PDA

View Full Version : Patrol gr hehkutietoa?


magictimppa
30.10.2009, 13:46
Tuli hankittua -90 pätkä geeärrä. Ja mittailin että pari hehkua olisi pimeänä. Tuommoisessa on ilmeisesti kahta eri hehkua eli 1,2,3 pytyille eri ja 4,5,6 pytyille erit tulpat. Toiset oli n.15e/kpl ja toiset n.30e/kpl..!!? Irrotinkin pari hehkua toisessa luki "PN-135 11V 6J" ja toisessa "PN-135 11V 8H". Mikä merkitys noilla on? Itellä on nappihehku niin eihän sillä ole väliä kun löytäisi vaan samanlaiset 12 voltin hehkutulpat vaikka jostain toisesta datsunista ja ruuvaisin ne paikalleen? Tai siis että kaikki tulpat olisi samalla notuleilla. Vai olenko väärässä?

sumpe
30.10.2009, 21:51
Ovat eri sarjoissa joten kandeekohan mut koita ja kerro miten kävi

jakenbj
30.10.2009, 22:20
Kyllä mulla ainaski pelittää kuudella samanlaisella hehkulla hyvin.Pitää huomena katsoa hehkujen tyypit.

piparix
30.10.2009, 22:29
muistaakseni se systeemi oli jotenkii sellai et kolme etummaista ottaa virran toiselta akulta ja loput kolme taas toiselta akulta. ja niissä tulpissa ei ole mitään muuta eroa kuin päässä olevan kierre osan ja pakeliitti eristeen mitta. mutta jos kaikki muuttaa saman laisiksi niin silloin täytyy muuttaa niitä hekujen alumiini liuskoja toisen laisiksi, muuten menee virtaa viko väliin.

Grr
30.10.2009, 23:00
muistaakseni se systeemi oli jotenkii sellai et kolme etummaista ottaa virran toiselta akulta ja loput kolme taas toiselta akulta. ja niissä tulpissa ei ole mitään muuta eroa kuin päässä olevan kierre osan ja pakeliitti eristeen mitta. mutta jos kaikki muuttaa saman laisiksi niin silloin täytyy muuttaa niitä hekujen alumiini liuskoja toisen laisiksi, muuten menee virtaa viko väliin.

No perkule, eikai mulla sitten se hehkutuksen valo kylmänä jää vilkkumaan kun on vain yksi akku??
Onko varmuutta tuohon asiaan että ottaa hehkut virtaa molemmista akuista?

magictimppa
31.10.2009, 09:47
No perskules. Mulla on kyllä 2 akkua mu nyt ku tarkemmin katoin omassa geeärräs on on iha oma hehkurele eikä näyttänyt nissanin omalta releeltä. Ja mulla se tulppien alumiinisilta on täysmittanen ylettyy kaikille tulpille.. Oisko sitte vohkittu Cedricist/Laurelist? Eli samoilla tulpilla toimiihan se niinkuin jakenbj jo tokaisi. Ei vaan toi jälkihehkutus toimi jos ei sitten anna manuaalisesti. (: Jos jakenbj viittisi mulaista ne tulppien notulit ja ilmoittaa ne.

jakenbj
31.10.2009, 14:46
Hehkuista löyty tämmöset tekstit: CP-71 6.5V 5C

magictimppa
31.10.2009, 17:21
Hehkuista löyty tämmöset tekstit: CP-71 6.5V 5C

Kiitoksia tiedoista! Yritän metsästää uusia hehkuja. Ja iso kiitos muillekin.