View Full Version : officross SIIRETTY 5/2010
VooDoo Jeep
27.10.2009, 21:21
Suunnitteilla olisi officross kilpailu !
joulukuun 12 pv olis ajankohta officross kilpailuun jos ajajia saadaan tarpeeksi mukaan! Eli ne jotka lähtis ajamaan huutaa JIPII!
Luokat olisi jo tutut eli mönkkärit, autot joissa renkaat alle 35" ja yli 35".
Ajoaika olisi mönkkärit 1 h, pikkupyöräset 1½ h ja isopyöräset 2 h
Ajopaikka olisi ATV puisto Askolassa. Ja pyritään korjaamaan edellisen kilpailun puutteet.
HUOM: varsinainen ilmottautuminen tulee sit myöhemmin jos kisat järjestetään
Ja ne jotka haluu lähtee talkoo porukkaan niin voi huutaa HEP!
HUOM HUOM HUOM
KILPAILU SIIRETTY TOUKOUULLE 2010
TÄSSÄ MUUTAMA SYY MIKSI KILPAILU SIIRTY TOUKOKUULLE 2010
-TULEE AIKASIN PIMEETÄ ETTÄ HUONOLLA LYKYLLÄ ISOLUOKKA JOUTUIS AJAA PIMEESSÄ
-MAA ON JÄÄSSÄ NIIN RAPA EI ROISKU ELI EI OO ENÄÄN CROSSIA
-ASKOLAN OFF ROAD RY HALUU JÄRJESTÄÄ TÄN KISAN TONNE ASKOLAAN
-HALUTAAN TEHDÄ PYSYVÄ CROSSI RATA TONNE ATV PUISTOON JOSSA VOI VAIKKA KÄYDÄ TREENAAMASSA
-ASKOLAN OFF ROAD RY EI KERKEÄ NYT OFFICROSSI KISAA JÄRKKÄÄ KUN PÄÄLLE PUKKAA TOI TALVIEKSYTYS
-KISASTA OLISI TARKOTUS TEHÄ NÄYTTÄVÄ JA HYVÄ NIIN KATSOJILLE KUIN KISAAJILLE
pikku-pepe
27.10.2009, 21:28
Eiköhän sitä olla mukana tässäkin:D
JIPII
HEP
HEP HEP ja JIPII!!!
Täytyy alkaa harjoittelee niitä donitsien tekoa, ettei käy niinku yhdelle hölmölle kävi OC-1:ssä. :D
Ja sit täytyy vielä vaihtaa tehostimen pumppu, ettei käy niinku toiselle hölmölle kävi OC-1:ssä. :D:D
linttala
27.10.2009, 22:04
no jipiii
snadilla varauksella JIPII tai HEP
JIPII!
Pienemmät ojat jooko? Tai ainakin saatava vauhtia lisää ennen ojaa :D :D.
..Takavinssin tarttis.
Tuleeko hyppyreitä kans?
kait se täytyis sit jaksaa laittaa se kaalimadon akku lataukseen
Varovainen Jipii! Jollain kyllä, joo.
hep, tästä naapurista......
jippii!!
Nyt paremmalla varustautumisella!
kuningaskulkuri
28.10.2009, 05:01
Periaatteessa ehkä HEP, ihan 100varma en ole vielä....
no voi sun helvata. kiinnostus olis kova mut patukka on viel niin vaiheessa et ei tälle vuodelle enää varmaan kerkee niputtaa sitä et pääsis kisailee.
Muuten tosi mahtava homma et näistä offijokkis kisoista on muutkin innostunu.
ens vuodelle kisoja kans lisää. kolme, neljä offijokkis kisaa per vuos vois olla hyvä rytmi.
en kerenny ajaa ku15min mut eikö tuo kaks tuntia ole aika vähän miten jos iso ja pikku luokka ajas yhtä aikaa vaikka pikku luokka lähtee 10.00 ja iso11.00 ja pikku luokka lopettaa14.00 ja iso15.00 oisko paha sillo ois pakko säästellä alussa autooki,vai onko tuo liian pitkä aika autoille ja kuskeille,tuolla ajo ajalla ois pakko alussa säästellä autoa
JIPIIIIII !!!!!! vai mitä hä?
T:sjöberg racing team
JIPII!
Mönkijäluokkaan tulossa Sipoosta 4kpl Renegadeja ajamaan varmasti. Hyvältä kuulostaa!
pelsu100
28.10.2009, 09:43
JIPII :)
Mukana mönkkäreissä!!!
Ja toiveena on ettei rata helpotu liikoja.
On meinaan se vinssaustauko ihan paikallaan aina välillä, ehtii kattoo vaikka maisemia ja vetää vähän henkeä..
lantikka
28.10.2009, 10:41
Joo jollain laitteella ;). Jos ei muuta niin polkupyörällä.
Tässähän alkaa innostumaan lajin pariin ihan kunnolla, reilu kk aikaa kunnostaa auto ni eiköhän sitä mukana taas olla! :D
veijon-esso
28.10.2009, 12:05
Jipii tai hep tai aiinakin katsomaan, senverran hienon näköistä menoa oli videoissa ja kuvissa että mukaan olis päästävä tavalla tai toisella!
Hieno juttu että heti järjestetään perään officrossi 2.:):):):):)
Tullaan lähtöviivalle, kunhan saadaan Peltosen hinuriin sähköt takaisin, jotka hävisivät Heinolan radalle kolmannen kierroksen aikana.... :o
LandyCRUISER
28.10.2009, 13:48
Eli JIPIII!! Sanoo myös Team Kitka-Met1.
Omasta puolesta Jipii ja pikkuluokka
ja Vellunkin puolesta Jipii ja pikkuluokka.
Hianoo...
Just ainoo viikonloppu loppuvuonna kun ei sovi :(.
Mukana jos päivämäärä syystä tai toisesta vaihtuis.
Mieli tekis kyl pirusti mukaan mut varovainen j,,,,pp,,,,,i,,iii
villevallaton
28.10.2009, 16:33
jippii
h-a-r-z-a
28.10.2009, 16:46
En tiedä oliko yhtään sellaisia tilanteita ykkösessä,että kun haettiin ajolinjaa,tuli joku taakse.
Oisko peruutusvalossa ideaa?
Olisi ainakin vähän helpompi ennakoida mitä edellä oleva tekee.
Repsikalle laminoitu numerolappu,jota näyttää kierroslaskijalle.
Vai onko hifistelyä?
Jippii ja pikkupyöräset eli alle 35"
Meikäläisen keulaan ainakin peruutettiin pienirenkaisissa... Pakittajan pakkivalo tais toimia
Ei kerenny paeta alta pois ja tyytin oli joku täyttäny kakalla.
Tuli muuten mieleen että mikäs ikäraja apparille? Akk:n kisoissa 15v, mites officrossissa?
Olis meinaan helpompi sanoo 13v muksulle miksei pääse kyytiin..
Toi Sos:in ehdotus ei kuulosta hyvältä, johan isopyöräset Jeepi talloo kaikki mönkkärit (=suzukit) jalkoihinsa.. :D :(
Eli ajetaan eriaikaan kuten oc 1:ssä.
1,5 h on ihan passeli aika, kun/jos pääsee tykitteleen pellolla kunnolla niin lämmöt nousee..
kokeilin sunnuntaina ja 15 min pellolla täysii niin lämmöt 120:ssa! :(
Rekisteröimätön
28.10.2009, 20:28
en lähtis helpottaan rataa tai ainakaan nopeuttaan. crossi ykkösessä pysyi nopeudet kurissa eikä tullu mitään vahinkoja tarkotan ihmisille. jos reitti helpottuu ja vauhti kasvaa niin riskitkin kasvaa.
mun mielestä reitti samaa tasoo tai pikkasen hitaanpaa = vaikeempaa niin toimii !
Heikki L
28.10.2009, 20:30
perkele nyt pukkas tupladuunit päälle, joten autoon ei ehdi taas koskea ennen joulukuuta.
Mutta järkkäriks apulaiseks ja vinssiautokis voin tulla mielelläni jos ei ihme tapahdu ja jostain löytyy se 25:h vuorokauteen milla sais auton loppuun.
Eli hep mukana auttamassa varmasti
joo ei nopeutta ainakaan lisää ni pysyy suht turvallisena ja pidempää ajo aikaa siks ku ei viimeks saanu ajaa tarpeeks ja jäi paljon ajamatonta bensaa. niin ja jos pidempi ajo aika ni se pistää vähän säästämään vehkeitä
HEP!
Jos porukkaa liikaa niin sitten JIPPII pikkupyöräset ja katurenkailla!!!
Tarttee varmaan rakentaa vähän vahvistusta Rangen akseleihin (piti talvella tehdä ajan kanssa...)
jippii!!
Nyt paremmalla varustautumisella!
Sen minkä vinssis säästää sen murroksis häviää.. :) .. sori oli ihan pakko t. Rj:n apuapina
Sen minkä vinssis säästää sen murroksis häviää.. :) .. sori oli ihan pakko t. Rj:n apuapina
:) Kiitos teille kun autoitte pois! Oltais oltu siellä jonkun aikaa kisojen loputtuakin muuten..
Askolassa toisella autolla jos valmis, jos vinssinkin sitten laittas...
EDIT: eipä mennytkään murroksia vaan etumurikka oli aika pieninä palasina.
Jipii x2 :) pari kiinan ihmettä olis tulossa häiriköimään mönkkäriluokkaan :D:D
laitetaa nyt sit jipiiiii ja isopyöräsii.
Juu jippiitä meiltäkin ja pienipyöräisiin.
:) Kiitos teille kun autoitte pois! Oltais oltu siellä jonkun aikaa kisojen loputtuakin muuten..
Askolassa toisella autolla jos valmis, jos vinssinkin sitten laittas...
Ei kestä kiitellä, hyvä ku apu kelpas ja olipahan jotain tekemistä sen jälkeen ku saatiin raidetanko vaihdettua :) Pikkasen teki kyllä mieli lähteä kiertää rataa isonluokan mukana mutta oliskohan siitä seurannu kilpailukieltoa..?
laitetaa nyt sit jipiiiii ja isopyöräsii.
Paa nyt Aapeli toinen Jipii Dodgella pikkupyöräsiin;)
meiltäki ehkä toinen ja kolmas jipii pikku ja iso pyöräsii
VooDoo Jeep
29.10.2009, 21:19
Hienoo kun näi lyhyessä ajassa tullut yli 40 kisajaa
Ensi viikolla ruvetaan touhuu asiaa eteä päin kun Roope ja kumppanit tulee takasin suomeen niin ne saa hoitaa lupa ym tärkeet asiat;) Kisat pidetään jos kaikki luvat saadaan kuntoon eli peukut pystyy kotikatsomossa.
Kisa on sit FUN KISA:D ja jos hyvin käy niin kierrokset laskettais emitillä niin saa kierros ajatkin.
Iso digitaali kello tulee myös josta näkee jäljellä olevan ajo ajan.
Palataan asiaan kun on uutta kerrottavaa:cool:
ImacInnes
29.10.2009, 21:43
Ei kestä kiitellä, hyvä ku apu kelpas ja olipahan jotain tekemistä sen jälkeen ku saatiin raidetanko vaihdettua :) Pikkasen teki kyllä mieli lähteä kiertää rataa isonluokan mukana mutta oliskohan siitä seurannu kilpailukieltoa..?
Nythän sitten kannattaa ilmoittautua kumpaakin luokkaan, ihan vaan sen varalta jos pikkuluokka kuluu remontoidessa?
t.Ismo Ämmä
Nythän sitten kannattaa ilmoittautua kumpaakin luokkaan, ihan vaan sen varalta jos pikkuluokka kuluu remontoidessa?
t.Ismo Ämmä
Totta, toi meidän ohjausvarsi remppa vaan venähti sen verran että isoluokkakin kerkes jo lähteä matkaan ja isonluokan apaut puolvälissä kisaa saatiin "rämeellä" peli kuntoon ja mietittiin että huomaiskohan kukaan jos lähettäis kiertää rataa muitten mukana.. :) No näin jälestäpäin mietittynä ,tuskin se olis haitannu ketään pääasiahan on keeping fun...
Paa nyt Aapeli toinen Jipii Dodgella pikkupyöräsiin;)
Se on jo niin kauan seisonu tossa pihalla et osaakohan se liikkua enää... No ajoin mie sil kesällä kerran talon ymäri..
Ei sammunu ku kerran ja pakki puuttuu vielkii ( ei ollu korjautunu itestää)
Tarvii joskus laitella kuntoo tuo kuhan saa taas vähän haettua inspiraatiota...
No jos sais vaikka samin innostumaa tojotal pikkuluokkaa :)
meidän pitää aapeen kanssa tehä jotkut hienot adapterit et saadaan 31 tai pienemmät pyorät et päästään pikku luokkaanki ja vaikka tuolla säännöissä sanottii et yli rakennetut porttaali autot isoon luokkaan vaikka pienet pyörät ni me voidaan ajaa varovasti omaa kilpailua siinä samalla väistellen pinempiä.paitsi voi mennä välitykset aika hitaaks ku 44:silla on huipu 37kmh ku vetää rajotinta vaste
meidän pitää aapeen kanssa tehä jotkut hienot adapterit et saadaan 31 tai pienemmät pyorät
Mä voin lainata noita mun minipyöriä, ne on 42cm halkaisijaltaan (195/50-10)
Jokos maksalootas on uus pumppu? Ei näy jipiitä vielä..
Mä voin lainata noita mun minipyöriä, ne on 42cm halkaisijaltaan (195/50-10)
NOILLA OIS KYLLÄ AIKA RETEE LÄHTEE PIKKU KUOKKAAN AJAA TUSKIN HAITTAIS KETÄÄN JA SAIS VARMAAN AJAA IHAN TOSISSAAN VOITOSTA
PikkuMyy
31.10.2009, 18:20
Minäkin huudan Hep ja pikkuluokkaan tultaisiin. :)
Mikälisikäli tarvetta ilmenee,niin olisin käytettävissä vinssiautona Gebardin kanssa...
Kisaritsa kun on vielä(kin) "vaiheessa"...
VooDoo Jeep
01.11.2009, 20:58
HUOM HUOM HUOM
KILPAILU SIIRETTY TOUKOUULLE 2010
TÄSSÄ MUUTAMA SYY MIKSI KILPAILU SIIRTY TOUKOKUULLE 2010
-TULEE AIKASIN PIMEETÄ ETTÄ HUONOLLA LYKYLLÄ ISOLUOKKA JOUTUIS AJAA PIMEESSÄ
-MAA ON JÄÄSSÄ NIIN RAPA EI ROISKU ELI EI OO ENÄÄN CROSSIA
-ASKOLAN OFF ROAD RY HALUU JÄRJESTÄÄ TÄN KISAN TONNE ASKOLAAN
-HALUTAAN TEHDÄ PYSYVÄ CROSSI RATA TONNE ATV PUISTOON JOSSA VOI VAIKKA KÄYDÄ TREENAAMASSA
-ASKOLAN OFF ROAD RY EI KERKEÄ NYT OFFICROSSI KISAA JÄRKKÄÄ KUN PÄÄLLE PUKKAA TOI TALVIEKSYTYS
-KISASTA OLISI TARKOTUS TEHÄ NÄYTTÄVÄ JA HYVÄ NIIN KATSOJILLE KUIN KISAAJILLE
voi viddu mietin jo et miksei aikasemmin ku joulukuuhu on niin pitkä aika
Onko jotain sääntöjä jossain? Lähinnä kiinnostaa millaiset kaaret vaaditaan? Pitääkö olla leimattupenkki yms.? Tekeillä putkihässäkkä joka vois olla omiaan tuonne?
VooDoo Jeep
01.11.2009, 21:05
voi viddu mietin jo et miksei aikasemmin ku joulukuuhu on niin pitkä aika
TOI 12.12-09 oli ainoo vapaa päivä tuolla ATV puistossa:(
Onko jotain sääntöjä jossain? Lähinnä kiinnostaa millaiset kaaret vaaditaan? Pitääkö olla leimattupenkki yms.? Tekeillä putkihässäkkä joka vois olla omiaan tuonne?
Ei ole mitään sääntöjä vielä missään, eli ei myoskään ole mitään kaari- tai penkkivaatimuksia, eikä siis oikeestaan mitään järkevää muutenkaan.
Mutta eiköhän joku jotain jossain vaiheessa keksi, itselläni olisi jo muutamia ideoita turvallisuuspuoleen ja luokkajakoon/rengaskokoihin, mutta mutta...
no pitää keksiä joku hyvä paikka et päsee purkaan agressioita kuksan kanssa ku jääny aika alku metreille noi kisat tänä vuonna
Ei ole mitään sääntöjä vielä missään, eli ei myoskään ole mitään kaari- tai penkkivaatimuksia, eikä siis oikeestaan mitään järkevää muutenkaan.
Mutta eiköhän joku jotain jossain vaiheessa keksi, itselläni olisi jo muutamia ideoita turvallisuuspuoleen ja luokkajakoon/rengaskokoihin, mutta mutta...
luokka jaot pitäs pitää sillee et lähes millä tahansa autolla pääsee ajamaan sellaisenaan eli tuo rengas jako35 yli ja ali oli on hyvä ja turva puolella ei liian tiukkoja kaari ynnä muita sääntöjä vaan radat semmosiks et vauhdit pysyy kohtuuksissa kuten oc1 ja ei pahoja sivu kallisteluja/korkeus eroja. tää on mun näkemys näin sais paljo autoja mukaan.ja eri luokkia ei tartte lisää menee liian pitkäks päivä
No sviddu määhän voisin kysellä parilta kaverilta jos pidettäs jonkunlaiset "jäätynyt-sänki-kisat" viel tän vuoden puolella.
Tosin jotain haastetta olis keksittävä ku jos maa ja ojat on jo jäässä...
VooDoo Jeep
01.11.2009, 21:33
Ei ole mitään sääntöjä vielä missään, eli ei myoskään ole mitään kaari- tai penkkivaatimuksia, eikä siis oikeestaan mitään järkevää muutenkaan.
Mutta eiköhän joku jotain jossain vaiheessa keksi, itselläni olisi jo muutamia ideoita turvallisuuspuoleen ja luokkajakoon/rengaskokoihin, mutta mutta...
Tässä vaiheessa noi ajatukset kannattaa tuoda julki kun ei oo vielä mitää sääntöjä tehty:D
Tässä vaiheessa noi ajatukset kannattaa tuoda julki kun ei oo vielä mitää sääntöjä tehty:D
-Rata kokonaisuudessaan lippusiimojen väliin, ei tule epäselvyyksiä mistä saa ajaa
-Lippusiiman katkaisemisesta/irroittamisesta/radalta poistumisesta sanktio (kosketus nauhaan/lippusiimaan sallitaan )
-Kierroslaskuriksi esim. emit tai A4 kilpailunro ohjaamoon , jota vilautetaan... (molempia on ehdotettu aiemmin)
Autoihin kaarisäännöt ja autojen luokkajako onkin sitten vaikeampi asia...
Tässä heti pari lisäystä Officrossi ykköseen, joka oli kuitenkin hienosti järjestetty hankaluuksista huolimatta.
-Rata kokonaisuudessaan lippusiimojen väliin, ei tule epäselvyyksiä mistä saa ajaa
-Lippusiiman katkaisemisesta/irroittamisesta/radalta poistumisesta sanktio (kosketus nauhaan/lippusiimaan sallitaan )
-Kierroslaskuriksi esim. emit tai A4 kilpailunro ohjaamoon , jota vilautetaan... (molempia on ehdotettu aiemmin)
Autoihin kaarisäännöt ja autojen luokkajako onkin sitten vaikeampi asia...
Tässä heti pari lisäystä Officrossi ykköseen, joka oli kuitenkin hienosti järjestetty hankaluuksista huolimatta.
Kolme ensimmäistä kohtaa juuri noin.
Kaarisäännöt tosiaan jonkinlaiseen muotoon, koska kyseessähän on kilpailulaji jossa todellakin voi sattua ja tapahtua.
Luokkajakoon mun ja muutaman muun OC1:een osallistuneen mielestä vois ottaa rengaskokoja esim. suunnistuspuolelta, jotta joka lajissa ei olisi eri kokoisia renkaita, helpottaisi osallistumista olemassa olevilla renkailla.
Ja vaikka päivälle pituutta helposti tuleekin, niin kolme autoluokkaa voisi silti olla, esim. alle 787mm renkaat, alle 915mm renkaat ja yli 915mm renkaat, sekä porttaalilelut aina isoimpaan.
Kolme ensimmäistä kohtaa juuri noin.
Kaarisäännöt tosiaan jonkinlaiseen muotoon, koska kyseessähän on kilpailulaji jossa todellakin voi sattua ja tapahtua.
Luokkajakoon mun ja muutaman muun OC1:een osallistuneen mielestä vois ottaa rengaskokoja esim. suunnistuspuolelta, jotta joka lajissa ei olisi eri kokoisia renkaita, helpottaisi osallistumista olemassa olevilla renkailla.
Ja vaikka päivälle pituutta helposti tuleekin, niin kolme autoluokkaa voisi silti olla, esim. alle 787mm renkaat, alle 915mm renkaat ja yli 915mm renkaat, sekä porttaalilelut aina isoimpaan.
siinähän ne tekniset säännöt sit onki.paitsi tuo et porttaalit isoimpaan vaan seuraavaan ni pääsee porttaali autoillaki kahteen luokkaan:)
paitsi ei oikee innosta lähtee ajelee 31:sillä et pääsee keski luokkaan eli tarvii 2 autoo jos meinaa ajaa useammassa luokaassa
Tuli mieleen eräs vaaranpaikka, nimittäin ristiin rastiin menevät vinssivaijerit vauhtilajin keskellä. Toisella vaijeri kireällä ja toinen saa lasit mudassa hyvän vauhdin päälle... Ainakin radan ja vinssipisteiden suunnittelulla tuota voi ehkäistä.
Riippuu tietenkin paikasta mutta ristiin/ajouran yli vinssausta vois välttää sillä että pahoissa paikoissa on monta lippusiimalla toisistaan erotettua(yhden auton mentävää) ajouraa.
Ristiinrastiin menevät vaijerit/narut kielletty, vinssauksen ajan vinssiapuhenkilö, (siis se joka istuu muulloin autossa kyydissä) pitää selkeästi esillä jotain merkkilippua/numerorolappua muille kilpailijoille merkkinä ja yliajosta joku sopiva rangaistus, esim tunti turpaan tjsp :)
Ristiinrastiin menevät vaijerit/narut kielletty, vinssauksen ajan vinssiapuhenkilö, (siis se joka istuu muulloin autossa kyydissä) pitää selkeästi esillä jotain merkkilippua/numerorolappua muille kilpailijoille merkkinä ja yliajosta joku sopiva rangaistus, esim tunti turpaan tjsp :)
siis vinssiapinan vai narun yliajosta:)
siis vinssiapinan vai narun yliajosta:)
No siinäpä vasta pulma, en osaa sanoa, kun en kovin montaa kertaa ole vielä ollut apinoimassa vinssinarun kanssa. :D
ja mitä minä täällä valitan ku ei oo ees vinssiä ja just js just pääsin yhen kierrokse.mut hyvä rangaistus ois tunti lisää ajoaikaa per yliajettu vinssinaru/vinssiapina oppis ainaki kattoo mistä kannattaa ajaa
ja nyt ois näköjään taas aika nukkumaan
Jos turvakaarisäännöt tulevat esim. isoon luokkaan, suunnistuspuolen kaarisääntö voisi olla yksi vaihtoehto. Tässä lainaus:
4.1 Turvakaaret
Kaikissa luokissa on avoautoissa oltava 6-piste turvakehikko, umpiautoissa vähintään pääkaari takatuin. CUP-kilpailuihin voivat osallistua sellaisetkin autot, jotka eivät täytä näiden sääntöjen turvakaarimääräyksiä. Kilpailujen järjestäjät merkitsevät rastilistaan sellaiset rastit (ns. vaarallinen rasti), joita ei saa tällaisilla autoilla hakea. Pääkaaren materiaalin vähimmäisvaatimukset:
saumatonta putkea: ulkohalkaisija 45 mm, seinämävahvuus 2,5 mm; tai
saumatonta putkea: ulkohalkaisija 50 mm, seinämävahvuus 2,0 mm; tai
saumallista putkea (”vesijohtoputkea”): ulkohalkaisija 45 mm, seinämävahvuus 3,2 mm.
Pääkaaren mutkat on tehtävä asiallisesti taivuttamalla, pääkaari tulee tehdä yhdestä putkesta ilman liitoksia, hitsattuja mutkia ei saa käyttää. Pääkaari tulee sijoittaa siten, että etupenkillä istujat ovat kokonaan sen etupuolella. Materiaalivaatimukset muille turvakehikon putkirakenteille:
saumatonta putkea: ulkohalkaisija 38 mm, seinämävahvuus 2,5 mm; tai
saumatonta putkea: ulkohalkaisija 40 mm, seinämävahvuus 2,0 mm; tai
saumallista putkea (”vesijohtoputkea”): ulkohalkaisija 38 mm, seinämävahvuus 3,2 mm.
Seinämävahvuuden mittaamista varten on porattava 6 mm reikiä sellaisiin paikkoihin että eri osien tarkistusmittaus voidaan suorittaa kiinteitä rakenteita esimerkiksi penkkejä irrottamatta. Niissä autoissa, joihin vaaditaan vain pääkaari takatuin, ei välttämättä tarvitse olla ns. diagonaalitukea, mutta se on suositeltava, jos turvakaarien rakenne on sellainen, että diagonaali oleellisesti vahvistaa sitä. Pääkaareen voi laittaa myös vinotuen (vasemmalta alhaalta oikealle ylös ja/tai toisin päin).
Varmastikkaan kukaan ei halua sääntöviidakkoa crossiin, mutta jos suunnistuspuolellakin tarvitaan kaaria, niin kaiketi sitten crossissakin isossaluokassa. Voihan kyllä siellä pikkuluokassakin auto kaatua...
vielä kommenti ennen nukkumaan menoa ni holtittomamman näköstä pikkuluokan ajo oli ku ison luokan ajo ja moni pahempi paikka otettiin varmuuden vuoksi aika reippaalla perus kaasulla,eli kyllä pikku luokkakin tarvii kaaret olkoon sitte koko kaaret tai pelkkä pääkaari kummatki luokat yhtä kaato herkkiä
Kunnon sääntöviidakko kehiin niin tällekin lajille käy kun Trialille on jo käynyt.
Osallistujia on kun pipoo!
Kunnon sääntöviidakko kehiin niin tällekin lajille käy kun Trialille on jo käynyt.
Osallistujia on kun pipoo!
en usko trialin kuolleen edelleenkään sääntöjen takia säännöt on kuitenki aika yksinkertaiset ja ei suurempia muutoksia ole tullu suurin itkun aihe ollu kypärä sääntö
Byrocrat
01.11.2009, 23:47
ja mitä minä täällä valitan ku ei oo ees vinssiä ja just js just pääsin yhen kierrokse.mut hyvä rangaistus ois tunti lisää ajoaikaa per yliajettu vinssinaru/vinssiapina oppis ainaki kattoo mistä kannattaa ajaa
ja nyt ois näköjään taas aika nukkumaan
Jotta ei menis ihan OT:ksi niin konkreettinen ehdotus tuohon vinssausasiaan :) Kun ne vinssaukset mitä ilmeisemmin tapahtuvat jo ennakkoon tiedossa olevissa paikoissa ja kun kyse on nopeuskilpailusta niin käytetään lippumerkkejä samaan tyyliin kuin radallakin :eek: eli keltainen lippu varoittamassa edessä olevasta esteestä. Vaatii tietty liputuspisteet, mutta eiös siellä muutenkin jo ole järjestäjän toimesta "valvojia" radan varressa. Ja jos nyt sattuis niin ettei joku lukijopista tiedä mitä keltainen lippu tarkoittaa niin kerrottakoon että kanssakilpailijan ohittaminen (niiden liikkuvien, ei vinssattavan) on lipun vaikutusalueella kielletty ja noudattamatta jättäminen tietää aina sanktiota joka voisi olla vaikka aikarangaistus= pakkoseisominen tietyn aikaa varikolla tms paikassa.:cool:
Ja tuohon ajanottoon ja kierroslaskentaan voisi lainata Enska-kisoissakin käytössä olevie "pondereita" niin sais varmemmin tunnistettua kisaajan ja saisipa kierrosten lisäksi kokonaisajan ja kierrosajankin ja lopputuloksetkin napin painalluksella. :eek:
Inhorealisti
Kaaret on ehdottomasti hyödylliset aina mutta mitä suunnistuskisoihin tulee niin kaarisääntö on hyvin hatara. Osa rasteista on vaan merkattu vaaralliseksi, esimerkiksi pitkä rinnevinssaus on vaarallinen ja pystyjyrkkä kallioroikotus ei ole vaarallinen... ja todellisuus aivan toista.
Kaaripakko luonnollisesti karsii joitakin oallistujia pois lajista jossa hauskanpidon pitäisi olla pääasia mutta kyllä ne vyöt, kaaret, kypärät ja sammutin on hyvä olla!
Kaaret on ehdottomasti hyödylliset aina mutta mitä suunnistuskisoihin tulee niin kaarisääntö on hyvin hatara. Osa rasteista on vaan merkattu vaaralliseksi, esimerkiksi pitkä rinnevinssaus on vaarallinen ja pystyjyrkkä kallioroikotus ei ole vaarallinen... ja todellisuus aivan toista.
Kaaripakko luonnollisesti karsii joitakin oallistujia pois lajista jossa hauskanpidon pitäisi olla pääasia mutta kyllä ne vyöt, kaaret, kypärät ja sammutin on hyvä olla!
samaa mieltä tosta kaari asiasta että pitäs riittää pelkkä avo autoon pelkkä pääkaari,mut toisaalta se ei paljon suojaa kaadossa varsinkaan ilman takatukia.ja nythän on vielä kyse kisoista missä ajetaan puhtaasti omalla vastuulla ilman vakuutuksia ja lisenssejä,tai ainakin osa ajaa,itselläni ei mitään vakuutuksia autoossa eikä itsellä
Rekisteröimätön
02.11.2009, 12:23
samaa mieltä tosta kaari asiasta että pitäs riittää pelkkä avo autoon pelkkä pääkaari,mut toisaalta se ei paljon suojaa kaadossa varsinkaan ilman takatukia.ja nythän on vielä kyse kisoista missä ajetaan puhtaasti omalla vastuulla ilman vakuutuksia ja lisenssejä,tai ainakin osa ajaa,itselläni ei mitään vakuutuksia autoossa eikä itsellä
Kukahan järjestäjä ottaa vastuun kun joku loukkaantuu tai vammautuu vakavasti tai peräti kuolee kisassa. Vaikka siellä kilpailija ajelee ns omalla vastuulla niin onnettomuustilanteessa se järjestäjäpoloinen on silti viimekädessä vastuussa kaikesta. Pahimmassa tapauksessa vastuuhenkilöt istuvat käräjillä.
samaa mieltä tosta kaari asiasta että pitäs riittää pelkkä avo autoon pelkkä pääkaari,mut toisaalta se ei paljon suojaa kaadossa varsinkaan ilman takatukia.ja nythän on vielä kyse kisoista missä ajetaan puhtaasti omalla vastuulla ilman vakuutuksia ja lisenssejä,tai ainakin osa ajaa,itselläni ei mitään vakuutuksia autoossa eikä itsellä
Hyvä kun toit asian esille. Suunnistusta ajetaan voimassaolevalla liikennevakuutuksella, joko rekisteröidyllä autolla tai puuhakilvillä. Officrossi on luonteeltaan lähellä rokkirallia. Tietääkö joku rokkirallin vakuutuksista? Netistä ei nopealla hakemisella löytynyt tietoa.
Onko trialissa jotain yleispäteviä henkilövahingoista vastaavia akk vakuutuksia?
Rokkirallin säänöissä sanotaan:
Kuljettajat ajavat omalla vastuullaan täyttämällä sekä allekirjoittamalla omavastuukaavakkeen kilpailutoimistoon
Hyvä kun toit asian esille. Suunnistusta ajetaan voimassaolevalla liikennevakuutuksella, joko rekisteröidyllä autolla tai puuhakilvillä. Officrossi on luonteeltaan lähellä rokkirallia. Tietääkö joku rokkirallin vakuutuksista? Netistä ei nopealla hakemisella löytynyt tietoa.
Onko trialissa jotain yleispäteviä henkilövahingoista vastaavia akk vakuutuksia?
MUN KÄSITTÄÄKSEENI LISENSSIN MUKANA ON TAPATURMAVAKUUTUS JA JOS EI NI MUA ON KUSETETTU 14 VUOTTA MITÄ OLEN KERENNY TRIALIA AJAA JA VAHINKOA ON ITSELLE TULLU JA KUMPAANKAAN EN OLE SITÄ VAKUUTUSTA SOTKENU MUKAAN KU OMA VASTUU ON MUISTAAKSENI 5OE.JA LISENSSISTÄ SAA 11E ALENNUKSEN JO ON TAPATURMA VAKUUTUS JOKA KORVAA MYÖ KISA HAAVERIT.KORJATKAA JOS OLEN VÄÄRÄSSÄ JA ANTEEKS TAAS CAPS LOCK
Rekisteröimätön
02.11.2009, 18:02
kuinkamoni on KUOLLUT trialissa tai yli päätään offailuissa, ei ole ainakaan kantautunut omiin korviin.ei muuta kuin akk:n alaiseksi tämäkin hauskuus niin homma luistaa... anteeksi (=
VooDoo Jeep
02.11.2009, 18:40
Mulla on molemissa Jeepeissä ralli / sprintti vakuutus koska johan noihin safari touhuin vaaditaan vakutuusta. Senkin takia jo ottanut vakutuksen että jos joku kattelija jää alle tai itelle/aparille sattuu jotain niin eipä tarvi omasta lompsasta maksaa kokemusta ON:D Ja toi vakuutus ei maksa paljoo että herätys niille joilla ei ole vakuutusta niin äkkiä OTTAMAAN;)
kuinkamoni on KUOLLUT trialissa tai yli päätään offailuissa, ei ole ainakaan kantautunut omiin korviin.ei muuta kuin akk:n alaiseksi tämäkin hauskuus niin homma luistaa... anteeksi (=
ei se tarkota sitä että jos sinä et ole asiasta kuullut ettei sitä olisi tapahtunut
Rekisteröimätön
02.11.2009, 20:18
Mulla on molemissa Jeepeissä ralli / sprintti vakuutus koska johan noihin safari touhuin vaaditaan vakutuusta. Senkin takia jo ottanut vakutuksen että jos joku kattelija jää alle tai itelle/aparille sattuu jotain niin eipä tarvi omasta lompsasta maksaa kokemusta ON:D Ja toi vakuutus ei maksa paljoo että herätys niille joilla ei ole vakuutusta niin äkkiä OTTAMAAN;)
normaali liikennevakuutus riittää kattaan muiden vahingot. kannattaa myäs tarkistaa ne ralli sprintti vakuutuksen ehdot. korvaa yleensä vaan kilpailutilanteissa.
fiksumpaa ottaa autolle vaikka ilman kilpiä oliskin se liikennevakuutus ja joku kasko jolla omat ruhjeet korvataan joka tilanteessa
normaali liikennevakuutus riittää kattaan muiden vahingot. kannattaa myäs tarkistaa ne ralli sprintti vakuutuksen ehdot. korvaa yleensä vaan kilpailutilanteissa.
fiksumpaa ottaa autolle vaikka ilman kilpiä oliskin se liikennevakuutus ja joku kasko jolla omat ruhjeet korvataan joka tilanteessa
aika harva kasko korvaa kilpa tilanteessa vaurioituneen auton ja liikenne vakuutus korvaa kaikki henkilö vahingot.mut sit mulla ainaki on semmonen pikku ongelma ku ei saa sitä liikenne vakuutusta ku auto on itse tehty
Mulla on molemissa Jeepeissä ralli / sprintti vakuutus koska johan noihin safari touhuin vaaditaan vakutuusta. Senkin takia jo ottanut vakutuksen että jos joku kattelija jää alle tai itelle/aparille sattuu jotain niin eipä tarvi omasta lompsasta maksaa kokemusta ON
Eikai maastoajoon tarvita noita harraste- ja kilpailuajoneuvo vakuutusta. Tämä oli aiemmin ainakin vain punakilpi autoille. Eli... jos auto on katsastettu ja vakuutus voimassa niin se pitäisi riittää.
Niin joo... oliks noi sun pelit"punakilpi" laitteita?
ei tartte mitään lisä juttuja vakuutuksia jos kilvissä ja liikenne vakuutukset kunnossa siis normi liikenne vakuutus
ei tartte mitään lisä juttuja vakuutuksia jos kilvissä ja liikenne vakuutukset kunnossa siis normi liikenne vakuutus
Juu, tiedän. aattelin vaan vääntää rautalangasta... selventää :)
VooDoo Jeep
02.11.2009, 20:29
Eikai maastoajoon tarvita noita harraste- ja kilpailuajoneuvo vakuutusta. Tämä oli aiemmin ainakin vain punakilpi autoille. Eli... jos auto on katsastettu ja vakuutus voimassa niin se pitäisi riittää.
Niin joo... oliks noi sun pelit"punakilpi" laitteita?
Jep molemmat on punakilpi pelejä. Ja noihin joissa on kilvet ja normaali vakuutus niin ei tartte muuta;)
Rekisteröimätön
02.11.2009, 20:36
Jep molemmat on punakilpi pelejä. Ja noihin joissa on kilvet ja normaali vakuutus niin ei tartte muuta;)
ei tarvii kilpiä että saa normiit vakuutukset. auton runkonummero riittää niin irtoo sekä liikennevakuutus ja myäs kasko jos sellasen haluu
VooDoo Jeep
02.11.2009, 20:36
. kannattaa myäs tarkistaa ne ralli sprintti vakuutuksen ehdot. korvaa yleensä vaan kilpailutilanteissa.
Kyllä toi vakuutus korvaa vaikka ei oo kilpailutilanne meinaa useampi kerta on kokemusta kun ajoin enduroa niin siinä tuli välistä telottua itteä treeneissä ja kaikki korvas mitä mulle kävi mutta ei pyörän vaurioita;)
VooDoo Jeep
02.11.2009, 20:40
ei tarvii kilpiä että saa normiit vakuutukset. auton runkonummero riittää niin irtoo sekä liikennevakuutus ja myäs kasko jos sellasen haluu
Miksi ottaisin tollasen normaali vakuutuksen ja maksaisin itteni kipeeksi siitä;) toi ralli vakuutus oli jotain 200€ vuosi
Rekisteröimätön
02.11.2009, 21:00
mitkä vakuutus yhtiöt antaa näitä kaskoja kilpureihin kun toi pohola ainakin kieltäytyi eikä antanut osakaskoa mulle kun selvensin mitä autolla tehdään, olen myös ollut todistamassa kun satakymppi lantti ajoij safaritilanteessa puuhun ja kun pisti vakuutuksiin niin vakuutuspetoshan siitä sitten tuli kun joku meni laulamaan että ei tieliikenteessä sattunut turma, silloinkin kyseessä pohjola
ottakaa vaan se sprintti vakuutus kilpureihin jos noin halpa,itse otan ainakin .
Gegguli86
02.11.2009, 21:05
kaveri ajaa rallia ja ottaa siirtokilvet + vakuutus 25e/kivet, ja sitten sillä on vielä oma vakuutus n.100e/vuosi, joka kattaa kunnolla "osumat" henkilövahingot
mikäis näistä olis oikeesti järkevin vaihtoehto?? olis hyvä tietää ettei tuu sitten kalliiks jossain vaiheessa.
kaveri ajaa rallia ja ottaa siirtokilvet + vakuutus 25e/kivet, ja sitten sillä on vielä oma vakuutus n.100e/vuosi, joka kattaa kunnolla "osumat" henkilövahingot
mikäis näistä olis oikeesti järkevin vaihtoehto?? olis hyvä tietää ettei tuu sitten kalliiks jossain vaiheessa.
Miks ottaa liikennevakuutuksen kahteen kertaan?
Kovin on halpa tuo tuhoomisvakuutus jos 100€/vuosi... itsekkin rallia ajaneena ja kalustoa tuhonneena (paljon:D) . Ei ainakaan 2005 vuonna ollut tuollaista vakuutusta tosin, aika menee eteenpäin.
Rekisteröimätön
02.11.2009, 21:18
joo ekakin omaa kokekusta sen veran että noi kilpailu sprinttivakuutukset on ihan vähä erihintaisia kun ton 200 egee vuosi. aika lailla tuo 200 per kisa. siis huom kisa. ihan turha lähtee hakee korvauksia kisan ulkopuolella tapahtuneista jutuista.
kalliita on kaikki vakuutukset jotka oikeesti jotain korvaa. oikotietä ei oo. normaali liikennevakuutus korvaa toisten vahingot se on faktaa ja kaskon saa autoon mikäli yhtiö myöntää sen. on kaiketi ihan autosta sen iästä yms. kiinni ei kilvistä. jos saat kaskon se korvaa sit omat vahingot mutta tapauskohtaisesta yhtiöiden tulkinnoista riippuen.
tää lysti maksaa auton merkistä riippuen noin 700 - 1.200 / vuosi
mut sit mulla ainaki on semmonen pikku ongelma ku ei saa sitä liikenne vakuutusta ku auto on itse tehty
Nii'i....osaaks joku sanoa, että saako omavalmisteiseen härpättimeen mitään vakuutusta? Mistä yhtiöstä? Mitä maksaa ja millä nimellä voi sitä yleensä kysellä?
Nii'i....osaaks joku sanoa, että saako omavalmisteiseen härpättimeen mitään vakuutusta? Mistä yhtiöstä? Mitä maksaa ja millä nimellä voi sitä yleensä kysellä?
Tapiola... kilpa- ja harrasteajoneuvo vakuutus. oli 170€ vuosi. Toinen vaihtoehto on maastoajoneuvovakuutus sama mikä kilvettömissä monkkäreissä, kelkoissa ja crossipyörissä. Taitaa olla kyllä sama tuote.
Tapiola... kilpa- ja harrasteajoneuvo vakuutus. oli 170€ vuosi. Toinen vaihtoehto on maastoajoneuvovakuutus sama mikä kilvettömissä monkkäreissä, kelkoissa ja crossipyörissä. Taitaa olla kyllä sama tuote.
pitää käydä kysäsee joskus aikanaan ei onnistunu runkonumeron puutteen takia,mut voi myös johtua siitä etten osannu esittää asiaa oikein
pitää käydä kysäsee joskus aikanaan ei onnistunu runkonumeron puutteen takia,mut voi myös johtua siitä etten osannu esittää asiaa oikein
Kirjotat sinne runkoon meistaamalla että, mun tekele ;)
on sielä ite meistetty runko numero mut aikoinaan ei kelvannu
VooDoo Jeep
02.11.2009, 23:13
joo ekakin omaa kokekusta sen veran että noi kilpailu sprinttivakuutukset on ihan vähä erihintaisia kun ton 200 egee vuosi. aika lailla tuo 200 per kisa. siis huom kisa. ihan turha lähtee hakee korvauksia kisan ulkopuolella tapahtuneista jutuista.
kalliita on kaikki vakuutukset jotka oikeesti jotain korvaa. oikotietä ei oo. normaali liikennevakuutus korvaa toisten vahingot se on faktaa ja kaskon saa autoon mikäli yhtiö myöntää sen. on kaiketi ihan autosta sen iästä yms. kiinni ei kilvistä. jos saat kaskon se korvaa sit omat vahingot mutta tapauskohtaisesta yhtiöiden tulkinnoista riippuen.
tää lysti maksaa auton merkistä riippuen noin 700 - 1.200 / vuosi
Luuletko tosiaan että jokaiseen kisaan haetaan 200€ vakuutus?
Ja toi vakuutus korvaa vain henkilö vahingot ei autoa tai mitään muutakaan materiaalia.
Ajoin tosiaan enduroa kilpaa useamman vuoden ja vakuutus oli aina vuoden voimassa ja silloin maksoi noin 190€ per vuosi.
Käyppä tuolla vakuutus yhtiöissä kyselee noita vakuutuksia! meinaa ite kävin hakee tohon VooDoohun vakuutuksen viikkoa ennen crossikisaa ja varmistin että mitä kattaa! että millos oot ite kysynyt?
Kilpailuissa yksikään vakutus ei korvaa autoa:( oli kasko tai mikä tahansa vakuutus:D
Kilpailuissa yksikään vakutus ei korvaa autoa:( oli kasko tai mikä tahansa vakuutus:D
ÖÖÖ... Väärin.
Englannin maalta saa ostettua vakuutusta joka kattaa, tosin maksaa sen 2000-4000€ per kisa ja autosta riippuen. Käytetty enemmän ralli- ja ratapuolella. Saattaa tätä nykyä saada jo suomestakin.
Ei ehkä off roadissa niin tarpellinen kun ei tuu vedettyä 180km/h ja siit sit v**tu ikkuna ämpäriä kuten yks vanhempi rallijyyrä tapasi sanoa.
VooDoo Jeep
06.11.2009, 21:10
Kerkes tulla yli 60 halukasta ajamaan ennen kuin päätettiin siirtää ajot ensi vuodelle ja noin lyhyessä ajassa TOSI TOSI HIENO HOMMA eli tällä lajilla on kannatusta:D
Kerkes tulla yli 60 halukasta ajamaan ennen kuin päätettiin siirtää ajot ensi vuodelle ja noin lyhyessä ajassa TOSI TOSI HIENO HOMMA eli tällä lajilla on kannatusta:D
työhä ootta ku keski verto akat paarissa antaa ymmärtää muttei ymmäärrä antaa:)
tosin ei ihan hetkeen oo tullu paarissa käytyä
Mites olis talvicrossi? Kun toukokuuhun on niiiiin pitkä aika..
Mites olis talvicrossi? Kun toukokuuhun on niiiiin pitkä aika..
saattaapi olla aika liposta touhua ku 20 pallo renkaista autoo kiillottaa rataa,mut jos joku järjestää ni melko varmana lähen ajamaan
Joo, umpihankiofficrossi ja radalla pitää olla vähintään metri lunta, mielellään vielä enemmänkin niin sitten se vasta hauskaa olisi :D:D:D
Joo, umpihankiofficrossi ja radalla pitää olla vähintään metri lunta, mielellään vielä enemmänkin niin sitten se vasta hauskaa olisi :D:D:D
Tykki vuokralle ja lunta kujalle :D
Tykki vuokralle ja lunta kujalle :D
Nii nii, mutta paha tykittää lunta tällaisella vesisateella:D:D:D Ja Pauli ei kuitenkaan paljon pohjoisemmaks jaksa lähtee.....:p
lepoantti
08.11.2009, 10:40
me on täällä lepajoella jo monena talvena ajettu oman väen kesken sellaset "viralliset" wauhtiajot. on pieni nopeuspätkä, taito/tarkkuusajo ja sitten viimeisenä umpihankikiihdytys ylämäkeen. riittävä lumetus on hoidettu linkoamalla lisää lunta reitein viereltä. ja hauskaa on ollut...ja sääntökirjaa ei olla tarvittu alkaa vielä kehittelemään!
järejstäkää itse tuollaisia leikkimielisiä kisoja älkääkö ruikuttako että ei ole mitään, ei säännöt ahdista ja radoista saa tehdä sellaset kun haluaa. aikaa voi ottaa joko kellolla tai kalenterilla ja ihan mitä vaan. kisata saa niin usein kuin haluaa ja vaikka yksin jos siltä tuntuu.
Järjestämiseen tarvii maata millä järjestää. Pitääpä kysellä naapurilta pääsiskö sänkipellolle pöllyttään kun maa jäätyy..
..Tein itelle tallin ympäristöön pienet nyppylät mutta net on jo vallotettu eikä tontille muita oikeen viitti kutsua kun ei ole muutaku tasamaata. :(
Ja Pauli ei kuitenkaan paljon pohjoisemmaks jaksa lähtee.....:p
Niin, ei varsinkaan silloin jos joutuu omalla kalustolla lähtemään, ei wanha jaksa ajella pitkiä matkoja.
VooDoo Jeep
08.11.2009, 22:09
Joo, umpihankiofficrossi ja radalla pitää olla vähintään metri lunta, mielellään vielä enemmänkin niin sitten se vasta hauskaa olisi :D:D:D
Ja jos laitetaan mönkkärit ekaksi radalle ja sit pikkupyöräset ja sit vasta isopyöräset kun muut on tasottanut jo reitin:D:D:D näinkö se oli vai miten se nyt sit meni:confused:
Eikäkö kysymään Talmasta saadaanko tasottaa rinteitä ennenkuin laskettelijat tulee.. :D
..Sitten vielä lisähaastetta haluaville tykillä lunta niskaan niin ei edes näe minne ajaa :D :D
Talvicrossiin käänteinen lähtöjärjestys, helpompi lapioda mönkkäriä puuterilumesta kuin umpihangesta.. :D:D:D
Eikun kysymään!
pienes hiprakas
08.11.2009, 22:42
Eikäkö kysymään Talmasta saadaanko tasottaa rinteitä ennenkuin laskettelijat tulee.. :D
..Sitten vielä lisähaastetta haluaville tykillä lunta niskaan niin ei edes näe minne ajaa :D :D
Talvicrossiin käänteinen lähtöjärjestys, helpompi lapioda mönkkäriä puuterilumesta kuin umpihangesta.. :D:D:D
Eikun kysymään!
vähän myöhässä meinaa talma avattiin eilen laskettelijoille
h-a-r-z-a
09.11.2009, 16:14
Nyt tuli mieleeni,että voi olla vähän huonosti peltoa käytettävissä toukokuussa.En kyllä tiedä millaisella alueella kisa on tarkoitus järjestää.
Mutta se ainakin on varma,että tilaa ei ole koskaan liikaa.
Byrocrat
09.11.2009, 18:21
Nyt tuli mieleeni,että voi olla vähän huonosti peltoa käytettävissä toukokuussa.
Siinähän isännät saavt muutaman pellon muokattua jo aika hyvään kylvökuntoon ja jos vielä levittää lietelannatkin pellolle juuri ennen kisaa niin tuleepa lannoitteetkin sotkettua peltoon vaivattomasti :rolleyes:
Taas byrokaatti vauhdissa..
Ensinnäkin kukaan tosissaan viljelevä ei halua peltonsa tiivistyvän = tarpeeton ajelu minimiin.
Toisekseen, kuka on niin hullu että paskaan haluaa lähteä ajelemaan? NOT!
Mutta tuskin tuosta pellon hankinnasta ylipääsemätön ongelma tulee, "asiantuntijat" veikkaavat ettei ikinä ole ollut niin paljon peltoa kesannolla kuin vuonna 2010 tulee olemaan..
..Eriasia sitten saako kesantopellolla järjestää kisoja, te-keskuksen tyypit kuitenkin evää tuet.
Mutta eiköhän tuolla ATV -keskuksella ole asiaan paneuduttu, tähän on luotettava.
Byrocrat
09.11.2009, 18:49
Taas byrokaatti vauhdissa..
Toisekseen, kuka on niin hullu että paskaan haluaa lähteä ajelemaan? NOT!
.
Kun aikas monta vuotta on offareita tullut seurattua niin pikemminkin tulee kysyneeksi että kuka ei olis ?? :rolleyes::eek::D
Inhorealisti
Rekisteröimätön
09.11.2009, 21:52
Kulmakorvessahan vois ajaa silleen epävirallisesti, sopii vaan minkä risteystenkautta kuuluu ajaa ja joku laskee nuotiopaikaalla kierrokset.
Byrocrat
09.11.2009, 22:41
Kulmakorvessahan vois ajaa silleen epävirallisesti, sopii vaan minkä risteystenkautta kuuluu ajaa ja joku laskee nuotiopaikaalla kierrokset.
Tsot Tsot, Nyybinkin on hyvä tietää että Kulmassa ei toistaiseksi ajella virallisesti eikä varsinkaan epävirallisesti (luvatta) mitään nopeuskisaa :mad: Tarkoittaa sitä, että jos joku kaahaamisesta kärähtää niin joutuu välittömästi jääjylle. Eikä jäähytuomiosta voi valittaa!! :eek::cool:
Kulman ajelut on toistaiseksi tarkoitettu vain ja ainoastaan tavalliseen Safarointiin ja sovituilla alueilla kalliokikkailuun EI OffiCrossin harjoitteluun.
Kulmakorven Inhorealisti
Nii'i....osaaks joku sanoa, että saako omavalmisteiseen härpättimeen mitään vakuutusta? Mistä yhtiöstä? Mitä maksaa ja millä nimellä voi sitä yleensä kysellä?
kuksassa on nyt liikenne vakuutus 203 egee vuos ja ei ole voimassa kilpailuissa jotka on täysin suljettu muilta autoilta eli on voimassa officrossissa ja sfareilla mut ei trialissa eli riittää mulle koska sillon on akk lisennsi voimassa.pitää soittaa kohta uudestaan ku se tarjos PALO:) ja varkaus vakuutusta ni en ottanu,mut ois pitäny kysyä hinta niin ja ifistä otin nyt parempi ja turvallisepi mieli ajella
Tsot Tsot, Nyybinkin on hyvä tietää että Kulmassa ei toistaiseksi ajella virallisesti eikä varsinkaan epävirallisesti (luvatta) mitään nopeuskisaa :mad: Tarkoittaa sitä, että jos joku kaahaamisesta kärähtää niin joutuu välittömästi jääjylle. Eikä jäähytuomiosta voi valittaa!! :eek::cool:
Kulman ajelut on toistaiseksi tarkoitettu vain ja ainoastaan tavalliseen Safarointiin ja sovituilla alueilla kalliokikkailuun EI OffiCrossin harjoitteluun.
Kulmakorven Inhorealisti
Eihän sitä tarvii kuin kerran järjestää kisat kulmassa, sit taas etsitään uusi paikka missä rällätä!!!:p ;):D
kuksassa on nyt liikenne vakuutus 203 egee vuos ja ei ole voimassa kilpailuissa jotka on täysin suljettu muilta autoilta eli on voimassa officrossissa ja sfareilla mut ei trialissa eli riittää mulle koska sillon on akk lisennsi voimassa.pitää soittaa kohta uudestaan ku se tarjos PALO:) ja varkaus vakuutusta ni en ottanu,mut ois pitäny kysyä hinta niin ja ifistä otin nyt parempi ja turvallisepi mieli ajella
Sorry OT.
Mistä yhtiöstä sää tälläsen vakuutuksen kiskasit?
Sorry OT.
Mistä yhtiöstä sää tälläsen vakuutuksen kiskasit?
voi olla OTmutta, mä otin mönkkäriin(KILVETTÖMÄÄN)liikennevakuutuksen ja hirvi,palo ja ilkivalta vakuutuksen
pohjantähdestä.
meinas tulla tarpeeseen kun kerran kesällä kelkkareittiä pitkin rossasin pyhä tunturilla ja poro tuli vasemmalta:eek:
Sorry OT.
Mistä yhtiöstä sää tälläsen vakuutuksen kiskasit?
Näyttäis lukevan tuossa viestissä että, IFistä. ;)
Näyttäis lukevan tuossa viestissä että, IFistä. ;)
Sattana :D Kaikkee nää!
Rekisteröimätön
10.11.2009, 17:39
Eihän sitä tarvii kuin kerran järjestää kisat kulmassa, sit taas etsitään uusi paikka missä rällätä!!!:p ;):D
nimimerkillä "puoli vuotta karanteenissa
Rekisteröimätön
10.11.2009, 20:13
Sattana :D Kaikkee nää!
eikös ne kaikki vakuutusyhtiöt myy vakuutuksia ihan tyäkseen. tollasen perus liikennevakuutuksen saa ihan mistä tahansa yhtiöstä. ne koittaa katos elää sillä.
eikös ne kaikki vakuutusyhtiöt myy vakuutuksia ihan tyäkseen. tollasen perus liikennevakuutuksen saa ihan mistä tahansa yhtiöstä. ne koittaa katos elää sillä.
Siitä nyyberölle sopivaa ohjelmaa: http://www.youtube.com/watch?v=6qR1RlczdeY
niin ja en todellakaan ottanu tota vakuutusta sen takia,että jos kolaroin officrossissa vähän jonku kanssa ja en edes usko et vakutus oikeasti maksais ne,uskon eelleen menevän jokaisen omaan piikkiin ku omalla vastuulla ajetaan ja pelti on vielä suht halpaa,mut nuo henkilö vahingot ne tuntuu maksavan kiltisti eli kaikki hoito kulut ja ansion menetykset mahdollisesta sairaus lomasta jne.ne voi tulla kalliiks ja jos pahasti sattuu voi unohtua ne että ajettiin omalla vastuulla ja unohtua kaikki ennalta sovittu omalla vastuulla ajosta ja kaveri suhteista(jos mulla semmosia edes on) .eikä ole tarkoitus silti ruveta ajamaan mitään romurallia,mut aina on hyvä varautua pahimpaan ja nyt sain vakuutuksen ja vuosia sitte kun kysyin ni ei sanu ku oli omavalmiste.ja ei tuo hinta niin paha ole ja jos varikolla kolaroi ni sielä ainaki korvaa ja safaarilla:)
Mitäs officrossi II :lle kuuluu, vai onko kuopattu?
Mitäs officrossi II :lle kuuluu, vai onko kuopattu?
Ei ole kuopattu koitetaan vaan eka hoitaa toi eksytyksen homma loppuun.
Lumetkin sais sulaa ennen ku päästään kaivinkoneilla mylläämään ja
hiukka kuivahtaa toi maa ettei tule liikaa toi eksytys vinssaus mieleen
ku taitaa tulla aika märkä kevät!
radan paikka rupee jo hahmoittumaan pyritään mahdollisimman vaihtelevaan maastoon
ajankohta vielä auki kun ei tiedä sulaako nää lumet vasta juhannuksena,
mutta ilmoitellaan heti kun rupee selviämään.
Ratatoiveita voi esittää niin poimitaan niistä parhaita!!
siis perus kaava. eli peltoa, että saa vauhtia ja oka voi kaataa ;) mutaa, metsää... monipuolinen rata on paras
VooDoo Jeep
16.03.2010, 21:49
siis perus kaava. eli peltoa, että saa vauhtia ja oka voi kaataa ;) mutaa, metsää... monipuolinen rata on paras
Junnu Junnu ei nyt aina jaksa tehä näytös juttuja:D
vähemmän vauhtia ja vielä vähemmän mutaa, tai muuta märkää, yäk. :(
vauhdinhan saa tapettua tosi jyrkillä mutkilla, niissä Oka voi sitten kaataa vaikka jokaisessa, lupaan auttaa pystyyn nostossa :D
VooDoo Jeep
16.03.2010, 22:27
vähemmän vauhtia ja vielä vähemmän mutaa, tai muuta märkää, yäk. :(
vauhdinhan saa tapettua tosi jyrkillä mutkilla, niissä Oka voi sitten kaataa vaikka jokaisessa, lupaan auttaa pystyyn nostossa :D
Ei ei ja ei kaato tapahtuu vasta ajojen jälkeen tai sit ennen:D mut ei kisan aikana;) katos poika se on SHOW MUST GO ON.:p
ei saa ajaa jeepillä vaarallisia ratoja :D
VooDoo Jeep
05.04.2010, 21:25
ei saa ajaa jeepillä vaarallisia ratoja :D
No missä mä sit oikein ajan kun ei saa ees tiellä ajaa:confused::confused:
VooDoo Jeep
16.04.2010, 18:20
HOM: Askolan poijaat koskas mennään rataa tekee kun rupee olee jo noi lumet sulanut:confused:
pikku-pepe
16.04.2010, 19:05
Äkkii äkkii!! vaarana että maa alkaa kuivumaan liikaa..:D
Officrossin ajankohta olis kiva tietää.Tarkoitushan olisi saada ns asialliset yhteiset säännöt ettei jokakisassa erilainen meininki.Siis tarkoitan että saatais hetki yhteistä aikaa istua ja kattoa hommat samalle mallille eri kisajärjestäjien välillä.
Kun on tiedossa että kesälläkin jokukisa tulossa ns sorakuoppahenkeen...
VooDoo Jeep
17.04.2010, 18:11
Officrossin ajankohta olis kiva tietää.Tarkoitushan olisi saada ns asialliset yhteiset säännöt ettei jokakisassa erilainen meininki.Siis tarkoitan että saatais hetki yhteistä aikaa istua ja kattoa hommat samalle mallille eri kisajärjestäjien välillä.
Kun on tiedossa että kesälläkin jokukisa tulossa ns sorakuoppahenkeen...
Eikös noi säännöt oo jo tehty silloin kun teillä oli ajot;)
Nih, johan oc1:ssä oli ihan selkeet säännöt.
Samoilla oc2:nen, mut koska ja missä?
pikku-pepe
01.05.2010, 20:33
Joko rata on kohta valmis ja milloin se kisa on?
h-a-r-z-a
03.05.2010, 19:49
8 sivua jauhantaa kisasta,jota ei ole.Olisiko jo aika antaa päivämäärä tai unohtaa koko juttu?
Tällä tavoin ei kilpailua saa ikinä aikaiseksi.
Olen jo joskus siitä maininnutkin,että jos meinaa kilpailuja tehdä,ensin pitää tietää päivä jolloin se on.
Kuinka kukaan voi suunnitella omaa kisakalenteria jos näin kisoja tehdään?
Kyllä niitä kilpailijoita tulee,kunhan on päätetty tehdä kilpailu.
Jepulis on ikävä odottaa sitä kisaa ku sen olis tarkoitus olla autolle ns, viimeinen matka ja sit osiks.
VooDoo Jeep
03.05.2010, 20:55
Askolan pojilla on ollut kauheesti töitä niin ei oo kerennyt aattelee kisoja. Pojat on tainnut tehä 16h työpäiviä. Oon poikien kanssa keskustellu kisoista ja aikovat pitää ne;)