa..onhan niitä maastureita pidennetyillä riipuilla vaikka kuinka monta liikenteessä mitä leimataan koko ajan..

pecu
05.11.2009, 19:08
mulla mahtu 33/12,5 pyörimään omassa pajerossa ilman mitään korotuksia etulokasuojan nurkista vaan piti leikata muutama sentti pois niin sopi kääntymään renkaat hyvin ku oli -20 et.n vanteet!! ja on tutulla pajerossa 33 ilman mitään korotusta ja ei ole tarvinnu etes leikata mitään sillä 0 et.n vanteet ja 10 tuumaset! eise painopiste niin älyttömiä nouse jos jonku 50mm nostaa koppaa ja siinä se hyvä puoli että jousitus pysyy normaalina.

Heegi
05.11.2009, 19:24
mulla mahtu 33/12,5 pyörimään omassa pajerossa ilman mitään korotuksia etulokasuojan nurkista vaan piti leikata muutama sentti pois niin sopi kääntymään renkaat hyvin ku oli -20 et.n vanteet!! ja on tutulla pajerossa 33 ilman mitään korotusta ja ei ole tarvinnu etes leikata mitään sillä 0 et.n vanteet ja 10 tuumaset! eise painopiste niin älyttömiä nouse jos jonku 50mm nostaa koppaa ja siinä se hyvä puoli että jousitus pysyy normaalina.


vanteet10x15 ET-13 33x12.5 mahtu myös pyörii mulla pitkäpajeross ilman koroja.. riippuu varmaan autosta kuin väsähtäny jousitus ymym kun joiden mukaan pitäs korottaa 15senttii jo että mahtuu 31" pyörii

Ryyppyde
09.11.2009, 19:06
Mitenkäs tämä korin korotus tapahtuu?

Ja kuinka 31 tai 33 gummit sopivat pajeron vakio vanteille vai pitääkö uusia vanteet?

pecu
09.11.2009, 19:59
Mitenkäs tämä korin korotus tapahtuu?

Ja kuinka 31 tai 33 gummit sopivat pajeron vakio vanteille vai pitääkö uusia vanteet?

kori kiinni rungossa pulteilla joissa pikkaset kumityynyt välissä. ottaa pultit auki ja nostaa tunkilla koria ylös ja laittaa sinne kumityynyn päälle tavaraa enintään 70mm vaikka jotain nylon tankoa pitemmät pultit alkuperäisten tilalle.kattoo et kaikki putket ja letkut riittää ja viskoropeli ei ota tuulitunneliin kiinni ei kait siinä paljon muuta isompaa!!! ja 31 rengas menee jollain lailla vakio vanteelle mut 33 tarttee jo vähintään 8leveen riippuu tietenki kumin leveydestä!!!

Heegi
09.11.2009, 20:07
bensatäyttöputki/letkut kannattaa myös huomioida ja ruosteiset jarruputket ..edessä varmaan pahempi,ja vaihdekepin ympärillä oleva kumi.. searchilla löytyy juttuja korikorotuksesta..

jkholma
09.11.2009, 20:56
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=16109&highlight=ikuisuusaihe